Treninger 2010

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • tullebukk
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2006
    • 5446

    #21
    Treninga i dag .
    Bare Dosso(skade) og Otto som mangla. Tony og Obaje var på plass .Lett oppvarming som vanlig, så små firkanter. Etterfulgt av en stor firkant hvor alle var med og det var om og gjøre og spille seg igjenom etter 10 trekk.Arild var ikke med her sliter litt med låret. Bolly og Ruben var heller ikke med ,dem dreiv med løpetrening .Etter denne øvelsen blei det spill på litt mindre en halv bane med keepere.Det blei delt inn i 4 lag. Og jeg la merke til at både Tony og Obaje var veldig kvikke til beins og hadde noen utrolige finter(her går det unna)bare og skrive kontrakter med en gang.Ellers så var Bjørn Bergmann helt rå på det ene laget og putta 90% av målene.Tony putta også mange samme med Nosa.Var mye snakk på tribunen i dag så blei litt forstyrra derfor en litt dårlig rapport i dag+ at formen ikke er bra. Håper noen tar turen ned i morgen og legger inn en liten notis.
    Last edited by tullebukk; 20.01.2010, 14:59.

    Kommentar

    • Rune
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Aug 2008
      • 1229

      #22
      Dumt spørsmål kanskje, men hvordan virket Obaje i forhold til de andre som har vært på innom i vinter (østerrikeren og den serbiske islendingen)?
      "Wax on, wax off!" (Mr. Miyagi, 1984)

      Kommentar

      • tullebukk
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2006
        • 5446

        #23
        Opprinnelig skrevet av Rune
        Dumt spørsmål kanskje, men hvordan virket Obaje i forhold til de andre som har vært på innom i vinter (østerrikeren og den serbiske islendingen)?
        Kan ikke sammenlignes,han og ikke minst Tony er minst like gode som det Nosa og Edwin var når dem kom hit.
        Last edited by tullebukk; 20.01.2010, 14:59.

        Kommentar

        • gamle-perta
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Sep 2004
          • 2418

          #24
          Opprinnelig skrevet av tullebukk
          Var mye snakk på tribunen i dag så blei litt forstyrra derfor en litt dårlig rapport i dag
          Dette med prating på tribunen under treninga er en uting. Skulle tro folk var der for noe helt annet enn å se på treninga. Be dem holde kjeft..
          Takk for rapporten, forresten!
          Mvh
          Gammer´n (Per T)

          Kommentar

          • Jesse Livermore
            Medlem
            Møteplager
            • Nov 2009
            • 93

            #25
            Treningsrapport torsdag 21. januar 2010

            Jeg ankom som vanlig treninga ca. 10.30, så oppvarminga fikk jeg ikke med meg.

            Tilstede på treninga var A-stallen minus Otto, Hansen, Pål Steffen, Marius, Bergmann, Bolly og Edwin, pluss juniorkeeper Andreas Fjeldstad, Joshua Obaje og Anthony Ujah.

            Otto er vel i Russland. Hansen vet jeg ikke hvor var, men det har vært rullering i hvilke keepere som har deltatt på treningene, så det trenger ikke ligge noen dramatikk bak fraværet. Pål Steffen, Marius og Bergmann holdes som kjent igjen, med kun 3 fotballtreninger i uka. Bolly sliter med en skade, mens jeg ikke vet hvorfor Edwin ikke var der. Antagelig en føling med et eller annet.

            Første øvelse på programmet var føring av ball mellom kjegler. Innside, utside, høyre, venstre osv. Deretter gikk man to og to sammen og slo pasninger med samme type variasjoner.

            Deretter var det klart for formasjonstrening. Laget var som følger:

            - - - - Ujah - Occean

            Kiko - Nosa - Espen - Tokstad

            LKE - Kippe - Steinar - Karim

            Det er verdt å merke seg at Ujah ble foretrukket foran Sundgot (mest sannsynlig fordi Arild har slitt med en skade og uansett ikke er aktuell for å starte på lørdag). Bortsett fra det er det umulig å si om Edwin og Bolly ville kapret en plass på laget om de var tilstede. Og Marius, PSA og Björn er ikke kampaktuelle før La Manga.

            Det andre laget så slik ut, uten at det er av nevneverdig interesse:

            - - - - - - Belsvik

            Fredrik - Sundgot - Obaje

            Ringstad - Dosso - Ruben

            Igrunn lite å melde om fra formasjonstreninga. Det ble trent på ulike oppspillsvarianter, vending av spillet osv. Begge kantspillerne er innoverkanter, og ble følgelig instruert i hvilke rom de skulle oppsøke inne i banen. Bredden er det backene som skal sørge for, og jeg vil si at vi spiller med 2 sentrale og 2 indreløpere på midtbanen. Kantbegrepet blir nesten litt misvisende. Dette fungerer meget bra på høyresiden når Tokstad går inn og Karim kommer på utsiden, men på venstresiden ville det nok vært best om backen (som skal komme på utsiden) var venstrebeint.

            Deretter ble det spilling på ca. 60x40 meter med følgende lag:

            - - - - - - - - Logi
            Obaje-Steinar-Kippe-Ringstad
            - - - - - Dosso-Fredrik
            - - - - - - - Sundgot

            - - - - Ujah-Occean
            Kiko-Nosa-Espen-Tokstad
            Lasse - - Ruben - - Karim
            - - - - - Fjeldstad

            Med 10 mot 8 var det stort sett enveiskjøring mot målet til Logi. Lite å melde om fra denne sekvensen også. Mange stopp i spillet med instruksjoner fra Henning.

            Til slutt ble det kjørt litt innlegg, avslutninger, frispark m.m. Nosa setter fortsatt frisparkene, og må være førstevalget fra 20 meter +-.

            Litt om prøvespillerne:

            Anthony Ujah: God spiss med stort potensial. Jeg vil si at han er tilnærmet komplett. Rask, sterk, bra teknikk og gode avslutninger med både beina og hodet. Der Occean, Edwin, Sundgot og Fredrik har åpenbare svakheter, er Ujah og Bergmann mer komplette. Den største forskjellen på de to er at Ujah er mer "rett på mål" enn Bergmann, mens Bergmann er bedre enn Ujah som møtende spiss.

            Joshua Obaje: En skuffelse. Hadde forventa meg en mer komplett spiller. Hans ekstremegenskap er definitivt farta. Basisferdighetene var det så som så med, selv om det kan skyldes uvant underlag. Virker mer som en 4-3-3-ving enn en kant i Hennings system. Når det er sagt, har jeg bare sett én trening med fyren. Jeg kan ta feil når jeg sier at han neppe er en forsterkning på kort sikt.

            Kort oppsummert vil jeg si at Ujah, i likhet med Nosa, kan beskrives som "ferdig vare med enormt potensial". Mens Obaje blir mer i kategori med Edwin og Dosso. Det vil si at han definitivt har kvaliteter, men at han neppe vil prestere fra dag 1 (dersom vi henter ham).

            Til slutt vil jeg si litt om Henning Bergs lederstil. For det første: Han kjefter aldri på spillerne. Han gir derimot veldig mye skryt. Når spillerne foretar valg han ikke liker helt, går han inn og sier rolig hvordan han ville løst det (uten å påstå at han har fasiten). Dette i motsetning til f.eks. Nordlie, som ikke lot spillerne tenke og vurdere selv.

            Henning virker som en flink pedagog, og jeg har absolutt tro på at han er rett mann for klubben vår. Han er inkluderende og positiv, samtidig som han fortsatt bevarer autoriteten han er nødt til å inneha som leder. At han har en enorm vinnervilje og er meget sterk fotballfaglig, burde være kjent for de fleste fra før.

            Kommentar

            • xeR
              Seniormedlem
              --==FORUMRUNKER==--
              • Jan 2004
              • 11206

              #26
              Kan du si noe om Ujahs spilleforståelse? Evner han å sentre en ball og det til andre enn Nosa slik Edwin til tidel har hatt vanskelig for å gjøre?
              Det er bedre å væra døv enn vålenga.

              Kommentar

              • Jesse Livermore
                Medlem
                Møteplager
                • Nov 2009
                • 93

                #27
                Han virker å være smartere enn Edwin i bevegelsene og valgene med ball. Men jeg må nesten se mer av ham før jeg kan si noe helt sikkert.

                Kommentar

                • KrisB
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2008
                  • 2923

                  #28
                  LSK.no

                  Treningstidene oppdatert
                  Denne uken avsluttes med treningskamp mot den svenske klubben GAIS.

                  Kommentar

                  • tullebukk
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2006
                    • 5446

                    #29
                    Kan melde om at Edwin er kne skada og skal oppereres i Torsdag ,veit ikke hvor alvorlig det er.
                    Last edited by tullebukk; 26.01.2010, 19:13.

                    Kommentar

                    • twikan
                      Juniormedlem
                      Ferskenpels
                      • Jul 2008
                      • 3

                      #30
                      Trening 26/01.

                      Var på treningen igår, men rakk aldri å melde det. Bolly og en til jogget rolig rundt banen og hadde litt styrke øvelser. økten startet med føring av ball rundt noen kjegler, det gikk i ett svært behagelig tempo i starten. men etterhvert tok det seg opp. På denne øvelsen synes jeg Ringstad utmerket seg veldig. han har en veldig følsom touch og fører ballen med en enorm eleganse.

                      Så gikk dem over til spill i en stor firkant, med HB og Ruben som vegger på hver sin side. Det var om og gjøre og holde ballen i laget. Husker ikke hvem som var på vært av lagene, men det var hvertfall veldig gjevnt. i øvelser som denne er det midtbanespillerene som er best og det var de her og. Tror ikke nosa, kiko og dosso slo bort en enste ball.

                      Derretter var det spill på en litt mindre bane med keeper i vært mål. Det endte 2-2. også veldig gjevnt her. de som markerte seg her var nok en gang ringstad med en suser som logi ikke hadde sjans på. Ellers så fikk jeg meg en overaskelse på slutten da jeg så at Occean faktisk var med, for han så jeg veldig lite til. Nosa kan stort sett gjøre hva han vil, Essediri treffer stort sett det han sikter på. Av de to prøvespillerene så går ujah på endel fine løp, og er veldig bevegelig. Men mangler litt på å kvitte seg med kula på en god måte.

                      på slutten av økta kom Bjarmann med en kar som godt kan være en fotballspiller. Hvem vet?

                      Kommentar

                      • HSft
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Dec 2004
                        • 6075

                        #31
                        Opprinnelig skrevet av twikan
                        på slutten av økta kom Bjarmann med en kar som godt kan være en fotballspiller. Hvem vet?
                        JEg fikk med meg slutten av treninga i går. Altså delen med spill med vegger og delen med spill på mål.

                        Når jeg kom stod Bjarmann med en som dukker opp med Bjarmann til tider. Han er så vidt jeg har hørt agenten til alt vi har av afrikanere.

                        Det var forresten lettere å følge med på treningene forrige vinter når Dosso enda ikke hadde kommet og Edwin var eneste prøvespiller.

                        Kommentar

                        • stian
                          Seniormedlem
                          Forumonanist
                          • Sep 2004
                          • 156

                          #32
                          Del tok edwin i treningen?
                          stian;);)

                          Kommentar

                          • HSft
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Dec 2004
                            • 6075

                            #33
                            Var en tur innom dagens trening. Fikk vel med meg de siste 40-50 minuttene. Når jeg kom ble det delt inn i to lag som spilte mot hverandre til jeg dro. Lagoppstillingene var fritt etter hukommelsen slik:

                            Logi
                            Essediri - PSA - Kippe - Ringstad
                            Tokstad - Søgård - Nosa - Bolly
                            Bergmann
                            Ujah

                            Edwin - Occean
                            Gulbrandsen - Dosso - Gilbert - Mouelhi
                            Eriksen - Johnsen - Pedersen - Gabrielsen
                            Hansen

                            Det første målet kom etter at Occean og Edwin begge gikk på løp mot venstre og Gulbrandsen som hadde ballen satte fart i rommet bak dem og sklei gjennom forsvaret før han dunka ballen i hjørnet bak Logi.

                            Mål nummer 2 kom etter at Tokstad la et fint innlegg med fin skru som Bergmann satte hodet på og nikka kontant i nettet. Litt usikkert fra Hansen her. Gikk ut og ropte "keeper!", men ballen gikk altså på hodet til Bergmann og i nettet.

                            Kampen endte 1-1.

                            Gulbrandsen var generelt frisk og god på venstrekanten. Flink til å føre ball og har mye mer muskler bak alt han gjør enn det bl.a. Bolly har.

                            Ellers var oppbyggningen av laget til Logi ganske spennende med tanke på spillertyper. På høyresiden hadde man som vanlig en innoverkant og Essediri på backen.

                            Tokstad utvikler seg stadig. Liker at vi har en ving som kommer å så gode løp i feltet. Vi så bl.a. et eksempel på dette når han fikk ballen innenfor 16 og avslutta dårlig mot Gais. Avsluttninga kommer etterhvert, men viktig med spillere som stadig er spillbare i feltet slik.

                            På venstresiden hadde man Bolly som holder bredden. Boly var i likhet med Edwin ikke spesielt bra i dag, men disse har vært ute med skade, så jeg skal ikke dømme dem. Bak Bolly har man Ringstad som jeg synes det virker tydelig at liker bedre å trekke innover i midten, i rommet innenfor vingen og bak spissene, enn langs kanten når han kommer fremover. En bred ving forran han gir disse rommene. Vi så eksempel på slike offensive bidrag fra Ringstad når han la assist til Occean og Sundgot i kampen mot Gais(Ikke hans skyld at de ikke klarte å sette ballen i mål alene med keeper innenfor 16.).

                            Kommentar

                            • hoyt
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2004
                              • 2850

                              #34
                              Noen rapport på skaden til Edwin? Siden han var med i dag må den ha vært mindre alvorlig enn fryktet?
                              "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
                              - Nosa

                              Kommentar

                              • KrisB
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jan 2008
                                • 2923

                                #35
                                Treningsplanen oppdatert
                                Denne uken trener LSK-spillerne i LSK-hallen før avreise til Spania.

                                Kommentar

                                • HSft
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Dec 2004
                                  • 6075

                                  #36
                                  Tok meg en tur for å se Knudtzon sin første LSK-trening i dag. Det var ikke så mye ordentlig spill i dag og derfor ikek så mye spennende å rapportere.

                                  Det mest interessante var øvelsene på slutten da berg drilla en midtbanefirer mot en forsvarsfirer samtidig som Belsvik trente resten i avsluttninger og innlegg.

                                  Midtbanefireren og forsvarsfireren som ble trent først var:


                                  Essediri - Pedersen - Kippe - Ringstad

                                  mot

                                  Mouelhi - Søgård - Nosa - Knudtzon


                                  etter noen minutter ble disse bytta ut med:


                                  Essediri - Pedersen - Kippe - Gabrielsen

                                  mot

                                  Ringstad - Mouelhi - Dosso - Tokstad


                                  Knudtzon ble altså brukt på høyresiden. Innleggene på andre siden av banen ble først slått av Gabrielsen og Tokstad og deretter av Knudtzon og Bolly. Alle innleggene ble slått fra høyresiden.

                                  Knudtzon overaska meg ikek på noen måte. Han virka som ventet som en spiller med mye fart i beina.

                                  Kommentar

                                  • El Caco
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Aug 2009
                                    • 2286

                                    #37
                                    Håper LSK TV dekker treningsoppholdet i La Manga like bra som de gjorde ifjor med masse koselige klipp!!
                                    Who needs drugs when music can make you feel on top of the world? ♫

                                    Kommentar

                                    • KrisB
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jan 2008
                                      • 2923

                                      #38
                                      LSK.no



                                      LSK-TV: Fartsfylt trening i La Manga
                                      LSK-spillerne begynner virkelig å få fart på kula. Få med deg treningsbildene på LSK-TV.

                                      Kommentar

                                      • ror1
                                        Juniormedlem
                                        Bøffelpromp
                                        • Aug 2008
                                        • 12

                                        #39
                                        Her er en liten rapport far i går.

                                        Følgende trente i går Andre, Logi, PSA, Marius, Karim, Tokstad, Nosa, Lunan, Eriksen, Steinar, Occean, Kippe, Bergmann, Espen, Kiko, Dosso, Ringstad, Bolly, Arild, Gamboa, Ujah, Gabrielsen. Edwin trente alternativt i hallen. Jeg fikk ikke med meg den første timen men det var vel lett oppvarming dvs løping og diverse øvelser med kjegler. Frode spilte lange høye baller inn til Andre og Logi som spilte hurtig langt ut til andre banehalvdel. De hadde en 20 min spill på helle banen 11 mot 11. Lagoppstillingene var etter hukommelsen slik:
                                        Hansen
                                        Karim - Steinar- Kippe - Ringstad
                                        Knudtzon - Espen - Dosso - Gamboa
                                        Occean
                                        Ujah

                                        Bergmann/Gulbrandsen – Arild
                                        Bolly - Nosa - Mouelhi - Tokstad
                                        Eriksen - Johnsen - PSA - Gabrielsen
                                        Logi

                                        Hvor Henning terpa press på ballfører og mye hvordan spissene skulle løpe og komme i posisjon. Siste del var spill på liten bane (ca 25 m) hvor de spilte 5 mot 5 med vegger hvor de rullerte. Jeg syntes Gamboa og Ujah viste seg fram positivt.
                                        LSK

                                        Kommentar

                                        • ragnarrock
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Mar 2008
                                          • 937

                                          #40
                                          Noen som har vært innom treningen idag?
                                          Hvordan er formen til Tarik?
                                          Er Edwin med og spiller enda? eller blir det fortsatt egentrening med Geir?
                                          Hvordan er ståa med Pål Steffen begynner han å bli i form? puster han Pedersen og Johnsen i nakken?
                                          Hvem er prioritert i formasjonstreningen på venstre siden?
                                          Får Ringstad deby på A-landslaget iår?

                                          eller om du foretrekker.. noe gøy å fortelle fra dagens?
                                          *Kjempe gutta fighte gutta!!*

                                          -RagnarRock-

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎