Aalesund -LSK, Color Line Stadion, søndag 14. mars kl. 18.00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • sniper
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2004
    • 5254

    Så lenge den jævla midtbanen ikke er i balanse, blir dette en bedriten sesong. Kiko og Rånern holder ikke mål.

    Kommentar

    • Fotball24/7
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Sep 2008
      • 263

      Opprinnelig skrevet av KFL41
      "Enkle" feil å rette opp i som vi hadde ca 30 kamper med i fjor. Tydeligvis lettere sagt enn gjort...

      Jeg forventer ikke at spillere som Espen og Ollie skal fikse dette iløpet av de neste kampene, men jeg tror typer som Nosa, Ujah og Tarik vil klare å rette på det.
      Dette er en ball

      Kommentar

      • Rovfugl
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2004
        • 3672

        Jeg blir kvalm når jeg ser LSK spille slik dem gjorde i går!

        Nosa kommer ut på banen i går og ser ut som han har fått litt for mye skryt i oppkjøringen til sesongen, tror han er verdensmester og prøver på ting og utførelser som man ikke gjør med mindre man leder 4-0.

        Berg sier prestasjonen er bedre enn resultatet, dette kan jeg ikke si meg enig i, for at laget skal få en godkjent prestasjon må alle ledd i laget prestere på det jevne. Når vi ikke klarer å score på de store mulighetene våre har ikke dem som skal score prestert bra nok.

        Jeg ser for meg en del av de samme tingene som jeg forbannet meg over i hele fjoråret, nemlig at markeringer i eget felt slår feil gang på gang og feilpassninger i fleng. Det virker også som spillerne blir stressa av ballen, men det virka som vi hadde litt mere ro med ballen i laget nå enn tidligere.
        Fortsatt virker det som kommunikasjon og oppmerksomhet er mangelvare, flere ganger mister vi ballen da motspiller kommer overraskende på og stjeler ball, slikt skal ikke skje!
        DØ FOR FUGLA!!!
        http://www.fluefiskebloggen.no
        LSK er min religion
        Ujah er min gud

        Kommentar

        • kunden
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jun 2005
          • 2315

          Begynte ræva, TV2Sport 5 der LSK gitt var ute av funksjon. Så etter 20min kom jeg på at jeg hadde Sumo(siste dagen), men i begynnelsen hakkete bilde, men bedre etterhvert.
          I det minste var kommentatoren grei nok. Han kommenterte ved flere anledninger at spillet hadde vært jevnt og resultatet ikke stod i stil med det
          som hadde skjedd på banen.

          Problemene fra Odd-kampen viste seg her også. Stort mellomrom mellom midtbane og forsvar. Lett å komme på overganger mot oss. Roen med ball i beina fra treningskampene var borte som dugg for solen. Masse rot og vi
          ble rett og slett jobbet i senk. Vi har enda ikke presisjon på å spille på mann
          i bevegelse, derfor blir vi lett å overmanne.

          Det ser ut som vi nesten gir opp halvveis ut i andre omgang. Vi hadde et par tilløp rett etter 0-2, men når vi ikke får utteling, ser det ut som gutta begynner å henge med hue. Tror vi må belage oss på en sesong med veldig varierende resultater. Spørs om vi nesten ikke burde kjøre Nosa og Tarik sentralt på midt, så får vi heller ha Ringstad og Knudtzon på kantene, ev Ujah. Og kjøre opp med Arild/OO og Edwin på topp.

          Kommentar

          • El Caco
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Aug 2009
            • 2286

            Synes det er komisk hvordan ting gikk for seg. Nosa skyter et skudd som Lindegaard har 0 sjans på, men ballen går via rompa til Sundgot og i tryne hans. Og 3-0 målet til Aafk så klarerer Kippe ballen i ansiktet til Tarik og så faller ballen i beina på Silva som skyter stang inn.

            Det er en parodi!
            Who needs drugs when music can make you feel on top of the world? ♫

            Kommentar

            • gamle-perta
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2004
              • 2418

              Opprinnelig skrevet av gamle-perta
              Og jeg er litt engstelig for akkurat Ålesund. De er gode taktisk, har enorm innsats og trøkk hjemme og har enkeltspillere som tradisjonelt har vært gode mot oss.
              Kan vi bli litt lette i en slik "krig"? Satt på spissen så synes jeg treningene og kampene i LSK-hallen har hatt litt five a side-preg.. På danskebåten kan det bli surt og kaldt, sterk vind og bøttevis med saftig dueller. Og en spiller som Nosa vil garantert ha en Aafk-mann maks en halv meter unna seg hele kampen...
              Er vi klare for det?
              Litt dumt å sitere seg selv, enig i det... Men jeg klarer ikke dy meg. Kampen ble omtrent slik jeg fryktet da jeg skrev ovennenvnte 5. mars.
              Og det gjør ekstra vondt at vi nå ertterpå tyr til de samme unnskyldningene som vi brukte i fjor.
              F eks sier Henning Berg: "Prestasjonen var bedre enn resultatet".
              Hva f... betyr det???
              Hvilke prestasjoner??

              I dag er jeg bare flau!
              Mvh
              Gammer´n (Per T)

              Kommentar

              • reka
                Seniormedlem
                --==FORUMRUNKER==--
                • Aug 2005
                • 13271

                Opprinnelig skrevet av gamle-perta
                Litt dumt å sitere seg selv, enig i det... Men jeg klarer ikke dy meg. Kampen ble omtrent slik jeg fryktet da jeg skrev ovennenvnte 5. mars.
                Og det gjør ekstra vondt at vi nå ertterpå tyr til de samme unnskyldningene som vi brukte i fjor.
                F eks sier Henning Berg: "Prestasjonen var bedre enn resultatet".
                Hva f... betyr det???
                Hvilke prestasjoner??

                I dag er jeg bare flau!
                1. LSK trenger ikke å unnskylde seg.

                2. Uttalelser i media reflekterer ikke nødvendigvis det som er sagt innad til troppen eller hva HB føler innerst inne. Ansiktsuttrykket på sidelinja sa imidlertid mye. Når man ser på hvilke grep som er gjort i stallen er det liten tvil om at HB vet hva som er bedritne prestasjoner.

                3. HB ønsker åpenbart å utvikle klubben og vår yngre spillere på lengre sikt. Sett i lys av det er kommentarene hans i pressen forbilledlige, feilfrie, ja rent ut sagt intelligente. At han nesten utelukkende velger å fokuserer på det positive og åpenbart er svært forsiktig med kritikk både innad og utad vil betale seg over tid.

                4. På den andre benken satt en trener som har 0-filter overfor media, liker å hudflette spillerne og plassere ansvaret der det hører hjemme (dvs. ikke hos seg selv). En person hvis strupehode nærmest må regnes som et rektalt G-punkt. Vi ville garantert tatt poeng med ham som trener i går, men jeg vil heller ha 0 poeng og fortsatt positiv utvikling i klubben.

                Kommentar

                • gamle-perta
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Sep 2004
                  • 2418

                  Opprinnelig skrevet av reka
                  4. På den andre benken satt en trener som har 0-filter overfor media, liker å hudflette spillerne og plassere ansvaret der det hører hjemme (dvs. ikke hos seg selv). En person hvis strupehode nærmest må regnes som et rektalt G-punkt. Vi ville garantert tatt poeng med ham som trener i går, men jeg vil heller ha 0 poeng og fortsatt positiv utvikling i klubben.
                  Ok, kjøper den..
                  Men satt litt på spissen: Hvor lenge skal "utvikling" gå på bekostning av poeng?
                  Vi brukte jo f eks hele fjoråret, og berget med et nødskrik plassen. Er det utviklende for spillere og klubb om vi får enda sesong på det nivået?

                  Ang kjefting på spillere: Rekdal er ekstremt, enig. Men jeg er helt klart av den oppfatning at litt kjeft er på sin plass når du gjør en slett jobb. Og siden fotball er en bransje som lever i mediabildet, så er det neppe særlig skadelig om det smelles litt i dørene av og til. Også på en slik måte at det "offentlige" hører det.
                  Men jeg respekterer selvfølgelig at vi har forskjellig oppfatning om det..
                  Mvh
                  Gammer´n (Per T)

                  Kommentar

                  • tullebukk
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2006
                    • 5446

                    Opprinnelig skrevet av sniper
                    Så lenge den jævla midtbanen ikke er i balanse, blir dette en bedriten sesong. Kiko og Rånern holder ikke mål.
                    Det er jo åpenbart her vi sliter , husk at Nosa er 19 år og kommer til og svinge voldsomt i prestasjonene. Det han trenger er en solid mann ved siden av seg og der holder ikke Kiko og Espen dessvere... Kjenner jeg savner Wehrman nå(Er ikke han klubbløs nå ,skader vell ikke og la han trene med oss og se om han kommer i form igjen)
                    Last edited by tullebukk; 15.03.2010, 13:00.

                    Kommentar

                    • trigz
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2004
                      • 7053

                      Opprinnelig skrevet av gamle-perta
                      Ok, kjøper den..
                      Men satt litt på spissen: Hvor lenge skal "utvikling" gå på bekostning av poeng?
                      Vi brukte jo f eks hele fjoråret, og berget med et nødskrik plassen. Er det utviklende for spillere og klubb om vi får enda sesong på det nivået?
                      Må du ikke se helt svart på det, Per. Det skulle ikke stort mer til i går enn en scoring før pause før kampbildet ville blitt helt annerledes. De eneste to tingene jeg er sur for, er resultatet (som selv Rekdal innrømmer i Sunnmørsposten i dag at var "veldig i overkant i forhold til spill og sjanser") og de siste 25 minuttene.
                      Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                      Kommentar

                      • reka
                        Seniormedlem
                        --==FORUMRUNKER==--
                        • Aug 2005
                        • 13271

                        Opprinnelig skrevet av gamle-perta
                        Ok, kjøper den..
                        Men satt litt på spissen: Hvor lenge skal "utvikling" gå på bekostning av poeng?
                        Vi brukte jo f eks hele fjoråret, og berget med et nødskrik plassen. Er det utviklende for spillere og klubb om vi får enda sesong på det nivået?
                        Nå ser jeg ikke helt hvordan medieuttalelser skal kunne påvirke sportlige prestasjoner og endelig tabellplassering? Om HB har kritikk å komme med kan han vel ta den med de det gjelder på trening? Mulig Rekdal må ty til media fordi han liker å sitte innedørs med nettpoker mens andre trener laget, og derfor ikke har direkte kommunikasjon med spillerne?

                        Opprinnelig skrevet av gamle-perta
                        Ang kjefting på spillere: Rekdal er ekstremt, enig. Men jeg er helt klart av den oppfatning at litt kjeft er på sin plass når du gjør en slett jobb. Og siden fotball er en bransje som lever i mediabildet, så er det neppe særlig skadelig om det smelles litt i dørene av og til. Også på en slik måte at det "offentlige" hører det.
                        Men jeg respekterer selvfølgelig at vi har forskjellig oppfatning om det..
                        Jeg får mer inntrykk av at du ville følt deg bedre om HB hadde kritisert sine egne i media, og at eventuelle positive effekter av denne kjeften er en litt mer påklistret ettertanke? Vi ønsker vel alle at laget får "høre det" etter en dårlig prestasjon, men jeg tror neppe det er nødvendig. Alle spillerne vet at svake prestasjoner gir umiddelbare og langsiktige negative konsekvenser. Jeg synes at redsel for å få kjeft er en nokså primitiv motivasjonsmetode, og neppe særlig oppbyggende på sikt. Spesielt ikke om dette går via media. At det er en bevisst strategi å holde positiv fokus og motivere korrekt gjør meg veldig glad, og jeg ville blitt ekstremt skuffet om noen i trenerteamet ikke klarte å forholde seg til dette i media. Egentlig tror jeg vi er nokså enige, men jeg respekterer din rett til å lufte ut litt negativitet etter vådeskuddet i jugend- og spillsabotasjebyen

                        Kommentar

                        • Fotball24/7
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Sep 2008
                          • 263

                          Når det kommer til Nosa, som vi alle sikkert hadde store forventninger til, så var det kanskje greit han fikk seg en liten "tankevekker" i den første kampen? Vi alle vet hva han er god for, og jeg er sikker på at han kommer sterkere tilbake og gir oss mye moro. Nå så vi kanskje det dårligste av Nosa, å til og med da klarte han å skape ting. Det dystre er at vi kanskje ikke har en plan B når Nosa spiller sånn som han gjorde i går.
                          Dette er en ball

                          Kommentar

                          • Leif A
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Dec 2003
                            • 3962

                            Litt interessant statistikk i VG papir i dag fra Aafk - LSK:
                            Målsjanser 4-4
                            Cornere:2-14 (!)

                            Kanskje ikke HB var helt på viddene i sine uttalelser allikevel........
                            Vegvesenets keeper var den store forskjellen, og som trigz skriver: én scoring før pause ville trolig gitt et helt annet kampbilde i 2. omgang, selv med målet som ble gitt bort tidlig i omgangen.
                            Knurr...

                            Kommentar

                            • McGuffy
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jan 2004
                              • 5096

                              Opprinnelig skrevet av Leif A
                              Målsjanser 4-4
                              4-4? Fortsatt forbauset over måten media teller målsjanser.

                              *Tarik til linja, Ujah litt forsein til å sette inn ballen.
                              *Skudd fra Ujah, redning Lindegaard.
                              *Heading fra Arild, redning av streken av 2.04.
                              *Frisparket til Nosa.
                              *Tarik gjennom på blank goal, blir taklet i siste liten.
                              *Nosa-kanon i nesa på Lindegaard
                              *Tarik med åpent mål, ballen over og utafor.

                              Kommentar

                              • Kjell.T.Ring
                                Poll St. Ring
                                --==FORUMRUNKER==--
                                • Dec 2005
                                • 11796

                                Opprinnelig skrevet av McGuffy
                                4-4? Fortsatt forbauset over måten media teller målsjanser.

                                *Tarik til linja, Ujah litt forsein til å sette inn ballen.
                                *Skudd fra Ujah, redning Lindegaard.
                                *Heading fra Arild, redning av streken av 2.04.
                                *Frisparket til Nosa.
                                *Tarik gjennom på blank goal, blir taklet i siste liten.
                                *Nosa-kanon i nesa på Lindegaard
                                *Tarik med åpent mål, ballen over og utafor.
                                Kan virke som at de har telt skudd på mål utifra det du skriver her. Merkelig måte å telle sjanser på.
                                Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                                Kommentar

                                • El Caco
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Aug 2009
                                  • 2286

                                  Jeg synes det er ganske positivt, at til tross for at alle (inkl. meg selv) slakter spillet til LSK og individuelle prestasjoner som var preget av store forventninger som f.eks Nosa, Ujah og Tarik var dårlige, så har vi likevel 14 cornere og 7 store målsjanser. Ja, vi scorer ikke på de.. men så mange sjanser og trykk i en SÅ dårlig kamp må bikke over til noe positivt om 6 dager.
                                  Who needs drugs when music can make you feel on top of the world? ♫

                                  Kommentar

                                  • Seb.R
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2006
                                    • 4159

                                    Opprinnelig skrevet av El Caco
                                    Jeg synes det er ganske positivt, at til tross for at alle (inkl. meg selv) slakter spillet til LSK og individuelle prestasjoner som var preget av store forventninger som f.eks Nosa, Ujah og Tarik var dårlige, så har vi likevel 14 cornere og 7 store målsjanser. Ja, vi scorer ikke på de.. men så mange sjanser og trykk i en SÅ dårlig kamp må bikke over til noe positivt om 6 dager.
                                    Neste kamp: 1 og en halv målsjangse.

                                    Trust me. Typisk LSK.
                                    www.sebastianramsland.com
                                    www.twitter.com/sebramsland

                                    Kommentar

                                    • Serbern
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2006
                                      • 5496

                                      Opprinnelig skrevet av McGuffy
                                      4-4? Fortsatt forbauset over måten media teller målsjanser.

                                      *Tarik til linja, Ujah litt forsein til å sette inn ballen.
                                      *Skudd fra Ujah, redning Lindegaard.
                                      *Heading fra Arild, redning av streken av 2.04.
                                      *Frisparket til Nosa.
                                      *Tarik gjennom på blank goal, blir taklet i siste liten.
                                      *Nosa-kanon i nesa på Lindegaard
                                      *Tarik med åpent mål, ballen over og utafor.
                                      På tv2 sto det 6-4 til Ålesund i går kveld i sjanser. Ikke det at jeg tar det de skriver så veldig seriøst da. Frode Olsen sa flere ganger at LSK hadde flest og størst sjanser.

                                      Kommentar

                                      • gamle-perta
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Sep 2004
                                        • 2418

                                        Opprinnelig skrevet av reka
                                        At det er en bevisst strategi å holde positiv fokus og motivere korrekt gjør meg veldig glad

                                        Edelt er det i alle fall...

                                        Jeg er bare litt i overkant var for at hele organisasjon til slutt luller seg inn i den troen at "det løsner snart, vi er så gode - så"...
                                        De to foregående sesongene har vi i perioder befunnet oss i den tåkeheimen. Det er livsfarlig!

                                        At Rekdal er ekstrem den andre veien er vi enige om. Men jeg tror ikke at det er negativt at spillerne også får litt press på seg i det offentlige rom, ikke bare på en pedagogisk riktig måte på treningene.
                                        Men igjen, det er forskjell på litt konstruktiv kjeft og utskjelling.
                                        Mvh
                                        Gammer´n (Per T)

                                        Kommentar

                                        • kinstad
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Nov 2007
                                          • 406

                                          Jeg tror nok Berg fikk sagt sitt til både mann og mus etter kampen. Joda, han foreholdt seg relativt rolig under og etter kampen. Men er det en ting jeg er sikker på så er det at den mannen kokte over av sinne der han sto på sidelinja og prøvde som best å beherske seg. Hva "pedagogisk riktig" og ikke er det få om noen som vet hva fører til. Det er sikkert en skokk med folk der ute som med glede vil påberope seg pedagogisk innsikt, men sakens kjerne er uansett den at pedagogikk er langt fra ferdigutforsket, samt at folk er forskjellige og reagerer forskjellig. En gang i blandt trengs det en real oppvask også, og det står jeg ved. Men jeg tror Berg er smart nok til å forstå det, håper ihvertfall det.
                                          ________
                                          -Life is what happens while you are busy makeing plans.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎