Lillestrøm Sportsklubb - Start Åråsen 12.09 kl 18:00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • iL
    Seniormedlem
    --==FORUMRUNKER==--
    • Jan 2004
    • 10771

    Ikke gratis....
    Kanarifugla flyr høyt i år!

    Kommentar

    • ON
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Mar 2004
      • 3639

      Vet ikke helt hvor jeg skal plassere denne men.

      LILLESTRØM (VG Nett) Christer Kleiven mener Lillestrøm spiller kjedelig fotball og kunne aldri tenke seg å spille for klubben.


      Herlig av både Espen og Evje som nærmest får Kleiven til å fremstå som en tulling.

      Kommentar

      • *46*

        Opprinnelig skrevet av ON
        Vet ikke helt hvor jeg skal plassere denne men.

        LILLESTRØM (VG Nett) Christer Kleiven mener Lillestrøm spiller kjedelig fotball og kunne aldri tenke seg å spille for klubben.


        Herlig av både Espen og Evje som nærmest får Kleiven til å fremstå som en tulling.
        Svarte å... Du slo meg på streken der. Liker sånne artikkler jeg. Litt hårete og skaper diskusjon rundt klubben. Flott lesing og kom i grevens tid, nettopp dette jeg har savnet rundt klubben i år og gråt mine tørre tår over i går i denne tråden.

        Man skal være litt hatet og ha sutrende motstandere etter en kamp mot LSK!

        (Kleiven burde heller hatt litt ambisjoner og ønsket seg til en klubb som LSK )

        Kommentar

        • Boing
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Dec 2005
          • 711

          En ting jeg lurer på, straffa som kiko tok i går, ble den tatt korrekt etter reglene?? Mener å ha hørt/lest att det er ikke lov å ta fart mot ballen, for så å nesten stoppe opp og så skyte. Er det noen fotballregler-eksperter som kan svare på det??

          Neida, er ikke ute etter å ta kiko eller dommeren, vil bare få bekreftet eller avkreftet om dette er lov.

          Kommentar

          • McGuffy
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2004
            • 5096

            Opprinnelig skrevet av Boing
            En ting jeg lurer på, straffa som kiko tok i går, ble den tatt korrekt etter reglene?? Mener å ha hørt/lest att det er ikke lov å ta fart mot ballen, for så å nesten stoppe opp og så skyte. Er det noen fotballregler-eksperter som kan svare på det??
            De straffene som er forbudt/blir forbudt er vel den varianten der straffeskytter stopper helt borte ved ballen og sparker i lufta før han sparker til ballen.

            Kikos variant, der han har ujevnt fart i tilløpet, tror jeg fortsatt er helt grei.

            Opprinnelig skrevet av VG.no

            I Brasil er de blitt populære, men før VM setter FIFA den mektige foten ned for «usportslige» straffer.


            Dommersjef i Norges Fotballforbund, Rune Pedersen, mener regelpresiseringen er marginal.

            - Jeg tror denne regelpresiseringen vil ha ytterst små konsekvenser. Hvis dommeren mener straffen tas usportslig, har det også før vært lov til å annulere scoringen. Det vil fortsatt være lov å finte i tilløpet, så dette er små fortolkninger som er endret, sier Pedersen, som selv dømte VM i 1998, til VG Nett.

            Kommentar

            • Folke
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jun 2008
              • 5955

              Opprinnelig skrevet av ON
              Vet ikke helt hvor jeg skal plassere denne men.

              LILLESTRØM (VG Nett) Christer Kleiven mener Lillestrøm spiller kjedelig fotball og kunne aldri tenke seg å spille for klubben.


              Herlig av både Espen og Evje som nærmest får Kleiven til å fremstå som en tulling.
              Å juble når motspillere ligger nede er idiotisk, men å drite i hva andre syntes om LSK er perfekt. Søgård og Evje setter LSK på kartet igjen med god hjelp fra en sutrekopp fra sørlandet!
              Fortsett sånn gutter ;-)
              Last edited by Folke; 13.09.2010, 14:49. Begrunnelse: skrivefeil

              Kommentar

              • Xavi
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • May 2008
                • 1275

                Haha for en sopp Christer Kleiven er.
                Syvende generasjons Lillestrømling. LSK er i blodet.
                Anders, Tidligere styremedlem KFL

                Kommentar

                • El Caco
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Aug 2009
                  • 2286

                  Opprinnelig skrevet av ON
                  Vet ikke helt hvor jeg skal plassere denne men.

                  LILLESTRØM (VG Nett) Christer Kleiven mener Lillestrøm spiller kjedelig fotball og kunne aldri tenke seg å spille for klubben.


                  Herlig av både Espen og Evje som nærmest får Kleiven til å fremstå som en tulling.
                  Scanpix sitt bilde av ham bidrar også
                  Who needs drugs when music can make you feel on top of the world? ♫

                  Kommentar

                  • Totti21
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Mar 2004
                    • 3499

                    Opprinnelig skrevet av ON
                    LILLESTRØM (VG Nett) Christer Kleiven mener Lillestrøm spiller kjedelig fotball og kunne aldri tenke seg å spille for klubben.


                    Herlig av både Espen og Evje som nærmest får Kleiven til å fremstå som en tulling.
                    Jeg har virkelig store problemer med å se noe stor forskjell på lagene i Tippeligaen når det kommer til spillestil. Jeg synes stort sett alle lagene velger den lange ballen så fort de blir satt under press, og alle lag har ett oppspillspunkt som det blir slått langt mot. "Fantastiske" lag som vif scorer også en stor andel av målene sin på dødball, og bruker mye tid på de lange innkastene sine der Andre Muri stables opp på første stolpe.

                    Men det er klart at en som spiller på midtbanen til ett lag som har sluppet inn 47 mål på 23 kamper kan synes at andre lag spiller kjedelig fotball.

                    Iflg vg sine statistikker er LSK på 5 plass over antall sjanser pr kamp, og har nest færrest sjanser imot bak RBK. Det vitner om at vi totalt sett ikke presterer så svakt som enkelte her inne mener.

                    Kommentar

                    • Totti21
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Mar 2004
                      • 3499

                      Jeg synes også det er litt morsomt at han nevner LSK sine dødballer, når fakta viser at vi har scoret to dødballmål (frispark og straffe igår) av 6 mot de i år, og de har 2 cornermål på de samme kampene.

                      edit: Straffe skal selvfølgelig også telle som dødball.
                      Last edited by Totti21; 13.09.2010, 14:36. Begrunnelse: faktafeil

                      Kommentar

                      • krogen
                        Seniormedlem
                        Forumonanist
                        • Aug 2009
                        • 228

                        Opprinnelig skrevet av *46*
                        Ja, han var grusomt dårlig.
                        Nok en gang: upresist svar! Jeg skrev faktisk at han var god når LSK ikke hadde ball. For å snu på det: hvorfor ble han byttet ut?
                        Last edited by krogen; 13.09.2010, 14:54.

                        Kommentar

                        • Gjest

                          Opprinnelig skrevet av Folke
                          Å juble når medspillere ligger nede er idiotisk, men å drite i hva andre syntes om LSK er perfekt. Søgård og Evje setter LSK på kartet igjen med god hjelp fra en sutrekopp fra sørlandet!
                          Fortsett sånn gutter ;-)
                          Å juble når medspillere ligger nede er idiotisk ???????????

                          Sikter du til episoden i går da Søgaard haussa opp kanarifeltet. Han som lå nede er da definitivt ingen medspiller!! At Søgaard bruker avbrekk til å løfte kanarifeltet litt, ser jeg utelukkende positivt på.

                          Dine konspirasjonstorier om at Søgaard gleder seg over å skade motspiller det værre med.

                          Kommentar

                          • Folke
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jun 2008
                            • 5955

                            Opprinnelig skrevet av daf
                            Å juble når medspillere ligger nede er idiotisk ???????????

                            Sikter du til episoden i går da Søgaard haussa opp kanarifeltet. Han som lå nede er da definitivt ingen medspiller!! At Søgaard bruker avbrekk til å løfte kanarifeltet litt, ser jeg utelukkende positivt på.

                            Dine konspirasjonstorier om at Søgaard gleder seg over å skade motspiller det værre med.
                            Skrivefeil, mente motspillere.
                            Ingen som sier at han GLEDET seg over en skadet motspiller, men at han hauset opp kanarifeltet akkurat da en motspiller falt ned med en mulig hodeskade er uheldig og kan oppfattes som usportslig. Men å trekke det dit hen at enkelte antyder at Søgård gledet seg over motstanders skade kan du spare deg for, aldri noen som har antydet det.

                            Kommentar

                            • Macho-Morten
                              Ikke KFL-styremedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Aug 2005
                              • 2687

                              Hodeskade? Mannen fikk en klarering i hodet! Ikke noe skadelig, bare en artig slapstick-situasjon.

                              Kommentar

                              • Leif A
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Dec 2003
                                • 3962

                                Jeg tror faktisk ikke at Espen hadde fåt med seg at Start-spilleren ble liggende da han knyttet nevene mot feltet. Tror faktisk at han rett og slett var gira og dritfornøyd med å ha klarert unna fra en trengt situasjon.

                                At timingen gjorde det morsomt (med LSK-øyne) eller uheldig (fra de fleste andres synspunkt) synes jeg det blir vel strengt å klandre Rånern for.
                                Knurr...

                                Kommentar

                                • Petter Ø
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Mar 2004
                                  • 3008

                                  Selvfølgelig er det morsomt at han fikk ballen i hodet. Og at Rånern bruker responsen og situasjonen til å hause opp mer var herlig.

                                  Responsen kom fordi det var en morsom situasjon og Espen ga en trøkk, ikke fordi noen kunne blitt skada.
                                  Petter Ø - Kreativ Kanaris
                                  http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
                                  Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401

                                  Kommentar

                                  • *46*

                                    Personlig fryder jeg meg sykt mye over å lese Start fansens patetiske forsøk på Vgd.no å argumentere mot at det var straffe til Ujah.... Den beste hittil, er han som mente dommeren blåste før Goodson på Amerikansk gentlmenn vis spenner bein på Ujah... Den straffen var 110 % klar!

                                    Kommentar

                                    • mooph
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Aug 2005
                                      • 1496

                                      Opprinnelig skrevet av Totti21
                                      Iflg vg sine statistikker er LSK på 5 plass over antall sjanser pr kamp, og har nest færrest sjanser imot bak RBK. Det vitner om at vi totalt sett ikke presterer så svakt som enkelte her inne mener.
                                      Vi har en del gode unge enkeltspillere. Ujah, Edwin, Nosa og tildels BBS lager rabalder på egenhånd. Mange av sjansene som blir skapt er etter enmanns raid fra disse. Jeg tror en del her inne er pessimistiske pga. manglende samspill, siden det ofte er enkeltspillere og ikke laget som skaper sjanser (dribleraid vs hurtige pasninger).

                                      En annen ting er litt vel mange håpløse feilpasninger. Det drar inntrykket av prestasjonen ned når en ser flere totalt meningsløse pasninger som ikke engang er i nærheten av noen mottager. Vi har flere spillere som ofte gjør et par slike i løpet av en kamp.

                                      En tredje greie er at det blir mye "nesten". Hverken Ujah, Edwin eller midtbanen (med unntak av EK) er spesielt flinke uten ball (Arild kan antagelig, men har ikke den rollen. Dessuten manger han vel farten). Nosa er heller ikke veldig smart uten ball når han spiller (eller kanskje det er viljen).
                                      Dette fører til at ballen ofte når en eller annen som får problemer med å spille den videre. Som et resultat kommer en bakoverpasning eller et mislykka driblingsforsøk.

                                      Slikt reduserer helhetsinntrykket og folk blir "farga" av elendigheten.

                                      Det er mye talent i laget. Dersom det lykkes å komme dithen at spillerne etterhvert kan slå "i blinde" vil det bli bra. Med all ungdommen vil det antagelig ta lenger tid enn hva en stakkars supporter skulle ønske.
                                      Fugla mot nye høyder

                                      Kommentar

                                      • Yellow-not-jella
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Mar 2009
                                        • 1606

                                        Helt riktig taktikk av Berg'arn i denne kampen. 3 points viktigst. Vi tok Start på deres svakheter. Vi har 9-10 mot 6-7 i antall "muligheter" tipper jeg (ikke vg-sjanser).

                                        Sånn må det være, synes jeg.

                                        Kommentar

                                        • tullebukk
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Nov 2006
                                          • 5446

                                          Opprinnelig skrevet av Petter Ø
                                          Selvfølgelig er det morsomt at han fikk ballen i hodet. Og at Rånern bruker responsen og situasjonen til å hause opp mer var herlig.

                                          Responsen kom fordi det var en morsom situasjon og Espen ga en trøkk, ikke fordi noen kunne blitt skada.
                                          Og alle kan se at Espen er stor nok og går bort til Startspillern som ligger nede og ber om unnskyldning flere ganger.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎