Vi trenger 33 poeng for å overleve - hvordan skal vi få dem?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Xavi
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • May 2008
    • 1275

    Nåværende tabell :

    Viking 35
    Aalesund 35
    Lillestrøm 34
    Strømsgodset 32
    Fredrikstad 31

    Gjenstående kamper :

    Fredrikstad - Molde (B)
    LSK - Brann (H)
    Strømsgodset - Viking (H)
    Rosenborg - Aalesund (H)

    ---------------------

    Lyn - Fredrikstad (B)
    Molde - LSK (U)
    Aalesund - Strømsgodset (H)
    Viking - Trømsø (H)

    Da bør det ende noe som :

    Viking 38
    Aalesund 38
    Lillestrøm 38
    Strømsgodset 35
    Fredrikstad 34

    () mine tips.
    Syvende generasjons Lillestrømling. LSK er i blodet.
    Anders, Tidligere styremedlem KFL

    Kommentar

    • Leif A
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Dec 2003
      • 3962

      Ser ikke bort fra at FFK er så fornøyd med seg selv etter seieren i dag at de går på en real skrell neste helg. Spesielt med Barsom og Asgar ute.

      Og er ikke det et hengende snøre å henge håpet sitt i, så veit ikke jeg!
      Valium NÅ!
      Knurr...

      Kommentar

      • brisbane-kanaris
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Aug 2006
        • 595

        En eneste gang denne sesongen har fugla vunnet med over ett mål - 4-2 mot Fr.stad 14. juni.
        Dette holder rett å slett ikke mål. Greit nok at 3 poeng er 3 poeng uansett om man vinner med ett eller 5 mål, men det beviser også at vi sliter voldsomt med å sikre seieren i "close races". I kamper vi har vunnet er det 2-1 som er gjengangeren, i uavgjortkamper er det 1-1.

        Vi så det igjen i går - vi leder 2-1, har en mann mer på banen og tilsynelatende full kontroll, men selfølgelig er det ingen som klarer å drepe kampen og sette inn det avgjørende 3-1 målet. I stedet får Sandefjord et billig frispark i en ålreit posisjon og selvfølgelig går kula rett i mål.
        Jeg vet ikke hva feilen er - om det er Henning som er for defensiv i instruksjonene eller om det rett å slett er en mental sperre hos gutta, men dette har kostet oss altfor mange poeng og altfor mange tomme seter på Åråsen. Folk vil se underholdning - mål - ikke 1-1 eller en knepen 2-1 seier.

        Hvis vi rykker ned eller må ut i kvalik er det ikke på grunn av bedritne dommere, vindstyrken på color line arena, det bedritne gresset på ullevåll eller kunstgresset i gymsalen - grunnen er vår egen udyktighet til å drepe kampene vi har hatt en ettmålsledelse i.

        Kommentar

        • McGuffy
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jan 2004
          • 5096

          Opprinnelig skrevet av Yellow-not-jella
          Nix. Kvalik i år er visst tre kamper. http://fotball.aftenposten.no/elites...icle153379.ece
          Sorry, du har rett. Jeg trodde det var dobbeltkamp i semi'n også.

          Kommentar

          • heidar
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Sep 2004
            • 2120

            Opprinnelig skrevet av brisbane-kanaris
            Vi så det igjen i går - vi leder 2-1, har en mann mer på banen og tilsynelatende full kontroll, men selfølgelig er det ingen som klarer å drepe kampen og sette inn det avgjørende 3-1 målet. I stedet får Sandefjord et billig frispark i en ålreit posisjon og selvfølgelig går kula rett i mål.
            Jeg vet ikke hva feilen er - om det er Henning som er for defensiv i instruksjonene eller om det rett å slett er en mental sperre hos gutta, men dette har kostet oss altfor mange poeng og altfor mange tomme seter på Åråsen. Folk vil se underholdning - mål - ikke 1-1 eller en knepen 2-1 seier.
            Sant nok. Dagen derpå setter jeg allikevel poengtapet på markedsavdelingens konto. Klart at det kommer flere tilskuere på Åråsen når plassen ennå ikke er teoretisk sikret. Setter derfor gårsdagens poeng på listen for markedsavdelingens strategiplan.

            heidar- Som lurer på om Kimito er klar for suicide mission på Foppisen på søndag.
            En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

            Endelig er mørketida over.

            Kommentar

            • Kimito
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jan 2004
              • 2600

              Opprinnelig skrevet av heidar
              heidar- Som lurer på om Kimito er klar for suicide mission på Foppisen på søndag.
              Hadde jeg ikke satt meg på flyet tilbake til Mexico på fredags morgen hadde jeg nok satt på meg kamikazebrillene og latt det stå til.

              Det blir nok heller banning, svetting, neglbiting og det som hører til i en internettsjappe med hakkete bilde på meg. Og en ulidelig (deilig) start på forelesningene dersom det viser seg å være eplekjekke bergensere blant de håpefulle tenåringene.

              For øvrig prøver jeg å tvinge tankene mine inn i optimismens verden. Den som sier at dette bør gå veien på en eller annen måte og at man fortsatt skal ha mye uflaks for å rykke ned. Nervene og humøret mitt prøver å plage meg med svartsinn og reisefeber.
              Ferdigskåra

              Kommentar

              • mooph
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Aug 2005
                • 1496

                Opprinnelig skrevet av Kimito
                For øvrig prøver jeg å tvinge tankene mine inn i optimismens verden.
                Fornuftig. Jeg har selvpåført analysekoma, nekter å se på tabellen før etter Brann kampen. Tungt dette.

                Forøvrig må det være festlig å sitte på nettcafe i mexico når Legenden er i tilløpet på straffesparket vi får mot brann... og nettlinja forsvinner.
                Fugla mot nye høyder

                Kommentar

                • Grusom B
                  Generalissimo Bellisimo
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2003
                  • 6248

                  Opprinnelig skrevet av brisbane-kanaris
                  Hvis vi rykker ned eller må ut i kvalik er det ikke på grunn av bedritne dommere, vindstyrken på color line arena, det bedritne gresset på ullevåll eller kunstgresset i gymsalen - grunnen er vår egen udyktighet til å drepe kampene vi har hatt en ettmålsledelse i.
                  Dette er jo direkte usaklig!¨Ærlig talt, dommerne har frastjålet oss mellom 10 og 15 poeng, og kunstgresset rundt om i landet er en skandale. Spesielt i Aalesund, der det ikke går an å spille fotball.

                  Hadde vi i tillegg hatt den evna du snakker om, ville vi vært topp fire. Så jeg er enig at det er en viktig faktor, men ikke fornekt det faktum at vi dømmes til helvete av håpløse dommere i kamp etter kamp. Det er udiskutabelt.
                  Ni principe ni rey...

                  D10S!

                  Kommentar

                  • erikh
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Feb 2008
                    • 443

                    Opprinnelig skrevet av Grusom B
                    Dette er jo direkte usaklig!¨Ærlig talt, dommerne har frastjålet oss mellom 10 og 15 poeng, og kunstgresset rundt om i landet er en skandale. Spesielt i Aalesund, der det ikke går an å spille fotball.

                    Hadde vi i tillegg hatt den evna du snakker om, ville vi vært topp fire. Så jeg er enig at det er en viktig faktor, men ikke fornekt det faktum at vi dømmes til helvete av håpløse dommere i kamp etter kamp. Det er udiskutabelt.

                    men det foeles allikevel saa utrolig mye mer konstruktivt aa diskutere ting vi kan gjoere noe med. andre lags valg av spilleunderlag og dommeravjoerelser faller ikke innenfor den kategorien. henning bergs komplette mangel paa laering via erfaring burde kunne gjoeres noe med. naa har vi proevd aa sikre inn ettmaalsledelser i denne klubben her i et par sesonger, og er vel den klubben i norge som slipper inn flest maal de siste femten minuttene. det sier sitt om den taktikken.


                    jeg klarer ikke aa skjoenne hvorfor vi skal gi fra oss initiativet i matcher vi kjoerer bare fordi vi faar et maal.....

                    Kommentar

                    • trigz
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2004
                      • 7052

                      Opprinnelig skrevet av erikh
                      jeg klarer ikke aa skjoenne hvorfor vi skal gi fra oss initiativet i matcher vi kjoerer bare fordi vi faar et maal.....
                      Dette er feilaktig. LSK la seg riktig nok dypere, men var likevel klart nærmest å punktere kampen før Sandefjord fikk det billige frisparket sitt.SF skapte ikke en dritt før scoringa si, mens LSK hadde flere fete kontringssituasjoner. Myklebust ble snytt for straffe nummer to, og Sundgot brant en enorm sjanse.
                      Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                      Kommentar

                      • christoffer
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Dec 2004
                        • 326

                        Det skal høre med til historien at Sf faktisk scora to mål mot 10 mann.. Ja jeg vet at det ene var en hårfin offside..

                        Kommentar

                        • Hel1017
                          Seniormedlem
                          Forumonanist
                          • Oct 2008
                          • 196

                          Opprinnelig skrevet av trigz
                          Dette er feilaktig. LSK la seg riktig nok dypere, men var likevel klart nærmest å punktere kampen før Sandefjord fikk det billige frisparket sitt.SF skapte ikke en dritt før scoringa si, mens LSK hadde flere fete kontringssituasjoner. Myklebust ble snytt for straffe nummer to, og Sundgot brant en enorm sjanse.
                          Ja, og vi vant egentlig kampen... Men det ble bare uavgjort!

                          Sjøl begynner jeg å bli møkk lei alle tamme bortforklaringer på hvorfor det er slik eller sånn.

                          Faktum er at LSK anno 2009 er et bunnlag, og har ikke spillere som er gode nok for å hevde seg i TL. Med et par unntak.

                          Klarer vi å unngå kvalik, skal vi være sjeleglade.
                          Og hvis det blir kvalik, føler jeg meg ganske trygg på at det blir nedrykk.

                          Men da kan vi vel trøste oss med at Henning Berg har en kjempe forklaring på hvorfor det ble slik. Bare for å toppe det hele!

                          P.S: Sundgodt hadde sikker på seg feil underbukser på søndag, eller så hadde Kiko feil lisser på skoa...
                          Kall meg gjerne naiv! Jeg kaller meg supporter!

                          Kommentar

                          • trigz
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jan 2004
                            • 7052

                            Opprinnelig skrevet av christoffer
                            Det skal høre med til historien at Sf faktisk scora to mål mot 10 mann.. Ja jeg vet at det ene var en hårfin offside..
                            De scoret ett mål etter utvisningen, et godt plassert frispark.
                            Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                            Kommentar

                            • chrissp
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Aug 2004
                              • 2403

                              Bare å regne med nedrykk, så blir alt annet en bonus.

                              Men, det er bare to personer som må ta skyld for dette:
                              • Per Berg for å påtvinge oss Tom Nordlie. Håper du betaler oss opp igjen også.
                              • Henning Berg. Du er rett og slett ikke god nok.
                              Så får heller dommere, marginer i mot og juniorspillere være en sak for de spesielt interesserte.
                              Bølerkanaris

                              Kommentar

                              • reka
                                Seniormedlem
                                --==FORUMRUNKER==--
                                • Aug 2005
                                • 13271

                                Opprinnelig skrevet av chrissp
                                • Henning Berg. Du er rett og slett ikke god nok.
                                Er nok etterhvert en meget stor forsamling som har sagt dette om Henning Berg fra han begynte med fotball. Tror majoriteten ikke vil vedkjenne seg uttalelsene i dag.

                                Kommentar

                                • chrissp
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Aug 2004
                                  • 2403

                                  Opprinnelig skrevet av reka
                                  Er nok etterhvert en meget stor forsamling som har sagt dette om Henning Berg fra han begynte med fotball. Tror majoriteten ikke vil vedkjenne seg uttalelsene i dag.
                                  Synes det er ganske merkelig at Henning Berg nyter så stor tillit når man ser på de merkverdige avgjørelsene han har tatt. Han lyktes i Lyn, ikke her.

                                  Det er vel fortsatt så deilig å være kvitt Nordlie, at å føle at man har en spillergruppe som er fornøyd med tingenes tilstand overgår alt. I Norge er dessverre kvaliteten på trenerne så dårlig, at det å lykkes er en rein skjær bingo til tider. Selv Martin Andresen går jo Henning Berg en høy gang om dagen. Gud bedre.
                                  Bølerkanaris

                                  Kommentar

                                  • MoBee
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Jun 2004
                                    • 958

                                    Det hjelper ingenting å sutre om dommeravgjørelser nå. Ja, jeg er enig i at dommere koster oss flere poeng enn andre lag, men de koster andre lag poeng ved feil de gjør også.

                                    På banen mot Brann må gutta vinne kampen. Da hjelper det ikke med innstillingen "dommeren ødelegger for oss". Det var en fin kamp mot SF frem til man falt sammen, men vi var ikke gode nok til å holde helt ut. Nå må man glemme alt om dommere og banen i Ålesund (noe som er det dummeste argumentet fordi det gjelder da alle lag som gjester dem) og brette opp ermene og "putt alt annet til side, vi skal banke Brann".

                                    Jeg vil veldig gjerne ha trua, men akkurat nå så stirrer bare jeg på tabellen og de gjenstående kampene og tenker kvallik. En ting er sikkert, vinner vi mot Brann så griner jeg åpenlyst blandt menn i gult på tribunen.

                                    Kommentar

                                    • Yellow-not-jella
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Mar 2009
                                      • 1606

                                      Opprinnelig skrevet av Grusom B
                                      Dette er jo direkte usaklig!¨Ærlig talt, dommerne har frastjålet oss mellom 10 og 15 poeng, og kunstgresset rundt om i landet er en skandale. Spesielt i Aalesund, der det ikke går an å spille fotball.

                                      Hadde vi i tillegg hatt den evna du snakker om, ville vi vært topp fire. Så jeg er enig at det er en viktig faktor, men ikke fornekt det faktum at vi dømmes til helvete av håpløse dommere i kamp etter kamp. Det er udiskutabelt.
                                      Hvis du mener at dømminga/frastjælinga, samt eventuelle situasjoner hvor vi faktisk har hatt griseflaks, ikke kan diskuteres over en hel sesong... Ja da hører du hjemme i et totalitært styresett i en annen tid. For eksempel Moskva/CCCP på 1930-tallet. Hva med Sundgot mot Lyn hjemme fx?

                                      Delvis enig ang Aafk, men synes nå at lagoppstillinga vår i den kampen var en større skandale. Det er vel andre lag som har hatt suksess der, eller? Og at Aarøy kan herje med OSS, som har Klippe og Andresen... Forferdelig.

                                      Legger også merke til fra SF-kampen nå sist, at Nosa hadde en identisk situasjon i 1.omg (etter 10.min ca) som Mané fikk det fatale frisparket på. Sohna taklet på ball, Nosa "slapp" høyrefoten. Delvis filming, minst. Men 1-1 (Lasse) var jo fæl, samtidig som det var godt gjort av dommer'n å se neddragninga, og itillegg gi rødt. Hadde satt penger på at Skjerven ville ha viftet spillet videre hvis jeg skal legge endel meninger her inne til grunn. Alikevel ikke blant de bedre dommera denne karen, enig der.

                                      Syns det er greit å være litt objektiv vedrørende poeng hit og dit som følge av dommeravgjørelser. Ting som skjer i første omgang, hvor matchavgjørende er det egentlig hver gang? Syns ofte det beste laget vinner tilslutt, de vil sette opp et trykk mot oss hvis de ligger under.

                                      Kommentar

                                      • Torolf
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2004
                                        • 9574

                                        Opprinnelig skrevet av chrissp
                                        Synes det er ganske merkelig at Henning Berg nyter så stor tillit når man ser på de merkverdige avgjørelsene han har tatt. Han lyktes i Lyn, ikke her.
                                        Jeg er imponert over hva Henning Berg har fått til med det spillermaterialet han rår over. Hvis noen hadde fortalt meg etter ni serierunder at LSK i verste fall ville få kvalikplass, ville jeg spurt vedkommende om han gikk på Prozac. Vi måtte slippe våre to beste spillere i sommer. Likevel har vi hevet oss og plukket jevnt med poeng. Vi har heller ikke blitt utspilt som mot Aalesund og Start i vårsesongen. Legg til at Henning Berg er i ferd med å skape gode eliteseriespillere av Nosa, Edwin, BBS og Tokstad. Har trua på at vi gruser et Brann som ikke har all verden å spille for på søndag. Håpet vårt ligger i å unngå kvalik. Kampene mot Østsiden, Strømmen og Asker gjør meg livredd for en kvalik mot antatt dårligere motstandere.

                                        Kommentar

                                        • Yellow-not-jella
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Mar 2009
                                          • 1606

                                          Opprinnelig skrevet av chrissp
                                          Synes det er ganske merkelig at Henning Berg nyter så stor tillit når man ser på de merkverdige avgjørelsene han har tatt. Han lyktes i Lyn, ikke her.

                                          Det er vel fortsatt så deilig å være kvitt Nordlie, at å føle at man har en spillergruppe som er fornøyd med tingenes tilstand overgår alt. I Norge er dessverre kvaliteten på trenerne så dårlig, at det å lykkes er en rein skjær bingo til tider. Selv Martin Andresen går jo Henning Berg en høy gang om dagen. Gud bedre.
                                          Martin har hele sesongen hatt flust av dugandes midtbane- og offensive spillere. Det har ikke vi. Jeg mener han er en katastrofe for vif når mange ikke orker ham, og flykter fra klubben. Med Henning er det motsatt.

                                          Vi skal bare stå dette her over vi nå, så venter en tøff evaluering ja. Det må til. Men trur Kippe sier fra denne uka hvordan han vil ha det mot Brann. Ikkeno junior-fisle-drit eller annet surr på banen. Ballen skal fram for f!

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎