Stabæk- Lillestrøm SK Telenor Arena 29.08 kl 18

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • mr.Jordbakke
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jun 2005
    • 3845

    Rune Bolseth? LØP OG KJØP!
    NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

    Mvh
    Mr.Jordbakke

    Kommentar

    • KFL109
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Dec 2003
      • 1958

      Opprinnelig skrevet av Folke
      Erling har her ett snitt (...)
      I den nye folkesporten "Få alle på Åråsen til å vende seg mot Erling" kan tydeligvis det meste brukes - også statistikk.

      Romerikes Blad lager også statistikk:
      Khaled Mouelhi 4,00 (7)
      Erling Knudtzon 3,79 (14)
      Edwin Eziyodawe 3,14 (7)

      Kanskje Edwin kan være neste mobbeoffer?

      I kampen som skal diskuteres i denne tråden gjorde ikke Erling noen stor figur. Synd etter det løftet han hadde hjemme mot Aalesund. Men det var andre spillere som også leverte dårlig, og som - på grunn av høyere forventninger - skuffer mye mer.

      Fotball blir uansett aldri summen av enkeltspilleres kvaliteter. Hvordan spillerne settes sammen og hvordan disse samhandler er viktigere for hva man kan forvente av laget.

      I går gjorde vi lite annet enn å rygge i første omgang. Sånt blir det lite offensiv kraft ut av. Sper man på med en midtbanespiller som faller totalt igjennom og bruker mesteparten av tiden på å klage og kjefte på medspillere og dommer har man lagt godt til rette for negative vibber og dårlig resultat.

      Arild og Fredrik gjorde derimot svært gode innhopp og bør starte neste kamp. (Altså: Det går an å ønske/kreve Fredrik fra start uten å kjøre store kampanjer mot utfordreren.)
      Vidar Evje

      Kommentar

      • Folke
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jun 2008
        • 5955

        Opprinnelig skrevet av KFL109
        I den nye folkesporten "Få alle på Åråsen til å vende seg mot Erling" kan tydeligvis det meste brukes - også statistikk.

        Romerikes Blad lager også statistikk:
        Khaled Mouelhi 4,00 (7)
        Erling Knudtzon 3,79 (14)
        Edwin Eziyodawe 3,14 (7)

        Kanskje Edwin kan være neste mobbeoffer?

        I kampen som skal diskuteres i denne tråden gjorde ikke Erling noen stor figur. Synd etter det løftet han hadde hjemme mot Aalesund. Men det var andre spillere som også leverte dårlig, og som - på grunn av høyere forventninger - skuffer mye mer.

        Fotball blir uansett aldri summen av enkeltspilleres kvaliteter. Hvordan spillerne settes sammen og hvordan disse samhandler er viktigere for hva man kan forvente av laget.

        I går gjorde vi lite annet enn å rygge i første omgang. Sånt blir det lite offensiv kraft ut av. Sper man på med en midtbanespiller som faller totalt igjennom og bruker mesteparten av tiden på å klage og kjefte på medspillere og dommer har man lagt godt til rette for negative vibber og dårlig resultat.

        Arild og Fredrik gjorde derimot svært gode innhopp og bør starte neste kamp. (Altså: Det går an å ønske/kreve Fredrik fra start uten å kjøre store kampanjer mot utfordreren.)
        Nå kjører ikke jeg noen svertekampanje, men legger ut børs som vanlig etter hver kamp....

        Kommentar

        • El Caco
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Aug 2009
          • 2286

          Opprinnelig skrevet av KFL109
          I den nye folkesporten "Få alle på Åråsen til å vende seg mot Erling" kan tydeligvis det meste brukes - også statistikk.

          Romerikes Blad lager også statistikk:
          Khaled Mouelhi 4,00 (7)
          Erling Knudtzon 3,79 (14)
          Edwin Eziyodawe 3,14 (7)

          Kanskje Edwin kan være neste mobbeoffer?
          I motsetning til Knudtzon, har ikke Edwin fått fornyet tillitt når han har gjort en bedriten kamp. Er vel det de fleste irriterer seg over.

          I tillegg har Edwin også flere kampen vist hva han er kapabel til, blant annet matchvinner mot Ålesund, vilt innhopp mot Molde og et raid av klasse i forkant av Ujah sin scoring igår. Knudtzon har til gode å gjøre en eneste god involvering.
          Who needs drugs when music can make you feel on top of the world? ♫

          Kommentar

          • trigz
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2004
            • 7029

            Jeg er ikke enig med de her som trekker frem Knudtzon som spesielt dårlig i går. Igiebor og Søgård gjorde begge en elendig kamp, og var hovedårsaken til at vi ble spilt så lave til tider. Knudtzon fikk kanskje ikke til det helt store, men var involvert i det lille vi skapte før pause, og hadde nær fått målgivende på en kontring i andre omgang, da han parkerte en Stabæk-spiller og slo i bakrom mot Ujah.

            Imidlertid spilte Fredrik Gulbrandsen seg inn på laget i går, og han bør starte neste seriekamp.
            Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

            Kommentar

            • Kjell.T.Ring
              Poll St. Ring
              --==FORUMRUNKER==--
              • Dec 2005
              • 11796

              Nosa var for meg den klart største skuffelsen i går. Etter kortet og baklengsmålet mistet han totalt viljen, og meldte seg ut av kampen.

              Skal han komme seg til en storklubb må han kvitte seg med humørspillet og blø mer for drakta i motgang.
              Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

              Kommentar

              • skotten
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2004
                • 1794

                Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
                Nosa var for meg den klart største skuffelsen i går. Etter kortet og baklengsmålet mistet han totalt viljen, og meldte seg ut av kampen.

                Skal han komme seg til en storklubb må han kvitte seg med humørspillet og blø mer for drakta i motgang.
                Viljen har han ikke med seg på oppvarming en gang...

                Kommentar

                • Mynten
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Mar 2008
                  • 484

                  Utrolig skuffende kamp, spesielt 1. omgangen var en katastrofe. Mange spillere sviktet i går, Nosa var den store skuffelsen.

                  Ennå mer skuffet er jeg over Henning. De taktiske vurderinger han gjør i forkant virker i beste fall merkelig. Når er Stabæk gode? Jo, når de får lov til å spille ball. Hva gjorde vi i går i 1. omgang? Jo, vi la oss så lavt at de fikk spille ball akkurat som de de ville. Farnerud og Fall Gunnarsson får lov til å kjæle med kula så mye de vil uten å bli satt under press. Når vi først presser stopper vi presset 6-7 meter unna spilleren.

                  Vi har stålkontroll i lufta i bakre ledd, hvorfor tør vi da ikke å sette høyt press på Stabæk slik at de blir nødt til å slå mye langt? Nå ble vi løpende imellom hele tiden uten å fa tak i ballen. Når vi først får tak i den, har vi lang vei til mål og i tillegg orker vi ikke.

                  Henning virker rett og slett livredd for prøve, og virker på meg som en feiging med manglende taktiske kunnskaper.

                  Kommentar

                  • trigz
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2004
                    • 7029

                    Har faktisk ikke sett målene i reprise før nå. Fy faen for en elendig jobb Igiebor gjør på den første scoringa. Han blir taklet, men har sju-åtte sekunder på å løpe inn i posisjon og ta ut Farnerud.

                    Den andre scoringen er juniorforsvar fra LSK. Kippe blir trukket ut av posisjon, men følger riktig mann. Søgård står rett ved siden av Diskerud og bare lar ham løpe gjennom på stikkeren og score.

                    Oppsummert: De sentrale hadde all skyld for begge målene. Etter å ha sett deler av første omgang i reprise, skjønner jeg enda mindre av at så mange bruker energi på å slakte Knudtzon. Slakt Igiebor og Søgård i stedet, de var nemlig ræva.
                    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                    Kommentar

                    • Folke
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jun 2008
                      • 5955

                      Opprinnelig skrevet av trigz
                      Har faktisk ikke sett målene i reprise før nå. Fy faen for en elendig jobb Igiebor gjør på den første scoringa. Han blir taklet, men har sju-åtte sekunder på å løpe inn i posisjon og ta ut Farnerud.

                      Den andre scoringen er juniorforsvar fra LSK. Kippe blir trukket ut av posisjon, men følger riktig mann. Søgård står rett ved siden av Diskerud og bare lar ham løpe gjennom på stikkeren og score.

                      Oppsummert: De sentrale hadde all skyld for begge målene. Etter å ha sett deler av første omgang i reprise, skjønner jeg enda mindre av at så mange bruker energi på å slakte Knudtzon. Slakt Igiebor og Søgård i stedet, de var nemlig ræva.
                      Rett og slett i frustrasjon over at Fredrik ikke spiller så fikk Erling mer tyn enn han nok burde, men han imponerte meg ikke akkurat.. Han (etter å ha sett kamp og klipp flere ganger) er neppe LSK sin dårligste. Den plassen holder jeg fortsatt av til Søgård, Nosa og BBS.

                      Kommentar

                      • bjarmann
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Sep 2005
                        • 2864

                        Ikke ofte jeg sovner under en LSK kamp men det gjorde jeg faen meg igår. Tilbake til det samme rævva gamle, og Stabæk er ikke akkurat gode. Allikevel blir vi til tider rundspilt. Nok en gang må jeg spørre spørsmålet som er stilt så utrolig mange ganger her inne: Hvorfor i helvete spiller Knudtzon i stedet for Guldbrandsen. Det finnes ikke et menneske på hele denna kloden som skjønner det eller ville satt ut Guldbrandsen for Knudtzon enn Berg. Berg, nå må du faen meg åpne opp øya. Sorry ass men Erling er for dårlig, både for første og andre laget. Ja, det var ikke bare han som stinka igår, men på plassen hans har vi en spiller som er dritgod men som sitter på benken, det har vi ikke på de andre plassene og derfor får han mer tyn enn eks Nosa og Espen, sånn er det bare. Jeg er meget redd for at vi kommer til å skusle bort nok et talent takket være udugelig trenerarbeid
                        I år så tar vi alt

                        Kommentar

                        • maxpayne
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Apr 2006
                          • 1212

                          Kampen i går ble reddet av en brukbar andreomgang. Synes vi hadde fortjent minst uavgjort, men tap borte mot Stabæk er ikke verdens undergang heller.
                          EK spillte nok en svak kamp og FG gjorde et supert innhopp. Jeg er sikker på at han starter neste hjemmekamp og så får vi se hva han kan levere da. Jeg er litt skeptisk til hans defensive ferdighter i forhold til EK, men mot Start synes jeg vi skal ta sjansen.
                          Dessuten bør vel BBS ha spillt sin siste kamp fra start på en stund. Både mot Ålesund og Stabæk var han stort sett helt borte, og må ta en stor del av skylda for at Ålesund og Stabæk hadde altfor mye ball.

                          Kommentar

                          • Hamburg & Kanari
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Aug 2005
                            • 3006

                            Løsningen vedr. spillermateriale er egentlig veldig enkel:

                            Edwin som fast venstreving. Gudbrandsen matches mest mulig som spiss.
                            Og det er kanskje som å banne i kirken, men man kunne kanskje solgt Sundgot, med så mange spissalternativer som vi har. Selv om Ujah skulle selges, så finnes det gode, unge folk som kan ta spissplassen (Bergmann, Guldbrandsen, N'Kee kommer bakfra). Så får vi litt for Sundgot, så kan man satse på fremtiden. Knutzon til LSK2. Kiko ut, vi har jo Søgård som er noe rimeligere i drift og som akkurat samme jobb, bedre.
                            LSK Norges beste lag

                            Kommentar

                            • mooph
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Aug 2005
                              • 1496

                              Hvem pokker av disse spissalternativene er i stand til å fordele ballen som Arild ?

                              Det går ikke med to mann framme som tar samma rolla, en av dem må kunne se rundt seg og passe ballen. Lange oppsill blir nytteløse om de absolutt skal ta ned ballen hver gang.
                              Fugla mot nye høyder

                              Kommentar

                              • HSft
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Dec 2004
                                • 6075

                                Synes faktisk taktene Gulbrandsen viser på vingen er vel så bra som det jeg har sett han prestere som spiss. Med den litt manglende målteften er det kanskje bedre å benytte han som ving. Med Gulbrandsen og Edwin omskolert til vinger sitter vi igjen med Ujah, Bergmann og Sundgot som spisser. Da har vi plass til en ny mann, f.eks kunne Lehne være et alternativ, spesielt om ikke hamkam rykker opp i år.

                                Eventuelt kunne vi henta en meget god defensiv midtbanespiller og satsa på Nosa bak spissen. Da hadde vi hatt Nosa, Bergmann, Ujah og Sundgot på de to spissplassene.

                                Sundgot gjorde en meget bra kamp i går. Ikke pga teknikken eller farta, men pga mentaliteten. Han kom inn, tok tak og dirigerte laget. Denne mannen er en grei fyr å ha i spillergruppa.

                                Kommentar

                                • Jannis
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Jun 2005
                                  • 266

                                  Noen som vet hvorfor vi egentlig spilte i bortedrakter i gymsalen, og ikke i våre vanlige drakter i denne kampen?

                                  Kommentar

                                  • Latvijan
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Feb 2005
                                    • 360

                                    Opprinnelig skrevet av Jannis
                                    Noen som vet hvorfor vi egentlig spilte i bortedrakter i gymsalen, og ikke i våre vanlige drakter i denne kampen?
                                    Tror det skyldes at Jon Knudsens drakt er gul.

                                    Kommentar

                                    • trigz
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jan 2004
                                      • 7029

                                      Fordi Stabæk har svart shorts.
                                      Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                      Kommentar

                                      Working...
                                      😀
                                      😂
                                      🥰
                                      😘
                                      🤢
                                      😎
                                      😞
                                      😡
                                      👍
                                      👎