Lillestrøm Sportsklubb - Start Åråsen 12.09 kl 18:00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • BennyLem
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2005
    • 2902

    Opprinnelig skrevet av dollyholly
    Viktig med tre poeng, vi rykker ikke ned i år heller. Ellers en nitrist kamp, noen som har den ringeste anelse om hvor mange feilpasninger vi hadde i denne kampen? Jeg gav opp etter 3min, da hadde vi allerede tre kvalifiserte feilpasninger(Edwin 2 og Khaled 1).
    Forsøkte med med samme selv, og kom til samme konklusjon. Ga opp etter to streker på Eddy og en på Kiko, og hentet en øl. Spesielt Kiko sin første feilpasning var det klasse over. Helt upresset, en variant i hodehøyde ut over sidelinjen.

    Opprinnelig skrevet av reka
    Berg får også skryt for oppfølgning av enkeltspillere fra bl.a. Dahm og BennyLem.
    He-he. Dette er faktisk en jobb jeg tror Berg er god på, som jeg har skrevet før. Oppfølging av individer i det daglige. Han kan ta over Erland sin jobb, og så kan vi få inn en skikkelig trener som kan ta seg av strategi og taktikk.

    Opprinnelig skrevet av Fugl1120
    Forøvrig gjorde Erling en særdeles god match på kant i dag, blant våre klart beste.
    Hmmm. Lave forventninger kanskje? EK leverer bedre enn han har gjort, men tross alt, særdeles god? Det han leverer er vel et hakk under Stian Berget nivå, sånn circa på nivå med en jevn Kjetil Nilsen match.

    For å få karakteren særdeles god forventes et nivå rundt JOP og Påsan. Driblinger, teknikk og presise innlegg. Jeg ser lite av det hos EK i dag. G er dommen herfra.

    Opprinnelig skrevet av andersmm
    Som vanlig synes jeg sentral midtbane bræker hele dritten. Spesiellt når Nosa er ute. Om vi skal ha noen sjanse på å utvikle oss videre må vi ha en klassespiller til å ta det defensive ansvaret på sentral midtbane. Jeg ser ikke den spilleren i stallen pdd.
    Enig. Jeg ser beklageligvis ikke denne spilleren i Dosso heller. Tokstad er tydeligvis helt uaktuell, så da må vi ut på markedet.
    Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

    Kommentar

    • vermu
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2008
      • 1729

      Å kritisere Berg for å bytte inn Eriksen i stedet for Lille-Bukken i en kamp vi leder er helt meningsløst. Det største problemet i denne kampen var at midtbanen ikke hang sammen defensivt overhode, og at 3 av 4 spillere kunne vært bytta ut ved pause. Han satte inn Eriksen for å styrke midtbaneleddet defensivt slik at sjansen for å holde på ledelsen økte. Hadde vi trengt mål ville han satt inn Lille-Bukken!

      Kommentar

      • ChriZza
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Sep 2005
        • 4265

        Opprinnelig skrevet av *46*
        Spør du meg, var det dagens motbydelighet at noen jubler for at en spiller for en ball hardt i hodet. Det faktisk forbanna farlig!
        Er faktisk usikker på om han fikk med seg med en gang at han hadde truffet spilleren med ballen, og jubla fordi vi endelig lå an til seier. Han var kjapt bort til han med en gang han oppdaget at han lå der vaffal. Men jeg kan jo ta feil...

        Kommentar

        • Folke
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jun 2008
          • 5955

          Opprinnelig skrevet av ChriZza
          Er faktisk usikker på om han fikk med seg med en gang at han hadde truffet spilleren med ballen, og jubla fordi vi endelig lå an til seier. Han var kjapt bort til han med en gang han oppdaget at han lå der vaffal. Men jeg kan jo ta feil...
          Modererer meg selv der også litt, etter å sett reprise.
          Tror kanskje han girer opp publikum uten å tenke på spilleren som ligger nede, så tenker han seg om og går bort til spilleren.
          Men han ser jo at ballen går rett i fleisen på han, så timingen er uansett dårlig og oppgiringa er da usportslig.

          Kommentar

          • Fugl1120
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Sep 2005
            • 3528

            Opprinnelig skrevet av GIFKanari
            Start mista pondus en god stund før Eriksen kom innpå, nemlig da Strømstad ble bytta ut. Med Strømstad ute døde hele Start, inkludert Børufsen. Fredrik kunne bidratt til å drepe kampen, skal man slutte å jage mål når man leder? Det er mindre hodeløse oppskrifter på det enn Starts, tross alt.
            Uenig, jeg synes Start var spillemessig bedre enn oss hele veien fram til de siste 5 minuttene. Da kjørte de opp stoppere og begynte å slå langt. Når vi allerede har en ekstremt dyktig bakromsspiller i Ujah som gang på gang parkerte Start-forsvaret, hadde vi alle muligheter til å drepe kampen ved å kontre på han. Det som var viktigere var å demme opp så ikke Start kunne fortsette sin dominans på kantene.

            Opprinnelig skrevet av BennyLem
            Hmmm. Lave forventninger kanskje? EK leverer bedre enn han har gjort, men tross alt, særdeles god? Det han leverer er vel et hakk under Stian Berget nivå, sånn circa på nivå med en jevn Kjetil Nilsen match.
            Erling har blitt gjort til en hakkekylling på dette forumet. Alle er enige i at han har hatt en svak sesong. Men dersom du ser på første omgangen mot Aalesund og kampen i dag er faktisk Erling en av våre bedre spillere i begge kampene. Han briljerer kanskje ikke, men er særdeles aktiv og skaper noe. Det er helt nisse å trekke fram Erling som en av våre dårlige i dag, ekstremt mange som leverer dårligere. Kiko og Espen spiller begge forferdelig i første, men tar seg opp i andre omgang. Edwin har vel knapt en positiv involvering hele matchen? Karim blir tildels avkledd Børufsen på høyre back. Poenget mitt er ikke at Erling er så fantastisk, men når Erling alltid er den man krever at skal bli byttet ut, uavhengig av prestasjon, synes jeg det er verdt å forsvare at han faktisk har levert bedre enn gjennomsnittet de siste to hjemmekampene.
            Lauken er vår venn!

            Kommentar

            • BennyLem
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2005
              • 2902

              Opprinnelig skrevet av Fugl1120

              ...

              Det er helt nisse å trekke fram Erling som en av våre dårlige i dag, ekstremt mange som leverer dårligere. Kiko og Espen spiller begge forferdelig i første, men tar seg opp i andre omgang. Edwin har vel knapt en positiv involvering hele matchen? Karim blir tildels avkledd Børufsen på høyre back. Poenget mitt er ikke at Erling er så fantastisk, men når Erling alltid er den man krever at skal bli byttet ut, uavhengig av prestasjon, synes jeg det er verdt å forsvare at han faktisk har levert bedre enn gjennomsnittet de siste to hjemmekampene.
              For egen del gir jeg EK karakteren G i dag, altså helt gjennomsnittlig. Hverken god eller dårlig.

              Helt enig i at EK er den minst dårlige på midtbanen i dag, som blir fullstendig overkjørt til Strømstad må ut. EK spilte litt bedre enn forventet, Eddy litt dårligere. Søgård og Kiko spilte, beklageligvis, som forventet.

              Jeg oppfatter forøvrig mye av kritikken her ikke på hvem som ble byttet ut, men snarere på hvem som ble byttet inn, eller rettere sagt: ikke byttet inn.

              EK ble byttet ut. Greit nok. Men jeg tror 99,9% (nei, ikke tenk trenere nå) ville se FG og ikke Eriksen byttet inn.
              Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

              Kommentar

              • mooph
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Aug 2005
                • 1496

                EK gjør en god kamp igjen, mye folk her inne som tydeligvis ikke er i stand til å se hva folk gjør uten ball.
                Søgård fått igjen noe av drivet, Kiko rusten (allikevel tøff som tok straffa). Dahm imponerer igjen (signeres snarest) .
                Ujah legger av etter scåringa, kunne godt vært bytta med FG.

                Åja, LSK hadde flere farligheter enn Start i første. Tydeligvis mange som ikke fikk med seg det. Ikke lige bra i andre.
                Fugla mot nye høyder

                Kommentar

                • trigz
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2004
                  • 7055

                  Søgård? Jeg syntes vitterlig at Søgård spilte en av sine bedre kamper for året i dag. Merkelig hvor forskjellig man kan se en fotballkamp. Espen var for meg en av våre bedre spillere i dag.

                  Erling var bra, han. Defensivt veldig solid, og er faktisk farligst når han vender inn i banen i stedet for å søke til kanten. Se bare på forspillet til 3-2, og de to gangene han kom rettvendt sentralt i banen i første omgang (Start-stopperne så ut som om de ville rygge rett inn i mors skjød).

                  Karim har en del defensive mangler som setter ham i stry, mens Mouelhi til dels unnskyldes av fraværende matchtrening og skadefravær. Dahm var dårlig i første, ok i andre, men gjør sin svakeste kamp for oss. Kippe dagens mann i forsvaret. Offensivt glimtet Sundgot til iblant, men var ofte begredelig. Kampen i seg selv var svak, presisjonen og finspillet fraværende hos begge lag (minus Strømstad, som var god til det var tomt).

                  Men vi snudde 0-1 og 1-2 til 3-2 i en jævla viktig kamp. Det er det eneste som betyr noe: Tre poeng.
                  Last edited by trigz; 12.09.2010, 23:23.
                  Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                  Kommentar

                  • sniper
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Feb 2004
                    • 5254

                    Opprinnelig skrevet av trigz
                    Søgård? Jeg syntes vitterlig at Søgård spilte en av sine bedre kamper for året i dag. Merkelig hvor forskjellig man kan se en fotballkamp. Espen var for meg en av våre bedre spillere i dag.
                    Espen som rører det til slik at Start får corner som de får 1-0 på. Rett før det slår han en crappy langpasning upresset fra egen 16-meter. På 0-1 ga jeg opp å føre statistikk på gode og dårlige avleveringer, følte at jeg ga bad karma. Men jeg ser det mer og mer, Espen følger ikke løpene fra motstanders midtbanespillere, og lar ansvaret bli midtstopperne sitt. Akkurat det så jeg flere ganger i dag.

                    Espen gjorde i mine øyne ingen god kamp.

                    Kommentar

                    • LSK N/B
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Apr 2006
                      • 830

                      Opprinnelig skrevet av lskgogo
                      Ujah putter ett mål pr 139 min hittil i år.

                      Steffen Iversen har det samme snittet.

                      Marcus Pedersen putter ett mål pr 204 min i årets tippeliga.


                      Gutten er 19(!!) år. Har en rå fysikk, god med ball og spiller for LSK.

                      Her har vi gull!
                      Tar med at ivers også tar straffer
                      03.08.08 på felt F skjedde det for første, andre og tredje gang!

                      Nei til NFF!

                      Kommentar

                      • KFL41
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • May 2004
                        • 3648

                        Sundgot har blitt så treg at han ikke duellerer lenger. 1-0 målet er det hans mann som scorer. Merkelig nok får han masse frispark ved å la være å duellere siden han blir rent ned bakfra. Uttover andre omgang får han plass og spiller bra. BBS er for unøyaktig til at han tar fra Sundgot plassen, men jeg syntes det er påfallende at Sundgot ofte løfter seg i 2. omgang. Da blir motstanderne mer slitne og han får lov til å opptre i mellomrommet.

                        Ellers syntes jeg det er merkelig at FG ikke får et innhopp idag, men nå har ikke jeg vært på treningsfeltet. Har han levert over evne i innhoppene?

                        Ellers deler jeg frustrasjonen over manglende kollektivt spill. Men det er vel ikke så lett med litt unøyaktige/ukonsentrerte afrikanere og nordmenn med dårlig basisferdigheter. Blir vanskelig å få et presist samspill da. Er bare Sundgot som holder nivået i forhold til dette.

                        Kommentar

                        • Seb.R
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2006
                          • 4159

                          Noe som forundrer meg er hvorfor vi ikke har en som står på sin plass ved første stolpe på Starts corner. Det ville trolig forhindret målet.
                          www.sebastianramsland.com
                          www.twitter.com/sebramsland

                          Kommentar

                          • andersmm
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Aug 2006
                            • 5764

                            Må si at jeg synes Gilbert gjorde veldig mye bra i dag. Var utmerket som oppspillspunkt og vant det aller meste som var adressert til ham. Litt slarvete i avleveringene i blandt, men what the heck. Höydepunktet i dag: Legenden står i midtsirkelen og trikser kula over to Startspillere etter hverandre.
                            "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                            Kommentar

                            • HSft
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Dec 2004
                              • 6075

                              Opprinnelig skrevet av Seb.R
                              Noe som forundrer meg er hvorfor vi ikke har en som står på sin plass ved første stolpe på Starts corner. Det ville trolig forhindret målet.
                              Sundgot stod vel på førstestolpen. Men han var ikke så interessert i ballen.

                              Kommentar

                              • mooph
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Aug 2005
                                • 1496

                                Opprinnelig skrevet av andersmm
                                Höydepunktet i dag: Legenden står i midtsirkelen og trikser kula over to Startspillere etter hverandre.
                                Den første var tur, men den andre var litt show. Artig også når han nådde en løpeball fra Ujah. Arild har blikk for omgivelsene, desverre virker han passe aleine om å ha det. Det gjør ham viktig nok, selv om fart og eksplosivetet er bortimot elendig. På en måte er han Ujah (og Edwins) rake motsetning.
                                Fugla mot nye høyder

                                Kommentar

                                • KFL41
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • May 2004
                                  • 3648

                                  Deilig at Ujah ble matchvinner. Har ofte scoret i kamper som vi har tapt. Hans utligning borte mot Molde var også mye viktigere nå som vi har vært på vei ned i sumpa. Kunne fort vært langt færre poeng ned til kvallik uten den enn det som er nå.

                                  Det han ble utsatt for av Hunter Freeman var stygt. Skal ha kred for at han ikke gikk inn i en konfrontasjon med Freeman. Startspilleren skulle hatt et soleklart rødt kort. Faktisk litt spent på om NFF gjør noe med denne, men det er vel lite trolig.

                                  Kommentar

                                  • Slakter Fjes
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Oct 2006
                                    • 288

                                    En av dagens prestasjoner var ballgutten på ss-siden, helt oppe ved Starts hjørneflagg, som på overtid "mistet" en ball bakover. Ikke var han spesielt interessert i å raskt få tak i den igjen heller, slik at Start kunne få tatt innkastet sitt. Endte med en svært irritert Startspiller og glisende guttunge.
                                    "And I never thought this life was possible.
                                    You're the yellow bird that I've been waiting for."
                                    Bright Eyes - Poison Oak

                                    Kommentar

                                    • Smukken
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Dec 2004
                                      • 718

                                      Minibukken og oppvarming

                                      2. omgang startet og minibukken startet oppvarmingen sin - YES tenkte jeg nå skal han snart inn. Tiden gikk og jeg så på oppvarmingen hans at den ble "slappere og slappere" etterhvert som tiden gikk.

                                      Hvem faen varmer opp i mer enn 20 minutter - selvsagt skjønte han at han ikke kom inn og fortsatte dog i mer rolig tempo - etterhvert gikk han og satte seg for så å begynne oppvarming igjen etter at LKE kom inn.

                                      Jeg skrek til Berg at minibukken måtte inn - jeg så at han hørte det til og med. Deilig med seier men når skal gutta få prøve seg lissom ?.
                                      Bada bing - bada bong. Bjørn rulez

                                      Kommentar

                                      • Folke
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jun 2008
                                        • 5955

                                        Opprinnelig skrevet av sniper
                                        Espen som rører det til slik at Start får corner som de får 1-0 på. Rett før det slår han en crappy langpasning upresset fra egen 16-meter. På 0-1 ga jeg opp å føre statistikk på gode og dårlige avleveringer, følte at jeg ga bad karma. Men jeg ser det mer og mer, Espen følger ikke løpene fra motstanders midtbanespillere, og lar ansvaret bli midtstopperne sitt. Akkurat det så jeg flere ganger i dag.

                                        Espen gjorde i mine øyne ingen god kamp.
                                        For ikke å glemme takling inni egen 16 meter som fort kunne endt med kort og straffe til START på slutten der..

                                        Kommentar

                                        • Folke
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Jun 2008
                                          • 5955

                                          Spillerbørs VG

                                          Logi - 6
                                          Karim - 5
                                          Dahm - 6
                                          Kippe - 5
                                          Pedersen - 5
                                          Erling - 5
                                          Søgård - 4
                                          Kiko - 4
                                          Edwin - 4
                                          Sundgot - 6
                                          Ujah - 7 BB

                                          Målsjanser 6-3 - Dommer Brage - 3.

                                          Jeg hadde satt Kippe opp til 6 og Sundgot ned til 5.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎