Blir Dahm og Sadeh i klubben?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • MortenA
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2007
    • 3347

    Litt på avveie, men jeg føler ikke at Obifule hevet et Honefoss som rykket ned, og etter hans feiring av straffescoringen mot oss tror jeg ikke mange ønsker seg han i våre farger. At de gikk til Hønefoss hadde vel mer med at de fikk mer penger der enn hva vi var villig til å tilby.

    MJ har jeg ikke tro på lenger. Altfor mange ganger har vi fått høre at han er på vei tilbake, men det skjer aldri. Kontrakten hans går vel ut snart og, så da er det vel nesten like mye å spare inn av kostnader som med Kiko.

    PSA stiller i nesten samme klasse som MJ etter alle skadene. Hans retur blir mer som bonus å regne. Gabrielsen er jeg og usikker på om vil klare å ta steget, og spørsmålet er om han rekker å bli klar før SP må gi seg. SPs alder tilsier at han er en seriøs skade unna pensjonsalderen, og selv om han har en tilnærmet ueksisterende skadeliste så begynner kroppen å trenge mer tid på å helbrede seg.

    Skulle gjerne sett Dahm med videre da det er mange usikkerhetsmomenter i forsvaret vårt.
    Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

    Kommentar

    • Folke
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jun 2008
      • 5955

      Opprinnelig skrevet av MortenA
      Litt på avveie, men jeg føler ikke at Obifule hevet et Honefoss som rykket ned, og etter hans feiring av straffescoringen mot oss tror jeg ikke mange ønsker seg han i våre farger. At de gikk til Hønefoss hadde vel mer med at de fikk mer penger der enn hva vi var villig til å tilby.

      MJ har jeg ikke tro på lenger. Altfor mange ganger har vi fått høre at han er på vei tilbake, men det skjer aldri. Kontrakten hans går vel ut snart og, så da er det vel nesten like mye å spare inn av kostnader som med Kiko.

      PSA stiller i nesten samme klasse som MJ etter alle skadene. Hans retur blir mer som bonus å regne. Gabrielsen er jeg og usikker på om vil klare å ta steget, og spørsmålet er om han rekker å bli klar før SP må gi seg. SPs alder tilsier at han er en seriøs skade unna pensjonsalderen, og selv om han har en tilnærmet ueksisterende skadeliste så begynner kroppen å trenge mer tid på å helbrede seg.

      Skulle gjerne sett Dahm med videre da det er mange usikkerhetsmomenter i forsvaret vårt.
      Hadde du valgt Dahm fremfor f.eks. en ny midtbanespiller?
      Klubben har lite midler, treneren ser helst at Dahm blir fordi han rangerer Dahm forran noen av de andre midtstopperne i klubben, men ledelsen setter ned foten da de syntes det blir litt vel "råflott" med enda en midtstopper på kontrakt når de strengt tatt trenger både 1 og 2 nye midtbanespiller før de bruker penger på en 4-5. midtstopper.

      Kommentar

      • woody
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • May 2005
        • 374

        For meg er Dahm ikke riktig mann uansett etter uttalelser i dagens aviser ("gidder ikke å komme på LSK-trening nå.", "vurderer om jeg skal legge opp" - sitatene er lett omskrevet).

        Det passer godt med hvordan han har opptrådt før; og tydeliggjør at karen ikke har holdninger og "guts" til å bli en virkelig god spiller.
        woody

        Kommentar

        • RSP
          Moderator
          • Aug 2004
          • 10498

          Moderatormelding:
          Tråden sklir ut; en rekke innlegg med mer generelle synspunkter på LSK i 2011 (behovet for forsterkninger osv.) er flytter fra tråden og hit:

          Kommentar

          • Ginola
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jul 2010
            • 549

            Sitter med en følelse av at Dahm blir LSK spiller når budsjettet er på plass, samt en ny sentral midtbanespiller. Hvis Dahm fortsatt er ledig på det tidspunktet...

            Kommentar

            • Gjest

              Leser at Dahm har signet for lyn i 4 div. Dahm har vel aldri lagt skjul på hvor han føler seg hjemme så dette synes jeg det står respekt av.
              Opprinnelig skrevet av Ginola
              Sitter med en følelse av at Dahm blir LSK spiller når budsjettet er på plass, samt en ny sentral midtbanespiller. Hvis Dahm fortsatt er ledig på det tidspunktet...

              Kommentar

              • ragnarrock
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Mar 2008
                • 937

                /
                Opprinnelig skrevet av daf
                Leser at Dahm har signet for lyn i 4 div. Dahm har vel aldri lagt skjul på hvor han føler seg hjemme så dette synes jeg det står respekt av.
                http://www.dagbladet.no/2011/02/05/sport/fotball/lyn/mads_dahm/15324305



                Jeg har alltid hatt veldig sansen for Dahm, dette er jo helt fantastisk for Lyn, som jeg synes bør ligge i en av de to øverste divisjonenne i norge med tanke på talentutviklingen de hra bidratt med i en årrekke.
                Desverre for Mads, tror jeg derimot at dette er langt fra det smarteste valget for hans fotball karriere, selv om han nå tilrettelegger en lang karriere med påfølgende legende status for seg selv i Lyn, jeg tror at han med rett matching på rett nivå med de rette trenerne, kunne blitt en av de aller beste stopperne vi har i landet.. får håpe han lykkes allikevel.
                *Kjempe gutta fighte gutta!!*

                -RagnarRock-

                Kommentar

                • HSft
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Dec 2004
                  • 6075

                  Opprinnelig skrevet av daf
                  Leser at Dahm har signet for lyn i 4 div. Dahm har vel aldri lagt skjul på hvor han føler seg hjemme så dette synes jeg det står respekt av.
                  Da regner jeg med at konkursboet dems vil ha utdanningskompnsasjon og slår Lyn konkurs igjen =).

                  Kommentar

                  • Bolsen3
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jan 2004
                    • 1061

                    Opprinnelig skrevet av ragnarrock
                    /

                    http://www.dagbladet.no/2011/02/05/sport/fotball/lyn/mads_dahm/15324305
                    Desverre for Mads, tror jeg derimot at dette er langt fra det smarteste valget for hans fotball karriere, selv om han nå tilrettelegger en lang karriere med påfølgende legende status for seg selv i Lyn, jeg tror at han med rett matching på rett nivå med de rette trenerne, kunne blitt en av de aller beste stopperne vi har i landet.. får håpe han lykkes allikevel.
                    Selvsagt er det ikke det smarteste valget for hans karriere, faktisk et veldig dumt valg sånn sett. Men nettop derfor står det også så stor respekt av en slik avgjørelse. Slik lojalitet mot egen klubb er ekstremt sjeldent å se i dag, all ære til deg, Mads!

                    Kommentar

                    • Ola
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Dec 2003
                      • 1651

                      Opprinnelig skrevet av Bolsen3
                      Selvsagt er det ikke det smarteste valget for hans karriere, faktisk et veldig dumt valg sånn sett. Men nettop derfor står det også så stor respekt av en slik avgjørelse. Slik lojalitet mot egen klubb er ekstremt sjeldent å se i dag, all ære til deg, Mads!
                      Denne spilleren eier tydeligvis ikke ambisjoner, så jeg er veldig glad for at Berg ikke fikk lov til å signere han. Tror vi har mer en nok med å jobbe opp ambisjonsnivået i spillergruppa slik den er.

                      Kommentar

                      • Percy Nilegård
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Dec 2003
                        • 5146

                        Hvilke toppklubber har han sagt nei til?
                        "Alltid blodsprengt"!
                        Fong/Macho

                        Even Nordlien

                        Kommentar

                        • Dole
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Aug 2004
                          • 1521

                          Opprinnelig skrevet av Ola
                          Denne spilleren eier tydeligvis ikke ambisjoner, så jeg er veldig glad for at Berg ikke fikk lov til å signere han.
                          Det blir vel nesten som Tom Lund i sin tid dette da? En spiller som velger å forsøke å føre laget i sitt hjerte mot toppen i norsk fotball, fremfor å takke ja til bedre klubber i inn- og utland.

                          Enkelte vil muligens hevde at både Tommy og Dahm til tross for sine valg, likevel har ambisjoner?

                          Kommentar

                          • MortenA
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2007
                            • 3347

                            Opprinnelig skrevet av Ola
                            Denne spilleren eier tydeligvis ikke ambisjoner, så jeg er veldig glad for at Berg ikke fikk lov til å signere han. Tror vi har mer en nok med å jobbe opp ambisjonsnivået i spillergruppa slik den er.
                            Det blir historieløst med tanke på at Tommy spilte 3.div for oss på 70-tallet, uten sammenligning med Dahm forøvrig.

                            I en tid hvor få spillere viser noen som helst lojalitet ovenfor klubbene sine er det beundringsverdig at en spiller tar steget ned. Håper Dahm får oppleve å lede Lyn opp i eliteserien om noen år.
                            Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                            Kommentar

                            • Foppe11
                              Juniormedlem
                              Ferskenpels
                              • Jun 2018
                              • 1

                              Har veldig trua på Tom Sadeh. Insane crisp teknikk. Deilig å se at han ikke ligger i grava. Kommer til å bli gull for Fugla. Kjellaug Blanke.

                              Kommentar

                              Working...
                              😀
                              😂
                              🥰
                              😘
                              🤢
                              😎
                              😞
                              😡
                              👍
                              👎