Tallenes klare tale

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Odinster
    Seniormedlem
    Forumonanist
    • Aug 2008
    • 160

    #41
    Opprinnelig skrevet av HSft
    Så vi burde budsjettere med 1. plass hvert år?
    Som et budsjetteringsmål mener jeg "blant de seks beste" er et fornuftig mål.
    Jeg regner med at det er få andre enn kanskje RBK og de nyopprykkede som budsjetterer med veldig forskjellig plassering fra LSK siden TL er så jevn som den er. Jeg tviler derimot på at spillerne går rundt å tenker på budsjettmålene.

    Det som er mer spennende er hva som er LSKs overordnede mål og delmål (og hvordan dette kommuniseres til spillerne). Under normale økonomiske omstendigheter synes jeg 1. plass og Champions League burde være målet hvert år. Det er ikke umulig og noe man kan strekke seg etter.

    Kommentar

    • Leif A
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Dec 2003
      • 3962

      #42
      Opprinnelig skrevet av HSft
      Så vi burde budsjettere med 1. plass hvert år?
      [IRONI] Ja, for det var jo det jeg skrev....[/IRONI]

      Det virker som om det er veldig vanskelig for enkelte å forstå det jeg vil frem til, så la meg presisere:
      Jeg er (i likhet med andre forumvankere) svært skeptisk til hvordan den mentale delen av det å være utøver på toppnivå ivaretas i LSK. Derfor benyttet jeg anledningen til å påpeke ett av mange momenter det er fort gjort å overse om man ikke er bevisst hvordan man kommuniserer overfor gruppa.

      Som målsetning budsjettmessig er sikkert "blandt de seks beste" greit nok. Men som sportslig målsetning er det ikke "greit nok." Ni-ti måneder før serien avsluttes er en slik målsetning en abstrakt størrelse. Som spillere og lag må gruppa ha målsetninger som ligger mye nærmere i tid, og som de dermed kan gjøre noe med. Disse målene bør på én og samme gang være oppnåelig samtidig som de er noe som krever innsats for nå.
      For dagens LSK-mannskap kunne det for eksempel vært "å slå en bedre pasning til medspiller neste gang," eller "gjøre meg litt mer spillbar i neste angrep." Og så videre, og så videre...
      Knurr...

      Kommentar

      • mooph
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Aug 2005
        • 1496

        #43
        Spillerne trenger langsiktige målsetninger i treningsarbeidet som å øke hurtighet, spenst eller styrke. Kortsiktig er det kun vinnervilje og aggresivitet som teller, dvs. mentale egenskaper. Den som vil mest vil også vinne mest.
        Samhandling drilles som et langsiktig prosjekt med kontinuerlig fremgang om staben gjør ting riktig.

        Målsetning om fremtidige resultater er et mediaord brukt av markedssjefer og lagledelse for å illustrere forventninger. Det skal prinsippelt ikke påvirke spillere på noen som helst måte, hvert individ bør sitt beste upåvirket av hva målsetningen måtte være.
        Fugla mot nye høyder

        Kommentar

        • *46*

          #44
          Pr dags dato ligger 2010 på den kvalikplassen som TL-laget som skal spill kval mot. LSK mot 2010 i kvalik, må man unngå - da er jeg redd det er Adecco neste år.

          Kommentar

          • Rønnern
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2003
            • 6690

            #45
            Vi må vel ha en oppdatering av tallenes klare tale også etter denne kampen.

            Når det er sagt, så er denne sesongen noe besynderlig.

            Målforskjellen vår er 5. best i Tippeligaen. Vi har to klare tap, henholdvis 3-0 borte mot Aalesund og 1-4 hjemme mot søpla. De resterende tapene har vært av minst mulig margin.

            Det er vel ingen av de kampene man kan si at det ville vært ufortjent om Fugla hadde fått med seg poeng. Vi spiller jevnt med "alle", topp eller bunn, i ekte sosialdemokratisk ånd gjør vi ingen forskjell på fattig og rik...

            Henholdsvis 11 og 8 poeng ned til Molde og Hønefoss. Kan dette gå galt? Kjenner at jeg ikke helt klarer å overbevise meg selv om at vi er sikret TL spill også neste år....
            Mvh Ronnie "The Runner"
            LSK for alltid

            Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

            Kommentar

            • trigz
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jan 2004
              • 7055

              #46
              Opprinnelig skrevet av Rønnern
              Vi må vel ha en oppdatering av tallenes klare tale også etter denne kampen.
              Etter at serierunden er avsluttet. Får håpe Uwe går på en karamell i kveld, så kan vi puste lettet ut. 11 poeng er for mye å ta igjen på sju kamper, det er jeg rimelig sikker på.
              Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

              Kommentar

              • krogen
                Seniormedlem
                Forumonanist
                • Aug 2009
                • 228

                #47
                Opprinnelig skrevet av trigz
                Etter at serierunden er avsluttet. Får håpe Uwe går på en karamell i kveld, så kan vi puste lettet ut.
                Jeg, for min del, ser oppover tabellen og håper på Molde-seier.

                Kommentar

                • maxpayne
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Apr 2006
                  • 1224

                  #48
                  31 poeng er ikke nok men selv de mest negative må vel se at det ser lysere ut i år enn på tilsvarende tid i 08 og 09. Vi er i allefall pr. dags dato langt nærmere målsetnigen om en plass blant de 6 beste enn vi er kvalikkplass.

                  Kommentar

                  • dollyholly
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jul 2007
                    • 965

                    #49
                    Opprinnelig skrevet av krogen
                    Jeg, for min del, ser oppover tabellen og håper på Molde-seier.
                    Helt enig! Jeg nekter å tru at vi ikke slår Sandefjord, 34 poeng er nok!

                    Kommentar

                    • Seb.R
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2006
                      • 4159

                      #50
                      Opprinnelig skrevet av dollyholly
                      Helt enig! Jeg nekter å tru at vi ikke slår Sandefjord, 34 poeng er nok!
                      Jeg hater å si det, men jeg tror nettopp det blir mot Sandefjord at vi avgir poeng.

                      Det er så übertypisk LSK.
                      www.sebastianramsland.com
                      www.twitter.com/sebramsland

                      Kommentar

                      • Folke
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jun 2008
                        • 5955

                        #51
                        Opprinnelig skrevet av Seb.R
                        Jeg hater å si det, men jeg tror nettopp det blir mot Sandefjord at vi avgir poeng.

                        Det er så übertypisk LSK.
                        Kan vi ikke bare kalkulere med tap i den kampen og satse på at klubben tar nok poeng i andre kamper, så får vi eller ta den dritt kampen der som en bonus både hva det gjelder poeng og evt klatring på tabell..?
                        Så forbanna typisk LSK å tape den kampen!

                        Kommentar

                        • dollyholly
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Jul 2007
                          • 965

                          #52
                          SIF ligger under og det er i øyeblikket 5 poeng opp til 4.plass. Sesongen er ikke over!

                          Kommentar

                          • KFL41
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • May 2004
                            • 3648

                            #53
                            De tre neste kampene bør vi ta sikte på å ta minst 7 poeng før vi får fire relativt tøffe kamper på slutten.
                            Haugesund B, Molde H og Sandefjord B er de tre neste.

                            Kommentar

                            • Emil B
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Feb 2006
                              • 5921

                              #54
                              Tror vi havner på 47 poeng! Taper i Haugesund. Slår Molde, SF, Brann, enga og Viking. Før vi avslutter med 1-1 på Marienlyst.

                              Kommentar

                              • McGuffy
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jan 2004
                                • 5096

                                #55
                                Aftenpostens tabellkalkulator, kom jeg fram til en 4.plass for Fugla, med 45 poeng. Dette var medregnet tap mot Molde, uavgjort mot Brann og VIF, og seire mot Haugesund, Sandefjord, Viking, Godset.

                                Optimistisk ja, realistisk, tja..

                                Kommentar

                                • El Caco
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Aug 2009
                                  • 2286

                                  #56
                                  Men det er ingen tvil om at en seier mot Haugesund blir nøkkelen til resten av sesongen. Da tror jeg vi har gode muligheter til topp 5
                                  Who needs drugs when music can make you feel on top of the world? ♫

                                  Kommentar

                                  • Bibaboy
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Mar 2008
                                    • 712

                                    #57
                                    Opprinnelig skrevet av McGuffy
                                    Aftenpostens tabellkalkulator, kom jeg fram til en 4.plass for Fugla, med 45 poeng. Dette var medregnet tap mot Molde, uavgjort mot Brann og VIF, og seire mot Haugesund, Sandefjord, Viking, Godset.

                                    Optimistisk ja, realistisk, tja..
                                    Såvidt meg bekjent har ikke Haugesund tapt hjemme på 1,5 år... Kan bli vanskelig å få med seg poeng fra Haugesund.
                                    Fugla Forever

                                    Kommentar

                                    • Emil B
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Feb 2006
                                      • 5921

                                      #58
                                      Opprinnelig skrevet av Bibaboy
                                      Såvidt meg bekjent har ikke Haugesund tapt hjemme på 1,5 år... Kan bli vanskelig å få med seg poeng fra Haugesund.
                                      En gang kommer de til å tape. Det kan skje mot LSK.

                                      Kommentar

                                      • Macho-Morten
                                        Ikke KFL-styremedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Aug 2005
                                        • 2687

                                        #59
                                        Det er også et poeng at det ene året gjelder motstandere i 1. divisjon. Selvsagt imponerende hva de har fått til hjemme i år, men det er slett ikke umulig å vinne denne. Statistikk har lite å si for enkeltkamper.

                                        Kommentar

                                        • reka
                                          Seniormedlem
                                          --==FORUMRUNKER==--
                                          • Aug 2005
                                          • 13272

                                          #60
                                          Trenger ikke statistikk for å se at Haugesund åpner hver bidige kamp med ekstrem entusiasme, stå-på humør og vinnervilje. LSK åpner med samme entusiasme og vinnervilje som sistemann i buffeén på aldershjemmet. Tror ikke det blir noen 2. omgang for vår del i den kampen.

                                          Molde er også et sikkert tap. Det går an å håpe på at den gule moldeverken pipler frem igjen fra plasteret Der Uwe limte på, men vi bør innse at 90 minutters knallhard innsats mot Godset tilsier at de ikke har planer om å blø mer i år. Når Uwe står i shorts med fotballstøvlene fem centimeter inne på banen taper ikke laget hans.

                                          Gladmeldingen er at vi antagelig kommer til å passere Ålesund. Godt mulig at Berg burde kjeftet løs på spillergruppa, men resultatet på sikt i form av Rekdals hundsede mannskap vil vi glatt gruse.

                                          Resten skal vi få slite mot. Det eneste reelle håpet er at undervurderende eller tilfeldig vaklende motstandere og trusselen fra nedrykksspøkelset i sesongavslutningen sørger for noen heldige poeng her.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎