Lillestrøm - Odd Grenland, Åråsen, tirsdag 25. mai klokken 19.00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • *46*

    Opprinnelig skrevet av trigz
    Jeg er fullstendig uenig med deg, og jeg er ikke den som oftest tar dommerne i forsvar, snarere tvert imot. Legger jo også merke til at spillerne roser dommeren, etter at de fikk sett et par repriser selv i går.
    Straffesparka er tvilsomme. Dragen Sandmoen legger lista på et annet nivå enn alle andre (sett bort fra når Roy Helge Olsen dømmer RBK, det er jo særtilfelle) dommerene gjør - skulle han sette en ny standard i går? Oss Grenland drøyer tida så det er helt sykt med en gang de går i ledelse - Dragen Sandmoen beveger ikke øyenbryna en gang over denne drøyinga. Skulle tro ballen var spedalsk når alle løper bort fra ballen og ikke vil ta frisparket. Innkast er veldig vanskelig å få til - man må konsentrere seg i minst 30 sekunder før man kan kaste ballen inn må du vite! Å gå skulder mot skulder er vanskelig når, Odd Grenland spillerene hiver seg som om den de løper ved siden av er i brann...

    Beklager Trigz - jeg kan ikke si meg enig med deg. Som regel pleier disse situasjonene å ro seg ned hos meg etter et halvt døgn... Så er det ikke denne gangen. Jeg blir faktisk bare mer og mer forbanna!

    Et ubetalelig øyeblikk var det dog da Karim forklart Dragen Sandmoen at han måtte få seg briller:


    Tredje bilde fra toppen. Av respekt for opphavsretten, velger jeg bare å linke til artikkelen - litt på tynn is som jeg ikke ønsker å tråkke igjennom.

    Kommentar

    • reka
      Seniormedlem
      --==FORUMRUNKER==--
      • Aug 2005
      • 13271

      Opprinnelig skrevet av trigz
      Jeg er fullstendig uenig med deg, og jeg er ikke den som oftest tar dommerne i forsvar, snarere tvert imot. Legger jo også merke til at spillerne roser dommeren, etter at de fikk sett et par repriser selv i går.
      Jeg skal ikke frata deg retten til å hevde noe jeg mener du er for god til, men uansett vil jeg igjen poengtere mitt syn: Straffesituasjonene isolert sett var beundringsverdige avgjørelser, og det er vel også dette spillerne er fornøyd med.

      Sett i sammenheng med den holdinga som foregikk i kampen forøvrig var de imidlertid helt ville avgjørelser, som attpåtil kom som julekvelden på kjærringa sett i forhold til dommerens fraværende evne til å kommunisere sine intensjoner. Fraværet av denne evnen skyldtes at dømminga var håpløs og at Brage ikke evnet å se hvordan Odd forsøkte å drepe kampen med drøying og vill kovacksfilming.

      Etter kampen ble han talefør som få, og eliteseriens på papiret dårligste dommer fremstår nå plutselig som rene Collina og tippeligaens håp i media på bakgrunn av to merkelige avgjørelser. En svale gjør dessverre ingen sommer, og jeg kan garantere deg at Sandmoen hverken vil eller kan følge opp "toppdømminga" fra denne kampen i senere oppgjør.

      Kommentar

      • mooph
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Aug 2005
        • 1496

        Jeg anbefaler de som mente det ble godt dømt om å se kampen i reprise. Det finnes minst 9 situasjoner hvor holding foretas i like stor eller større grad enn på situasjonen med Arild og Kovacs. Det er også dytting, beinkrok, klatring som unnslipper dommerens øyne. Hvorfor det plutselig skal blåses på Nosa's skåring blir således en gåte.

        Impulsdømming i praksis. Avbåsning nå for noe som gikk greit minuttet før. Sånt blir det sure fjes av. Nesten like sure fjes som ved partisk dømming.

        Brage dømte som en plage. Nuff said, EOD.
        Fugla mot nye høyder

        Kommentar

        • Canário
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Sep 2005
          • 1471

          Helt enig i at Berg bytter for lite. Vi ble tydelig slitne mot slutten. Odd burde fått andre utfordringer å forsvare seg mot når vi stanger og stanger. Lite effektivt å møte hodestyrke mot hodestyrke når det var tydelig at Odd slet når de fikk spillet bak seg - og ikke foran seg. Det synes jeg vi utnyttet for dårlig. Nær sagt alle farlighetene våre skjedde når de ble utfordret på fart og langs bakken. Langballer og cornere, elleve i tallet, ble ufarlige. Jeg ville gjerne sett Ujah eller Edwin, som Odd-forsvaret garantert hadde slitt mer mot. De er også "coky" nok til å skape usikkerhet i forsvaret.

          Det er også grunn til å stille spørsmålstegn ved en midtbane med Kiko og Søgård i kamper vi må føre på hjemmebane. Mot slutten i går hadde det vært mange konstellasjoner som hadde vært langt bedre enn å forstette med den samme planløsheten.

          Og hvilke signaler blir sendt til de på benken når ingenting blir foretatt? Hvis vi ikke får sjansen nå, når skal vi da få sjanen? For spiller nummer tolv og utover kan det bre seg en oppfatning om at det ikke nytter å komme på laget uansett hva de presterer på trening. Det kan få en innvirkning på kvaliteten på treningene, som igjen får en innvirkning på kvaliteten på kampene. Det blir fort komfortabelt for de samme som spiller hvis ingenting får konsekvenser. Jeg er selvfølgelig veldig for kontinuitet, men det er en balanse, og den balansen utnyttes for dårlig. Jeg skulle gjerne sett en mer aktiv bruk av spillerstallen, fordi det er få lag som har det samme arsenalet av offensive og gode spiller som vi har, som kunne avgjort det på dager som denne.

          For unggutter som Ringstad er det også fint hvis han får kamptrening til Tarik drar, slik at det blir lettere å prestere med en gang. Det hadde også vært en fin opplevelse for han å bidra når det butter. Men det er viktig at spiller nummer tolv og utover ser at det er en mulighet for spilletid og blir holdt på tå hev.
          Last edited by Canário; 26.05.2010, 23:21.

          Kommentar

          • *46*

            Det er ikke bare spillerene som ble planløse i går. Henning sto på sidelinja og kjefta og smelte de siste ti minuttene. Tydligvis veldig frustrert. Tror faktisk ikke jeg har sett han så frustrert tidligere i år. Det var i grunn vi som satt på tribuna bak han også - over at det ikke kom noen frisk, raske ben inn som kunne skapt uro.

            Kommentar

            • Hamburg & Kanari
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2005
              • 3006

              Dommer Sandmoen gjør 2 nokså tydelige feil i denne kampen som burde overskygge de to vel hardt idømte straffene - annuleringen av Nosa er direkte feil, og burde være pinlig å se i reprise for mannen som gjør feilen.

              Det finnes ingen regel, ingenting som Nosa gjør feil der. En komplett regulær scoring som dommeren rett og slett vasker ut. Jeg skjønner det ikke. Nosa løper bak ryggen på en sovende Rambekk (som ikke roper på noe frispark før ETTER at sandmoen uforståelig velger å annulere målet). Dette er rett og slett bedriten dømming i niende potens, elendig, svakt, komplett drittdømming. Dette ville aldri, jeg gjentar ALDRI skjedd for et RBK som kjemper for en utlikning på hjemmebane. Aldri. Ikke med en NFF-dommer på Lerkendal. Og ei heller på Brann Stadion. Men det skjer på Åråsen, vi så det jo i fjor også da elendige Øvrebø vasket bort Edwins fine scoring mot RBK. Uforståelig. Disse folkene fremste og suverent øverste oppgave er å være OBJEKTIVE. Så skjer det ikke. Dette bringer meg inn på feil nr. 2: bortedømminga. Konsekvent gjennom kampen dømmes det 40-60. Ordet "hjemmedommer" er et fremmedord på Romerika. Vi takker NFF.

              Men så gjøres det sannelig feil i egne rekker også: at Henning Berg ikke velger å sette inn noen av de kvalitetsspillerne vi har på benken når samtlige 22 er såpass slitne siste 20 minutter av kampen og Odd har gjort sine bytter, vi ingen - er simpelthen uforståelig. Det må ha kokt i huet på gammer'n, der han står og kjefter på sidelinjen og forgjeves prøver å fyre opp de 11 trøtte som er utpå, mens han komplett glemmer at vi har massevis av uthvilt, sulten kvalitet (les: matchvinnere) på innbytterplassene. Merkelig. Virkelig merkelig.
              Last edited by Hamburg & Kanari; 27.05.2010, 00:12.
              LSK Norges beste lag

              Kommentar

              • Hamburg & Kanari
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Aug 2005
                • 3006

                Opprinnelig skrevet av sholen
                Synes forøvrig at sesongen sett under ett så har LKE vært vår nest beste spiller. Bak bunnsolide Steinar Pedersen. ALDRI har Pedersen eller LKE vært bedre.
                Jeg savner flere offensive bidrag fra LKE før han får noen toppkarakterer.
                LSK Norges beste lag

                Kommentar

                • sniper
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Feb 2004
                  • 5254

                  Opprinnelig skrevet av Hamburg & Kanari
                  Jeg savner flere offensive bidrag fra LKE før han får noen toppkarakterer.
                  LKE er og blir en rygger. Kom igjen a gutt, trå til litt!

                  Kommentar

                  • El Caco
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Aug 2009
                    • 2286

                    Tror nok LKE vet best. Bedre å gjøre det safe, enn å selge seg ved å trå til.
                    Who needs drugs when music can make you feel on top of the world? ♫

                    Kommentar

                    • *46*

                      Opprinnelig skrevet av Hamburg & Kanari
                      Jeg savner flere offensive bidrag fra LKE før han får noen toppkarakterer.
                      Jeg er ikke helt enig med deg der. Synes LKE er flink til å bidra fremover på banen, selv om det gjerne kunne vært oftere. Synes han og Nosa sammen er gode offensivt. Spillet åpnet seg også mer opp når de kom på venstrekanten etter min mening.

                      Kommentar

                      • sniper
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Feb 2004
                        • 5254

                        Opprinnelig skrevet av El Caco
                        Tror nok LKE vet best. Bedre å gjøre det safe, enn å selge seg ved å trå til.
                        Han rygger jo pokkern sprette meg til dødlinja jo. Er ikke snakk om å selge seg, det er snakk om å stoppe motstanderen, enten ved tackling eller press. Ikke la motstanderen komme lett til. LKE er for meg en middelmådig back. Har alltid vært det, og kommer mest sannsynlig alltid til å være det.

                        Kommentar

                        • *46*

                          Opprinnelig skrevet av sniper
                          Han rygger jo pokkern sprette meg til dødlinja jo. Er ikke snakk om å selge seg, det er snakk om å stoppe motstanderen, enten ved tackling eller press. Ikke la motstanderen komme lett til. LKE er for meg en middelmådig back. Har alltid vært det, og kommer mest sannsynlig alltid til å være det.
                          Han har slitt virkelig en gang i år - mot denne Bently. Og det gjør han til en middelmådig back?

                          Kommentar

                          • sniper
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Feb 2004
                            • 5254

                            Opprinnelig skrevet av *46*
                            Han har slitt virkelig en gang i år - mot denne Bently. Og det gjør han til en middelmådig back?
                            Når vi legger så mye vekt på backene som det vi gjør under Henning berg, så synes jeg, ja, at han er en middelmådig back.

                            Kommentar

                            • *46*

                              Opprinnelig skrevet av sniper
                              Når vi legger så mye vekt på backene som det vi gjør under Henning berg, så synes jeg, ja, at han er en middelmådig back.
                              Det for stå for din regning. På min er en han av de som utmerket seg positivt i år og jeg vil si han har vært en av Lsk's beste spillere.

                              Kommentar

                              • Yellow-not-jella
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Mar 2009
                                • 1606

                                Opprinnelig skrevet av *46*
                                Jeg er ikke helt enig med deg der. Synes LKE er flink til å bidra fremover på banen, selv om det gjerne kunne vært oftere. Synes han og Nosa sammen er gode offensivt. Spillet åpnet seg også mer opp når de kom på venstrekanten etter min mening.
                                Ja, gid det var så vel. Måtte vente til 85 minutter før Nosa (nok en gang trukket innover i banen) la ut til Lasse på nok et godt løp, og vi fikk et lavt tidlig venstrebeinsinnlegg. Sånn skulle det vært mer av! Veldig irriterende av Nosa å ikke bruke overlap'n mer. Ikke bra nok av 19-åringen i denne kampen dessverre.

                                Kommentar

                                • merch
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • May 2007
                                  • 938

                                  Opprinnelig skrevet av sniper
                                  Han rygger jo pokkern sprette meg til dødlinja jo. Er ikke snakk om å selge seg, det er snakk om å stoppe motstanderen, enten ved tackling eller press. Ikke la motstanderen komme lett til. LKE er for meg en middelmådig back. Har alltid vært det, og kommer mest sannsynlig alltid til å være det.

                                  Taklinger??

                                  Tror det per i dag er 3 LSK spillere som går inn med skikkelige taklinger, og har den spillestilen at de smeller inn ei god takling:
                                  1.Søgård
                                  2.Mouehli
                                  3.Tarik

                                  Så akkurat dette med taklinger er vel en svakhet hos hele spillergruppa,
                                  ser ingen grunn til å la LKE få trekk for noe som hele laget ser ut til å mangle!

                                  Og ja jeg syns faktisk LKE var best i denne kampen, går i reprise på tv2-sport i natt 0045 så jeg skal si ifra om jeg forandrer mening etter opptaket. Men ihvertfall var det han som imponerte meg i førsteomgang da han tross alt hadde posisjonen nærmest feltet. Om det var fordi jeg likte han for første gang så kan det hende jeg overvurderte prestasjonen hans. Men jeg står fortsatt på at han hadde god kontroll på Bentley og at han ser ut til å gjøre seg spillbar i bra kontringsposisjon hver gang vi vinner ballen!
                                  lønningsdag er som et one night stand, du får rydda litt opp når de kommer, det er jævlig gøy når det holder på, plutselig
                                  sitter du der tomhendt med den skamfulle undringen om hva fan skjedde egentlig....

                                  Kommentar

                                  • antikris
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Oct 2005
                                    • 520

                                    Opprinnelig skrevet av sniper
                                    Når vi legger så mye vekt på backene som det vi gjør under Henning berg, så synes jeg, ja, at han er en middelmådig back.
                                    Her bæsjer du på leggen mens du har skjegget i postkassa. Eriksen har vært en av våre bedre spillere denne sesongen, og jeg skjønner ikke hvordan du kan kalle noen i backrekka vår for middelmådig med 10 innslupne mål på 13 kamper.

                                    Tror vi alle skal være glade for at han ikke solgte seg mot Bentley.

                                    Kommentar

                                    • merch
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • May 2007
                                      • 938

                                      Reprisen av kampen på tv2sport startet nettopp for de som er intressert!

                                      Syns sangen vi sang første 10 runger godkjent bra jeg da!
                                      lønningsdag er som et one night stand, du får rydda litt opp når de kommer, det er jævlig gøy når det holder på, plutselig
                                      sitter du der tomhendt med den skamfulle undringen om hva fan skjedde egentlig....

                                      Kommentar

                                      Working...
                                      😀
                                      😂
                                      🥰
                                      😘
                                      🤢
                                      😎
                                      😞
                                      😡
                                      👍
                                      👎