TIL - LSK, mandag 19.juli kl.19.00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Grusom B
    Generalissimo Bellisimo
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 6248

    #21
    Om vi ser på det med korte briller gjør vi selvfølgelig det. Ser vi på det med lengre sådanne kan det fort vise seg å være et lite mesterstykke. Kiko er ikke her neste år, det tror jeg de fleste er enige om, og dermed kan vi like så godt bygge opp samarbeidet dem imellom til den tid kommer. Gabrielsen viste så mye lekkert offensivt mot Rosenborg at han bør få sjansen lenger fremme i banen snart. Er jo også der han spiller på landsen, så det ville være mye mer komfortabelt for ham selv.
    Ni principe ni rey...

    D10S!

    Kommentar

    • HSft
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Dec 2004
      • 6075

      #22
      Opprinnelig skrevet av Grusom B
      Er jo også der han spiller på landsen, så det ville være mye mer komfortabelt for ham selv.
      Er ikek uenig i det du skriver. Men landsen er nok ikke der han primært har fått kamperfaring fra. Så posisjonen han spiller på landsen er ikke nødvendigvis der han ville vært mest komfortabel. Da har det nok mer å si hvor han har spilt i tidligere klubber samt på 2. laget og juniorlaget. Men jeg ser han mer enn gjerne på høyrevingen.

      Minte meg om Nosa når han traska rundt på banen med ballen i bena. Og konkuransen på vingene er ikke enorm for tiden.

      Virker dog som om berg vil bruke de som er gode på alt som backer og de som har _ekstrem_ hurtighet på vingene. Dette har vel med gjennombruddskraft å gjøre. Med Nosa på midten virker det dog som han liker å ha en litt annen type på kanten.

      Kommentar

      • andersmm
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Aug 2006
        • 5764

        #23
        Jeg ser gjerne Lunan på kant. Jeg ble helt lyrisk av det ene raidet mot Ræv. En av bartene blei virkelig sendt ut i pølsekøa. Defensivt var han litt usikker, men fremover fikk han til mye. Litt spent på farta hans. Noen som vet hva han fikk på forrige 40 meter? Tydeligvis en ballsikker gutt som også har fysikken på sin side. At han ble skubbet et par ganger mot bart handler mest om rutine. Når han lærer seg å bruke kroppen bedre mot TL-spillere kan det bli vanskelig å ta fra ham kula.
        "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

        Kommentar

        • Lars
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Feb 2004
          • 6156

          #24
          Opprinnelig skrevet av andersmm
          Litt spent på farta hans. Noen som vet hva han fikk på forrige 40 meter?
          Farta er ikke ekstrem, men heller ikke dårlig. Han dribler som Nosa. Et lite rykk, skubber motstanderen unna og kommer seg foran. Han kan fungere på høyre kant, men jeg tror han har aller størst potensial som back, og kanskje etter hvert som sentral midtbane. Jeg ser på ham som den naturlige arvtakeren til 31 år gamle Essediri. Karim er god, men han har noen mangler i spillet sitt som gjør at han ikke akkurat er uerstattelig den dagen vi har flere gode dødballføtter på laget.

          Kommentar

          • sparwasser
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jun 2005
            • 3185

            #25
            Opprinnelig skrevet av trigz
            Logi; Karim, Steinar, Kippe, LKE; Tokstad, Søgård, Kiko, Nosa; Bergmann, Ujah.

            Nosa er etter min mening LSKs playmaker og "kreative hjerne", og må derfor spille sentralt på midtbanen. Mouelhi kan ofres, vil egentlig ikke ha han med i start-elleveren i det hele tatt.

            Den som intet våger, intet vinner. Med 9 baklengsmål på de siste 3 seriekampene, hvorfor ikke rokere om på forsvaret og flytte Essediri opp på kant igjen?

            Logi - Eriksen, Pedersen, Kippe, Johnsen (hvis skadefri) - Essediri, Søgård, Nosa, Gabrielsen (event. Gulbrandsen/Tokstad) - Bergmann, Ujah.

            Kommentar

            • Skinke
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2007
              • 3914

              #26
              Opprinnelig skrevet av sparwasser
              Logi - Eriksen, Pedersen, Kippe, Johnsen (hvis skadefri) - Essediri, Søgård, Nosa, Gabrielsen (event. Gulbrandsen/Tokstad) - Bergmann, Ujah.
              Marius kan vel ikke spille på kunstgress?
              Daukjøtt Felt C

              Kommentar

              • sparwasser
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jun 2005
                • 3185

                #27
                Opprinnelig skrevet av Skinke
                Marius kan vel ikke spille på kunstgress?

                Romerikes Blad skriver i dag at Marius Johnsen er "ute på ubestemt tid", så forandringer i den bakre fireren blir det neppe i kampen mot Tromsø.

                Samme avis skriver også at Edwin Eziyodawe er "høyaktuell for startlaget mot Tromsø. I en ny rolle som høyre kant".

                Videre at Lars Kristian Eriksen er kampklar, mens det er mer usikkert med Khaled Mouelhi (vært syk tidligere i uka, og fikk en smell på torsdagens trening) og André Hansen (vond skulder).

                Kommentar

                • Rovfugl
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2004
                  • 3672

                  #28
                  Opprinnelig skrevet av sparwasser
                  Romerikes Blad skriver i dag at Marius Johnsen er "ute på ubestemt tid", så forandringer i den bakre fireren blir det neppe i kampen mot Tromsø.

                  Samme avis skriver også at Edwin Eziyodawe er "høyaktuell for startlaget mot Tromsø. I en ny rolle som høyre kant".

                  Videre at Lars Kristian Eriksen er kampklar, mens det er mer usikkert med Khaled Mouelhi (vært syk tidligere i uka, og fikk en smell på torsdagens trening) og André Hansen (vond skulder).
                  på tide og kvitte seg med MJ? han får jo faen meg aldri spille!
                  Edwin tror jeg vil passe fint mot TIL
                  DØ FOR FUGLA!!!
                  http://www.fluefiskebloggen.no
                  LSK er min religion
                  Ujah er min gud

                  Kommentar

                  • Grusom B
                    Generalissimo Bellisimo
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2003
                    • 6248

                    #29
                    Hvis Johnsen har pådratt seg en ny alvorlig skade tror vi kan regne med at han finner på noe nytt. Han var vel på nippet til å gi seg sist. Sånn som sesongen har fortont seg så langt er jo fyren like mye tess som en torsk i en røykelaksfabrikk.
                    Ni principe ni rey...

                    D10S!

                    Kommentar

                    • norskpoker
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Jan 2007
                      • 399

                      #30
                      Opprinnelig skrevet av Grusom B
                      Hvis Johnsen har pådratt seg en ny alvorlig skade tror vi kan regne med at han finner på noe nytt. Han var vel på nippet til å gi seg sist. Sånn som sesongen har fortont seg så langt er jo fyren like mye tess som en torsk i en røykelaksfabrikk.
                      Mannen må uansett bort - dessverre. Vi kan ikke ha en spiller som ikke kan spille på kunstgress med tanke på hvor mange arenaer som har dette underlaget i dag. Beklager Marius, men du må nok belage deg på tur hjem til Kristiansand til 1/5 av lønnen til høsten.

                      Kommentar

                      • KFL41
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • May 2004
                        • 3648

                        #31
                        Opprinnelig skrevet av norskpoker
                        Mannen må uansett bort - dessverre. Vi kan ikke ha en spiller som ikke kan spille på kunstgress med tanke på hvor mange arenaer som har dette underlaget i dag. Beklager Marius, men du må nok belage deg på tur hjem til Kristiansand til 1/5 av lønnen til høsten.
                        Han har kontrakt ut 2011 og tipper at ingen vil overta lønna hans. Da blir han nok hos oss ut kontraktperioden hvis han ikke av ren barmhjertighet avslutter kontrakten.

                        On topic, dagens rb melder at Edvin er veldig aktuell for kanten. Syntes det høres spennende ut. Mange av de kantspillerne vi har, har ikke vært i stand til å gi motstanderne trøbbel, men det har Edvin vært i de minuttene han har fått. Blir spennende å se hva han kan få til hvis han blir foretrukket.
                        Last edited by KFL41; 17.07.2010, 11:49.

                        Kommentar

                        • HSft
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Dec 2004
                          • 6075

                          #32
                          Opprinnelig skrevet av KFL41
                          Han har kontrakt ut 2011 og tipper at ingen vil overta lønna hans. Da blir han nok hos oss ut kontraktperioden hvis han ikke av ren barmhjertighet avslutter kontrakten.
                          Kan se for meg at vi gjør en elendig deal med han om at han stikker til godset eller start mot at vi betaler han 300k eller noe.

                          Kommentar

                          • *46*

                            #33
                            Er dette en kamptråd eller nok en diskusjon av spillerenes lønn vs prestasjonsnivå?

                            Kommentar

                            • erikh
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Feb 2008
                              • 443

                              #34
                              Kjenner jeg er ordentlig spent foer morgendagen. Synes laget egentlig har prestert ganske godt de siste kampene. Mot VIF rundspilte vi dem i lengre perioder, men hadde til de grader marginene mot oss, og gjorde noen personlige feil defensivt som ble skjebnesvangre. Mot RBK greide gutta seg utrolig bra med tanke paa utskiftninger, og kunne fort tatt 3 poeng med litt flaks.

                              Haaper fru fortuna er med oss, for en gangs skyld, i morgen. Vi trenger 3 poeng naa for aa ikke ramle et godt stykke nedover paa tabellen. Det er plutselig bare 2 poeng ned til 11 plass.

                              TIL har noen skader, Rush ser ikke ut til aa spille, og forhaapentligvis er langt viktigere Kara ogsaa ute. I tillegg skal de naa ha faatt et kunstgress som det gaar an aa spille fotball paa der oppe, og TIL har slitt litt i det siste. Naa er det bare aa kjoere paa!

                              Jeg vet mange her inne ikke synes tabellplasseringen er saa viktig naar det uansett ikke ser ut til aa bli medalje, men hver plassering betyr penger for klubben.

                              Kommentar

                              • Ketil Cantona
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Feb 2004
                                • 6813

                                #35
                                Med kveldens resultater og tap mot Tromsø er vi tilbake i kampen om å unngå nedrykk igjen. Håper gutta innser at 3 poeng i morgen er livsviktig o
                                en topp 6 plassering skal bli realitet.

                                Ujah og Bjørn på topp samt edwin på venstrekant. Tromsø stiller også uten Rush

                                Kommentar

                                • *46*

                                  #36
                                  Opprinnelig skrevet av erikh
                                  Haaper fru fortuna er med oss, for en gangs skyld, i morgen. Vi trenger 3 poeng naa for aa ikke ramle et godt stykke nedover paa tabellen. Det er plutselig bare 2 poeng ned til 11 plass.
                                  Selv om jeg er neagtivist av natur, så velger jeg heller å si at veien oppover på tabellen er kort. 3 poeng i morgen er 3 plasser opp.

                                  Håper gutta har funnet tilbake til den solide formen de hadde i vår. Startet vårsesongen med tap. Høst sesongen med tap. Håper høsten blir like bra som våren. Kom igjen gutter!

                                  Kommentar

                                  • reka
                                    Seniormedlem
                                    --==FORUMRUNKER==--
                                    • Aug 2005
                                    • 13244

                                    #37
                                    Opprinnelig skrevet av *46*
                                    Håper høsten blir like bra som våren. Kom igjen gutter!
                                    Er dessverre pessimist. Tarik har reist, og klubben savner virkelig ham som går foran og gir jernet i 90 minutter. Innsatsen i de to siste kampene var (langt) svakere enn i vårsesongen (med unntak av et par enkeltoppgjør), noe som fort kan vise seg å være en reell tendens. Håpet at Tam var en klassespiller som kunne inspirere og løfte sine medspillere både på trening og i kamp, nå er han dessverre ute av bildet. Nosa ruslespiller forsatt i lange perioder, slurver defensivt og har et kroppsspråk som må få agentene til å sette et stort rødt kryss over navnet hans. Essediri har hatt sesongens første kebabræv (minus ett, muligens tre poeng, takk skal du ha!) og forsvaret har begynt å vise 2008-takter innenfor egen femmeter. Veteranene har gått over på autopilot etter et kortvarig anfall av spilleglede tidligere i vår, og den autopiloten er innstilt på nedtur. Klubben har dessverre ikke råd til å hente en voksen spielführer på midten som innehar internasjonal rutine og profesjonelle holdninger. Det lille vi så av samspill og struktur offensivt i vår dro med Tarik til Holland. Muligens forsvant vinnerviljen også, konsentrasjonen på dødballer og frispark burde medføre depotdoser med Ritalin på samtlige, og vi er like aggressive innenfor motstanderens 16-meter som blomsterfinn på valium.

                                    Det positive er innsatsen og råskapen til Ujha og tildels Bergmann (som har mistet litt av kruttet, men fremdeles jobber), samt at iallefall én norsk junior (Lunan) ikke har mental prestasjonssperre. Jeg skal iallefall innom systembolaget til uka og bunkre opp selvmedisinering til høstsesongen, mye tyder på at den kan bli verre enn selv mine verste mareritt.

                                    Kommentar

                                    • Percy Nilegård
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Dec 2003
                                      • 5146

                                      #38
                                      Blir nok en høst der det går opp og ned. Heldigvis er det mange dårlige lag i serien så vi slipper neglebiting i høst. Dagens kamp tar vi forøvrig forholdsvis lett.
                                      "Alltid blodsprengt"!
                                      Fong/Macho

                                      Even Nordlien

                                      Kommentar

                                      • Folke
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jun 2008
                                        • 5955

                                        #39
                                        RB-Papir melder start 11'er

                                        BBS er syk og må mest sansnynlig stå over kveldens kamp, noe som åpner for Sundgot.. Fillern! Sorry Legenden, men på bakgrunn av hva jeg har sett av deg det siste halvåret er dette en kjempe nedtur! (Håper du (AS) gjør skam på mine ord og gjør en kjempe kamp).
                                        Kiko har vondt i ankel (var jo syk tidligere i uka) og blir hjemme på Romerrike står det videre..

                                        Følgende gutter/menn reiser kjerringa fra siste kamper med sorg;
                                        Logi
                                        Karim-SP-Kippe-LKE
                                        Edwin-Søgård-Nosa-Erling
                                        Sundgot-Ujah

                                        Videre står det at med så mange raske spillere på laget så er det store muligheter på kontringer, noe som gjør at LSK kommer til å ligge lavt og vente på disse.

                                        Kommentar

                                        • Folke
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Jun 2008
                                          • 5955

                                          #40
                                          RB-Papir med bortehistorien mot TIL

                                          23 Kamper
                                          14 Tromsø -seirer
                                          5 Uavgjort
                                          4 LSK -seirer

                                          Største seier, 0-3 i 2001.
                                          Største tap, 4-1 i 1999.

                                          5 siste kamper
                                          2005: 1-1
                                          2006: 1-0
                                          2007: 2-1
                                          2008: 0-1
                                          2009: 1-1

                                          Etter at TIL la om til kunstgress i 2007 står det 1-1-1 i disse oppgjørene.

                                          Siden TIL slo enga 24. Mai (2-1) har ingen av de lagene vunnet en kamp! LSK tok sin siste trepoenger mot Godset 9. mai (3-1).

                                          RB-Sportens Tips: 1-1

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎