Aalesund -LSK, Color Line Stadion, søndag 14. mars kl. 18.00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • LSK N/B
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Apr 2006
    • 830

    Jepp da er vi sist i TL igjen. Kjenner alle følelsene dom keg har brukt lang tid til å fortrenge er tilbake med full kraft.

    Positive er at vi spiller oss til mange muligheter i dag. Kundzon var overaskende god, men blir brukt for lite. Vi er bedre en Aafk og vinner sjansestatestikken 8-4? Cornere 10-2?

    Negative er forsvaret og keeper. Vi har et forvarsproblem. Så flere ganger at AAFK fikk bruke 2-3 berøringer i 16-meteren vår. Snakker om spillere som Årøy som ikke eier teknikk er det 1-2 berøringer for mye.

    Nosa sjerpings!! faen alt trenger ikke gjøres så jævlig vanskelig. Det finnes også spillere som er hvite i huden det går an å slå en pasning til. Det er hakke fra rastistisk måten han spiller på nå.

    ok. pleier å gå en 4-5 runder før spillet setter seg, så får sette denne på boka for startproblemer.
    03.08.08 på felt F skjedde det for første, andre og tredje gang!

    Nei til NFF!

    Kommentar

    • stian
      Seniormedlem
      Forumonanist
      • Sep 2004
      • 156

      ikke så fortvila

      Jeg vil heller si at Ålesund var heldige en vi var dårlige. I hele kampen bortsett fra de 3 første minuttene og de 3 siste har vi alt spillet. Ålesund kommer ikke til masse farligheter, men skårer på 3 av 3 sjansen, ok kanskje de hadde 4.

      Syns det var rart at Nosa blir tatt ut på slutten, syns heller at Ujah burde blitt tatt ut. midt i andre omgang begynner han å gjøre veldig mange slurve feil i passningsspillet.

      med litt bedre marginer ville vi ha vunnet denne kampen 3-1 eller 3-2!
      Må si vi var maksimalt uheldig i dag
      stian;);)

      Kommentar

      • woody
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • May 2005
        • 374

        Ja ja - da er vi der vi pleier å være på denne tiden av sesongen. Tenk om favorittlaget hadde kunnet bevare håpet for sesongen litt lenger enn 15 minutter av første kamp . . . .
        woody

        Kommentar

        • Awfuls
          Seniormedlem
          Forumsadist
          • Mar 2006
          • 138

          skremt av dette

          er vel mere skremt av det fugla viser i dag... nosa er ræva og tarik får brukt farta si lite .. dei dette lyser ikke på postive tanker akurat desverre----- nosa burte ikke fått gått ut på matta i andre omgang hva er det for noe at HB ikke tar takk før det er for seint???

          nei burte lyse et kjempe kjempe stort RØDT LYS her nå .. forsvaret vårt er for dårlig.. de spilte jo oss rundt til tider.. med det mente jeg de kune røre ballen 3-5 ganger utenom og bli pressa.. og dødballene våres var ikke farlig i dag det som kjennetegnet oss før uff og uff.

          men endelig har lidenskapen begynt det er det som er positivt

          håper ikke jeg er den eneste som føler det sånn???
          Fugla forever... eLSKer

          Kommentar

          • HolterKanaris
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • May 2006
            • 1603

            Vi var absolutt ikke bedre enn Ålesund idag. De spilte 90 minutter nesten helt uten feilpasninger, mens hos Lillestrøm var det feilpasninger og dårlige forsøk på dribling som stoppet 90 % av angrepene... De få gangene va klarte å spille oss opp til deres 16 meter var bra, men det hjelper lite når resten er rævva. De sjansene vi har i dag kommer i hovedsak på cornere, som vi forsåvidt hadde nok av til å vinne kampen med flere mål. 12 cornere - 0 mål!!! Gamle Lillestrøm spillere vrir seg sannsynligvis i dyp smerte i sofaen over det de ser på CL-stadion.

            GRESSET ER DÅRLIG! Ja gresset er ekstremt dårlig faktisk. Når Tarik og Nosa ikke fikser å ta med seg ballen eller ikke klarer å få opp fart så skyldes ikke det at de "ikke er forberedt til seriestart"... Ålesund er vant til det og har lært seg hvordan de skal spille der. Personlig syns jeg alt kunstgress på tippeliga stadioner burde fjernes og smeltes om til noe mer nyttig.

            Vanskelig å sette fingeren på noe konkret problem etter denne kampen da både lagets egne dårlige prestasjoner, toppet av dårlige forhold, gjorde at vi ikke tok med oss poeng. Forresten så stiller jeg et STORT ? til Bergs evne til å gjøre taktiske bytter. Sigurdarsson inn er greit nok, men Kahled "defensiv" mouehli og Olli "sjanseknuser" Occean inn når vi ligger under 2-0??? Det kaller jeg rett og slett dritrævva! Henning er strålende til å finne gode spillere, men som taktiker er jeg faktisk rimelig skeptisk.

            Til slutt. Neste vinter forventer jeg at Lillestrøm ikke spiller en eneste treningskamp på hjemmebane! Gutta kjenner hallen nå og drar som alle andre kunstgress-lag stor fordel av banen i hallen. De må ut og møte lag som er bedre enn seg selv på baner de ikke spiller på hver jævla dag... Å bruke kampen mot Zenit som eksempel på hvor bra vi har vært i vinter blir usaklig. De som så kampen vet like godt som meg at Zenit burde ha vunnet den kampen. For der var det til tider total overkjøring. Flere stang og tverrligger skudd som ikke beviser noe annet om våre defensive egenskaper enn at vi har mye å jobbe med.

            Neste helg vinner vi så klart mot TIL og vi kommer nok til å vinne mange kamper i år, men denne kampen var i bunn og grunn bare en skikkelig rævva affære.

            Lykke til neste søndag folkens. Forventer et stappfullt kanarifelt og massivt med flagging og hopping når vi skal knuse samene...
            ***Større baller enn vett***

            Kommentar

            • trigz
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jan 2004
              • 7053

              Er lett å se seg blind på resultatet i dag. Jeg mener vi objektivt sett burde ledet 3-1 til pause. Men andreomgang står til stryk, og vi taper først og fremst på dårlig guts i begge 16-metrene. Det er nesten ikke til å tro at et så massivt trykk som det vi hadde i deler av førsteomgang ikke ga uttelling. Men jeg tror marginene vil jevne seg ut etter hvert som sesongen går sin gang. 3-0 er latterlig, men det er ikke noe å si på at AAFK vant, kampen sett under ett.
              Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

              Kommentar

              • *46*

                Nå er det resultatet som teller noe når poengene summeres opp....

                Kommentar

                • Hexaphim
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • May 2006
                  • 2752

                  Opprinnelig skrevet av kimmern
                  har vi noengang slått ålesund på bortebane?
                  Mener å huske at vi rundspilte dem for tre år siden, men siden har det blitt noe sånt som 3-1, 3-0 og 3-0..?
                  "Debating creationists on the topic of evolution is rather like trying to play chess with a pigeon; it knocks the pieces over, craps on the board, and flies back to its flock to claim victory." - S. D. Weitzenhoffer.

                  Kommentar

                  • Jannis
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jun 2005
                    • 266

                    Jaja, da er vi igang igjen da....

                    Kommentar

                    • Leif A
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Dec 2003
                      • 3962

                      Ser noe av det samme i dag som i forrige seson: når LSK møter lag som spiller med stor agressivitet og er tett opp i "våre" spillere hele tiden, så blir det mye stress og tull. Mulig at det er en av farene med å spille med så mange unge spillere, men på den annen side så var vel forsvarsspillet det mest horrible i dag.....

                      Trøster meg med at det var første kamp av 30. Og til det motsatte er bevist så ser jeg for meg en langt bedre forestilling om en uke. Gleder meg allerede
                      Knurr...

                      Kommentar

                      • Fotball24/7
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Sep 2008
                        • 263

                        Ikke glem at mye av det dårlige vi ser i dag skal være greit å rette opp i. Personelige feil ala feilpassninger og dårlig innsats er etter min mening noe av det letteste å gjøre noe med i fotball. Jeg sier dette fordi vi nå har spillere som vi vet kan være gode på dette.
                        Dette er en ball

                        Kommentar

                        • runarM
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Jan 2004
                          • 565

                          No worries. Kunne like gjerne stått 0-3 i protokollen. Ferdig med drittkamp på drittbane og serieåpning. "Vi har ikke noe spill" osv er feil, vi skaper masse i forhold til en typisk dårlig LSK-kamp de siste sesongene.
                          runarM

                          Kommentar

                          • mooph
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Aug 2005
                            • 1496

                            Nå har jeg bare fått sett førsteomg. hittil (hotellet jeg bor på samt vglive har problemer, typisk!).

                            Syns det var greit nok egentlig. Aafk kommer me mye folk på på enkelte overganger ellers er det LSK som styrer mye. Det mest irriterende er feil valg av Ujah/Nosa/Råner'n fordi både Knudzon og Tarik ofte har rom uten å bli spilt på. Dessuten, Karim bør få straffetrening, det bør være mulig å slå bedre dødballer selv i mars.

                            Aafk er som sagt flinke til å sende opp folk på overganger noe som fører til litt kaos bak, virker ikke som forsvaret klarer å tenke fort nok. Dette er første TL kampen så det er muligens litt rustent enda.

                            Dessuten synes forholdene/dekket/underlaget litt ekkelt, virker som det lugger- vanskelig å slå lengre baller nøyaktig langs bakken.

                            Nosa kritikken her inne virker forøvrig litt ubegrunnet, han får til en hel del. Sundgot er desverre blitt for statisk. Dette har blitt værre i år når Tarik, Ujah og Knudzon kommer fremover, det går så fort at Arild ikke har tjangs til å komme etter.

                            Men igjen, jeg bare fått sett førsteomgangen.
                            Fugla mot nye høyder

                            Kommentar

                            • KFL41
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • May 2004
                              • 3648

                              Opprinnelig skrevet av Fotball24/7
                              Ikke glem at mye av det dårlige vi ser i dag skal være greit å rette opp i. Personelige feil ala feilpassninger og dårlig innsats er etter min mening noe av det letteste å gjøre noe med i fotball. Jeg sier dette fordi vi nå har spillere som vi vet kan være gode på dette.
                              "Enkle" feil å rette opp i som vi hadde ca 30 kamper med i fjor. Tydeligvis lettere sagt enn gjort...

                              Kommentar

                              • knut
                                Make knut Great Again
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Dec 2006
                                • 9404

                                Opprinnelig skrevet av runarM
                                No worries. Kunne like gjerne stått 0-3 i protokollen. Ferdig med drittkamp på drittbane og serieåpning. "Vi har ikke noe spill" osv er feil, vi skaper masse i forhold til en typisk dårlig LSK-kamp de siste sesongene.
                                Kunne stått 1-0, 1-3, 4-5, 7-0, 3-3, 0-1, 4-2, 0-0. Jeezes.

                                Kommentar

                                • Percy Nilegård
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Dec 2003
                                  • 5146

                                  Jeg har ikke sett kampen, så dette er kun et velment spørsmål, ikke noe forsøk på en konklusjon. Ser at mange kritiserer dårlig passningsspill/mange feilpassninger i dag. Tror dere valget av Espen framfor Kiko påvirket dette i noen retning?
                                  "Alltid blodsprengt"!
                                  Fong/Macho

                                  Even Nordlien

                                  Kommentar

                                  • Seb.R
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2006
                                    • 4159

                                    Opprinnelig skrevet av Percy Nilegård
                                    Jeg har ikke sett kampen, så dette er kun et velment spørsmål, ikke noe forsøk på en konklusjon. Ser at mange kritiserer dårlig passningsspill/mange feilpassninger i dag. Tror dere valget av Espen framfor Kiko påvirket dette i noen retning?
                                    Nei, det tror jeg ikke.
                                    www.sebastianramsland.com
                                    www.twitter.com/sebramsland

                                    Kommentar

                                    • Hamburg & Kanari
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Aug 2005
                                      • 3006

                                      Opprinnelig skrevet av Leif A
                                      Ser noe av det samme i dag som i forrige seson: når LSK møter lag som spiller med stor agressivitet og er tett opp i "våre" spillere hele tiden, så blir det mye stress og tull.
                                      Jeg tror det du ser er at LSKs spillere ennå ikke har skjønt at i en liga med begrense ressurser hva talent angår i alle lag (ja, det ER tilfelle) så må man i det minste vinne duellene, for å vinne kampene og poengene.

                                      Gang på gang ser vi at det jeg ikke engang vil kalle for fotballlag, fullstendig uten sjel og tradisjoner, likevel pisser på LSK fordi våre spillere ikke er villige til å krige, eller som det så populært heter, "blø for drakten".

                                      Idag så jeg ikke en spiller i gulsort drakt som ofret seg nevneverdig for LSK, H. Berg kunne gjerne sendt laget ut til straffetrening alt i første serierunde. For tross noen brukbare perioder i kampen og mye posession, var dette faktisk pinlig skralt. Syltynn suppe.
                                      LSK Norges beste lag

                                      Kommentar

                                      • andersmm
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Aug 2006
                                        • 5764

                                        Opprinnelig skrevet av Percy Nilegård
                                        Jeg har ikke sett kampen, så dette er kun et velment spørsmål, ikke noe forsøk på en konklusjon. Ser at mange kritiserer dårlig passningsspill/mange feilpassninger i dag. Tror dere valget av Espen framfor Kiko påvirket dette i noen retning?
                                        På generellt grunnlag kan jeg si at Espen Sögård mangler overblikk og ikke klarer å slå samme langpassninger som Khaled Mouelhi. I dag gremmet jeg meg tidvis over Sögårds passningsspill, så ja, det er godt mulig det var med og påvirket. Samtidig så hadde vi nok fortsatt sluppet inn målene, Kiko eller ikke. De kommer som fölge av slurv og slark fra andre spillere.
                                        "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                                        Kommentar

                                        • BD
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Feb 2006
                                          • 1406

                                          Jeg er litt skuffet over laget i dag, men det er ikke noe mot hvor skuffet jeg er over Nosa!

                                          Som jeg har gledet meg til å se ham i seriekamp igjen etter en ny pre-season med laget. Med mer muskler, og med bedre taktiske evner skulle Nosa herje med nummer 10 på ryggen.

                                          I dag lyktes han mildt sagt ikke. Det er synd, og det er menneskelig. Jeg kan tilgi at han prøver å slå så og si alle gjennombruddspasninger gjennom Ålesund-spillere, og at touchen ikke var som den pleide. Jeg kan til og med tilgi et flertall håpløse tversoverpasninger som førte til kontringer imot. Men det jeg ikke tåler å se fra en med nummer 10 på ryggen i LSK, er den totale ansvarsfraskrivelsen han bedriver hver gang han gjør en feil og mister ballen. Gjentatte ganger, nærmest konsekvent står han på stedet hvil i flere sekunder etter situasjonen, før han lunter hjem mens vi blir nedkontret av motstanderne.

                                          Klarer han ikke rette på dette, burde han levere inn 10-er drakta med en gang. Det følger et ansvar med den drakta, Nosa!

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎