Aalesund -LSK, Color Line Stadion, søndag 14. mars kl. 18.00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • GIFKanari
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2009
    • 8243

    Merkelig, etter at vi på en måte har kvitta oss med TIL-spøkelset så har vi allerede erstatta det med bedritne Ålesund.

    Kommentar

    • erikh
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Feb 2008
      • 443

      Fullstendig sjanseloest. fy faen. Haaper i hvertfall at det er siste gang vi stiller med nigerianere i 11'ern paa danskebaaten. det er saa VILT raevva. av en eller annen grunn klarer de ikke aa spille der. vet ikke hva det er, og driter fullstendig i det. det som betyr noe er at de ikke makter aa slaa trillepasninger paa tre meter paa det underlaget/i det klimaet.

      vi faar la vaare importer briljere paa underlag de forstaar i klimaer de haandterer. virker ikke som om LSK har testet underlaget i aalesund i det hele tatt. merkverdig.

      paa tide at LSK kommer seg ut av den fuckings hallen.

      Kommentar

      • KFL41
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • May 2004
        • 3648

        Med sånt forsvarspill blir det sumpa i år også. Der er vi ikke et hår bedre enn 08 og 09. Hjelper ikke at vi har blitt et lysår bedre offensivt når vi slepper inn tre mål etter elendig forsvarspill. Allerede etter 20 sekunder kunne man notere den første målsjansen til Aafk.

        Kommentar

        • McGuffy
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jan 2004
          • 5096

          Tenk positivt, vi skal mest sannsynlig ikke tilbake til Snålesund. Herfra kan det bare gå oppover.

          De to jeg hadde mest forhåpninger til i dag svikter stort. Ujah har førstetouch og avleveringer som en blind elefant, og Nosa er så sløv at man skulle tro han hadde røyka noe før kamp. Sistnevnte er skyld i ett mål, og en haug med overganger i mot.

          Positiv første omgang, men det er også alt.

          Kommentar

          • bjarmann
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Sep 2005
            • 2886

            Dette var faen meg rævva, og allikevel klarer ikke Berg å innrømme det. Aalesund var klart bedre og han mener kampen var jevn? Forsvaret fortsetter der de slapp i fjor med og ikke følge med i markeringer osv. Framover gidder jeg ikke si noe om engang. Kommentatorene på VG live var faktisk like rævva som LSK idag, det er sterkt. De må da ha vært hjerneskada?
            I år så tar vi alt

            Kommentar

            • Folke
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jun 2008
              • 5955

              På tide å se seg selv litt i speilet i forhold til de etablerte spillerne...
              I fjor fikk unggutta skylda for stort sett alt, men den går ikke denne gang.
              Har sagt det før og sier det igjen, de gamle gutta i stallen mangler så mye som moderne fotball krever og det kommer ekstra godt frem når man møter en fotballsmart Rekdal.... Nytter heller ikke å skylde på Nosa, han gjør mye rart og kan virke som en hoven/lat bortskjemt drittunge noen ganger, men det er vel stort sett bare han som skaper noe også!!

              Neste helg håper jeg å se spillere med lyst til å vinne i ALLE lagdeler, hurtighet i alle ledd, flere kreative spillere enn bare Nosa og litt muskler på topp sammen med en rask og mindre nervøs Ujah eller Edwin.

              Kommentar

              • KFL41
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • May 2004
                • 3648

                Opprinnelig skrevet av bjarmann
                Dette var faen meg rævva, og allikevel klarer ikke Berg å innrømme det. Aalesund var klart bedre og han mener kampen var jevn? Forsvaret fortsetter der de slapp i fjor med og ikke følge med i markeringer osv. Framover gidder jeg ikke si noe om engang. Kommentatorene på VG live var faktisk like rævva som LSK idag, det er sterkt. De må da ha vært hjerneskada?
                Nå har ikke Berg noen tradisjon for å hudflette spillerne offentlig etter kamp og takk for det!

                Kommentar

                • Grusom B
                  Generalissimo Bellisimo
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2003
                  • 6248

                  Aalesund var jo ikke klart bedre, hva er det du snakker om??? De var mer effektive, men både sjanser og spill var helt jevnt. De tok oss på innsats som faktisk var overlegen(uakseptabelt, selvsagt), og jukseunderlaget sitt. Mer er det ikke å si.
                  Ni principe ni rey...

                  D10S!

                  Kommentar

                  • ragnarrock
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Mar 2008
                    • 937

                    er vel ingen stor overaskelse at enkelste kanskje ikke levde opp til forventningene (som sikkert ikke var urealistiske i hodene til enkelte av oss i det hele tatt). er en stor forskjell å ha noen treninger med åpen dør inn til LSK hallen, og å spille TL match i Ålesund!

                    Var jo lett å se at de ville vinne mere enn oss!

                    for å fokusere på det posetive,
                    fy faen så mange dødballer vi klarte å få, bør klare å få noen mål ut av de etterhvert!
                    Erling er faen meg så rask, lærer han seg å sentre presist kan dette bli drit bra!
                    Tarik er overaskende god defensivt, han kommer til å være solid så lenge vi får beholde han..

                    yeah, thats about it, når orker jeg ikke å lese domme dags tanker her inne hele kvelden..

                    Så jeg tar kvelden med følgende oppfordring.

                    Hei du kjære fugle patriot, som sitter hjemme og er forbannet over manko på baller og insats fra våres gulsvarte krigere.
                    Hjelper det virkeelig å sitte og skrike til dataskjermen din?
                    Nein.
                    Men kom deg så heller på tribunen neste søndag, så kan vi sammen gi spillerne en wake up call og sørge for at de skjønner budskapet om at iår skal det kriges!

                    FUGL!
                    *Kjempe gutta fighte gutta!!*

                    -RagnarRock-

                    Kommentar

                    • GIFKanari
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2009
                      • 8243

                      Jeg nekter å være for kategorisk fordi vi tross alt prøver å spille fotball. I dag felles vi på egne feil og et pasningsspill vi ikke helt behersker ennå. Når Nosa ikke har dagen er dessverre også hele laget skadelidende, vi har for få som kan ta over. Ihvertfall i dag.

                      Det som eventuelt er urovekkende er de samme tendensene til kollaps mot slutten, og forsvaret som fremdeles mangler tempo.

                      Kommentar

                      • Rovfugl
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2004
                        • 3672

                        Fy faen dette stinker!
                        vi spiller ikke som et lag i det hele tatt, spillet var så dårlig at jeg ble provosert langt inn i sjela. klarer vi ike bedre enn dette blir det NOK en marerittsesong på oss! MØKKAFOPPAL!!!!!!!
                        DØ FOR FUGLA!!!
                        http://www.fluefiskebloggen.no
                        LSK er min religion
                        Ujah er min gud

                        Kommentar

                        • KFL41
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • May 2004
                          • 3648

                          Må jo bare le av trekket med å åpne dørene i LSK hallen. Tren ute eller la vær! Faktisk noe av det dummeste jeg har hørt, på linje med å trene med søppelsekker for å tilvenne seg å spille i varme.

                          Hvis ikke banen ute var klar, kunne man leid en annen arena, evt trent på grus! Oppkjøringskamper mot tullelag som Nybergsund, Strømmen og russiske lag på vodkafyll bør også droppes. Det gir oss bare falsk selvtillit. Kamp mot enga ville gitt den rette rammen rundt en treningskamp. En kamp med trøkk i som ingen vil tape.

                          Offensivt var det ikke så galt selv om vi kan mye bedre, spesielt hvis vi får Nosa og Tarik igang. Defensivt var det håpløst. Her må det røskes opp kraftig den neste uka.

                          Kommentar

                          • maxpayne
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Apr 2006
                            • 1224

                            Hva skal en egentlig si. Sesongen 2010 blir garantert ikke mye bedre enn 09 men jeg forventer litt bedring.
                            Fremover på banen er det litt bedring å spore men bakover er vi alt for svake.
                            Jeg stiller også spørsmål om Logi Magnússon. Har vi allerede sett det beste av han? Jeg ser per dags dato ikke noe bedre keeper i Logi enn i Otto.
                            Ellers så ber jeg bare om at PSA kommer tilbake i god gammel form.

                            Kommentar

                            • Fugl1120
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Sep 2005
                              • 3528

                              Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                              Jeg nekter å være for kategorisk fordi vi tross alt prøver å spille fotball. I dag felles vi på egne feil og et pasningsspill vi ikke helt behersker ennå. Når Nosa ikke har dagen er dessverre også hele laget skadelidende, vi har for få som kan ta over. Ihvertfall i dag.

                              Det som eventuelt er urovekkende er de samme tendensene til kollaps mot slutten, og forsvaret som fremdeles mangler tempo.
                              Uenig. Spør du meg begynner vi å spille på Aalesunds premisser, slår mye langt og blir med på krigen som vi åpenbart ikke behersker like godt som Aalesund. Det finnes vel knapt tall på hvor mange frispark vi lagde som et resultat av at vi var for seint oppe i duellene og av de få duellene vi rakk å være oppi tapte vi omtrent alle. Når vi først vinner ballen tar Eriksen og Kippe ansvar for at langpasningene blir slått og dasker ballen over midtbanen gang på gang. Ikke nok med det, oppspillene blir slått på Ujah mens Sundgot befinner seg et sted midt i mellom og er omtrent usynlig hele kampen. Som om ikke det var nok, leverer Nosa sin dårligste kamp noensinne for LSK. Han er ikke i nærheten av like skapende offensivt som han pleier, men langt værre slår han noen helt vanvittige feilpasninger på egen banehalvdel som til slutt også fører til 2-0. Ved 2-0 blir vi også forferdelig avslørt på markeringssvikt der Kippe befinner seg i presset på ballfører mens hverken Karim eller Steinar plukker opp i midten. Enkelt for Aarøy å sette den og vi var heldige som ikke ble straffa av Phillips ved en helt identisk situasjon seinere der markeringene er horribel.

                              Offensivt er ikke kampen katastrofal, vi gjør en del bra og forferdelig mye dårlig, men vi er uheldige som ikke får hvert fall én scoring ved skuddet til Nosa. Sett under et leverer vi likevel ikke det spillet vi har spilt i treningskampene i vinter og det skuffer meg at vi ikke prøver å spille ball på samme måte som vi har gjort tidligere. Dersom ikke Nosa og Ujah fungerer før gradestokken runder 15 røde har vi et stort problem, de var begge fryktelig svake i dag.

                              Dagens lyspunkt: Erling Knudtzon. Leverer etter min mening en av sine bedre kamper, gjør få feil med ballen, utfordrer og skaper et par farligheter, selv om noen av avleveringene hans var heller svake. Dersom han fortsetter utviklingen tror jeg han kan bli bra for oss framover.
                              Lauken er vår venn!

                              Kommentar

                              • Martini
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Aug 2007
                                • 294

                                Syyyyyyyyyyyyyyyykt frustrerende åpning!
                                Vil ikke slenge meg på de som sier vi spilte en håpløs kamp, der kan jeg ikke si meg enig...

                                Spillemessig var vi et hakk vassere enn Aafk, men den siste touchen/presisjonen og ikke minst effektiviten uteble på det sterkeste...Ser tendenser i det offensive spillet, men gud bedre for et forsvar

                                Defensivt må det virkelig snus på hodet før neste kamp, for det var rett og slett total mangel på markering ved hver eneste, jævla scoring!!!!

                                Når det skal sies hadde Aafk en syk uttelling på sjansene sine, og det er 29 runder igjen...

                                Dagens kanarifugl er Espen Søgård etter min mening...
                                FUGLA TIL VI DØR!

                                Kommentar

                                • wænk
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2006
                                  • 2244

                                  Er jo det samme ååååååår etter ååååååår. Så fort man blir litt positiv får man en eller fler i trynet igjen. Har mangla det lille ekstra i minst 5 år nå, men på tross av det, tror man alltid det skal bli bedre. Får leve i håpet..
                                  If you're not living on the edge, you take up too much room!

                                  Kommentar

                                  • KjøttKake
                                    Juniormedlem
                                    Bøffel
                                    • May 2009
                                    • 26

                                    huff....det her var pinlig, har AaFK i gaffelen til langt ut i andre omgang, bare for å se at LSK skal gi denne møkkaklubben sin første Tippeliga-seier i en serieopning noen sinne, fysj og fy.
                                    "When you're on the top, there's a lot of people who are jealous at you, and they are always trying to find the hair in the soup, so let them keep looking for that."

                                    - Uwe Rösler (Våren 2006)

                                    Kommentar

                                    • Grusom B
                                      Generalissimo Bellisimo
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2003
                                      • 6248

                                      Dere får trøste dere med at ingen av dere har hatt en like jævlig fotballhelg som meg. Sju mål i mot, tap mot to av de lagene jeg liker aller minst i hele verden og bare en suser fra Scott Parker å trøste seg med.

                                      Det er ikke rart at jeg er sint, altså. Bare Viking kan redde dette fra totalt katastrofe, men jeg regner med at mine kjære elever kommer til å passe på at morgendagen blir dritkjip uansett.
                                      Ni principe ni rey...

                                      D10S!

                                      Kommentar

                                      • danny85
                                        Seniormedlem
                                        Forumsadist
                                        • Mar 2006
                                        • 108

                                        Jeg synes ikke det var SÅ utrolig dårlig som mange skal ha det til. Vi er klart best i 1 omg og snålesund scorer på 1 av 1 sjanse mens vi leder sjanse statistikken klart! Vi skulle hatt 2-1.

                                        2 omgang starter på værst tenklig måte. Uheldig vil jeg si. Snålesund kommer mer med i kampen, men vi spiller helt jevnt. De scorer på 3 av 3 sjanser. Vi scorer ikke på 10 sjanser og kanskje 40 cornere.

                                        Det er første seriekamp. Det er kaldt. Det snør. Vi har to nigirianere som ikke er vandt til dette, men bare kommer til å bli bedre og bedre.

                                        Jeg er ikke bekymret for en gjentagelse av de 2 siste sesonger. Ennå.
                                        ET LAND - ET LAG!
                                        ----- FUGLA 4 LIFE -----

                                        Kommentar

                                        • GIFKanari
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2009
                                          • 8243

                                          Opprinnelig skrevet av Fugl1120
                                          Uenig. Spør du meg begynner vi å spille på Aalesunds premisser, slår mye langt og blir med på krigen som vi åpenbart ikke behersker like godt som Aalesund. Det finnes vel knapt tall på hvor mange frispark vi lagde som et resultat av at vi var for seint oppe i duellene og av de få duellene vi rakk å være oppi tapte vi omtrent alle. Når vi først vinner ballen tar Eriksen og Kippe ansvar for at langpasningene blir slått og dasker ballen over midtbanen gang på gang. Ikke nok med det, oppspillene blir slått på Ujah mens Sundgot befinner seg et sted midt i mellom og er omtrent usynlig hele kampen. Som om ikke det var nok, leverer Nosa sin dårligste kamp noensinne for LSK. Han er ikke i nærheten av like skapende offensivt som han pleier, men langt værre slår han noen helt vanvittige feilpasninger på egen banehalvdel som til slutt også fører til 2-0. Ved 2-0 blir vi også forferdelig avslørt på markeringssvikt der Kippe befinner seg i presset på ballfører mens hverken Karim eller Steinar plukker opp i midten. Enkelt for Aarøy å sette den og vi var heldige som ikke ble straffa av Phillips ved en helt identisk situasjon seinere der markeringene er horribel.

                                          Offensivt er ikke kampen katastrofal, vi gjør en del bra og forferdelig mye dårlig, men vi er uheldige som ikke får hvert fall én scoring ved skuddet til Nosa. Sett under et leverer vi likevel ikke det spillet vi har spilt i treningskampene i vinter og det skuffer meg at vi ikke prøver å spille ball på samme måte som vi har gjort tidligere. Dersom ikke Nosa og Ujah fungerer før gradestokken runder 15 røde har vi et stort problem, de var begge fryktelig svake i dag.

                                          Dagens lyspunkt: Erling Knudtzon. Leverer etter min mening en av sine bedre kamper, gjør få feil med ballen, utfordrer og skaper et par farligheter, selv om noen av avleveringene hans var heller svake. Dersom han fortsetter utviklingen tror jeg han kan bli bra for oss framover.
                                          Så lenge vi har Kippe og co bak der kommer langpasningen uansett, samme hvem vi har på topp og hvem vi spiller mot. Hvor ofte ser man en presis snøball fra Kippe? Slik er det bare. Det handler om spillertyper. En mer spillende midtstopper som kan la Kippe konse på det han er bra på har vel lenge vært på ønskelista.

                                          Er heller ikke med på at vi leverte stort bedre i treningskampene, ihvertfall ikke de jeg så. Mange av de samme feilene gikk igjen der, men når det kjempes om poeng blir man lettere straffa enn i en dvask treningskamp.

                                          Ellers var Knudzon frisk ja, Tarik blir også bra.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎