Stabæk- Lillestrøm SK Telenor Arena 29.08 kl 18

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Grusom B
    Generalissimo Bellisimo
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 6248

    Nå må folk roe seg litt ned her. Dette var faktisk ikke så aller verst, og i andre omgang var vi faktisk jævlig uheldige som ikke fikk inn to mål til. Det er konturer av noe bra i dette laget, spesielt når killingen er på banen. Edwin tar sjumilssteg for hver kamp, og var en av de beste i dag også. Ujah er sannsynligvis det største spisstalentet i Tippeligaen, helt på høyde med f.eks. Marcus Pedersen. Bergmann må kvitte seg med det altoverskyggende behovet for å gjøre alt dritsexy, men har udiskutabelt talent og teknikk på høyt nivå. Mads Dahm ligner på et realt røverkjøp, og har teknikk som få andre stoppere i Tippeligaen. Gulbrandsen er rett og slett en fremtidig landslagsspiller, og det trenger ikke å bli mange år til. Nosa vet alle hva står for, men han har en liten formkurve akkurat nå, og da kommer den manglende modenheten til syne. Han er bare nitten år, det går det ikke an å glemme! Nittenåringer som er best i serien får gjerne nykker, det må man nesten bare regne med.

    Ja, Espen holder ikke mål når han ikke har konkurrenter pustende i nakken og må virkelig ta seg sammen. Knudtzon har for lite selvtillit og trenger rett og slett en pause. Logi skal ta det første, men blir lurt av kunstgresstuss når ballen skal sprette. Kippe er sjef, Steinar var god igjen, og Karim er en jævlig god offensiv back som kanskje ikke er like fantastisk bakover, men ærlig talt, åtte assists veier opp for det meste.

    Vi har noe på gang, men i år er vi middelhavsfarere som trenger en Wehrman for å bli noe mer. Finner vi det blir det imidlertid mye morsommere neste år.
    Ni principe ni rey...

    D10S!

    Kommentar

    • KFL41
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • May 2004
      • 3648

      Opprinnelig skrevet av bird
      Klubben betalte ikke noe for EK. Han er finansiert av Per Berg's investeringsselskap.
      Da skjønner jeg hvorfor det ikke er så lett å få midler til nye spillere fra investorene. Når Berg anbefaler å bruke 1 mill på en spiller uten ordinære basisferdigheter.

      Kommentar

      • KFL41
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • May 2004
        • 3648

        Jeg er helt sikker på at Espen kan fungere i en midtbane hvor de andre spillerne også fungerer. Når minst to av de andre på midtbanen overhode ikke har dagen, er det forferdelig vanskelig for Espen å snu dette. Forrige kamp gjorde Espen er alright kamp men da fungerte også resten av midtbanen. Slik var det også på vårparten. Når midtbanen er elendig så blir Espen alltid stående igjen med svarteper. Om vi vinner titler med Søgård på banen er en helt annen diskusjon, men vi er jo ikke der i det hele tatt. Vi er et middels TL-lag.

        Kommentar

        • HSft
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2004
          • 6075

          Mye positivt å ta med seg fra dagens kamp selv om enkelte av spillerne hadde en dårlig dag. Tror faktisk vi så konturene av et lag som kan gjøre gode resultater fremover om Berg gjør noen små taktiske justeringer. Formajsonen vi spiller nå henger ikke helt på greip.

          Det positive å ta med seg i dag er først og fremst at vingproblemene ser mindre ut enn noen gang tidligere. Edwin gjør en meget god kamp og har blitt bedre som venstrving for hver kamp han spiller. Det er ingen tilfeldighet at han har skapt våre to eneste mål de to siste kampene. Det er også positivt å se at Dahm gjør en ny sterk kamp til tross for at vi møter et lag som ikke dæljer lange baller mot to meter spiss hele matchen.

          De små justeringene som må gjøres er at vi må involvere den hengende spissen i det defensive arbeidet og få skikk på innsatsen til de defensive midtbanespillerne. Det virker som om rollene på den sentrale midtbanen er fryktelig dårlig definert av Berg. JEg nekter også å tro at Bergmann er lat, han virker som en type med bein i nesa og jeg tror han hadde gjort en meget god defensiv jobb sammen med midtbanen om Berg ga han beskjed om å gjøre dette. Det at begge spissene våre ligger og hviler på topp og kun jogger alene mellom offensivt gjør at jobben til den sentrale midtbanen blirvanskelig. Spesielt Sadeh så forvirra ut når han kom inn i dag. Hvem skal på ballfører når en defensiv sentral midtbane har ballen? hvem skal dekke rommet forran stopperne når en av de to sentrale forsvinner fremover for å presse? Ellers er det grusomt å se de sentrale midtbanespillerne våre opptre som Nosa på 1-0 eller Søgård på 2-0.

          Jeg har et lite håp om at karantenen til Nosa gjør jobben lettere for berg. Uten Nosa tror jeg Berg kan gå tilbake til formasjonen med to klare defensive midtbanespillere. KAnskje gjør dette også at han våger å bruke Gulbrandsen fra start.

          Gulbrandsen gjør til tider en bra defensiv jobb men Knudtzon har større tilstedeværelse defensivt når han spiller.

          Det Gulbrandsen og Edwin viste i dag gjør meg rimelig positiv for fortsetelsen. Dahm sine evner som spillende stopper er også med på å gjøre meg positiv.

          Kommentar

          • Odinster
            Seniormedlem
            Forumonanist
            • Aug 2008
            • 160

            Opprinnelig skrevet av bird
            Klubben betalte ikke noe for EK. Han er finansiert av Per Berg's investeringsselskap.
            Det forundrer meg kanskje enda mer, men greit nok. Uansett er det én million LSK kunne brukt på en annen spiller.

            Som Trigz påpeker ser man tydelig hvor det svikter i dag. Berg insisterer på å spille ballen gjennom midtbanen (noe jeg i utgangspunktet er enig i), men når denne ikke henger sammen og ikke evner å dytte ballen videre blir det særs vanskelig for de to andre lagdelene å fungere som de skal.

            Dersom LSK skal nå målsettingen om å bli blant de seks beste er de nødt til å investere i minst én spiller på midten som kan gå rett inn på laget. Da er det frustrerende å se at de få pengene vi har blir skuslet bort på tvilsomme langtidsprosjekter.

            Kommentar

            • lskgogo
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Feb 2010
              • 633

              Opprinnelig skrevet av HSft
              Gulbrandsen gjør til tider en bra defensiv jobb men Knudtzon har større tilstedeværelse defensivt når han spiller.

              Selvfølgelig er han det! Han evner jo ikke å skape noe offensivt. Veien tilbake er kortere fra midtbanen enn fra motstanderens dødlinje..

              Syns faen meg Fredrik jobber som en helt både fremover og bakover jeg. Han VIL ha ballen, og jobber for og få den. Hadde ett par fine taklinger i dag =)
              Tar seg en pause til mars 2012..

              Kommentar

              • Boing
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Dec 2005
                • 711

                Jeg kan godta att man ikke har teknikk og uflaks, men det jeg ikke godtar er spillere som ikke gir allt. Dette har jeg sett tidligere i år og ser det igjen. Nei, sorry men flere av LSK-spillerne kan finne seg en annen klubb med den holdningen som dem viser ute på banen. Jeg gir faen i hva dere heter og hvor god dere en gang har vært, men med den innsatsen så hadde dere ikke fått spille for flisbyen engang, gratis.

                Kommentar

                • HSft
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Dec 2004
                  • 6075

                  Opprinnelig skrevet av lskgogo
                  Selvfølgelig er han det! Han evner jo ikke å skape noe offensivt. Veien tilbake er kortere fra midtbanen enn fra motstanderens dødlinje..

                  Syns faen meg Fredrik jobber som en helt både fremover og bakover jeg. Han VIL ha ballen, og jobber for og få den. Hadde ett par fine taklinger i dag =)
                  Liker bedre å ha vinger som Fredrik selv som prøver å få tak i ballen når han bidrar defensivt istedenfor å vimse rundt i nærheten av han som har ballen i 90 min. Men skjønner kanskje at Berg tenker at om han skal ha en uorganisert sentral midtbane så hjelper det litt med en som vimser rundt og dekker rom.

                  To defensive ballvinnere sentralt og offensivt dyktige vinger som bidrar godt defensivt, takk.

                  Kommentar

                  • Rune
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Aug 2008
                    • 1229

                    Opprinnelig skrevet av Odinster
                    Det forundrer meg kanskje enda mer, men greit nok. Uansett er det én million LSK kunne brukt på en annen spiller.

                    Som Trigz påpeker ser man tydelig hvor det svikter i dag. Berg insisterer på å spille ballen gjennom midtbanen (noe jeg i utgangspunktet er enig i), men når denne ikke henger sammen og ikke evner å dytte ballen videre blir det særs vanskelig for de to andre lagdelene å fungere som de skal.

                    Dersom LSK skal nå målsettingen om å bli blant de seks beste er de nødt til å investere i minst én spiller på midten som kan gå rett inn på laget. Da er det frustrerende å se at de få pengene vi har blir skuslet bort på tvilsomme langtidsprosjekter.
                    Erling er 21 år gammel, og fremdeles et talent. Han har en ekstrem ferdighet, fart, i tillegg har han også brukbar teknikk, og et godt fotballhode. Derfor har man investert i han. Det er alt for tidlig å betegne ham som et mislykket kjøp.

                    Jeg er enig i at han ikke har hatt noen god sesong, men jeg synes han får ufortjent tyn på forumet. Med litt bedre selvtillit er jeg sikker på at Erling Knudtzon vil gjøre en god jobb for Fugla de neste sesongene.

                    Rune
                    "Wax on, wax off!" (Mr. Miyagi, 1984)

                    Kommentar

                    • reka
                      Seniormedlem
                      --==FORUMRUNKER==--
                      • Aug 2005
                      • 13244

                      Opprinnelig skrevet av Odinster
                      Det forundrer meg kanskje enda mer, men greit nok. Uansett er det én million LSK kunne brukt på en annen spiller.

                      Som Trigz påpeker ser man tydelig hvor det svikter i dag. Berg insisterer på å spille ballen gjennom midtbanen (noe jeg i utgangspunktet er enig i), men når denne ikke henger sammen og ikke evner å dytte ballen videre blir det særs vanskelig for de to andre lagdelene å fungere som de skal.

                      Dersom LSK skal nå målsettingen om å bli blant de seks beste er de nødt til å investere i minst én spiller på midten som kan gå rett inn på laget. Da er det frustrerende å se at de få pengene vi har blir skuslet bort på tvilsomme langtidsprosjekter.
                      LSK sitter dessverre ikke på en tidsmaskin hvor de kan reise frem og tilbake i tid og se at Follokampen og Kikos skade burde avgjøre kjøp som har skjedd for et halvt år siden. Hadde vi hatt Sikkel og kiko tilgjengelig ville mye sett annerledes ut. Kiko er, på tross av all dritten han får her inne, et defensivt rivjern som går foran på banen. Synd han tydeligvis har en spesiell kontrakt hvor lønna åpenbart dobles for hvert foruminnlegg om ham, i dag ville han gjort en enorm forskjell.

                      Ellers er det lite som har endret seg - laget spiller med en guts og selvtillit man bare ser hos folk dagen etter julebordet, og ballen må åpenbart ha vært fylt med niyroglyserin. Foreslår at "welcome to the jungle" byttes ut med avloggingsmelodien fra Windows før kampen mot start.

                      Kommentar

                      • HSft
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Dec 2004
                        • 6075

                        Opprinnelig skrevet av reka
                        Hadde vi hatt Sikkel og kiko tilgjengelig ville mye sett annerledes ut.
                        Sikkel? Hvem er det?

                        Kommentar

                        • Fotball24/7
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Sep 2008
                          • 263

                          Hva med å prøve og gjøre noe så enkelt som å prøve å spille litt mer for publikum?

                          Kanskje litt naivt, men tror ikke det hadde blitt noe værre en det vi har sett i dag, pluss "noen" andre kamper denne sesongen

                          God natt.
                          Dette er en ball

                          Kommentar

                          • Odinster
                            Seniormedlem
                            Forumonanist
                            • Aug 2008
                            • 160

                            Opprinnelig skrevet av Rune
                            Erling er 21 år gammel, og fremdeles et talent. Han har en ekstrem ferdighet, fart, i tillegg har han også brukbar teknikk, og et godt fotballhode. Derfor har man investert i han. Det er alt for tidlig å betegne ham som et mislykket kjøp.

                            Jeg er enig i at han ikke har hatt noen god sesong, men jeg synes han får ufortjent tyn på forumet. Med litt bedre selvtillit er jeg sikker på at Erling Knudtzon vil gjøre en god jobb for Fugla de neste sesongene.

                            Rune
                            Mulig du kjenner han bedre enn meg, men de to siste ferdighetene du ramser opp har jeg, i liket med brorparten på dette forumet, sett fint lite til.

                            Ellers er jeg enig at det er tidlig å si at det er et mislykket kjøp, og at han kan bli bedre er helt sikkert. (Dårligere er vel ikke mulig.)

                            Poenget mitt er at vi trenger en spiller som kan gå rett inn og forsterke laget i dag, og ikke om 2 år. Det gjorde vi før Kiko og Stian ble skadet også.

                            Jeg er også helt enig med Grusom B i innlegget hans over her. På sikt har vi noe utrolig spennende på gang, både blant A-stallen og juniorene. Men det hjelper oss lite for å nå målsettingen i år.

                            Kommentar

                            • Gjest

                              Å gjøre bytter i pausen, er det et sjakktrekk av trener Berg, eller er det en innrømmelse av at man har tatt ut feil startelver. Jeg heller til det siste, og registrerer at det vel er 4. kampen i år hvor vi gjør bytter i pausen.
                              Last edited by Gjest; 29.08.2010, 23:29. Begrunnelse: skriveleif

                              Kommentar

                              • mooph
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Aug 2005
                                • 1496

                                Slutt å tyn EK, han hadde flere gode løp i førsteomg. Det var Ujah, Nosa og Bjørn som var totalt blinde.

                                Nosa var ikke seg sjæl i det hele tatt, Bjørn likeså tragisk. En kan vel forvente at det går opp og ned for dissa unggutta. Edwin var ok, han begynner virkelig å tilføre venstrekanten en del. Ujah er god som spiss, men evner ikke å se rundt seg.

                                Mads Dahm imponerer meg forøvrig voldsomt. Kjempetalent, signer ham snarest. Det virker også som han forstår Kippe godt.

                                En bønn til Henning;
                                Gjør ting enkelt og definer klare ansvarsområder. Sadeh og Rønnern visste tydeligvis ikke hvem som skulle gjøre hva. Ikke Bjørn sammen med Ujah heller.
                                Når folk med lite tru på seg sjøl må velge så velges alltid den letteste løsningen; La noen andre ta det. Så da får man f.eks. lite involvering ved innkast og midtbane hvor alle rygger.
                                Fugla mot nye høyder

                                Kommentar

                                • reka
                                  Seniormedlem
                                  --==FORUMRUNKER==--
                                  • Aug 2005
                                  • 13244

                                  Opprinnelig skrevet av HSft
                                  Sikkel? Hvem er det?
                                  Nsaliwa

                                  Kommentar

                                  • Folke
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jun 2008
                                    • 5955

                                    RB Spillerbørs

                                    Logi - 4
                                    Karim - 4
                                    Dahm - 5
                                    Kippe - 4
                                    Pedersen - 4
                                    Erling - 4
                                    Søgård - 5
                                    Nosa - 3
                                    Edwin - 4
                                    BBS - 3
                                    Ujah - 5

                                    Sundgot - 5
                                    Sadeh - 4

                                    Målsjanser 4-4, Dommer - 5, Kamp - 4 og Stadionstemning - 5.

                                    Kommentar

                                    • Folke
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jun 2008
                                      • 5955

                                      VG Spillerbørs

                                      Logi - 5
                                      Karim - 4
                                      Dahm - 4
                                      Kippe - 5
                                      Pedersen - 4
                                      Erling - 4
                                      Søgård - 5
                                      Nosa - 4
                                      Edwin - 6
                                      BBS - 3
                                      Ujah - 6

                                      Sundgot - 5
                                      Sadeh - 5

                                      Målsjanser 5-6, Dommer - 6 og Kamp - 3 av 6.

                                      Kommentar

                                      • Folke
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jun 2008
                                        • 5955

                                        TV 2 Spillerbørs

                                        Logi - 5
                                        Karim - 4
                                        Dahm - 6
                                        Kippe - 6
                                        Pedersen - 5
                                        Erling - 3
                                        Søgård - 5
                                        Nosa - 4
                                        Edwin - 5
                                        BBS - 3
                                        Ujah - 6

                                        Sundgot - 5
                                        Sadeh - 5
                                        Last edited by Folke; 30.08.2010, 05:59.

                                        Kommentar

                                        • Folke
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Jun 2008
                                          • 5955

                                          Spillerbørs etter 22 serierunder

                                          TV2 (Dagbladet har samme)
                                          LSK har hele 3 stk spillere på TV2 sin topp 7 spillerbørs til nå i år.
                                          Nosa nr 3 med 5,57 i snitt, Ujah nr 4 med samme snitt 5,57 og Kippe nr 7 med 5,55 i snitt.
                                          Nest nederst på lista finner vi Erling med 3,73 i snitt, kun "slått" av Rune Bolseth med 3,71 i snitt.
                                          Følg med på LIVE resultater for dine favorittlag og ligaer i hele verden og Eliteserien, Toppserien, Obos-ligaen og resten av norsk toppfotball.



                                          VG
                                          Eneste innslag i toppen for LSK er Nosa på plass nr 6 med snitt på 5,48.
                                          Erling "vinner" sisteplassen med ett snitt på 3,53, rett bak Bolseth som har 3,57 i snitt.



                                          Aftenposten
                                          Tarik er beste LSK spiller på 10. plass med ett snitt på 5,43, Nosa ligger som nr 20 med ett snitt på 5,25.
                                          Erling har her ett snitt på 3,21.
                                          Siste nytt om fotball og premier league? Du har kommet til rett sted. Alle nyheter du trenger å vite om fotball samlet på ett sted. Klikk her for å lese!
                                          Last edited by Folke; 30.08.2010, 06:17.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎