Se hva LSK-spillerne tjente i 2008

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • 10.09.50
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Oct 2005
    • 1410

    #41
    Opprinnelig skrevet av Folke
    Om Kiko skal få 3,5 mill per år som RB spekulerer i over de neste 4 årene så kommer nok regnestykket til å se ganske så stygt ut uansett hvem man sammenligner med!!!
    Kiko har bare kontrakt ut 2010.

    Kommentar

    • El Caco
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2009
      • 2286

      #42
      Men helvete heller. Helt vilt hvor mye dere klager. Nå vet ikke jeg hvor mye de nye spillerne har kosta, men vi har kvitta oss med enormt med lønnskostnader. Vi er fortsatt på trygg grunn økonomisk, og er med i norges beste liga. Her er de som er borte, og kostnader som også er borte:

      Tom Nordlie --------------- 3 302 380
      Vidar Riseth --------------- 2 624 318
      Markus Kiesenebner ------- 2 508 257
      Simen Brenne -------------- 2 145 923
      Jan Åge Fjørtoft ----------- 1 401 023
      John Anders Bjørkøy ------- 1 291 940
      Bjørn Helge Semundseth Riise 1 264 028
      Kasey Desmond Wehrman --- 1 129 165
      Anders Rambekk ------------ 741 730
      Helmut Paul Heinz Müller ---- 684 559
      Dan Anton Johansen ------- 669 170
      Pål Strand ----------------- 639 514
      Shane Peter Stefanutto ---- 544 027
      Johan Petter Winsnes ------ 342 317
      Lars Ivar Moldskred -------- 267 025

      Til sammen 19 555 376,- i året har LSK spart i året ved å kvitte seg med disse spillerne. Inkludert overgangspenger er dette utrolig mye. Styret skal ha sykt mye creds for den opprydninga de har gjort!!!!

      P.S: Mulig jeg har glemt noen.
      Who needs drugs when music can make you feel on top of the world? ♫

      Kommentar

      • norskpoker
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jan 2007
        • 399

        #43
        En ting er våre spilleres lønninger, men noe som er helt sykt å lese er Shane Stefanuttos lønn i Lyn. Det er jammen ikke rart at mannen valgte å forlate oss når vi kan lese at han hadde en inntekt på 2,6 mill i fjor!

        Kommentar

        • skotten
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2004
          • 1794

          #44
          På generelt grunnlag kicker jeg litt på at folk diskuterer og setter spillere opp mot hverandre kun basert på årslønna. Til det skiller yrket fotballspiller seg for mye fra "vanlige" arbeidsforhold.

          Man kommer noe nærmere sannheten og totalpakka dersom man ganger årslønn med kontraktslengde. Tar man med Overgangssum/Sign on fee og bonuser kommer man enda litt nærmere det totale regnestykket for hvor dyr spilleren er for klubben. Og ikke minst, om spilleren er helt eller delvis investoreid... Det er fordeler og ulemper for begge parter ved å inngå korte kontrakter med høye årslønner, og det er fordeler og ulemper ved å inngå lengre kontrakter med lavere årlige lønnskostnader. Spillere generelt har hatt høyere lønnsnivå enn det klubbene har klart å henge med de siste åra, men å gå i vrangstrupen på de spillerne som mottar lønna blir for dumt!

          Kommentar

          • BennyLem
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Aug 2005
            • 2902

            #45
            Kostnadene er uansett større

            Som mange har påpekt skjuler skattelistene ofte reelle inntekter grunnet bunnfradrag, rentefradrag etc. Man kan derfor ofte plusse på 10-25%.

            Dvs. at en som står oppført med 800.000 på listene gjerne kan tjene 1.000.000.

            En ting som også kommer i tillegg av utgifter for klubben er arbeidsgiveravgift, pensjoner etc. Ofte regner man ca. 30-35% av lønn. Dvs. at en med reell lønn 1.000.000 kan koste klubben opp mot 1.350.000

            Så, bare å dra frem kalkulatoren. Kostnadene til løpende spillerutgifter er enda høyere enn det de fleste av dere kan lese direkte av listene.
            Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

            Kommentar

            • Loddet
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Apr 2004
              • 325

              #46
              Opprinnelig skrevet av El Caco
              Men helvete heller. Helt vilt hvor mye dere klager. Nå vet ikke jeg hvor mye de nye spillerne har kosta, men vi har kvitta oss med enormt med lønnskostnader. Vi er fortsatt på trygg grunn økonomisk, og er med i norges beste liga. Her er de som er borte, og kostnader som også er borte:

              Tom Nordlie --------------- 3 302 380
              Vidar Riseth --------------- 2 624 318
              Markus Kiesenebner ------- 2 508 257
              Simen Brenne -------------- 2 145 923
              Jan Åge Fjørtoft ----------- 1 401 023
              John Anders Bjørkøy ------- 1 291 940
              Bjørn Helge Semundseth Riise 1 264 028
              Kasey Desmond Wehrman --- 1 129 165
              Anders Rambekk ------------ 741 730
              Helmut Paul Heinz Müller ---- 684 559
              Dan Anton Johansen ------- 669 170
              Pål Strand ----------------- 639 514
              Shane Peter Stefanutto ---- 544 027
              Johan Petter Winsnes ------ 342 317
              Lars Ivar Moldskred -------- 267 025

              Til sammen 19 555 376,- i året har LSK spart i året ved å kvitte seg med disse spillerne. Inkludert overgangspenger er dette utrolig mye. Styret skal ha sykt mye creds for den opprydninga de har gjort!!!!

              P.S: Mulig jeg har glemt noen.
              Ærlig talt. Om man tar med alt det søppelet den samme gjengen skaffa oss, kommer de ikke særlig godt ut. Du glemte forøvrig Jooon, som ifølge din måte å se ting på sikkert skal regnes som et positivt bidrag.

              Kommentar

              • LSK-supp.
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Dec 2003
                • 1023

                #47
                Mouelhi har levert ytterst få kamper av høy kvalitet og bør bort fra klubben snarest med den lønna der.

                Lønnsnivået i TL er føyer seg bare inn i rekken av idioti amatørene av fotballedere har prestert.
                I år så tar vi alt- i år så tar vi alt!(som har puls)

                Kommentar

                • sniper
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Feb 2004
                  • 5254

                  #48
                  Skjønner egentlig ikke hvorfor vi diskuterer denne saken. Lønnsnivået er, uavhengig av finanskriser og finanskiser altfor høyt.
                  Det kan virke som at LSK må gjennom en økonomi-spiral med jevne mellomrom, det snakkes om skjeletter som tydeligvis dukker opp igjen, vi har en økonom som konserndirektør (som også jobber som bonde og økonmisk rådgiver(sic!)) som ble headhuntet av P Berg for å rydde opp og stramme inn i det økomiske rotet da trekløveret Berg/Lund/Granlund kom inn, men jeg kan ikke se han har stålkontroll på økonomien i klubben.

                  Vi sparker folk i administrasjonen, som kan direkte jobbe for å hente inn kroner via sponsorer og jobbe mot privatmarkedet, og ender igjen opp med at LSK setter sin lit til at det KFL som skal pushe folk til Åråsen. Vi ender opp med at supporterne tar grovarbeidet for at spillerne skal heve fete lønninger og drikke seg drita hver helg (jada, satt på spissen).

                  Hvor er denne klubben på veg?

                  Kommentar

                  • andersmm
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Aug 2006
                    • 5764

                    #49
                    Det beste med skattelistene er alle de tåpelige mellom- og fornavnene som blir avslørt;

                    Helmut Paul Heinz Müller.

                    Helmut hornyboy!
                    "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                    Kommentar

                    • merch
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • May 2007
                      • 938

                      #50
                      Markus Kiesenebner ------- 2 508 257
                      Dette er vel de enkleste tjente 2,5 mill i verdenshistorien!
                      lønningsdag er som et one night stand, du får rydda litt opp når de kommer, det er jævlig gøy når det holder på, plutselig
                      sitter du der tomhendt med den skamfulle undringen om hva fan skjedde egentlig....

                      Kommentar

                      • Hamburg & Kanari
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Aug 2005
                        • 3006

                        #51
                        Opprinnelig skrevet av El Caco
                        Men helvete heller. Helt vilt hvor mye dere klager. Nå vet ikke jeg hvor mye de nye spillerne har kosta, men vi har kvitta oss med enormt med lønnskostnader. Vi er fortsatt på trygg grunn økonomisk, og er med i norges beste liga. Her er de som er borte, og kostnader som også er borte:

                        Tom Nordlie --------------- 3 302 380
                        Vidar Riseth --------------- 2 624 318
                        Markus Kiesenebner ------- 2 508 257
                        Simen Brenne -------------- 2 145 923
                        Jan Åge Fjørtoft ----------- 1 401 023
                        John Anders Bjørkøy ------- 1 291 940
                        Bjørn Helge Semundseth Riise 1 264 028
                        Kasey Desmond Wehrman --- 1 129 165
                        Anders Rambekk ------------ 741 730
                        Helmut Paul Heinz Müller ---- 684 559
                        Dan Anton Johansen ------- 669 170
                        Pål Strand ----------------- 639 514
                        Shane Peter Stefanutto ---- 544 027
                        Johan Petter Winsnes ------ 342 317
                        Lars Ivar Moldskred -------- 267 025

                        Til sammen 19 555 376,- i året har LSK spart i året ved å kvitte seg med disse spillerne. Inkludert overgangspenger er dette utrolig mye. Styret skal ha sykt mye creds for den opprydninga de har gjort!!!!

                        P.S: Mulig jeg har glemt noen.

                        Semundseth Riise, Helmut Paul Heinz Müller, Rambekk, Shane Stefanutto var alle verdt hver bidige krone de fikk. Ekstraordinære spillere er det fortsatt verdt å betale litt for. Men ikke ordinære, ref. Mouelhi og Occean.
                        LSK Norges beste lag

                        Kommentar

                        • Serbern
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2006
                          • 5496

                          #52
                          Opprinnelig skrevet av 10.09.50
                          Kiko forlenget med LSK i oktober 2007, og koster det han kosta da. Det kan sikkert slenges mye dritt om Kikos prestasjoner på banen, men ingen kan ta fra ham at han har timing. Han hadde nylig levert sine beste opptredener i LSK-trøya (Lyn away, anyone?), vi var klare for cupfinalen, kjempa fortsatt om sølvet i tippeligaen, og - ikke minst - markedet var på topp. Kiko traff planken og håver inn. Hats off.
                          Synd Koren ikke var like heldig med timinga si. Vi hadde spart de pengene vi brukte på å hente og lønne Brenne, og vi hadde til slutt tjent penger på ett salg av Koren. Kommer fortsatt ikke over det tapet der dessverre.

                          Kommentar

                          • Canário
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Sep 2005
                            • 1471

                            #53
                            Ikke jeg heller. Og det gjør det enda pussigere at klubben ikke ga han en ordentlig "pakke". Det var det flere muligheter til, men det rant vel bort like fort borte som Grønlunds arbeidsdag, for øvrig en av flere som jeg mistenker har en gasje langt over det som er fortjent og forsvarslig i "ledelsen". Lønnsnivået som sådan er som ventet - langt over det det burde være. Når over halvparten av spillerne tjener mer enn statsministeren er det galemathias.

                            Kommentar

                            • norskpoker
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jan 2007
                              • 399

                              #54
                              Opprinnelig skrevet av Hamburg & Kanari
                              Semundseth Riise, Helmut Paul Heinz Müller, Rambekk, Shane Stefanutto var alle verdt hver bidige krone de fikk. Ekstraordinære spillere er det fortsatt verdt å betale litt for. Men ikke ordinære, ref. Mouelhi og Occean.
                              Nå tar du veldig hardt i her. Stefanutto brukte to år på å bli en habil Tippeligaspiller og hadde det ikke vært for LSK hadde ikke mannen fått muligheten til å tjene store penger i Lyn. At Stefanutto har bidratt mer for LSK enn det Mouelhi har gjort er feil i mine øyne, uten at jeg på noen som helst måte vil forsvare Kikos lønn.

                              Kommentar

                              • El Caco
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Aug 2009
                                • 2286

                                #55
                                Opprinnelig skrevet av Hamburg & Kanari
                                Semundseth Riise, Helmut Paul Heinz Müller, Rambekk, Shane Stefanutto var alle verdt hver bidige krone de fikk. Ekstraordinære spillere er det fortsatt verdt å betale litt for. Men ikke ordinære, ref. Mouelhi og Occean.
                                Formulerte meg kanskje litt feil. Selvfølgelig er det spillere som fortjente lønnen de fikk, men tenkte å nevne alt av lønnskostnader som er blitt borte.
                                Who needs drugs when music can make you feel on top of the world? ♫

                                Kommentar

                                • El Caco
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Aug 2009
                                  • 2286

                                  #56
                                  Opprinnelig skrevet av merch
                                  Markus Kiesenebner ------- 2 508 257
                                  Dette er vel de enkleste tjente 2,5 mill i verdenshistorien!
                                  Tror det vanskeligste for en fotballspiller er å ikke spille fotball. Så i våre øyne, enkle penger tjent, for han var det sikkert en utrolig vanskelig periode.
                                  Who needs drugs when music can make you feel on top of the world? ♫

                                  Kommentar

                                  • Fuglegutt
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Jan 2008
                                    • 863

                                    #57
                                    Med all respekt, 3.8 mill på Kiko blir bare dumt! Latterlig høy lønn for en spiller som 90 prosent av tiden spiller enkle støttepasninger
                                    På min gravsten: " heller her enn på Ullevåll "

                                    Kommentar

                                    • GIFKanari
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2009
                                      • 8243

                                      #58
                                      Uansett hvordan man vrir og vender på tallene tjener Kiko altfor godt i forhold til prestasjonene på banen! Nå har man i tur og orden kvittet seg med lønnsadelen, dessverre også et par som faktisk forsvarte lønna si, og da må også Kiko stå på blokka. Ellers er det ingen logikk i dette. Uansett er det å ha noen få i spillergruppa som tjener vesentlig mer enn de andre ikke bra. Og ihvertfall ikke når de på ingen måte presterer på et jevn høyt nivå.

                                      Blir Kiko værende kan ikke den økonomiske situasjonen være så prekær som man gir inntrykk av. Utlån, salg eller rett og slett en kansellering, det må skjæres ned her.

                                      Kommentar

                                      • superbøffel
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Aug 2005
                                        • 5611

                                        #59
                                        Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                                        Uansett hvordan man vrir og vender på tallene tjener Kiko altfor godt i forhold til prestasjonene på banen! Nå har man i tur og orden kvittet seg med lønnsadelen, dessverre også et par som faktisk forsvarte lønna si, og da må også Kiko stå på blokka. Ellers er det ingen logikk i dette. Uansett er det å ha noen få i spillergruppa som tjener vesentlig mer enn de andre ikke bra. Og ihvertfall ikke når de på ingen måte presterer på et jevn høyt nivå.

                                        Blir Kiko værende kan ikke den økonomiske situasjonen være så prekær som man gir inntrykk av. Utlån, salg eller rett og slett en kansellering, det må skjæres ned her.
                                        Naiviteten hva angår kostnadskutt gir seg ikke....

                                        Hvordan forslår du at vi kutter kostnadene vi har på Kiko. Vær gjerne konkret, ikke kom med det vanlige "vi gir han vekk" eller "vi fristiller han" uten å forklare hvordan du har tenkt å oppnå det.
                                        Enøyd i de blindes dal.

                                        Kommentar

                                        • general
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Apr 2004
                                          • 1150

                                          #60
                                          Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                                          Uansett hvordan man vrir og vender på tallene tjener Kiko altfor godt i forhold til prestasjonene på banen! Nå har man i tur og orden kvittet seg med lønnsadelen, dessverre også et par som faktisk forsvarte lønna si, og da må også Kiko stå på blokka. Ellers er det ingen logikk i dette. Uansett er det å ha noen få i spillergruppa som tjener vesentlig mer enn de andre ikke bra. Og ihvertfall ikke når de på ingen måte presterer på et jevn høyt nivå.

                                          Blir Kiko værende kan ikke den økonomiske situasjonen være så prekær som man gir inntrykk av. Utlån, salg eller rett og slett en kansellering, det må skjæres ned her.
                                          Enig i det du skriver. Men en kansellering er det siste vi bør ønske, da dette ofte ender i svært kostbare forlik. I tillegg handler det om klubbens omdømme utad ovenfor kommende spillere. Opphevelser av kontrakt fordi Klubben tilbydde spilleren for mye i sin tid. Hva skulle kiko gjort? Unnskyld, jeg tror at dette er for mye i lønn for meg da jeg spillet mye støttepasninger. Selvfølgelig skrev han under pronto.

                                          Da blir kanselleringen gjort på bakgrunn av ledelsens udyktighet istedenfor forhold som spilleren har konstruert. Kiko har jo egentlig ikke gjort feil, som tilsier at hans arbeidskontrakt skal sies opp. Vanskelig å finne et saklig grunnlag å "sparke" Kiko på (se arbeidsmiljøloven)
                                          Seriegull 2016!!!

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎