Kronerulling til kjøp av nye spillere?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • aguado
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Nov 2006
    • 448

    #21
    Enig med Morten. Kronerulling for å støtte personer med millionlønninger høres helt merkelig ut. For å være helt ærlig tror jeg ikke spillerne selv ønsker det heller, må jo være rimelig flaut å ta imot innsamlede bistandsmidler, med de midlene disse folka har fra før av.

    Tror faktisk ikke alle er klar over hvor disse midlene havner til slutt. Er ikke så veldig mange år siden TV-avtalen og det ble pumpet millioner på millioner inn i klubben. Hvor er disse pengene nå? I lomma på spillerne.

    Kommentar

    • trigz
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2004
      • 7055

      #22
      LSKs investorgruppe er rett adressat for et sånt tiltak, ikke mannen i gata. Finansiere en høytlønnet 22-åring av min egen lomme? supporter er jeg rett og slett ikke.
      Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

      Kommentar

      • Totti21
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Mar 2004
        • 3499

        #23
        Skulle jeg støttet klubben med penger, så ville jeg at de skulle blitt brukt på de aldersbestemte lagene fremfor å kjøpe inn Mads Dahm til 200.000,-

        Vi kunne vi startet ett slags talentstipend til en spiller på de aldersbestemte lagene som utmerker seg spesiellt ift utvikling og holdninger. Spilleren kunne fått navnet sitt på en vandrepokal samt fotballutstyr til en viss verdi, og A-laget burde kunne stille opp ved at den utvalgte får være med på en trening eller lignende.
        Dette vill vært en morsom måte for supporterne å se hvor mange av de unge talentene på vandrepokalen som blir a-lagsspillere, og en pådriver for unge spillere som en dag drømmer å spille foran oss.

        Fokuset burde være på holdninger til lagkamerater, klubben og trening da dette er viktige forutsetninger for å lykkes på sikt.

        Bare ett av mange forslag på hvordan vi som supportere kunne støttet klubben på en synlig og positiv måte, og noe jeg gledelig hadde bidratt med penger til.

        De lokale spillerne er supporterens spillere!

        Kommentar

        • O'bello
          Medlem
          Møteplager
          • Oct 2007
          • 72

          #24
          Flott!!

          Et hvert velmenende inititativ er et godt initiativ!!

          1. Aksjeemisjon i Sportsklubben er ingen god løsning - klubben styres mer effektivt med et enkelt eierskap.

          2. Sportsklubben kunne opprettet et eget investeringsselskap hvor hvermansen fikk kjøpe aksjer, men jeg tviler sterkt på at de gidder dette pga administrasjonen som følger med denne løsningen (i så fall må penga være på plass i forkant, slik at de vet at nok penger kommer inn).

          3. Hvis penga er på plass i forkant, er Hardball-varianten uansett mer attraktiv i mine øyne (og sikkert i klubbens også). Vi skaffer spenna og eier spellera, klubben skaffer kandidater. Men det er utopi å tro at småinnskudd fra oss i Kanarifansen er tilstrekkelig.

          Cluet er at vi må ha noen kapitalsterke i front, slik at småinvestorene er sikret valuta for innsatsen. Hører jeg dekkkongen Tommy Sharif? Mannen som er oppkalt etter Tom Lund, er uttalt LSK-fan og var i 2008 villig til å legge 10 mill på bordet for nye spillere. Med en formue på 40-50 mill, bør han kunne ha noen kroner å avse, vi nøyer oss med 5 mill. Med en solid bjellesau skal man heller ikke se bort i fra at andre godt bemidlede romerikinger også hiver seg på med beløp større enn hva som kan forventes av mannen i gata. Rett og slett tidenes dugnad for Sportsklubben!!

          1. Avklare modellen med LSK.
          2. Avklare modellen med Sharif.
          3. Få en dobbeltside i RB: "Kampanjen er i gang - tar DU ansvar?"
          4. Blest rundt Fugla, Romerike våkner og engasjementet øker.
          5. 3 nye spiller gjøre suksess for LSK.
          6. Vi vinner cupen.
          7. Vi vinner serien.
          8. Vi vinner Champions League.

          Kanskje en og annen drøm i dette scenariet, men vi kan ikke forkaste et prosjekt uten å ha prøvd. All in!
          Team Wenche Myhre

          Kommentar

          • HSft
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Dec 2004
            • 6075

            #25
            Opprinnelig skrevet av Totti21
            Vi kunne vi startet ett slags talentstipend til en spiller på de aldersbestemte lagene som utmerker seg spesiellt ift utvikling og holdninger. Spilleren kunne fått navnet sitt på en vandrepokal samt fotballutstyr til en viss verdi, og A-laget burde kunne stille opp ved at den utvalgte får være med på en trening eller lignende.

            Ingen dum ide. Men det minner jo mye om Tom Lund stipendet som alt finnes. Hvilke spillere skulle konkurert om et slikt stipend? Kun spillere i lillestrøm? Hvilken aldersgruppe? Om det er snakk om lsk-juniorer så trener jo mange med a-laget nå og da allerede. Men å bidra til utviklingen av lokale spillere er en meget god tanke.

            Kommentar

            • Torolf
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2004
              • 9574

              #26
              Opprinnelig skrevet av O'bello
              3. Hvis penga er på plass i forkant, er Hardball-varianten uansett mer attraktiv i mine øyne (og sikkert i klubbens også). Vi skaffer spenna og eier spellera, klubben skaffer kandidater. Men det er utopi å tro at småinnskudd fra oss i Kanarifansen er tilstrekkelig.
              Vi har allerede to varianter av dette. LSK Invest og Øie/Per Berg. Hvis LSK kommer med et forslag til kjøp av et stortalent som kan utvikles og selges dyrt om noen år, er jeg sikker på at Per Berg vurderer det seriøst. Han har mer penger, mer peiling og et større LSK-hjerte enn Tommy Sharif.

              Kommentar

              • HSft
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Dec 2004
                • 6075

                #27
                Opprinnelig skrevet av Torolf
                Vi har allerede to varianter av dette. LSK Invest og Øie/Per Berg. Hvis LSK kommer med et forslag til kjøp av et stortalent som kan utvikles og selges dyrt om noen år, er jeg sikker på at Per Berg vurderer det seriøst. Han har mer penger, mer peiling og et større LSK-hjerte enn Tommy Sharif.
                LSK invest har vel stått bak omtrent alle signeringer vi har gjort siden Berg kom? Nosa har vel bla.a blitt hentet ved hjelp av investselskapet.


                Følgende er med i investeringsselskapet:

                * Breidablikk Eiendom/Ole Emil Heggset.
                * Åkrene Mekaniske Verksted.
                * Panorama Invest/Trond Havdahl.
                * LillestrømBanken Eiendom.
                * Lillestrøm Sportsklubb.
                * A. Halvorsen & Sønn Holding.
                * Sharif Invest.
                * Fagfakta/Arne Skuseth.
                * Faktum Invest/Arne Skuseth.
                * Øie AS.
                * LSK AS
                * Terje Dahl og Erik Dahl .
                * Odd Holm Eiendom Invest .

                Og oppslag i rb med tommy har vi hatt for lenge siden:



                Men Per Berg er helt klart en mye viktigere person her. Per Berg får egentlig alt for lite hyllest på forumet.

                Kommentar

                • Totti21
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Mar 2004
                  • 3499

                  #28
                  Opprinnelig skrevet av HSft
                  Ingen dum ide. Men det minner jo mye om Tom Lund stipendet som alt finnes. Hvilke spillere skulle konkurert om et slikt stipend? Kun spillere i lillestrøm? Hvilken aldersgruppe? Om det er snakk om lsk-juniorer så trener jo mange med a-laget nå og da allerede. Men å bidra til utviklingen av lokale spillere er en meget god tanke.
                  Som sagt var det bare en idé kastet ut, men poenget mitt er at jeg uansett er mer for at vi som en supporterklubb bør bidra til at flere spillere med lokal forankring slår igjennom på a-laget, enn at vi skal hente inn etablerte spillere fra andre klubber.
                  Det det hadde vært spennende å støtte en aldersgruppe frem til 16 år eller noe, da de som du sier etter denne alderen er aktuelle for a-lagstreninger allerede.
                  Jeg synes det i utgangspunktet burde være ett "stipend" for LSK spillere, da dette er spillere supportere av klubben har større kjennskap til.

                  Og som sagt tidligere burde holdninger stå i fokus da de fysiske forutsetningene ofte er veldig forskjellige i så tidlig alder.

                  Så kan prisen deles ut på byfesten, under LSK-vif eller en annen stor anledning som gjør at det drar med seg litt PR også.

                  Kommentar

                  • O'bello
                    Medlem
                    Møteplager
                    • Oct 2007
                    • 72

                    #29
                    Opprinnelig skrevet av Torolf
                    Vi har allerede to varianter av dette. LSK Invest og Øie/Per Berg. Hvis LSK kommer med et forslag til kjøp av et stortalent som kan utvikles og selges dyrt om noen år, er jeg sikker på at Per Berg vurderer det seriøst. Han har mer penger, mer peiling og et større LSK-hjerte enn Tommy Sharif.
                    OK, så da har vi altså både viljen og penga på plass... Ja ja, vi er vel fornøyde med tingenes tilstand da, for jeg nekter å tro at det ikke finnes èn aktuell spiller der ute.
                    Team Wenche Myhre

                    Kommentar

                    • Torolf
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2004
                      • 9574

                      #30
                      Opprinnelig skrevet av HSft
                      LSK invest har vel stått bak omtrent alle signeringer vi har gjort siden Berg kom? Nosa har vel bla.a blitt hentet ved hjelp av investselskapet.
                      Nei, i det siste har Per Berg alene stått bak det meste av signeringene. RB hadde en oversikt over hvem som eier hvilke spillere for en stund siden. Den ble ikke publisert på nett, men jeg skal se om jeg finner utklippet.

                      Kommentar

                      • tonkro
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Jan 2009
                        • 337

                        #31
                        Opprinnelig skrevet av jalapenos
                        Enig med Morten. Kronerulling for å støtte personer med millionlønninger høres helt merkelig ut. For å være helt ærlig tror jeg ikke spillerne selv ønsker det heller, må jo være rimelig flaut å ta imot innsamlede bistandsmidler, med de midlene disse folka har fra før av.
                        Hvem har sagt noe om å støtte spillerne?? Jeg mente ihvertfall noe helt annet,nemlig å bidra med penger for å kunne KJØPE nye spillere!!!! Altså ikke lønninger,men salgssummen! Skjønner ikke hvordan folk kan få dette til å bli noe negativt,hvis noen av oss har lyst til å bidra til dette,hvorfor i huleste skal dere bitche om det???

                        Whatever,uansett hva man sier på dette forumet,er det en eller annen som må finne noe negativt i det. Har DU lyst til å støtteflomofrene i Pakistan - gjør det! Min mening er at Norge allerede gir nok i bistand,så mitt fokus er og støtte dyrevern,men det er ikke noe jeg trenger å bringe opp på forumet. Her snakker vi om å støtte klubben i vårt hjerte - hva annet du vil bruke pengene dine på er meg rvende likegyldig!

                        Ja,nå var jeg sinna-tonkro,og sikkert veldig off-topic,så da sier jeg takk for meg for i dag....

                        Kommentar

                        • HSft
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Dec 2004
                          • 6075

                          #32
                          Opprinnelig skrevet av Totti21
                          Som sagt var det bare en idé kastet ut.
                          Skjønte det, og spørsmålene var ikke direkte retta mot deg. Men synes ideen er god, da måtte man ha involvert folk rundt g-16 laget og summene måtte ikke nødvendigvis være så enorme.

                          Kommentar

                          • HSft
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Dec 2004
                            • 6075

                            #33
                            Opprinnelig skrevet av tonkro
                            Altså ikke lønninger,men salgssummen!
                            Tror strengt tatt det først og fremst er lønningene det står på.

                            Kommentar

                            • morten
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Feb 2004
                              • 2156

                              #34
                              Opprinnelig skrevet av HSft
                              Tror strengt tatt det først og fremst er lønningene det står på.
                              Kontraktene i dag består av til tider voldsomme summer i det lange løp. Uten å være sikker regner jeg med at det var en tidligere svensk trener med en elendig målfeiring som tente en sigar i går kveld da hele norges rosenborg slo den Allmenna Idrottsklubben.
                              Badekar
                              http://www.youtube.com/watch?v=BwmrMUusqgI

                              Kommentar

                              • tonkro
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Jan 2009
                                • 337

                                #35
                                Opprinnelig skrevet av HSft
                                Tror strengt tatt det først og fremst er lønningene det står på.
                                Ok,klarer ikke holde meg unna Hvis det er lønninger det står på burde vi vel ha noen ekstra kroner inne etter salg av bl.a. Occean???

                                Kommentar

                                • HSft
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Dec 2004
                                  • 6075

                                  #36
                                  Opprinnelig skrevet av tonkro
                                  Ok,klarer ikke holde meg unna Hvis det er lønninger det står på burde vi vel ha noen ekstra kroner inne etter salg av bl.a. Occean???
                                  Lønningene må jo hele tiden stå i forhold til inntektene. Med lavere tilskuertall har vi mindre penger til lønninger. Men vi hadde tydeligvis nok til å signere Dahm og Sadeh ut sesongen.

                                  Kommentar

                                  • aguado
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Nov 2006
                                    • 448

                                    #37
                                    Opprinnelig skrevet av tonkro
                                    Hvem har sagt noe om å støtte spillerne?? Jeg mente ihvertfall noe helt annet,nemlig å bidra med penger for å kunne KJØPE nye spillere!!!! Altså ikke lønninger,men salgssummen! Skjønner ikke hvordan folk kan få dette til å bli noe negativt,hvis noen av oss har lyst til å bidra til dette,hvorfor i huleste skal dere bitche om det???
                                    Jeg forbeholder meg retten til å inneha andre meninger enn deg og å bitche om akkurat de tema jeg vil.

                                    I tillegg til det som er nevnt her angående lønninger, vil mye av overgangssummen til syvende og sist havne i spillernes lommer (i tillegg til agenter og "investorer"). Betaler LSK 10 millioner i en overgangssum til Odd, kan Odd tillate seg å investere i disse pengene tilbake i nye kontrakter (=høyere lønninger). Som igjen vil øke presset i de andre klubbene. Mer penger i fotballen medfører kun bedre betalte spillere. Ikke at det er noe galt i å tjene penger, men jeg gidder ikke være med på kronerulling til et slikt formål.

                                    Og kom ikke å si at TV-avtalen har ført til bedre kvalitet på spillet...

                                    Kommentar

                                    • O'bello
                                      Medlem
                                      Møteplager
                                      • Oct 2007
                                      • 72

                                      #38
                                      Opprinnelig skrevet av jalapenos
                                      men jeg gidder ikke være med på kronerulling til et slikt formål.
                                      Og hvor går beløpsgrensa for når det går fra å være kronerulling til det blir investering? Hvis alle hadde rasjonalisert dette her, hadde det ikke vært ei krone igjen i fotballen... Gi heller cred til de som faktisk er villig til å 'donere' til klubben, jeg er i hvert fall evig takknemlig for alle onkler vi har - rike eller ikke!
                                      Team Wenche Myhre

                                      Kommentar

                                      • gilbert
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2003
                                        • 3192

                                        #39
                                        Opprinnelig skrevet av Torolf
                                        Nei, i det siste har Per Berg alene stått bak det meste av signeringene. RB hadde en oversikt over hvem som eier hvilke spillere for en stund siden. Den ble ikke publisert på nett, men jeg skal se om jeg finner utklippet.
                                        Oversikten sto i RB fredag 9. april. Jeg førte inn fakta herfra i "Stallen i 2010", men dessverre rett før den nye versjonen av forumet fikk krasj på harddisken. Jeg har nå funnet igjen utklippet (på RBs webversjon for abonnenter), og legger disse fakta inn både her og i "Stallen i 2010":

                                        Ujah, Eziyodawe, Ringstad, Sigurðarson, Dosso: Øie Sport Invest 100%
                                        Magnusson: Øie Sport Invest 66,7 %, annen investor 33,3 %
                                        Johnsen: Øie Sport Invest 50 %, Lillestrøm SK 50 %
                                        Igiebor: Øie Sport Invest 26 %, Lillestrøm SK 22,5 %, 11 andre 51,5 %
                                        Mouelhi, Essediri, Knudtzon: LSK Invest 100 %
                                        Kippe, Sundgot, Søgård, Eriksen, Andresen, Tokstad, Bolly, Gabrielsen, Hansen, Gulbrandsen: alle eies av Lillestrøm SK med 100 %.

                                        gilbert

                                        Kommentar

                                        • Torolf
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2004
                                          • 9574

                                          #40
                                          Takk, gilbert. Det kan være interessant å sitere litt fra artikkelen:
                                          - Det var aldri meningen å trekke seg helt ut av LSK selv om klubben overtok driften. Jeg hadde fortsatt lyst til å være med og bidra, og det er mye mer spennende og morsomt å investere i enkeltspillere, sier Per Berg.

                                          Gjennom selskapet Øie Sport Invest AS har han alene eller sammen med andre stått bak alle spillerinvesteringene LSK har gjort etter at trener Henning Berg og sportsdirektør Torgeir Bjarmann overtok det sportslige anvaret i LSK.

                                          - Det er klubben som finner spillerne. Når de vil kjøpe en spiller tar de kontakt, og foreløpig har jeg svart ja til alle spillerne de har ønsket å hente, sier Berg.

                                          Han lover likevel ikke at han vil si ja hver gang LSK spør.

                                          - Nå er vi med på mange spillere, og vi trenger kanskje et salg før det blir aktuelt å kjøpe nye, sier Berg.

                                          Men LSK-investoren skal ikke selge for å tjene penger.

                                          - En eventuell gevinst på salg skal brukes til å investere i nye spillere. Jeg har ingen planer om å tjene penger på dette. Målet er at LSK skal være et topplag, og nå er vi på vei dit, sier Berg.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎