Se hva LSK-spillerne tjente i 2008

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Simeone
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Apr 2008
    • 761

    #21
    Riseth sine 3 millioner i lønn gjør meg så kvalm at jeg ikke finner ord.
    Si yo fuera Maradona saldría en mondovision,
    para gritarle a la FIFA:
    ¡Que ellos son el gran ladrón!

    Kommentar

    • superbøffel
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2005
      • 5611

      #22
      Opprinnelig skrevet av tullebukk
      Kiko har 2 kamper på seg til og bevise at han fortjener lønna si.
      Han har allerede bevist at han ikke fortjener lønna si, men det spiller absolutt ingen rolle. Det blir høyst sannsynligvis dyrere for LSK å kvitte seg med Kiko og få inn en fullgod erstatter enn å fullføre kontrakten med Kiko.
      Enøyd i de blindes dal.

      Kommentar

      • mooph
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Aug 2005
        • 1496

        #23
        Jeg blir oppgitt av etterpåklopskapens hundre hoder her inne. I tidligere tider, sånn et par år sia, hvor klubben gravde dypt for å bemanne satsing var alle her inne hungrige etter nytt blod. Få var skeptiske såfremt ikke utbetalingene overgikk normen på den tia, ei heller ledelsen som hadde trua på at bedre resultater ville gi økte inntekter.
        En kontrakt gjenspeler alltid tidspunktet når den ble undertegnet ikke forholdene når den utløper.

        Krisa kom og alle måtte slankes. Ingen forutså den selv om noen kanskje burde ha gjort det. Det er alikevel urimelig at gårsdagens vaner skal bli emne for dagens krittikk når vanene var gårsdagens gjengse politikk. Jeg synes kommentarene her er skarpe, urettferdige og sterkt prega av fasitens makt.

        Klubben så stormen komme tidlig og har gjort en bra jobb med å rette kursen i forhold til mange andre der ute. Det bør også falle litt ros til klubbledelsen for dette fremsynet. Det finnes sikkert fortsatt hull å tette, men jeg stoler på et dette blir gjort ved neste anledning.
        Fugla mot nye høyder

        Kommentar

        • Ranakanaris
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Nov 2003
          • 487

          #24
          Opprinnelig skrevet av mooph

          Krisa kom og alle måtte slankes. Ingen forutså den selv om noen kanskje burde ha gjort det.
          Denne krisa så jeg kom for 4 år siden, da lillestrøm gikk med mange mill i minus, men fordi vi hadde en snill onkel så forsvant den minusen. Dette er grunnlaget mitt for att administrasjonen ikke har peiling på hva dem driver med, for de aller fleste som har ett økonomisk ansvar og er frisk i toppen forstår att man må ta tæring etter næring prinsippet. For hvis man har 60 mill, så bruker man ikke 80 mill!!!(dette er bare tall som er tatt som ett eksempel)

          Når det gjelder spillerlønn så er jeg for en grunnlønn på ca 500 000 + en bonus etter resultat og tabellplassering etter endt sesong. Den bonusen skulle selvfølgelig gjelde alle spillerne på A-laget, slik att det ikke spillerne vurderer å skade hverandre på trening bare for å få mer spilletid. Uansett så har flere av spillerne og trenere fått allt for godt betalt i forhold til resultat og tabellplassering.

          Att enkelte spillere er overbetalt i forhold til deres innsats på banen er det ingen tvil om.

          Kommentar

          • trigz
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2004
            • 7048

            #25
            Opprinnelig skrevet av mooph
            Krisa kom og alle måtte slankes. Ingen forutså den
            Snakk for deg selv. Jeg visste at TV2-hypen bare kunne vare i en gitt tid, og alle kunne se at Tippeliga-klubbene brukte penger som fulle sjømenn.
            Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

            Kommentar

            • Folke
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jun 2008
              • 5955

              #26
              Opprinnelig skrevet av superbøffel
              Herlige holdninger her inne... Tror den jevne forumrunker at det blir gratis med den lettvinte løsningen "å kvitte seg med Kiko"?

              Dere kan jo starte med å finne ut hvor mye av lønnskostnadene til JML, TAG og Biffen LSK betaler, så kan dere se hvordan markedet for spillere som Kiko er. Hvem vil kjøpe han, og hvem kan betale både lønn og evt overgangssum.

              At LSK har en oppryddingsjobb å gjøre etter tidligere tiders skrekkregime er det liten tvil om, men det fungerer dessverre ikke så enkelt som "de fuktige tastaturs' riddere" foreslår.
              Som mange har sagt så er det nok en blanding av lønn og sign on fee, men som stort sett alle også har påpekt så blir som regel denne SOF fordelt på de årene kontrakten strekker seg over (samme som med VR) og på den måten er det ingen grunn til å tro at han ikke skal ende opp med ca samme tall på neste års ligning.. Så dersom klubben klarer å gi han bort gratis så vil man jo spare hele hans lønn, evt må man kompensere han noe for at han skal gå med på en lavere lønn i en annen klubb, selvfølgelig blir det dårlig butikk men nå er det vel heller snakk om å "begrense skadene mest mulig".... håpet om at dette skal bli god butikk har vel rent ut i sanden for lengst?!!!
              Kiko koster like mye i lønn som Brenne, Bjørkøy OG Bjørn Helge Riise tilsammen.....

              Kommentar

              • mr.Jordbakke
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jun 2005
                • 3845

                #27
                Jeg lurer virkelig på hva Kiko presterer på banen som gjør at man kan forsvare den lønna! Her må det være snakk om en konspirasjon som gjør at så mange forumronkere lovpriser han for hver eneste støttepasning og gir han skyhøye spillerekarakterer etter enhver begredelig kamp. Unnskyld språkbruken, men hvem F**N er det dere prøver å rævsleike?
                NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

                Mvh
                Mr.Jordbakke

                Kommentar

                • Ola
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Dec 2003
                  • 1651

                  #28
                  Opprinnelig skrevet av trigz
                  Snakk for deg selv. Jeg visste at TV2-hypen bare kunne vare i en gitt tid, og alle kunne se at Tippeliga-klubbene brukte penger som fulle sjømenn.
                  Alle med litt økonomisk forståelse har kunnet se dette. Lillestrøm Sportsklubb drives av tidligere spillere, med lite utdannelse og enda mindre relevant erfaring. Blir som å sette matroser til å drive et rederi.


                  Opprinnelig skrevet av Hamburg & Kanari
                  Disse listene er ikke mye verdt.
                  Der er du og jeg fundamentalt uenige. Mange vil gjerne påsta at det er store mengder feil i listene, men sannheten er at det er kun en liten promille som har betydelige feil. Det som er av feilmargin er i nesten all hovedsak på oppsiden, altså listene viser mindre enn hva vedkommende reelt tjente. Du kan legge på 100-150k for majoritet av lønnsmotakere i Norge pga minstefradraget, kjøring og fradrag på lånerenter. Innenfor denne normalen er også de fleste fotballspillere. 2008 var et bedritent aksjeår for de fleste,og nettopp her ligger mange fotballspilleres ekstrainntekter. For 2008 hadde normalen netto fradrag på aksjeutbytte og realisert gevinst.(=tap)

                  Skattelistene er i all hovedsak dønn ærlige for den som klarer å lese dem, og personlig synes jeg det er svært interessant å endelig få innsyn i tallmateriale for Sportsklubben som det ryktes mye rundt og som LSK selv holder svært tett til brystet.

                  Må samtidig si at det både godt og vondt å se at jeg fikk rett i diskusjonen som pågikk i våres omkring Midttuns og Bjørkøys lønninger som for begge viser seg å ligge over 1,3 mill, ikke "prestasjonsrettet" og "moderat" rundt 700k som noen naive sjeler her hevdet hardnakket.

                  I tillegg til et par åpenbare spillere, er det et par herremenn ved navn Bergdølmo og Grønlund jeg gjerne skulle sett lengre ned på listen, men aller helst helt ute av listen.

                  Kommentar

                  • heidar
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Sep 2004
                    • 2120

                    #29
                    Opprinnelig skrevet av Ola
                    I tillegg til et par åpenbare spillere, er det et par herremenn ved navn Bergdølmo og Grønlund jeg gjerne skulle sett lengre ned på listen, men aller helst helt ute av listen.
                    En av disse tjener vel hovedsaklig pengene sine på mobilsalg/søksmål, og får vel ikke så mye lønn av klubben?
                    En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

                    Endelig er mørketida over.

                    Kommentar

                    • norskpoker
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Jan 2007
                      • 399

                      #30
                      Opprinnelig skrevet av Folke
                      Kiko koster like mye i lønn som Brenne, Bjørkøy OG Bjørn Helge Riise tilsammen.....
                      Dette blir feil måte å sammenligne på. Ta med totalkostnadene på Brenne, Bjørkøy og BHR og del den på den tiden de var her og gjør det samme med Kiko så kan vi heller begynne å sammenligne.

                      Kommentar

                      • reka
                        Seniormedlem
                        --==FORUMRUNKER==--
                        • Aug 2005
                        • 13271

                        #31
                        Som mange (?) forgjeves forsøker å påpeke er det etter all sannsynlighet en feit bonus grunnet signering av langtidskontrakt innbakt i kikos lønn for 2008. At RB påstår at hans faste lønn er tredoblet i forhold til 2007 sesongen tar jeg med en stor klype salt.

                        Men for all del, på med skylappene og få ut raseriet... ingen grunn til å stille spørsmål ved noe eller betvile noe som står i avisene...

                        Kommentar

                        • Folke
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jun 2008
                          • 5955

                          #32
                          Opprinnelig skrevet av norskpoker
                          Dette blir feil måte å sammenligne på. Ta med totalkostnadene på Brenne, Bjørkøy og BHR og del den på den tiden de var her og gjør det samme med Kiko så kan vi heller begynne å sammenligne.
                          At klubben gjorde en god deal med f.eks BHR veier jo ikke opp for andre dumme ting dem gjør....
                          Om Kiko skal få 3,5 mill per år som RB spekulerer i over de neste 4 årene så kommer nok regnestykket til å se ganske så stygt ut uansett hvem man sammenligner med!!!

                          Bjørkøy kostet ca 3,5-4 mill. Pluss 1,5 mill i året.
                          Brenne kostet ca 2,5 mill (Kjøp ca 7 mill minus salg ca 4,5 mill). Pluss 1,5 mill i året.
                          I verstefall kostet disse klubben ca 3-3,5 mill per år...

                          Kommentar

                          • Ola
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Dec 2003
                            • 1651

                            #33
                            Opprinnelig skrevet av reka
                            Som mange (?) forgjeves forsøker å påpeke er det etter all sannsynlighet en feit bonus grunnet signering av langtidskontrakt innbakt i kikos lønn for 2008. At RB påstår at hans faste lønn er tredoblet i forhold til 2007 sesongen tar jeg med en stor klype salt.
                            Spiller det egentlig noen rolle? Poenget er at Kiko kostet Sportsklubben netto 3 805 957 i fjor. Året før kostet han oss netto 1 248 477, i 2006 kostet han netto 1 109 254. Til neste år ser vi 2 500 000+, men dette er forhåpentligvis siste året hans. Da har han kostet 10 mill i personalkostander og spilt 10 gode kamper.

                            Kommentar

                            • superbøffel
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Aug 2005
                              • 5611

                              #34
                              Opprinnelig skrevet av Folke
                              Som mange har sagt så er det nok en blanding av lønn og sign on fee, men som stort sett alle også har påpekt så blir som regel denne SOF fordelt på de årene kontrakten strekker seg over (samme som med VR) og på den måten er det ingen grunn til å tro at han ikke skal ende opp med ca samme tall på neste års ligning.. Så dersom klubben klarer å gi han bort gratis så vil man jo spare hele hans lønn, evt må man kompensere han noe for at han skal gå med på en lavere lønn i en annen klubb, selvfølgelig blir det dårlig butikk men nå er det vel heller snakk om å "begrense skadene mest mulig".... håpet om at dette skal bli god butikk har vel rent ut i sanden for lengst?!!!
                              Kiko koster like mye i lønn som Brenne, Bjørkøy OG Bjørn Helge Riise tilsammen.....
                              Det er så enkelt som at LSK har en kontraktsmessig forpliktelse ovenfor Kiko. Dersom LSK gir vekk Kiko til en annen klubb må klubb og spiller bli enige om ett sluttoppgjør. Sluttoppgjøret er typisk likt differansen mellom gjenværende konpensasjonsforpliktelse og lønnsavtale med ny klubb. Derfor vil LSK spare tilsvarende Kikos nye lønn ved å gi han vekk. Den summen er 99% sikkert lik kostnaden ved å hente en spiller tilsvarende Kiko's kvalitet for å ta plassen han etterlater.

                              Da står vi altså igjen med en spiller av tilsvarende kvalitet, som er ny i klubben uten å ha spart en krone? Smart? Neppe.

                              Dropp tullpratet om å "begrense skadene mest mulig" det er å tro på julenissen - Tapet ble tatt da han signerte kontrakten.

                              Dette sagt, det er åpenbart at det tidligere sportslige regimet har opptrådt som fulle sjømenn på horehus, men det gir ikke LSK retten til å bryte kontraktene de inngikk.

                              Om du trenger en syndebukk, se til plankebyen og på viasat's CL sendinger.
                              Enøyd i de blindes dal.

                              Kommentar

                              • sniper
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Feb 2004
                                • 5254

                                #35
                                Opprinnelig skrevet av superbøffel
                                Om du trenger en syndebukk, se til plankebyen og på viasat's CL sendinger.
                                Uenig, det er ikke de som satte de økonomiske rammene. Jeg skylder heller på Per Mathisen, Per Berg, Frank Grønlund og Svein Asmyhr.

                                Kommentar

                                • superbøffel
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Aug 2005
                                  • 5611

                                  #36
                                  Opprinnelig skrevet av sniper
                                  Uenig, det er ikke de som satte de økonomiske rammene. Jeg skylder heller på Per Mathisen, Per Berg, Frank Grønlund og Svein Asmyhr.
                                  Det kan du selvfølgelig velge å gjøre, og det er kanskje like riktig som andre i administrasjonen.

                                  Poenget er at det er håpløst naivt å gjøre Kiko til syndebukk for en kontrakt LSK lå langflate for at han skulle signere.
                                  Enøyd i de blindes dal.

                                  Kommentar

                                  • Loddet
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Apr 2004
                                    • 325

                                    #37
                                    Grenseløst irriterende å se folk forsvare dagens sittende ledelse. Var det Nordlie som hadde det økonomiske ansvaret når han var i klubben? nei. Var det Fjørtoft? Nei. Det var nøyaktig den samme ledelsen som sitter idag. Så krisen komme tidlig.. Seriøst?? Hvis de hadde sett krisen komme på det tidspunktet de burde hadde a) vi ikke vært nødt til å innkalle til ekstraordinært årsmøte for å selge arvesølvet og b) ikke gitt for eksempel Kiko en sign on bonus han aldri burde hatt.

                                    Årsaken til at enkelte spillere tjener latterlig mye sitter fortsatt og styrer klubben. Desverre.

                                    Kommentar

                                    • holmiz
                                      The kjøkken-kanariz
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2006
                                      • 6064

                                      #38
                                      I utgangspunktet så bryr jeg meg ikke så veldig om hva alle andre omkring meg tjener, men nå som skattelistene en gang faktisk ligger ute til fritt innsyn, så kan jeg ihvertfall konkludere med at flere spillerene i troppen vår tjener laaaaaaaaangt mer enn det de fortjener. Prestasjonene ligger langt lavere enn lønningene til de fleste dessverre.

                                      Vi er på ingen måte på trygg grunn i tippeligaen med tanke på neste år, og det for andre året på rad, fortsatt med en tropp hvor mange av spillerne hever fantasilønn. Jeg er helt enig med Sniper og de øvrige, hva f**n tenker sportslig utvalg på/med?
                                      Hilsen Anders

                                      Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
                                      Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

                                      Kommentar

                                      • 10.09.50
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Oct 2005
                                        • 1410

                                        #39
                                        Opprinnelig skrevet av reka
                                        Som mange (?) forgjeves forsøker å påpeke er det etter all sannsynlighet en feit bonus grunnet signering av langtidskontrakt innbakt i kikos lønn for 2008. At RB påstår at hans faste lønn er tredoblet i forhold til 2007 sesongen tar jeg med en stor klype salt.

                                        Men for all del, på med skylappene og få ut raseriet... ingen grunn til å stille spørsmål ved noe eller betvile noe som står i avisene...
                                        Kiko forlenget med LSK i oktober 2007, og koster det han kosta da. Det kan sikkert slenges mye dritt om Kikos prestasjoner på banen, men ingen kan ta fra ham at han har timing. Han hadde nylig levert sine beste opptredener i LSK-trøya (Lyn away, anyone?), vi var klare for cupfinalen, kjempa fortsatt om sølvet i tippeligaen, og - ikke minst - markedet var på topp. Kiko traff planken og håver inn. Hats off.

                                        Etter at renta har blitt skrudd opp noen prosentpoeng, er det irriterende hvor mye man betalte for huset. Men det var det det kosta da man kjøpte det.

                                        Her har dere forresten forumfolkets reaksjoner på forlengelsen da den ble avtalt i oktober 2007. Ikke mange advarsler å spore der, gitt.

                                        Kommentar

                                        • Ola
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Dec 2003
                                          • 1651

                                          #40
                                          Blir for lett å skylde kun på Feiten og Fjøra. De ønsket selvfølgelig best mulig rammebetingelser for sine felt, og kjempet for dette. Det samme finner man i avdelinger, datterselskaper, organisasjoner - både i privat og offentlig sektor. Det er opp til styre, generalforsamling, eier o.l. - altså øverstkommanderende å sette rammene. Dette handler om prioritering, strategi og fordeling. Langsiktig og kortsiktig.

                                          Er ikke kategorisk enig i at det er feil å begrense tapet på feilinvesteringer som Kiko, Occean, Midttun m. fl. Det er ikke sikkert Sportsklubben har noe valg. 2010 bør bli et skikkelig konsolideringsår for LSK. Det bør ryddes og kuttes, balansert med å holde plassen. Kanskje vi kan satse igjen i 2011, forhåpentligvis med 75% av Åråsen intakt.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎