Kronerulling til kjøp av nye spillere?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Gjest

    #61
    Opprinnelig skrevet av HSft
    Vi får vel en mil om de kvalifiserer seg. I tillegg øker muligheten for å få med flere lag i europa i fremtiden.
    Sånne penger vil vi IKKE ha!!

    Kommentar

    • Robiwan
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Sep 2006
      • 603

      #62
      Opprinnelig skrevet av daf
      Sånne penger vil vi IKKE ha!!
      Den ene mill'en vi evt får er vel småpenger i forhold til det RBK får, så konkuranse grunnlaget mot RBK blir jo værre sett med våres øyne.
      Skal du eller noen du kjenner ta teoriprøven til bil, last ned appen våres gratis https://itunes.apple.com/no/app/f-rerpr-ven/id577233339

      Kommentar

      • rugbar
        Seniormedlem
        Forumonanist
        • Apr 2007
        • 152

        #63
        Nei

        Opprinnelig skrevet av HSft
        Vi får vel en mil om de kvalifiserer seg. I tillegg øker muligheten for å få med flere lag i europa i fremtiden.
        Der er snakk om ca 700.000, Det holder jo knap til å brøføre Kiko i 2 måneder... Da stemmer jeg heller for å spare lønnskostnadene hans (vet at denne tråden handler om nye spillere, og ikke kvitte seg med overlønna vrakgods. Men dog.)

        RævBK får minimum 100 mil, det er nok penger til å kjøpe hele laget til en annen Tippeligaklubb... slik makt vil vi ikke la bartefolket og grisen i boblejakke få?

        Når det gjelder muligheter for flere lag i Europa er dette enda en grunn til å holde med Ståles (Gud) disipler! Den eventuelt ekstra plassen vil en klubb neste år, m.a.o Sportsklubben har ingen reel mulighet til å få denne. Vi vil vel ikke at f.eks søpla skal få den ekstra plassen???

        Kommentar

        • cave
          Seniormedlem
          Forumsadist
          • Nov 2006
          • 108

          #64
          Kronerulling

          Tilbake til temaet, kronerulling.
          Jeg er med.
          Burde være mulig å opprette en konto som man frivillig kunne sette inn penger på, så ofte som man ønsker. Mulig det ville tatt et år (kanskje 2 og 3 år også) før man fikk nok til å handle en spiller med kvalitet, men pengene kunne bare stått der til alt var klart. Hadde vært artig om man kunne satt ned en gruppe mennesker med både hjerte og hjerne for klubben til å vurdere hvordan dette kunne la seg gjøre.

          Kommentar

          • superbøffel
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Aug 2005
            • 5611

            #65
            Om dere finner 1.000 mennesker som gir 1.000 kr hver har dere en milllion til spillerkjøp.

            1. Lykke til med å finne de 1.000 som skal bidra med pengene.

            2. Lykke til med å finne en spiller til en mill som kommer inn og styrker laget nevneverdig.
            Enøyd i de blindes dal.

            Kommentar

            • El Caco
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2009
              • 2286

              #66
              Opprinnelig skrevet av superbøffel
              Om dere finner 1.000 mennesker som gir 1.000 kr hver har dere en milllion til spillerkjøp.

              1. Lykke til med å finne de 1.000 som skal bidra med pengene.

              2. Lykke til med å finne en spiller til en mill som kommer inn og styrker laget nevneverdig.
              Problemet tidligere, f.eks Tam, er vel at han kunne komme gratis men LSK hadde ikke råd til lønnsutgiftene. Mange Bosman-spillere som er gode nok, men som krever for mye lønn. Med èn million fra oss, kan vi ta hente en slik Bosman-spiller i ett år.
              Who needs drugs when music can make you feel on top of the world? ♫

              Kommentar

              • superbøffel
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Aug 2005
                • 5611

                #67
                Opprinnelig skrevet av El Caco
                Problemet tidligere, f.eks Tam, er vel at han kunne komme gratis men LSK hadde ikke råd til lønnsutgiftene. Mange Bosman-spillere som er gode nok, men som krever for mye lønn. Med èn million fra oss, kan vi ta hente en slik Bosman-spiller i ett år.
                Fair enough.

                Hvordan skal du klare å få 1.000 stykker til å stille opp på Åråsen med en høvding hver til spillerkjøp?
                Enøyd i de blindes dal.

                Kommentar

                • Kjell.T.Ring
                  Poll St. Ring
                  --==FORUMRUNKER==--
                  • Dec 2005
                  • 11796

                  #68
                  Opprinnelig skrevet av superbøffel
                  Fair enough.

                  Hvordan skal du klare å få 1.000 stykker til å stille opp på Åråsen med en høvding hver til spillerkjøp?
                  Jeg ser også at dette blir vanskelig å få til. Supportere har stort sett ikke store beløp å avse med noen hedelige untak.

                  Hvis man snur litt på det og prøver å få 200 stk til å gi 200 kr i mnd i et år, er man kanskje nermere en løsning. 960 000 er nok til å lønne en unggutt i 3 års tid, men er selvfølgelig ikke nok til en etablert spiller.

                  Får man i tillegg garantier fra investorer (som ikke er helt usansynlig) om at de dobler summen KFL klarer å få inn begynner det å ligne på noe.

                  Trur som sagt dette kan bli vanskelig, men umulig er det ikke.
                  Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                  Kommentar

                  • Folke
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jun 2008
                    • 5955

                    #69
                    Opprinnelig skrevet av superbøffel
                    Fair enough.

                    Hvordan skal du klare å få 1.000 stykker til å stille opp på Åråsen med en høvding hver til spillerkjøp?
                    Om man får garantier for at pengene blir brukt "riktig" så tror jeg ikke det er noe problem.. Når selv en LSK supporter legger ut penger for spillere til Lyn, ja da kan jeg ikke skjønne annet enn at mange LSK supportere er villig til å legge ut enda mer penger til "egne" spillere!

                    Men er egentlig penger til spillere ett problem? Tror vel LSK kan få tak i penger fra investorer dersom de ønsker det. Tror egentlig LSK er mer "redde" for profilen de legger seg på dersom de setter i gang med dyre spillerlønninger igjen, for når 1 får mye penger vil jo kanskje de andre også ha det.. også er man fort tilbake til start på monopol brettet!

                    Kommentar

                    • Leif A
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Dec 2003
                      • 3962

                      #70
                      Opprinnelig skrevet av superbøffel
                      Hvordan skal du klare å få 1.000 stykker til å stille opp på Åråsen med en høvding hver til spillerkjøp?
                      Du begynner med én av gangen...

                      Fleip til side: med negativ innstilling til et sånt prosjekt, så går det ihvertfall ikke. Om folk derimot har stå-på vilje og trua på at det kan gå, så skal du se at det lykkes.
                      Knurr...

                      Kommentar

                      • norskpoker
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Jan 2007
                        • 399

                        #71
                        Det er prisverdig at supportere har lyst til å støtte klubben med enda mer penger enn de gjør i dag. Men, jeg tror det er mer fornuftig å bruke penger på å kjøpe et ekstra sesongkort for å ta med venner på kamp enn å samle inn penger til spillerkjøp. Det er LSKs jobb å skjøtte driften og jeg er ikke helt venn med tanken på at supporterne skal stille med penger som det stille krav til at klubben skal bruke til noe spesielt. Det blir fort kranling og uvennskap ut av sånt. Jeg var selv med å kjøpe aksjer via aksjonen på den gamle mailing-listen for noen år siden og det var jo litt kult, men det kom jo ikke akkurat mye ut av det..

                        Kommentar

                        • superbøffel
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Aug 2005
                          • 5611

                          #72
                          Opprinnelig skrevet av Leif A
                          Du begynner med én av gangen...

                          Fleip til side: med negativ innstilling til et sånt prosjekt, så går det ihvertfall ikke. Om folk derimot har stå-på vilje og trua på at det kan gå, så skal du se at det lykkes.
                          Jeg er ikke negativ, jeg er naturlig skeptisk. Å tro at "entusiamse" løser alt er i beste fall naivt.
                          Enøyd i de blindes dal.

                          Kommentar

                          • hthaug
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Nov 2004
                            • 421

                            #73
                            Opprinnelig skrevet av norskpoker
                            Det er prisverdig at supportere har lyst til å støtte klubben med enda mer penger enn de gjør i dag. Men, jeg tror det er mer fornuftig å bruke penger på å kjøpe et ekstra sesongkort for å ta med venner på kamp enn å samle inn penger til spillerkjøp. Det er LSKs jobb å skjøtte driften og jeg er ikke helt venn med tanken på at supporterne skal stille med penger som det stille krav til at klubben skal bruke til noe spesielt. Det blir fort kranling og uvennskap ut av sånt. Jeg var selv med å kjøpe aksjer via aksjonen på den gamle mailing-listen for noen år siden og det var jo litt kult, men det kom jo ikke akkurat mye ut av det..
                            Bedre må det kanskje være da å kjøpe 5 billetter for så å gi dem bort på gata.

                            Hva med om f.eks vi bidro med vårt for å kjøpe tilbake en del av Åråsen?

                            Når jeg startet den tråden her så var det ikke kun med tanke på å samle inn penger til LSK, men også for å skape litt engasjement og litt mediadekning om klubben vår. Dersom ballen hadde blitt spilt riktig, så hadde sjansen vært stor for at folk så litt mer positivt på klubben vår, som igjen hadde fått flere folk på kamp. Vi kunne ha utfordret kjendiser som heier på LSK til å bidra osv.

                            Om det er en spiller, eller om KFL kan bidra med en skjerv for å kjøpe tilbake en del av Åråsen er vel egentlig ett fett, tanken var å finne en sak som både supportere og klubben kan ha stor glede eller nytte av for deretter å se om vi sammen kan klare å finansiere dette med litt mediaomtale og ikke minst vise Norge at LSK supportere samler seg om klubben sin.

                            Det er flere som mener at LSK er i ferd med å bli klubben ingen bryr seg om eller det nye Moss eller Ham-Kam om du vil, det er i allefall noe kraftig anstrengt som vises utad i forhold til f.eks gleden som var kjennetegnet for KFL for bare noen år siden.

                            Kommentar

                            • Leif A
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Dec 2003
                              • 3962

                              #74
                              Opprinnelig skrevet av superbøffel
                              Jeg er ikke negativ, jeg er naturlig skeptisk. Å tro at "entusiamse" løser alt er i beste fall naivt.
                              Å være skeptisk kan ofte medføre at man er en like effektiv bremsekloss som å være erklært negativ. De store og små fremskrittene i verden produseres ikke av skeptikere.

                              Og dersom du får inntrykk av at jeg tror at entusiasme alene løser alt, så har jeg uttrykt meg særdeles dårlig. Evne og vilje til å få noe til å skje er selvfølgelig minst like viktig. Eller som jeg skrev: "stå-på vilje og trua."

                              Men vi kan vel like godt bli enige om å være uenige, først som sist
                              Knurr...

                              Kommentar

                              • superbøffel
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Aug 2005
                                • 5611

                                #75
                                Opprinnelig skrevet av Leif A
                                Å være skeptisk kan ofte medføre at man er en like effektiv bremsekloss som å være erklært negativ. De store og små fremskrittene i verden produseres ikke av skeptikere.

                                Og dersom du får inntrykk av at jeg tror at entusiasme alene løser alt, så har jeg uttrykt meg særdeles dårlig. Evne og vilje til å få noe til å skje er selvfølgelig minst like viktig. Eller som jeg skrev: "stå-på vilje og trua."

                                Men vi kan vel like godt bli enige om å være uenige, først som sist
                                Om det stiller seg 999 stykker i kø på Åråsen for å gi en 1000-lapp hver skal jeg gladelig stille meg som nr. 1000.

                                Jeg er 110% sikker på at jeg slipper å gå i minibanken, det er totalt urealistisk at det skal skje.

                                Selvfølgelig er det en nobel tanke, og det er flott med entusiasme og stå-på-vilje rundt LSK, men det finnes nok smartere måter å hjelpe klubben på.
                                Enøyd i de blindes dal.

                                Kommentar

                                • kimmern
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Jun 2005
                                  • 1173

                                  #76
                                  Det som irriterer meg er at det er en viss dekk-satan ved e6 som ved flere anledninger har lovet lsk penger men som IKKE gjør det.. nå som lsk sliter litt med penger så hadde det vært fint å støtte opp!
                                  men han velger seff å bruke klubben for alt det er verdt for å profilere seg selv. "lskfan" som han liksom er..

                                  Kommentar

                                  • Folke
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jun 2008
                                    • 5955

                                    #77
                                    Opprinnelig skrevet av kimmern
                                    Det som irriterer meg er at det er en viss dekk-satan ved e6 som ved flere anledninger har lovet lsk penger men som IKKE gjør det.. nå som lsk sliter litt med penger så hadde det vært fint å støtte opp!
                                    men han velger seff å bruke klubben for alt det er verdt for å profilere seg selv. "lskfan" som han liksom er..
                                    Sjekk kildene dine før du uttaler deg, Sharif har bidratt med flere millioner.
                                    Jeg har etterspurt penger før selv, men ikke fordi han ikke alt har bidratt, men fordi det har blitt nevnt at han skulle være villig til å stille opp med enda mer. Noe jeg tørr å vedde på at han gjør dersom det skulle komme ett spørsmål på det, men INGEN kaster penger etter en fotballklubb lenger!

                                    Utfordring til deg og alle andre som mener at Sharif ikke har bidratt;
                                    Reis opp til han og spør om han blir med på ett spleiselag med fansen. F.eks at for hver krone som kommer inn på en evt kronerulling gjennom fansen så stiller han med 1-2-3 kroner...? Får "vi" inn 1 mill må han med andre ord stille med 1-2-3 mill. Er det en som hadde tatt det på strak arm er det Sharif!!

                                    Kommentar

                                    • Kanariz
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • May 2005
                                      • 2507

                                      #78
                                      Ingen som har en styrtrik fetter i Østen da? Tingen er å reklamere litt for LSK i utlandet slik at det kommer en sjeik og kjøper opp LSK. Innen 2 år vil da LSK være med i sluttspillet i CL, er ikke værre enn det, se på Manchester city.

                                      Kommentar

                                      • Kanarifugl84
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jun 2007
                                        • 2319

                                        #79
                                        Opprinnelig skrevet av Kanariz
                                        Ingen som har en styrtrik fetter i Østen da? Tingen er å reklamere litt for LSK i utlandet slik at det kommer en sjeik og kjøper opp LSK. Innen 2 år vil da LSK være med i sluttspillet i CL, er ikke værre enn det, se på Manchester city.
                                        Regner(håper hvertfall) med at det er et godt snev av ironi i dette. Vi vil alle se LSK i nærheten av spill i Europa igjen, men det skal ikke gjøres på måten man city har gjort. Da blir jeg heller nr 7 i Tippeligaen år etter år etter år...

                                        Men til temaet; det er nok investorene som får rulle kroner. Vi supportere får bidra på andre fronter; medlemskap i klubben, billetter, sesongkort, supporterutstyr etc etc. Blir en pen slump penger av det også.

                                        Kommentar

                                        • Ola
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Dec 2003
                                          • 1651

                                          #80
                                          "Kronerulling til tilbakekjøp av Åråsen" - den støtter jeg så jævlig! Spillere kommer og går, og de aller fleste er kun opptatt av å tjene mest mulig. Stadion derimot, den er vår! Hvis noen lager et opplegg rundt dette kunne vi virkelig signalisert et statement.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎