Sandefjord - LSK , Komplett.no arena Søndag 3.10.2010 kl 18:00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • BennyLem
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2005
    • 2902

    Opprinnelig skrevet av sholen
    Tippeliagen kan ikke være på 16 lag. Nå 4 runder før slutt så er faktisk det meste avgjort, utenom 4 plassen. 12 eller 14 lag i 2012
    Sagt dette lenge. Er en lidelse som gjør sesongen lang og uinteressant. Hvert nes kan ikke ha sitt eget TL-lag like lite som hvert fylke kan ha sitt eget "Universitet". Stikk finger'n i jorda.

    Bare å gradvis trappe ned til 14, så 12 lag.

    Og selvsagt må kunstgress bannlyses.
    Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

    Kommentar

    • andersmm
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2006
      • 5764

      Det enkleste er om Trøndelag og oppover danner en egen liga. Bart, TIL, Glimt, Alta, Ranheim, Tromsdalen. Så slipper vi unna rumpefingre og annen motbydelighet.
      "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

      Kommentar

      • holmiz
        The kjøkken-kanariz
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2006
        • 6064

        Stor tommel opp! Miljøet sparer vi også. Tenk på alle de kansellerte flyturene til og fra Nord-Norge. Her kan vi kjøpe klimakvoter over en lav sko. Tipper Jensemann blir helt stiv bare av tanken!
        Hilsen Anders

        Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
        Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

        Kommentar

        • ØBS
          Medlem
          Møteplager
          • Oct 2005
          • 87

          Opprinnelig skrevet av Kimito
          Lag som har vunnet med mer enn ett mål i Sandefjord i år: Brann, Rosenborg, Strømsgodset og Tromsø.

          Bare for å sette kampen litt i perspektiv.

          Gjenstående hjemmekamper for hvalfangerne: Haugesund og Hønefoss.

          Jeg synes heller ikke kampen var all verden, men nesten å gi opp laget fullstendig på grunn av årets andre borteseier synes jeg er tåpelig.

          Det er vel ikke på grunn av tror jeg, heller på tross av at stort sett folk er oppgitte ellers i tråden...
          FUGLA-hilsen
          Øyvind

          Kommentar

          • ØBS
            Medlem
            Møteplager
            • Oct 2005
            • 87

            Opprinnelig skrevet av HSft
            "veldig, veldig god førsteomgang. Bra fotball, tempo og gode bevegelser."
            Jeg var på Komplett.no Arena. Tror ikke Henning var det...

            Tror han satt på gamle Sandefjord stadion og så et eller annet lag i gult og svart som tydeligvis gjorde det temmelig bra...
            FUGLA-hilsen
            Øyvind

            Kommentar

            • ØBS
              Medlem
              Møteplager
              • Oct 2005
              • 87

              Opprinnelig skrevet av Skinke
              Fra aftenposten
              "Nå er romerikingene kun tre poeng bak den viktige fjerdeplassen som gir europacupspill."

              Stemmer dette?
              Tror det.

              Men det jeg ikke tror er om vi har noe der å gjøre med det generelle spillet vi har vist på det siste snaue halve året.

              Men for all del, la oss ta 4. plassen "and bring'em on..."

              Bedre enn ikke, "am I right??"
              FUGLA-hilsen
              Øyvind

              Kommentar

              • Leif A
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Dec 2003
                • 3962

                Opprinnelig skrevet av sholen
                Tippeliagen kan ikke være på 16 lag. Nå 4 runder før slutt så er faktisk det meste avgjort, utenom 4 plassen. 12 eller 14 lag i 2012
                Uenig.
                Greit nok at mye er avgjort når det gjelder bånn og topp, men det bør faktisk kunne gi mange lag anledning til å gi unge talenter en sjanse når det allikevel ikke står så veldig mye på spill. I det lange løp vil det lønne seg for norsk fotball.

                Det gjelder også for LSK, hr. Berg.
                Knurr...

                Kommentar

                • skotten
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2004
                  • 1794

                  Tippeligaen bør ikke kuttes ned!

                  For det første er det altfor tynt grunnlag å bedømme dette på at nedrykksstriden allerede er avgjort i år, man må først se om dette er en trend som vedvarer over flere år. Det var 16 lag i fjor også, og spenning helt inn. Ved omleggingen til 14-klubbsserien ble den første sesongen (1995) ganske uspennende i bånn, men allerede året etter var det full spenning og denne trenden vedvarte. Å skylde hele tilskuernedgangen i norsk klubbfotball på en uspennende topp- og bånnstrid er et tegn på å ha sovet i timen. Men at det spiller inn som en ekstra faktor nå på slutten, skal jeg være med på.

                  Hvis argumentet er at norske lag gjør det for dårlig i Europa, så sier jeg fuck Europa! Norsk klubbfotball har uansett ingenting der å gjøre, og landslaget får ta oppdraget med å begeistre folket i internasjonal sammenheng. Jeg ønsker meg heller en situasjon med TL på hvert lille nes, og bred folkelig lokal entusiasme - enn en situasjon der noen få storbylag har førsterett på alle de beste talentene fordi vi skal spisse oss til kamp i Europa. Det økonomiske råkjøret som blir forårsaket av å skulle konkurrere i det samme markedet som de store europeiske ligaene er et annet argument for å nedjustere disse idiotiske og selvdestruktive målene. For ikke å snakke om den skjeve konkurransesituasjonen som har oppstått her hjemme grunnet en eneste klubbs suksess i en periode det var mer realistisk å oppnå en viss suksess. På den tiden ble overgangssummene for hjemlige spillere satt på en slik måte at Tippeligalagene i dag har flere afrikanere, dansker, svensker og østeuropeere, enn spillere som styrker klubbens forankring som en aktør i lokalmiljøet. Dette er en trend som bør snus, få de lokale talentene på banen igjen!

                  Det blir også flere kamper og mer penger i kassa av å ha 15 hjemmekamper, fremfor 11 eller 13.

                  Kommentar

                  Working...
                  😀
                  😂
                  🥰
                  😘
                  🤢
                  😎
                  😞
                  😡
                  👍
                  👎