Treninger 2010

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • tullebukk
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2006
    • 5446

    Treninger 2010

    Noen som tar ansvar og stikker på årets første trening Mandag kl 1000 i Lsk Hallen.
  • MartinRE
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Oct 2008
    • 738

    #2
    Robin,Erik og jeg tar oss en tur, men ikke forvent dere noen treningsrapport.
    Flere som tar turen?
    "Noen tror fotball dreier seg om liv og død. Jeg er veldig skuffet over den holdningen. Jeg kan forsikre dere om at fotball er mye viktigere enn som så" Bill Shankly.

    Kommentar

    • UFM1
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2007
      • 2008

      #3
      Opprinnelig skrevet av juniorkanari
      Robin,Erik og jeg tar oss en tur, men ikke forvent dere noen treningsrapport.
      Flere som tar turen?
      Lillestrøms trofaste er selvfølgelig på plass her i hallen! Akkuratt nå har gutta hatt noen lette oppvarmingsøkter og stått i planken. Keeperne kaster ball og trikser. Tullebukk er her også og noterer, flink gutt! og selvfølgelig fikk arild sangen sin av en halvlys junior stemme i sin beste tid midt i stemmeskifte
      Lillestrøm

      Kommentar

      • tullebukk
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2006
        • 5446

        #4
        Opprinnelig skrevet av UFM1
        Lillestrøms trofaste er selvfølgelig på plass her i hallen! Akkuratt nå har gutta hatt noen lette oppvarmingsøkter og stått i planken. Keeperne kaster ball og trikser. Tullebukk er her også og noterer, flink gutt! og selvfølgelig fikk arild sangen sin av en halvlys junior stemme i sin beste tid midt i stemmeskifte
        Bra jobba gutter,jeg kommer med mere seinere i dag bla spillere som var med i dag.

        Kommentar

        • tullebukk
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2006
          • 5446

          #5
          Følgende trente i dag Otto,Andre,Logi,PSA,Marius,Karim,Tokstad,Nosa,Lill e Bukken,Lunan,Eriksen,Edwin,Steinar,Metern,Kippe,BB ,Espen,Kiko,Dosso,Ringstad,Bolly.
          Arild trente alternativt i hallen da han har kjenning av en liten lårskade,godt mulig han blei med på resten av treninga som jeg ikke så.Ellers så begynte treninga som alltid med lett oppvarming dvs løping og diverse øvelser gjennom kjegler føring av ball med innside,utside,venste og høyre bein og til slutt triksing.
          Blir spennede og se hva som skjer på keeper plassen? Logi er første valget og Otto og Andre er for gode til og spille 3 div.Jeg tipper at Otto forsvinner og at Andre blir leid ut til en addeco klubb(2010). Med andre ord vi må ha en ung keeper? Ellers så la jeg merke til at Karim ,BB og Nosa var veldig gode til og føre ball og disse er nok helt klart di mest tekniske spillerne vi har.Men som dere sikkert ser så har vi en litt liten tropp og det vil forundre meg stort om det ikke kommer inn 2-3 spillere. Og da snakker vi sikkert midtbane spillere da dette er helt klart den svakeste lagdelen vi har og da spesielt kantspiller(hørt det før??). Kan eller nevne at Tony Drogba kommer i midten av mnd og en liten opplysning til om denne spilleren ingen av dagens spillere er raskere en han. Dette var dagens lille rapport fra Tullebukk som ofra matpausa i dag for at dere skulle få noe og lese om.
          Last edited by tullebukk; 04.01.2010, 13:12.

          Kommentar

          • Lillestrøm Kirke
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Oct 2004
            • 1470

            #6
            Opprinnelig skrevet av HSft
            Ellers skal strømmen trene etter lsk i hallen fremover
            Opprinnelig skrevet av KrisB

            Godset trekker inn i LSK-hallen
            På grunn av det kalde været har LSK-hallen fått en ny leietager.

            http://www.lsk.no/?did=9119404
            Det skal vel være godset?
            "Når man har opplevd Tom Lund, blir det vanskelig å holde med noe annet enn Lillestrøm" - Arne Scheie

            Kommentar

            • tullebukk
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2006
              • 5446

              #7
              Opprinnelig skrevet av Lillestrøm Kirke
              Det skal vel være godset?
              Både Godset og Strømmen skal trene i Lsk Hallen,men nå sporer det av her så kan vi holde oss til treningsrapporter fra Lsk.

              Kommentar

              • gearet
                Medlem
                Bøffel
                • Feb 2004
                • 34

                #8
                Kun 14 utespillere på treningen i dag. Bergman, Sundgot, Johnsen, Guldbrandsen og Nosa var ikke der den siste halvtimen da jeg var på plass. Heller ikke keeper-Hansen.
                Det er en fin anledning til å stille spørsmål om eventuelt nye spillere og stallen ellers til Torgeir Bjarmann på Oldermannslaugets møte på Åråsen fredag kl. 19.00!
                LSK fra vuggen til graven

                Kommentar

                • tullebukk
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2006
                  • 5446

                  #9
                  Arild sliter vel litt med en lårskade,Bergmann er dem forsiktige med.Resten veit jeg ikke.

                  Kommentar

                  • Lsk17
                    Juniormedlem
                    Bøffelpromp
                    • Feb 2009
                    • 12

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av tullebukk
                    Arild sliter vel litt med en lårskade,Bergmann er dem forsiktige med.Resten veit jeg ikke.

                    Vet keeper Hansen har slittet litt med en vond lysk i en månedstid. Vet ikke om det er den som plager han på nytt

                    Men han kommer seg tilbake, det er jeg sikker på

                    Kommentar

                    • Anders_Aa
                      Medlem
                      Møteplager
                      • Nov 2006
                      • 76

                      #11
                      Var på treningen selv i dag, Logi var heller ikke tilstede under treningen.

                      Uansett det ble gjort noen firkantøvelser, litt vanskelig å se hvor bra den delen fungerte da jeg satt på andre siden.
                      Det ble gjort en ny øvelse jeg ikke har fått med meg, en spill del der to touch var max. Ser at Berg prøver å få hurtigheten i pasningene på plass. Der ble pasningene lagt fra det genial til det miserable. Må si at Kiko imponerte meg lite i dag, så ikke mye gode pasninger fra ballfordeleren vår. Det kommer vel seg etterhvert.

                      Keeperne kjørte egne øvelser i starten, etter min mening står ikke Andre Hansen langt bak i køen som første keeper, og vet ikke hvor lurt det er å ha en keeper med et slikt potensial slite benk.

                      Nosa tror jeg rett og slett blir stor kommende sesong, ser tendenser under treningen at han har fått blikket høyere opp på banen og fordeler dem deretter...

                      Forsterkninger bør komme for at jeg skal se at laget har noen mulighet for å være i topp fem siktet, og da spessielt på den berømte venstre kanten. Det er rett og slett en prekær situasjon.

                      Kommer tilbake med en ny rapport i morgen!
                      Kanarifugl i Bergen By. Jaja Det skal vel være sånn!

                      Kommentar

                      • Anders_Aa
                        Medlem
                        Møteplager
                        • Nov 2006
                        • 76

                        #12
                        Trening fra hallen 7.1.2010

                        Dagenstrening var uten Logi, Andre Hansen, Gulbrandsen, Gabrielsen, Bergmann.

                        Arild løp for seg selv og gjorde noen øvelser langs sidelinjen.

                        Otto og junior keeperen (kan desverre ikke navnet) gjorde diverese øvelser, vanskelig å si hvordan nivået til Otto er da de to andre ikke var med. Ser ut til at det er to keepere av gangen på trening, grunn ukjent for meg.

                        Resten av stallen gjorde en lett oppvarming, før en pasningsøvelse. Her var det stor forskjell på touchen, Nosa og Bolly utmerket seg her.

                        Marius Johnsen ga seg med fellestrening etter denne øvelsen, gjorde basis øvelser med kaasene.

                        Berg terpet på handlingsmønster hvor ballen ikke ble slått langt, men ball langs bakken og god gammeldags dobbling på kant.... I dag imponerte Tokstad meg, og skal ikke se bort i fra at gutten får flere kamper denne sesongen. Noen avslutninger var meget gode i dag, igjen tokstad hadde en kjempe avslutning, med demping på bryst og et godt velplasert skudd.

                        Tilslutt vil jeg gi en stjerne til Marius Johnsen, han slo noen kjempe frispark i dag, med overraskende god plassering. Fordelen med Johnsen er at skuddet i tillegg er hardt som hesten sparker. Håper han får flere sjanser på direkte frispark i år.

                        Kan ikke komme på noe mer som er nevneverdig.
                        Kanarifugl i Bergen By. Jaja Det skal vel være sånn!

                        Kommentar

                        • tullebukk
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2006
                          • 5446

                          #13
                          Følgende trente ikke i Lsk Hallen i dag Torsdag 7/1.
                          Logi småsyk trente inne på Åråsen.
                          Andre Hansen trente inne på Åråsen.
                          PSA Trener inne på Åråsen .
                          Lunan Tar det litt rolig pga nylig opperert ,trener inne på Åråsen.
                          BB følger et nøye treningsopplegg og trener inne på Åråsen.
                          Arild løper i hallen ,en liten skade på framsiden av venste lår(ikke strekk) klar om 1 uke i følge han selv.
                          Lille Bukken har fått beinhinne bettenelse og trener inne på Åråsen.
                          Junior keeperen som var med heter Andreas Fjelstad.
                          Fikk også noen ord med Per Mathisen som var veldig hemlighets full når han fikk spørsmål om nye spillere.
                          Last edited by tullebukk; 07.01.2010, 14:19.

                          Kommentar

                          • HSft
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Dec 2004
                            • 6075

                            #14
                            Fikk med meg de siste 45 minuttene av dagens trening. Jeg tror de begynte spilldelen av treningen i det jeg kom inn, så jeg fikk trolig med meg det mest interessante.

                            Arild Sundgot forlot hallen i joggesko da jeg kom. Ellers mangla så vidt jeg kunne se ingen andre enn Logi.

                            Spilldelen bestod av kamp mellom 2 lag, med normale mål og keeper, på ca. 3/5 av banen. Lagene som spilte var:

                            Fredrikson
                            Essediri - Pedersen - Johnsen - Ringstad
                            Tokstad - Nosa - Mouelhi
                            Bergmann - Occean

                            Gulbrandsen
                            Bolly - - - - - - - - - Edwin
                            Dosso - Søgård
                            Eriksen - Kippe - PSA - Gabrielsen
                            Hansen

                            Etter ca 25 min fikk Bergmann og PSA beskjed om å gi seg, lagene fortsatte da i samme formasjoner uten disse to.

                            Det øverste laget spilte til tider meget godt sammen. Spesielt ble jeg imponert over Ringstad sine evner til å finne løp i boksen med passningene sine i dag. Tokstad gjorde også en god jobb, vant flere dueller mot Eriksen og kom på noen fine løp i feltet. Nosa er nivået over resten, dette ble tydeligst mot slutten når Mouelhi ble flytta inn på midten og tok det defensive ansvaret.

                            Jeg vil tippe at laget som starter mot Nybergsund vil inneholde de fleste spillerne på det øverste laget. Med enten Dosso eller Bolly som 4. mann på midtbanen.

                            Kommentar

                            • KrisB
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jan 2008
                              • 2923

                              #15
                              Her er bildene fra LSK-TV:

                              Kommentar

                              • Jesse Livermore
                                Medlem
                                Møteplager
                                • Nov 2009
                                • 93

                                #16
                                Ellers er det verdt å nevne at Pål Steffen dessverre (men ikke overraskende) har langt igjen. Bolly svinger fra det geniale til det miserable. Karim fortsetter der han slapp. Kippe er tent. Kiko og Occean kommer til å motbevise kritikerne.

                                Og selvfølgelig: Nosa blir enorm.
                                Last edited by RSP; 14.01.2010, 18:57.

                                Kommentar

                                • HSft
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Dec 2004
                                  • 6075

                                  #17
                                  Fikk med meg det siste kvarteret av dagens trening.

                                  Da trente Essediri, Eriksen, Kiko, Nosa, Pedersen, Kippe, Bolly, Logi, Occean, Søgård og Edwin på dødballer på den ene banehalvdelen.

                                  På den andre banehalvdelen trente Berg resten av laget i angrep 5/6 mot 4. Denne øvelsen bestod av lag som omtrent så slik ut:

                                  Berg - - -
                                  Dosso
                                  Tokstad - - - - - - - - - - - - Karlsen
                                  Bergmann - Gulbrandsen

                                  Hjelmtvedt - Johnsen - PSA - Gabrielsen
                                  Hansen

                                  Robin Karlsen og Steffen Hjelmtvedt er spillere fra juniorlaget. Berg var mest med som igangsetter men kom en sjelden gang også på overlap på høyresiden. Berg pusha Tokstad til å utfordre omtrent hver gang han fikk ballen.

                                  Kommentar

                                  • Jesse Livermore
                                    Medlem
                                    Møteplager
                                    • Nov 2009
                                    • 93

                                    #18
                                    Treningsrapport torsdag 14. januar 2010

                                    Jeg ankom treninga litt før halv elleve, så hvis det skjedde noe viktig under oppvarminga, beklager jeg at rapporten er mangelfull. Men la oss anta at dette var en helt normal oppvarming med litt løping, tøying og firkantspilling.

                                    Det er en glede å kunne melde at HELE A-stallen var tilstede på dagens trening. Det eneste fraværet var Otto, men det fraværet skyldes som kjent at kun 2 keepere er med på hver trening.

                                    I tillegg til A-stallen var det to gutter fra juniorlaget med: Steffen Hjelmtvedt (92) og Robin Karlsen (91).

                                    Arild og Stian trente alternativt, med løping og styrkeøvelser.

                                    Tilstede var også en viss eks-proff med grå krøller og fortid i bl.a. Nottingham Forest og Blackburn. Denne mannen er visstnok nylig ansatt som ekspert (sic) i TV2.

                                    Første øvelse var en pasningsøvelse der spillerne gikk sammen 3 og 3. Man varierte mellom mottak og medtak, en-touch og to-touch, og pasninger med høyre og venstre. I tillegg kjørte man en sekvens der pasningene skulle holdes i lufta, og der kunne man observere noe interessant: Mens trioene Karlsen/Ruben/Hjelmtvedt og Fredrik/Bergmann/Tokstad taklet denne varianten uten problemer, var trioen Kippe/Søgård/PSA et begredelig syn. Det er tydelig at unggutta har en helt annet grunnteknikk inne enn de eldre, norske spillerne.

                                    Deretter var det spill på full bane. Førstelaget:

                                    Eddie-Ollie
                                    Bolly-Nosa-Espen-Kiko
                                    LKE-Kippe-Steinar-Karim
                                    Logi

                                    Andrelaget (4-3-3/4-5-1):

                                    Fredrik-Björn-Belsvik
                                    Karlsen-Dosso-Tokstad
                                    Hjelmtvedt-Johnsen-PSA-Ruben
                                    Hansen

                                    Spillsekvensen åpnet med et herlig angrep av førstelaget. Karim slår et godt innlegg fra høyre og Ollie stanger ballen i nettet via tverrliggeren. Dette kommer vi til å få se mer av i året som kommer. Garantert!

                                    Etter dette skjedde det ikke all verden, men jeg vil påpeke at kantparene er interessante. Kiko/Karim vet vi fra før av at utfyller hverandre svært godt på høyresiden. Men også Lasse/Bolly på venstre har et voldsomt potensiale. Både Lasse og Bolly har fart og teknikk som kjennemerker, så de gangene de får det til å funke, er det moro å se på. Når Bolly setter på turboen er jeg glad det ikke er meg som spiller back på motstanderlaget, for å si det sånn. Det er høyst usikkert når eller om gjennombruddet hans kommer, men han har et ubestridt potensial.

                                    Triangelet bak, med Logi, Pedersen og Kippe, oser trygghet. No worries. På midten er Nosa og Søgård et helt grei duo, men jeg personlig ville hatt en klarere dirigent/strateg ved siden av Nosa. En Kiko i toppform, for eksempel. På topp er Eddie/Ollie en enten-eller-duo. Fotballforståelsen er relativt fraværende, men det tar de igjen på ekstrem fysikk og, i Eddies tilfelle, teknikk. Det er naturlig å håpe at Arild og spesielt Bergmann kommer i topp fysisk form og kan konkurrere om spissplassene.

                                    Disse er nærmest førstelaget slik jeg ser det:

                                    Hansen. Keeperduellen vil nok stå mellom Logi og Hansen, selv om Otto også er en meget habil keeper.

                                    Ringstad. Må bli kvitt skaden, men er aktuell både som back og kant.

                                    Dosso. Det var forferdelig å se Dosso i fjor. Han virka mentalt nedkjørt og uten selvtillit. Nå treffer han med pasningene og gjør ikke like ofte feilen med å enten være for aggressiv eller for passiv.

                                    Tokstad. Opplagt alternativ som høyre kant.

                                    Arild. Skadefri er han alltid aktuell for laget.

                                    Bergmann. Når han får lov til å trene for fullt og spille kamper, kommer han til å kapre en plass på laget. For en herlig gutt!

                                    Etter spillsekvensen gikk lagene hver for seg. Førstelaget trente på dødballer (cornere og frispark fra siden, Karim tok alle), mens andrelaget kjørte midtbane/angrep mot forsvar på den andre halvdelen.

                                    Helt mot slutten skjøt Nosa, Kiko og Karim frispark (med mur) fra 20 meter. Kiko og Karim skyter hardt, men ofte i muren eller over. Nosa skyter ikke fullt så hardt, men til gjengjeld får han ballen over muren og i nettet nesten hver gang. Når frisparket er såpass nærme mål, tror jeg Nosa har den rette teknikken for å lage mål. Er frisparket lengre unna, tror jeg Kiko og Karim vil være bedre alternativer som frisparkskyttere.

                                    Etterhvert blandet Ollie seg inn og ville prøve seg. Ikke overraskende gikk dette ganske dårlig, og følgende kommentar fra Nosa beskriver det hele godt: "Come on, Ollie... That was your 7th try... And not one goal..."

                                    Vet det er mange (inkludert meg) som er opptatt av unggutta, så jeg tar en kjapp vurdering av de som er født i 91 eller senere:

                                    Ruben Gabrielsen (92): Fysisk veldig robust. Grei teknikk. Kan bli god en veldig god back på litt sikt.

                                    Stian Ringstad (91): Trente som sagt alternativt i dag. Hurtig, godt venstrebein, god teknikk. Får kanskje ikke fast plass i år, men kommer til å bli TL-spiller.

                                    Steffen Hjelmtvedt (92): Har landskamper. Venstrebeint spiller som kan spille på de flesteplasser. Litt spinkel. Har ikke helt trua på at han blir TL-spiller.

                                    Robin Karlsen (91): God allround-spiller, men måtte hatt en ekstremegenskap eller to for å bli TL-spiller.

                                    Kristoffer Tokstad (91): God på det meste. Ekstrem løpskapasitet og gode basisferdigheter. Kan nå langt.

                                    Fredrik Gulbrandsen (92): Kvikk bakromspiss med god teknikk og godt skudd. Liten av vekst, men kompenserer en del med god balanse og litt muskler.

                                    Björn Bergmann (91): Milevis foran de andre i aldersgruppen 91-92. Allerede nå en fantastisk fotballspiller.

                                    Jeg avslutter med et sitat fra Nosa fra slutten av frisparktreninga: "I don't want to go now... I just want to stay here and shoot..."

                                    Tilfeldig at han er best i det meste på LSK-treningene? Neppe.

                                    Kommentar

                                    • RSP
                                      Moderator
                                      • Aug 2004
                                      • 10498

                                      #19
                                      Moderatormelding:
                                      Treningstråden forbeholdes treningsrapporter og kommentarer/diskusjon rundt LSKs treninger. Diskusjoner om ønsket lagoppstilling i 2010 tas i "LSK anno 2010"-tråden. Innlegg flyttet.

                                      Kommentar

                                      • Gjest

                                        #20
                                        Noen som var på dagens trening som kan avgi en liten rapport? Hadde vært supert. Blant annet veldig spent på hvordan Ujah og Obaje greide seg.

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎