Tallenes klare tale

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • trigz
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 7048

    Tallenes klare tale

    Oppdatert etter serierunden i går. Tallene etterlater ingen særlig tvil om hvem som er de fire dårligste lagene i Tippeligaen i øyeblikket, gitt.

    Tippeligatabellen siden 9. mai:
    • 1. Rosenborg 11 10-1-0 27-11 30p
    • 2. VIF 11 8-0-3 32-12 24p
    • 3. Godset 11 6-2-3 18-14 20p
    • 4. Start 11 5-2-5 19-24 17p
    • 5. Haugesund 11 5-2-4 21-16 17p
    • 6. Stabæk 11 5-2-4 23-17 17p
    • 7. Hønefoss 11 4-3-4 16-22 15p
    • 8. Brann 11 3-6-2 19-16 15p
    • 9. Viking 11 3-6-2 19-17 15p
    • 10. Tromsø 11 3-5-3 12-11 14p
    • 11. AAFK 11 4-1-6 10-14 13p
    • 12. Odds 11 3-4-4 13-15 13p
    • 13. Molde 11 1-5-5 14-20 8p
    • 14. LSK 11 1-5-5 15-21 8p
    • 15. Kongsvinger 11 1-4-6 11-25 7p
    • 16. Sandefjord 11 0-4-7 4-19 4p


    Tabellen for de siste 5 rundene etter Stabæk borte i 22. runde er mildt sagt oppsiktsvekkende. Hønefoss er det fjerde beste laget i denne perioden, og de er altså under oss. Haugesund rett over er også meget solide. LSK er ett av fem lag som utmerker seg spesielt negativt i formtabellen
    • Rosenborg 5-0-0 15-8 15p
    • Haugesund 3-1-1 10-4 10p
    • Strømsgodset 3-1-1 9-5 10p
    • Hønefoss 3-1-1 11-11 10p
    • VIF 3-0-2 12-4 9p
    • Tromsø 2-2-1 6-4 8p
    • Odd 2-1-2 6-6 7p
    • Start 2-1-2 10-15 7p
    • Brenn 1-3-1 10-9 6p
    • Stabæk 2-0-3 8-7 6p
    • AAFK 2-0-3 5-7 6p
    • Kongsvinger 0-4-1 6-7 4p
    • LSK 1-1-3 7-9 4p
    • Viking 0-4-1 7-11 4p
    • Molde 0-2-3 5-9 2p
    • Sandefjord 0-1-4 2-13 1p


    Formtabellen etter Start hjemme, 23. runde:
    • 1 RBK 4-1-0 14-8 13
    • 2 VIF 4-0-1 15-5 12
    • 4 SIF 3-1-1 10-6 10
    • 5 FKH 3-1-1 8-4 10
    • 10 LSK 2-1-2 8-8 7
    • 8 Odd 2-1-2 6-7 7
    • 3 TIL 2-1-2 5-6 7
    • 14 Høne 2-1-2 8-11 7
    • 11 Stabæk 2-0-3 9-8 6
    • 12 Brann 1-3-1 9-8 6
    • 15 KIL 1-3-1 6-6 6
    • 6 Viking 0-5-0 8-8 5
    • 13 Molde 1-2-2 7-8 5
    • 9 Start 1-1-3 10-17 4
    • 7 AAFK 1-0-4 5-9 3
    • 16 SF 0-1-4 1-10 1


    Etter 25. runde, Molde hjemme:
    • 2 VIF 5-0-0 12-5 15p
    • 1 RBK 3-2-0 11-7 11p
    • 5 Odd 3-1-1 11-4 10p
    • 3 TIL 3-1-1 9-7 10p
    • 11 Stabæk 3-0-2 10-8 9p
    • 10 LSK 2-2-1 9-7 8p
    • 7 FKH 2-2-1 7-5 8p
    • 13 Molde 2-1-2 6-6 7p
    • 4 AAFK 2-0-3 6-7 6p
    • 12 Brann 1-2-2 9-8 5p
    • 8 Start 1-2-2 10-10 5p
    • 6 Godset 1-2-2 8-9 5p
    • 15 KIL 1-1-3 2-5 4p
    • 14 Hønefoss 1-1-3 3-8 4p
    • 9 Viking 0-3-2 9-11 3p
    • 16 SF 0-0-5 3-17 0p
    Last edited by trigz; 27.09.2010, 21:10. Begrunnelse: La inn formtabell
    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum
  • sparwasser
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jun 2005
    • 3185

    #2
    Opprinnelig skrevet av trigz

    Hvor mange poeng trenger vi for å holde kvalikspøkelset unna døra utover høsten? 32? 33? Jeg må si at jeg er alvorlig bekymret nå.

    Fredrikstad havnet i fjor på kvalik.plassen med 34 poeng. Mulig vi slipper billigere unna i år, men det er mye som taler for at det blir "et rent bikkjeslagsmål" rundt kval.plassen nå som Hønefoss har begynt å sanke poeng.

    Klarer HBK også å dra med seg 3 poeng i fra Gjemselund førstkommende helg, mens LSK reiser tomhendte hjem i fra Skien, er det bare å hente fram din gamle tråd om "Neglebiterligaen" igjen. For tredje året på rad.
    Last edited by sparwasser; 02.08.2010, 02:16.

    Kommentar

    • Yellow-not-jella
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Mar 2009
      • 1606

      #3
      Finns ikke redd. Men pedagogikken må snus fra snillisme til f...skap nå HB.

      Kommentar

      • trigz
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jan 2004
        • 7048

        #4
        Oppdatert etter serierunden i går.

        Trenden med at Hønefoss plukker poeng hjemme, fortsetter. Neste helg har de Kongsvinger. De tar garantert flere poeng utover høsten. Jeg tipper de havner på minst 30.
        Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

        Kommentar

        • kimmern
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jun 2005
          • 1173

          #5
          Da gikk det desverre som jeg fryktet. Vi har fått problemer etter at tarik dro tilbake til nederland.

          Kommentar

          • Lars
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Feb 2004
            • 6156

            #6
            Tror neppe nedrykk blir et hett tema i høst. JA, vi må forsterke. JA, resultatene den siste tiden har vært altfor dårlige. Men ikke glem at vi feide over Enga fram til offside-goalen, at vi var nær ved å ta alle poengene mot RBK og at vi spilte uavgjort borte mot Tromsø. Disse tre lagene er de tre beste i Norge, skal man tro tabellen.

            Det er først og fremst i de to siste kampene at Fugla har svikta. Men selv om jeg er like skuffet over resultatene som alle andre, må det være lov til å påpeke at vi ble ofre for en enorm dommerskandale mot Hønefoss. Der ble vi faktisk så sykt bortdømt at folk føler at vi slapp billig unna med kun å bli snytt for to straffespark mot KIL.

            Det er feil å krisemaksimere nå. Keeperen er god, forsvaret er solid og angrepsspillerne er bra. Det vi trenger er et par midtbanespillere, sånn at Nosa slipper å være midtbanen vår alene. Da går dette veldig fint!

            Kommentar

            • Lars
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Feb 2004
              • 6156

              #7
              Opprinnelig skrevet av Yellow-not-jella
              Finns ikke redd. Men pedagogikken må snus fra snillisme til f...skap nå HB.
              Berg er ikke perfekt, men han er i alle fall en bedre pedagog enn Åråsen-publikummet!!!

              I fjor hadde vi 4 poeng etter 9 kamper. Ingen lag har noensinne overlevd en slik start. Et eksempel er Sandefjord i år. 4 poeng etter 9 kamper. 8 poeng etter 19 kamper.

              Hvis hver kamp skal være en "cupfinale", blir man mentalt utlada lenge før innspurten. Henning vet bedre enn de fleste at det eneste som nytter er å fortsette å jobbe hardt når det går dårlig. Neste kamp, neste omgang, neste angrep, neste pasning. Det er det som teller.

              Og det virker som han er i ferd med å få til en slik mentalitet hos spillerne. Snuoperasjonen i fjor taler for seg selv, men også i år har spillerne vist en beundringsverdig innstilling i en rekke kamper. Hele 5 ganger har LSK utliknet etter å ha ligget under 2-0 eller mer i år. Det er rett og slett imponerende.

              Det er selvfølgelig et problem at vi havner under så ofte, men det går mer på dyktighet enn innstilling. Og faktisk en del tilfeldigheter, selv om jeg vet at mange ikke liker å se bak resultatene. Se på antall målsjanser for og mot: LSK skaper fjerde mest og slipper til fjerde minst. Det er faktisk ganske tilfeldig at ballen går stang inn f.eks. hjemme mot Hønefoss (6-0-seier, men ingen stor prestasjon spillemessig) og stang ut i kamper der vi kunne trengt litt flyt.

              Oversatt til lørdagens kamp: Björn header knallhardt fra 4 meter etter 1 minutt, men Myhre gjør en kanonredning. Et mål her ville gitt oss et perfekt kampbilde. I stedet er Björn heldig på skuddet som gir 1-2. Man skal ikke undervurdere hvor tilfeldig det er hva som går stang inn og hva som går stang ut.

              Kommentar

              • trigz
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2004
                • 7048

                #8
                Opprinnelig skrevet av Lars
                Det er feil å krisemaksimere nå. Keeperen er god, forsvaret er solid og angrepsspillerne er bra. Det vi trenger er et par midtbanespillere, sånn at Nosa slipper å være midtbanen vår alene. Da går dette veldig fint!
                Håper selvsagt at du har rett og jeg tar feil. Men jeg tenker ikke bare på sjanseskaping; den negative utviklingen i spillet vårt, omtrent fra og med Molde borte (minus de siste to minuttene, som var en fotballens freak of nature) har vært sjokkerende. Mot Kongsvinger lempet vi nesten bare langt fra forsvarsfireren mot nøtta til Bjørn.

                Jeg mener det også er et klart problem at vi fortsetter å spille med to klassiske flanker, selv om spillermateriellet vårt ikke legger opp til det. Skal vi fortsette med det utover høsten, og samtidig gi opp alle ambisjoner om å ha noe eget spill utover å lempe langt og prøve å score mål på dødballer, ser jeg veldig mørkt på det. Glem Tarik; å gi slipp på Tam var en gigantbrøler.
                Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                Kommentar

                • *46*

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av trigz;
                  Glem Tarik; å gi slipp på Tam var en gigantbrøler.
                  Noe sier meg at han ikke var den man forventet. Tror han langt fra var så godt trent som man trodde. Tipper også at det manglet en del på innstilling. Ikke sikkert ting var som han selv forventet heller. Dette er mitt svake tips på hvorfor han forsvant.

                  Kommentar

                  • trigz
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2004
                    • 7048

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av *46*
                    Noe sier meg at han ikke var den man forventet. Tror han langt fra var så godt trent som man trodde. Tipper også at det manglet en del på innstilling. Ikke sikkert ting var som han selv forventet heller. Dette er mitt svake tips på hvorfor han forsvant.
                    Uten å være nesevis mener jeg dette er skivebom. Tam gikk langt utenpå Mouelhi og Søgård mtp spilleforståelse, pasningskvalitet og allment nivå. Han og Nosa på sentral midtbane ville vært en dødelig bra kombinasjon. Men nå er han i Østerrike.
                    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                    Kommentar

                    • andersmm
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Aug 2006
                      • 5764

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av trigz
                      Uten å være nesevis mener jeg dette er skivebom. Tam gikk langt utenpå Mouelhi og Søgård mtp spilleforståelse, pasningskvalitet og allment nivå. Han og Nosa på sentral midtbane ville vært en dødelig bra kombinasjon. Men nå er han i Østerrike.
                      Jeg tror muligens Tam forsvant pågrunn av penger. Med den bakgrunnen han hadde ser jeg ikke helt hvordan vi skulle kunne innfri lønnskravet hans. Tror det var en smal sak for agenten hans å finne noen som var villige til å legge en langt større sum på bordet. Trist. Etter Nordliegate er vi totalt buttfucked økonomisk.
                      "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                      Kommentar

                      • Canário
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Sep 2005
                        • 1471

                        #12
                        Dette var vår tiende uavgjorte kamp i år. Der er også tallene klare. Tilfeldigheter, uflaks og ineffektivitet er noen av forklaringene, men vi må ikke la "uflaks" bli vårt mantra. Unnskyldninger må vi slutte å se etter, og heller stikke fingeren i jorda: Vi ligger på åttende plass etter 19 serierunder, og fasit sier fattige fem seire. Det samme har Hønefoss. Forsvaret har på ingen måte vært bunnsolid i det siste, men den største utfordringen sesongen sett under ett har definitivt vært i det siste, avgjørende trekket, som skyver kula over mål.

                        Pasningsspillet/mottakene, bevegelsen og balltempoet har vært bekymringsfullt dårlig i mange kamper. Det var det på lørdag, og det var det i noen kamper på vårsesongen. Det er ikke noe nytt problem, men har tiltatt i styrke fordi forsvaret har vært ræva. Det jeg gjerne vil se igjen er spillere som TAKLER motspiller med ball - ikke bare er oppi eller rygger på femmeters avstand. Å vinne ballen høyere i banen vil være en god respet for oss, både med det laget vi stiller for tiden og hvor dårlige vi er til å spille oss ut av forsvar.

                        Kommentar

                        • Yellow-not-jella
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Mar 2009
                          • 1606

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av Lars
                          Berg er ikke perfekt, men han er i alle fall en bedre pedagog enn Åråsen-publikummet!!!

                          I fjor hadde vi 4 poeng etter 9 kamper. Ingen lag har noensinne overlevd en slik start. Et eksempel er Sandefjord i år. 4 poeng etter 9 kamper. 8 poeng etter 19 kamper.

                          Hvis hver kamp skal være en "cupfinale", blir man mentalt utlada lenge før innspurten. Henning vet bedre enn de fleste at det eneste som nytter er å fortsette å jobbe hardt når det går dårlig. Neste kamp, neste omgang, neste angrep, neste pasning. Det er det som teller.

                          Og det virker som han er i ferd med å få til en slik mentalitet hos spillerne. Snuoperasjonen i fjor taler for seg selv, men også i år har spillerne vist en beundringsverdig innstilling i en rekke kamper. Hele 5 ganger har LSK utliknet etter å ha ligget under 2-0 eller mer i år. Det er rett og slett imponerende.

                          Det er selvfølgelig et problem at vi havner under så ofte, men det går mer på dyktighet enn innstilling. Og faktisk en del tilfeldigheter, selv om jeg vet at mange ikke liker å se bak resultatene. Se på antall målsjanser for og mot: LSK skaper fjerde mest og slipper til fjerde minst. Det er faktisk ganske tilfeldig at ballen går stang inn f.eks. hjemme mot Hønefoss (6-0-seier, men ingen stor prestasjon spillemessig) og stang ut i kamper der vi kunne trengt litt flyt.

                          Oversatt til lørdagens kamp: Björn header knallhardt fra 4 meter etter 1 minutt, men Myhre gjør en kanonredning. Et mål her ville gitt oss et perfekt kampbilde. I stedet er Björn heldig på skuddet som gir 1-2. Man skal ikke undervurdere hvor tilfeldig det er hva som går stang inn og hva som går stang ut.
                          Det er et megaproblem at vi kommer under nesten hver gang (unntaket er 0 zu 0 ). Innstillinga, hvordan vet vi at den har vært den riktige? Kippe får ikke gule lengre osv. Husker det elendige trøkket vi skapte mot et middels Odd hjemme. Jeg mener hver kamp er en liten cupfinale, ja faktisk gjør jeg det. Man skal prøve å vinne for alt skuta holder og litt til. Bære eller briste. Alt annet er snillisme. Mye sånt i landet vårt dessverre.

                          Se filmen om Brian Clough, hehe. Ellers har du kanskje rett i en del, men jeg ville ikke sammenligne vår kvalitet i fjor med SF's i år. Fortsatt et åpent spørsmål hvor vår hovedtrener og sportslige ansvarlige tar oss. Disse HB-intervjuene begynner å plage meg kjenner jeg. Intetsigende, småsurvete, kjedelig. Nytter ikke prate seg bort etter bare fem seire i år.

                          Kommentar

                          • tonkro
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jan 2009
                            • 337

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av Lars
                            Tror neppe nedrykk blir et hett tema i høst. JA, vi må forsterke. JA, resultatene den siste tiden har vært altfor dårlige.
                            Du,som alle andre,sier vi må forsterke. Men sa ikke Berg i et intervju for ikke lenge siden at vi ikke skal hente en eneste spiller når overgangsvinduet åpner,fordi vi ikke har penger til det?????

                            Kommentar

                            • trigz
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jan 2004
                              • 7048

                              #15
                              Oppdatert etter runden i går, for de som er interessert.
                              Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                              Kommentar

                              • maxpayne
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Apr 2006
                                • 1220

                                #16
                                Det er alt for mye gnål og syting om LSK om dagen. OK, vi har ikke vært bra i det siste men det er foreløpig ingen grunn til å snakke om kvalikkplass eller nedrykk.
                                Vi har kun tapt 4 kamper, Vålerenga har tapt 5. Hadde vi hatt en Moa eller en spiss som garanterer mål så ville situasjoenen sett helt annerledes ut. Så jevnt er det i tippaligaen at en spiller kan utgjøre store forskjeller på tabellen. Jeg vil minne om at Clayton Zane alene skaffet oss den siste medaljen vår etter at han i 2001 scoret på omtrent alle ballberøringer.
                                I 2010 er situasjonen den at vi ikke har penger til å være en toppklubb og sånn vil det være enda noen år. Folk som følger klubben må innse realitetene og ikke forlange så mye mer.
                                Den store satsingen som skjedde under Rösler/Fjørtoft og Nordli er desverre forbi og det er kun marginale forskjeller på hva vi presterte da og nå.
                                Eneste forskjellen var at trenere og ledere på den tiden søyt, klaget og kjeftet om alt og alle for å holde LSK i mediabilde, men bedre ble vi ikke.
                                Nå er alt litt "kjedeligere" og vi har kanskje tapt litt publikumsmessig, men i det lange løp en helt riktig strategi.

                                Kommentar

                                • trigz
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jan 2004
                                  • 7048

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av maxpayne
                                  Det er alt for mye gnål og syting om LSK om dagen.
                                  Dette fra maxpayne, der altså. Fantastisk...

                                  Jeg gnåler iallfall ikke. Før sesongen tippet jeg alt fra 6.-10. plass på oss.

                                  Men mange bruker poengfangsten i vårsesongen som sovepute. Kvalikplassen er en reell mulighet slik som vi spiller om dagen. Og det bør folk ha i bakhodet. Derfor denne tråden.
                                  Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                  Kommentar

                                  • Folke
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jun 2008
                                    • 5955

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av maxpayne
                                    Hadde vi hatt en Moa eller en spiss som garanterer mål så ville situasjoenen sett helt annerledes ut. Så jevnt er det i tippaligaen at en spiller kan utgjøre store forskjeller på tabellen.
                                    Vi har Ujah.. Han er norges nest mest effektive spiss, etter Moa, så det er nok ikke der skoen først og fremst trykker. Hadde Ujah spilt mer kunne nok laget hatt flere poeng!

                                    Kommentar

                                    • Dole
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Aug 2004
                                      • 1545

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av maxpayne
                                      Det er alt for mye gnål og syting om LSK om dagen. OK, vi har ikke vært bra i det siste men det er foreløpig ingen grunn til å snakke om kvalikkplass eller nedrykk.
                                      Mener du fortsatt at vi har et lag som er for godt til å kunne havne på en kvalikplass?

                                      I såfall er vi uenige

                                      Kommentar

                                      • trigz
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jan 2004
                                        • 7048

                                        #20
                                        Ålreit, da er kampen i Skien over, og pr. formtabellen ligger vi nå tre poeng bak kvalikplassen. Diskutèr!
                                        Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎