Blir Dahm og Sadeh i klubben?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • HSft
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2004
    • 6075

    #41
    Nå som Mouelhi er ute med en langtidsskade så ser jeg ikke bort fra at vi kan finne ut hvilket nivå Sadeh har inne ganske snart.

    Kommentar

    • BennyLem
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2005
      • 2902

      #42
      Opprinnelig skrevet av reka
      Har ikke du investert 10.000 i Dahm, Benny, etter råd fra dine kilder i Lyn? Er det på tide å cashe inn før han blir satt på vingen her hos oss?
      He-he. Det medfører faktisk faktisk delvis riktighet. Dahm var en av seks spillere som inngikk i en spillerpool som Olja Lyn (støtteselskapet) investerte i andeler av for å tilføre midler til Lyn.

      Andre spillere inkluderte faktisk Elling (her inne mest kjent som den famlende EK) samt nevnte Hassum. Som nevnt flere steder er det definitivt sistnevnte jeg ville hatt til Åråsen.
      Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

      Kommentar

      • Rovfugl
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2004
        • 3672

        #43
        Opprinnelig skrevet av Hexaphim
        Med andre ord: "Velkommen skal dere være!"
        De er faktisk LSK-spillere nå, og fortjener ikke dritt før de i det hele tatt har spilt en kamp. Om ikke annet må det være litt deilig for Erling Knudtzon å få litt avlasting fra mobbingen.
        Det DRITER jeg i, jeg driter i enkeltspillere og tenker på lagets beste, og det er faen ikke å hente spillere fra en klubb i total og utter nedgang. og robbe en nedrykksklubb er jo for faen å gjøre seg selv en bjørnetjeneste!
        hva tilsier at spillerne skal være gode nok når vi henter dem fra en klubb som ikke klarte noe som helst?

        Jada dem er LSK-spillere og velkommen bla bla bla........
        men klubben i mitt hjerte blir ikke bedre av å hente spillere fra nedrykksklubber!
        jeg håper dem kan gjøre mine ord til skamme!! men det er ikke alltid jeg er villig til å sitte stille og bare vente på gode ting skal skje.

        det er min mening og det er den rette
        DØ FOR FUGLA!!!
        http://www.fluefiskebloggen.no
        LSK er min religion
        Ujah er min gud

        Kommentar

        • *46*

          #44
          Tommel ned pga slakt av nyankomne spillere man ikke har sett full aksjon enda. Man må gi dem en sjanse før man kan begi dom.

          Tror mange ikke forstår klubbens økonomiske situasjon. Spillere kan nok kjøpes inn, men det er å dekke lønna det står på.

          Kommentar

          • HSft
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Dec 2004
            • 6075

            #45
            Opprinnelig skrevet av BennyLem
            Dahm var en av seks spillere som inngikk i en spillerpool som Olja Lyn (støtteselskapet) investerte i andeler av for å tilføre midler til Lyn.

            Andre spillere inkluderte faktisk Elling (her inne mest kjent som den famlende EK) samt nevnte Hassum. Som nevnt flere steder er det definitivt sistnevnte jeg ville hatt til Åråsen.
            Var vel disse seks som var i den poolen. Hvem ble i så fall erstattet av hassum?

            Davy Claude Angan: 6 mill. kr.
            Mads Dahm: 4. mill. kr.
            Vegard Gjermundstad : 2 mill. kr.
            Arnar Darri Petursson : 2 mill. kr.
            Erling Knudtzon : 2 mill. kr.
            Magne Simonsen : 4 mill. kr.

            Forøvrig så fikk man vel igjen minst 10% av det beløpet man satt på spillerne. De var vel verdsatt til 17mil. Knudtzon gikk for 1 mil, dahm, Gjermundstad, Peturson gikk gratis og simonsen og Angan gikk for en for meg ukjent sum. Tipper angan og Simonsen gikk for minst 0,7 mil. Så da regner jeg med at du fikk tilbake en tusenlapp på invisteringen din?

            Kommentar

            • BennyLem
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2005
              • 2902

              #46
              Opprinnelig skrevet av HSft
              Var vel disse seks som var i den poolen. Hvem ble i så fall erstattet av hassum?

              Davy Claude Angan: 6 mill. kr.
              Mads Dahm: 4. mill. kr.
              Vegard Gjermundstad : 2 mill. kr.
              Arnar Darri Petursson : 2 mill. kr.
              Erling Knudtzon : 2 mill. kr.
              Magne Simonsen : 4 mill. kr.

              Forøvrig så fikk man vel igjen minst 10% av det beløpet man satt på spillerne. De var vel verdsatt til 17mil. Knudtzon gikk for 1 mil, dahm, Gjermundstad, Peturson gikk gratis og simonsen og Angan gikk for en for meg ukjent sum. Tipper angan og Simonsen gikk for minst 0,7 mil. Så da regner jeg med at du fikk tilbake en tusenlapp på invisteringen din?
              Angan ble solgt. Hassum kom inn.

              Ikke sett en snurt av noe cash forøvrig, selv om vi teoretisk sett burde ha fått noe tilbakeført.

              Slik er det med U-hjelp. Det funker ikke og det er alltids en korrupt faan som stikker av med det lille som skulle være til overs.
              Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

              Kommentar

              • reka
                Seniormedlem
                --==FORUMRUNKER==--
                • Aug 2005
                • 13244

                #47
                Dette begynner å ligne noe: Vår egen Marquis de Sadeh som defensiv midtbanespiller - mannen som får jern av å grisetakle motspillere.

                Kommentar

                • Nosferatu
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Apr 2006
                  • 671

                  #48
                  Opprinnelig skrevet av reka
                  Dette begynner å ligne noe: Vår egen Marquis de Sadeh som defensiv midtbanespiller - mannen som får jern av å grisetakle motspillere.
                  Gud o Gud, mer av sånt. KFL kler høykultur.
                  For øvrig vil jeg tilføye at Stefan Strandberg er et mye dårligere menneske enn Ruben Gabrielsen.

                  Kommentar

                  • Kjell.T.Ring
                    Poll St. Ring
                    --==FORUMRUNKER==--
                    • Dec 2005
                    • 11796

                    #49

                    Hei alle Lyn-venner!

                    Jeg vil gjerne dele noen av tankene mine med dere. Den siste tiden har vært trist for oss som er glade i Lyn. Bare å tenke på konkursen gjør meg i dårlig humør. Som følge av konkursen har jeg måttet ta et meget vanskelig valg. Nå har jeg derimot tatt et valg som innebærer at jeg kommer til å spille for Lillestrøm i nærmeste framtid.

                    Jeg vil bare benytte muligheten til å takke alle dere som holder med Lyn for en fantastisk innsats! Takk for støtten dere har gitt meg og mine lagkamerater! Selv om det har vært mange tunge stunder den tiden jeg har vært med på a-laget, kan jeg ikke se for meg noe bedre enn det å spille fotball for Lyn. Det eneste som kunne ha vært bedre er at vi hadde vunnet litt flere kamper og selvfølgelig overlevd økonomisk. Midt oppi dette har dere supportere fulgt laget i tykt og tynt. Dette har vi spillerne vært utrolig takknemmelige for.

                    Det å spille for Lyns a-lag har vært litt som en drøm. Det har vært litt uvirkelig fordi dette er laget jeg alltid har holdt med og som har stått meg nærmest. Som yngre gutt har jeg sett opp til spillere som Tommy Berntsen og Jo Tessem – plutselig en dag stod jeg på samme banehalvdel som dem. At jeg er så glad i klubben har nok til tider påvirket mine egne prestasjoner. Til tider har det nok blitt litt for viktig å vinne, noe som dessverre har resultert i en stor redsel for å tape. Sånn sett tror jeg kanskje det kan bli lettere å spille for en klubb som Lillestrøm som jeg ikke har et lignende forhold til. Det er heller ingen hemmelighet at jeg har lest inne på dette forumet stort sett daglig siden det ble opprettet. Det har kanskje ikke alltid vært så lurt, men det er vanskelig å holde seg borte herfra når jeg har lest her siden jeg var en guttunge. Selv om prestasjonene mine har gått opp og ned har jeg likevel fått være med på å dele noen herlige seiere sammen med dere.

                    Dagen da Lyn gikk konkurs gråt jeg. Jeg tenkte på alle de gode øyeblikkene og alle de bra folkene jeg hadde møtt. Heldigvis har ikke Lyn som klubb forsvunnet for godt. Ski- og fotballklubben Lyn lever i beste velgående og nå skal selvfølgelig ferden opp igjen til toppfotballen begynne. Og til dere som har tenkt til å være med på å bidra på denne ferden; dere er fantastiske! Dette er jeg sikker på at vi skal klare sammen. Rett og slett fordi vi har folk som bryr seg om klubben. Vi er kanskje ikke flest, men til gjengjeld er vi nok ekstra lidenskapelige. Klubbtilhørighet har aldri handlet om tilskuertall. Nå sitter jeg med et smil om munnen og tenker på at dette kan bli tidenes comeback!

                    Selv ser jeg på konkursen som en mulighet til å prøve meg i Bastionen igjen. Det begynner å bli noen år siden sist. En dag har jeg lyst til å vende tilbake igjen til Lyn som spiller. Jeg kan ikke vite når det skjer, men at det skjer, dét er sikkert. Nå ser jeg fram til å prøve meg i Tippeligaen igjen – nå for Lillestrøm. Det blir nok en litt rar følelse å ta på seg noe annet enn den rødhvite drakten. Jeg skulle helst sett at jeg slapp å ta dette valget, men jeg vil selvfølgelig gi alt jeg kan for at Lillestrøm skal vinne sine kamper. I tillegg får jeg sjansen til å spille under Henning igjen. Etter min mening er han klart den beste treneren jeg har hatt og den treneren jeg har utviklet meg mest som spiller med.

                    Jeg håper å se flest mulig av dere på kamp på onsdag på Ekeberg! Heia Lyn!

                    Lyn-hilsen fra Mads Dahm
                    - Bastionen-medlem nr. 3372
                    Mads Dahm på bastionens forum. Vet ikke om det er riktig tråd. Flytt hvis det ikke er det.
                    Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                    Kommentar

                    • Ginola
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Jul 2010
                      • 549

                      #50
                      Mulig jeg ikke har fulgt med godt nok i det siste, men blir begge? Eller blir en av dem? Eller forsvinner begge?

                      Kommentar

                      • Folke
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jun 2008
                        • 5955

                        #51
                        Opprinnelig skrevet av Ginola
                        Mulig jeg ikke har fulgt med godt nok i det siste, men blir begge? Eller blir en av dem? Eller forsvinner begge?
                        Det er vel ikke klart enda, begge to er vel med i vurderingen for neste sesong!

                        Kommentar

                        • Ginola
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Jul 2010
                          • 549

                          #52
                          Opprinnelig skrevet av Folke
                          Det er vel ikke klart enda, begge to er vel med i vurderingen for neste sesong!
                          Dahm har klart seg greit, hvis du ser bort i fra uheldige uttalelser. Kan være ok at han blir. Sadhe håper jeg egentlig at reiser sin vei...

                          Kommentar

                          • Pasi Rasimus
                            Seniormedlem
                            Forumonanist
                            • Feb 2010
                            • 226

                            #53
                            Tipper Sadeh blir klar for Strømmen etterhvert. Dahm kan være ok og ta vare på, men en PSA i form(...) vil danke ut Dahm. Uttalelsene hans er glemt.

                            Kommentar

                            • Mynten
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Mar 2008
                              • 484

                              #54
                              Må si jeg blir både overrasket og skuffet dersom Sadeh får fortsett hos oss. Hvis klubben har ambisjoner slik Per Berg uttaler, så er ikke Sadeh en av de som skal være med på å løfte laget fremover. Kan ikke skjønne at B&B vurdere han som et sterkere kort enn Dosso, som de tydeligvis vil leie ut (ikke har bruk for).

                              Kommentar

                              • RSP
                                Moderator
                                • Aug 2004
                                • 10498

                                #55
                                Moderatormelding:
                                Innlegg om Pål Steffen flyttet herfra til Pål Steffen-tråden:

                                Kommentar

                                • bjarmann
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Sep 2005
                                  • 2864

                                  #56
                                  Opprinnelig skrevet av Mynten
                                  Kan ikke skjønne at B&B vurdere han som et sterkere kort enn Dosso, som de tydeligvis vil leie ut (ikke har bruk for).
                                  Han kom fra Lyn. Da er tydeligvis alle gode nok
                                  I år så tar vi alt

                                  Kommentar

                                  • Canário
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Sep 2005
                                    • 1471

                                    #57
                                    Blir litt bekrymret hvis Sadeh skal oppta en plass for våre egne talenter. Verken riktig type eller spiller å signere. Sesay og Ohi er talenter jeg rangerer foran han, og Dosso og Tokstad bør være lenger framme i køen. Talenter bør vi først og fremst produsere selv. Hente etablerte spillere kan vi gjøre utenfra, som Arneng. Det finnes unntak der vi bør hente talenter utenfor Romerike, men Sadeh er iallfall ikke den spilleren det er verdt å hente for å gi de talentene vi allerede har enda lenger vei til startelleveren. For treig, for sen oppi situasjonene og for lite kreativ, synes jeg. Dahm er en OK stopper, men jeg håper vi kan finne en mer spillende type som vi har manglet i lang tid.
                                    Last edited by Canário; 26.11.2010, 17:01.

                                    Kommentar

                                    • PA
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Mar 2004
                                      • 500

                                      #58
                                      Sadeh har jeg sett før lite av, så angående han vet jeg ikke om jeg håper han skal få ny kontrakt. Men dahm håper jeg virkelig får. når han fikk spille, synes jeg han har gjort en bra figur. Med han, kippe og s. pedersen. Har vi 3 meget gode stoppere.

                                      Kommentar

                                      • TomLundby
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Nov 2006
                                        • 616

                                        #59
                                        Dahm synes jeg helt opplagt skal fa tilbud om ny kontrakt. Han har spilt flere kamper og alle er vel enige om at han holder OK eliteserienivaa. Med mindre man har et klart alternativ er det bare a signere ham raskest mulig. Kan tom se for meg at Dahm om han spiller seg bedre paa lang sikt kan ta over rollen til Frode Kippe som begynner a bli gammal.

                                        Sadeh er grensetilfelle. Lite overbevisende innsatser for a-laget. Alikevel er han ung og for tida trolig bedre enn Ohi selv om det raskt endrer seg ettersom Ohi vokser seg bedre. Sesay kan seff ogsa bli et alternativ paa sikt men er for liten, veik, tam og perspektivlos for det i dag. Kanskje om ett aar eller to om han har optimal utvikling. men LSK trenger backup sentralt paa midten og Sadeh er et greit 4. valg her om feks Arneng kommer inn. At Sadeh blokkerer for "egne" talenter ser jeg ikke som noen poeng i det hele tatt. Sadeh er like mye LSKs talent som Sesay, Tokstad og Ohi. Men hvem som er 4. valg til 2 plasser spiller ikke veldig stor rolle. Hva Sadeh krever i betaling blir derfor avgjorende for meg her.

                                        Kommentar

                                        • mr.Jordbakke
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Jun 2005
                                          • 3845

                                          #60
                                          Jeg minner om denne fra en tidligere post.
                                          Gutten har definitivt noen ferdigheter jeg liker. :-D

                                          BORKED
                                          NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

                                          Mvh
                                          Mr.Jordbakke

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎