Se hva LSK-spillerne tjente i 2008

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Nr10
    Medlem
    Bøffel
    • Mar 2007
    • 31

    Se hva LSK-spillerne tjente i 2008

    Last edited by Nr10; 21.10.2009, 09:02.
  • HSft
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2004
    • 6075

    #2
    Lønna til Søgård overaska meg, helt til jeg så at han også var 22 år. Har ikke helt sansen for alle disse skattelistesakene.

    Kommentar

    • Kjell.T.Ring
      Poll St. Ring
      --==FORUMRUNKER==--
      • Dec 2005
      • 11796

      #3
      Opprinnelig skrevet av HSft
      Lønna til Søgård overaska meg, helt til jeg så at han også var 22 år. Har ikke helt sansen for alle disse skattelistesakene.
      Det er feil Espen Søgård. Finns en på Årnes og en på Fetsund.
      Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

      Kommentar

      • Grusom B
        Generalissimo Bellisimo
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2003
        • 6248

        #4
        TRE KOMMA ÅTTE MILLIONER!?!?! Hva i helvete er dette for noe? Mouelhi må ut NÅH, dette er jo rein galskap! Det må jo være en bi-inntekt eller noe lignende her? Er han bestselgende forfatter i Tunisia eller noe? Det er jo helt vilt!
        Ni principe ni rey...

        D10S!

        Kommentar

        • reka
          Seniormedlem
          --==FORUMRUNKER==--
          • Aug 2005
          • 13244

          #5
          Som nevnt i en annen tråd inkluderer Kikos lønn mest trolig et sign-on fee da han lojalt nok signerte for oss under skrekksesongen 2008. Tidligere skattelister har plassert Kiko på rundt millionen.

          Kommentar

          • Rønnern
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2003
            • 6690

            #6
            Opprinnelig skrevet av reka
            Som nevnt i en annen tråd inkluderer Kikos lønn mest trolig et sign-on fee da han lojalt nok signerte for oss under skrekksesongen 2008. Tidligere skattelister har plassert Kiko på rundt millionen.
            Det var da voldsomt til sign-on fee da. RB spekulerer i en årslønn på over tre millioner. RB har som oftest gode kilder...
            Mvh Ronnie "The Runner"
            LSK for alltid

            Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

            Kommentar

            • HSft
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Dec 2004
              • 6075

              #7
              Opprinnelig skrevet av reka
              Som nevnt i en annen tråd inkluderer Kikos lønn mest trolig et sign-on fee da han lojalt nok signerte for oss under skrekksesongen 2008. Tidligere skattelister har plassert Kiko på rundt millionen.
              Godt mulig han har en sign on fee her, men det er nok desverre ikke veldig sansynlig at han har beholdt den drøye milionen sin. Han hadde en helt annen status i fjøra sine øyne når han signerte den nye kontrakta.

              Personlig håpa jeg at disse 3.8 inneholdt en diger cupbonus også, men RB sier følgende:

              "Etter det RB-sporten kjenner til er midtbanespilleren fortsatt den klart best betalte spileren i LSK med en årslønn på rundt 3,5 millioner kroner. "



              Om dette stemmer, så er det altså snakk om noen hundre tusen over summen som Tullebukk nevnte i ryktetråden for noen måneder siden.

              Kommentar

              • sniper
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Feb 2004
                • 5254

                #8
                Man kan si hva man vil, men ingen spillere på dagens LSK er verdt en årslønn uansett SOF på over 3 mill.

                Galemattias, hvor har egentlig sportslig utvalg vært??

                Kommentar

                • reka
                  Seniormedlem
                  --==FORUMRUNKER==--
                  • Aug 2005
                  • 13244

                  #9
                  En tredobling i lønna? Gode kilder? Ærlig talt. For et par år siden ble Kippe presentert som den desidert dyreste spilleren med en årslønn 3x nestemann. Her hadde ikke RB fått med seg at han har en bonusavtale som gi rekordutbetalinger enkelte år. Tror dere at han hever knapt 750.000 i snitt over flere år? Akkurat denne type nyheter tror jeg RB setter bort til "operasjon dagsverk".

                  Du kan sjekke skattelista for 2008 her : http://www.rb.no/lokal_sport/article3853046.ece

                  Viktig å huske på er diverse bonusavtaler, biinntekt fra investeringer etc., etterlønn fra andre klubber, sign-on fee etc. Skal ikke se bort i fra at enkelte jobber litt på 7/11 ved siden av.

                  Det er også et godt poeng å gjennomgå alle de tidligere spekulasjonene her inne nå. Borsett fra bomba Kiko, som virker sykt malplassert med sin tremillioners lønn, har diverse ryktespredere ymtet frampå om at bl.a. Occean hadde en lønn på tre millioner i året. Er på tide å ro den ned nå kanskje?

                  Realiteten er at de beste etablerte spillerne ligger på ca 1.5 og nedover. Jeg tviler sterkt på at noen har fått tredoblet lønna. Sett i forhold til diverse andre lag har vi en nokså sunn lønnskultur i klubben. Bonuser o.l. vil vi allikevel aldri få fullstendig innsyn i, men det er ingen grunn til å tro at disse er helt oppunder taket om man bruker fastlønn som en indikator.
                  Last edited by reka; 21.10.2009, 10:05.

                  Kommentar

                  • HSft
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Dec 2004
                    • 6075

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av reka
                    En tredobling i lønna? Gode kilder? Ærlig talt. For et par år siden ble Kippe presentert som den desidert dyreste spilleren med en årslønn 3x nestemann. Her hadde ikke RB fått med seg at han har en bonusavtale som gi rekordutbetalinger enkelte år. Tror dere at han hever knapt 750.000 i snitt over flere år? Akkurat denne type nyheter tror jeg RB setter bort til "operasjon dagsverk".

                    Du kan sjekke skattelista for 2008 her : http://www.rb.no/lokal_sport/article3853046.ece

                    Viktig å huske på er diverse bonusavtaler, biinntekt fra investeringer etc., etterlønn fra andre klubber, sign-on fee etc. Skal ikke se bort i fra at enkelte jobber litt på 7/11 ved siden av.

                    Halmstrå? Tror ikke Kiko jobber på 7/11. Tror heller ikke Morten Svesengen jobber for operasjon dagsverk.

                    Kommentar

                    • Emil B
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Feb 2006
                      • 5921

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av sniper
                      Galemattias, hvor har egentlig sportslig utvalg vært??
                      Er akkurat derfor det bør stilles store spørsmålstegn til Grønlund. Er han og resten av sportslig utvalg som har skylden for de himmelhøye lønningene nye spillere har fått de siste årene. Hvem kan på noen måte forsvare lønnen til Jon Midtun Lie på 1,3 millioner? SYKT!!!!!!

                      Kommentar

                      • Folke
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jun 2008
                        • 5955

                        #12
                        Occean og MJ tjener hvertfall ikke de summer det har blitt spekulert i her inne en del ganger nå...
                        Men i og med at Bjørkøy ble gitt bort gratis for å kunne spare ca 1,5 mill per år i lønnsutgifter, så tror jeg nok de fleste skjønner at Kiko med nesten 4 mill i lønn (inkl. SOF) tjener mye mye mer enn hva LSK (og alle andre for den saks skyld) burde være villig til å betale, spesielt i forhold til dagens marked...
                        Det er jo helt klart Kiko som burde stå øverst på lista over spillere ut.. Man kunne jo gitt han bort gratis og spart inn penger til å kjøpe tilbake sine 25% av Åråsen i god tid før den fristen går ut..........

                        Kommentar

                        • GIFKanari
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2009
                          • 8243

                          #13
                          Kiko må helt åpenbart ut, en slik sum er ikke forenelig med dagens økonomiske virkelighet. Faen, det er så ubeskrivelig opprørende å lese ting som dette, er det rart ting gikk til helvete?! Occean, bye,bye! Jooons lønn tar alt til et enda høyere nivå, det er så gråten tar en i all oppgittheten. IT-bobla virker som en flau bris i forhold til det fylikkalaset den idiotiske sportslige satsinga i LSK har vært. Å satse på, i all hovedsak, norske middelmådigheter/avdanka dunk til en sinnssvak overpris. Det gikk som det måtte. Klubben har blitt forsøkt ødelagt i en atmosfære blotta for kritisk tenkning.

                          Man sier at veien til helvete er brolagt av gode hensikter, men i dette tilfellet tillater jeg meg å stille meg tvilende. Ondskapen er for åpenbar. Klubben har langt ifra tatt den opprenskninga som trengs, flere i det sportslige utvalget skulle vært borte for lengst. Grønlund burde vært en av dem.

                          Kommentar

                          • HSft
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Dec 2004
                            • 6075

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                            Kiko må helt åpenbart ut, en slik sum er ikke forenelig med dagens økonomiske virkelighet. Faen, det er så ubeskrivelig opprørende å lese ting som dette, er det rart ting gikk til helvete?! Occean, bye,bye!
                            Synes ikke Occean sin lønn virker så ille. Synes faktisk det er litt rart at han har lavere lønn på 2008 ligninga i forhold til 2007 ligninga. Om man skal gå utelukkende etter lønn, så kan Gilbert ligge tynnere ann enn Occean.

                            Ellers synes jeg det er godt at vi har fått kutta så mye som vi har. Vi kommer neste sesong til å ha vesentlig mindre utgifter på lønning enn når berg starta. Regner med at Essediri må se langt etter lønna han hadde tidligere om han får ny kontrakt. Hittil har vi bl.a. kutta:

                            Bjørkøy 1.5 mil
                            Brenne 1.5 mil
                            Riseth 3 mil
                            Riise 0.9 mil

                            (Essediri 1.5)
                            (Midtun Lie 1.3)

                            Kommentar

                            • reka
                              Seniormedlem
                              --==FORUMRUNKER==--
                              • Aug 2005
                              • 13244

                              #15
                              Festlig. Vi skal altså kvitte oss med en spiller som etter all sannsynlighet nettopp har mottatt et stort engangsbeløp for å signere en lang kontrakt. God dag mann økseskaft.

                              Opprinnelig skrevet av HSft
                              Synes ikke Occean sin lønn virker så ille. Synes faktisk det er litt rart at han har lavere lønn på 2008 ligninga i forhold til 2007 ligninga.
                              Spillerne i LSK har en prestasjonrettet lønnsavtale. Svakere resultater gir lavere lønn.

                              Kommentar

                              • tullebukk
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2006
                                • 5446

                                #16
                                Jeg nevnte vell at Kiko hadde over 3 mill i en annen tråd ,men da var det ingen som trodde på meg. Tullebukk farer ikke med løgn.:twisted:

                                Kommentar

                                • GIFKanari
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2009
                                  • 8243

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av HSft
                                  Synes ikke Occean sin lønn virker så ille.
                                  Ille nok når han virker å være helt ferdig i klubben. Ville ikke Fagermo ha ham tilbake til Odd i sommer?

                                  Kommentar

                                  • Hamburg & Kanari
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Aug 2005
                                    • 3006

                                    #18
                                    Disse listene er ikke mye verdt.

                                    Men likevel nokså åpenbart at noen får mye mere enn de er verdt på banen, og noen burde opp i lønn. En Mouelhi er ikke verdt 20 x lønna til en Tokstad f.eks.

                                    Utfra dette kan det virke som at vi bør beholde lojale og relativt rimelige Sågård, og sende etpar tunisere på dør. Hvertfall den ikke-scorende midtbanetuniseren. Essediri kan beholdes hvis han godtar å gå ned i lønn.

                                    Få heller inn en ny offensiv midtbanespiller og en venstre ving.
                                    LSK Norges beste lag

                                    Kommentar

                                    • superbøffel
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Aug 2005
                                      • 5611

                                      #19
                                      Herlige holdninger her inne... Tror den jevne forumrunker at det blir gratis med den lettvinte løsningen "å kvitte seg med Kiko"?

                                      Dere kan jo starte med å finne ut hvor mye av lønnskostnadene til JML, TAG og Biffen LSK betaler, så kan dere se hvordan markedet for spillere som Kiko er. Hvem vil kjøpe han, og hvem kan betale både lønn og evt overgangssum.

                                      At LSK har en oppryddingsjobb å gjøre etter tidligere tiders skrekkregime er det liten tvil om, men det fungerer dessverre ikke så enkelt som "de fuktige tastaturs' riddere" foreslår.
                                      Enøyd i de blindes dal.

                                      Kommentar

                                      • tullebukk
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2006
                                        • 5446

                                        #20
                                        Kiko har 2 kamper på seg til og bevise at han fortjener lønna si.

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎