Sannheten om LSKs prestasjoner etter ferien

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • BennyLem
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2005
    • 2902

    #61
    Opprinnelig skrevet av trigz
    Men du må se bak tallene, også, i aller størst grad på den relative kvaliteten på Tippeligaen i sesongene du refererer til. Jeg mener det nå er mye som skiller de fire-fem største lagene fra røkla, og LSK er like under toppen i så måte. RBK, VIF, Brann, Viking er de "etablerte" topplagene i Norge, og de har mye større ressurser vis a vis resten av klubbene i TL, inneforstått LSK. Vi er rett og slett ikke i samme posisjon nå som vi var for fem-ti år siden. Som mange andre har påpekt: Vi begynner å likne på en evig middelhavsfarer. Slik var det ikke før, og det må tas med i betraktningen når hver enkelt trener skal analyseres.
    Ja og nei.

    Jeg er enig i at man tilsynelatende kan si at "bylagene" har fått større fordeler. Budsjetter har økt osv.

    Men allikevel, her er siste fem års medaljevinnere:
    2005: Vålerenga, Start, Lyn
    2006: Rosenborg, Brann, Vålerenga
    2007: Brann, Stabæk, Viking
    2008: Stabæk, Fredrikstad, Tromsø
    2009: Rosenborg, Molde, Stabæk

    "Smålag" som Stabæk, FFK, Lyn, Start og Molde høster medalje.

    Hvordan var det for ti år siden?:
    1995: Rosenborg, Molde, Bodø/Glimt
    1996: Rosenborg, Lillestrøm, Viking
    1997: Rosenborg, Brann, Strømsgodset
    1998: Rosenborg, Molde, Stabæk
    1999: Rosenborg, Molde, Brann

    RBK dominans som vi alle husker, med noen andre lag involvert.

    Jeg vil påstå det er fullt mulig å henge med fortsatt. Faktisk lettere å ta gull ettersom RBK ikke har den gedigne CL-fordelen lengre.

    PS. Fint om noen kontrollerer for feil. Dette har gått fort. Fant noen feil i boka til Fagerli, men har forsøkt å kontrollere med andre nettsider etc.
    Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

    Kommentar

    • Xavi
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • May 2008
      • 1275

      #62
      Vi kan alle være enige om at prestasjonen etter ferien er langt under par, men i forhold til prestasjonene i 2008/09 har jeg enda ikke full panikk. Synes det har vært mye stang ut som har hindret oss 3 poeng etter ferien. Det har vært et par dårlige kamper, men et par hvor vi lett kunne ha vunnet.

      og Benny, vi får se om FCK klarer å slå ut RBK da, ellers får de vel 150m rett i bok og CL-fordelen tilbake. *grøss*
      Syvende generasjons Lillestrømling. LSK er i blodet.
      Anders, Tidligere styremedlem KFL

      Kommentar

      Working...
      😀
      😂
      🥰
      😘
      🤢
      😎
      😞
      😡
      👍
      👎