LSK - veien videre

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • bjarmann
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2005
    • 2886

    #21
    Opprinnelig skrevet av OppsalKanari
    Tokstad og Lille Bukken må få fastplass i LSK 2011 utgaven.

    Inten mindre.
    Men da må Tokstad vise at han er god nok. Dette har allerede Fredrik vist. Men jeg har vanskeligheter med å tro at Tokstad klarer å vise at han er god nok når han blir malplassert ute på kanten og ikke sentralt i midten som er hans plass.
    I år så tar vi alt

    Kommentar

    • HSft
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Dec 2004
      • 6075

      #22
      Spille i de siste kampene bekymrer meg en del, men jeg håper vi fortsetter med prosjektet vårt i hvertfall en sesong til. Det er ingen fare for nedrykk i år og forhåpentligvis klarer vi å snu trenden før neste sesong.

      Jeg håper Berg får fortsette og at han får muligheten til å jobbe med laget og få spillet i gang. Om vi klarer oss gjennom problemene ved hjelp av kontinuitet så har vi kommet et langt steg videre i forhold til om vi gjør det uten kontinuitet.

      Ved å fortsette på Berg sitt prosjekt så får vi ikke se noen store justeringer i formasjonen. Jeg håper vi får se en hengende spiss som er litt mer deltagende i midtbanen når vi er i balanse og forsvarer oss, men også det er litt mye å håpe på.

      Prosjektet for tiden er i stor grad basert på at vi har en klar formasjon som gjennomsyrer klubben på a-laget og ned til yngre avdelinger, denne formasjonen er 4411. Dette skal gjøre det lettere for talentene å ta steget opp til a-laget ettersom rollene er kjente. Problemet slik jeg ser det her er at rollene på a-laget virker noe svakt definerte. Uansett betyr det at prosjektet er avhengig av at Berg holder på formasjonen på a-laget, dermed går jeg ut fra en 4411 formasjon også neste år, selv om jeg har drømt en del om 4231, som ikke er veldig ulik. 433 kunne også vært spennende med dagens mannskap.

      Det viktigste før neste sesong blir å få ut potensialet vi så i Nosa i pre season. Vi trenger en midtbanespiller som dominerer midtbanen nærmest på egenhånd. Nosa har potensialet som skal til, men det må nok stilles strengere krav til han på treningsfeltet. I tillegg er vi avhengig av å hente en venstreving som har en god venstrefot og både offensive og defensive kvaliteter. Om vi i tillegg henter en solid defensiv midtbanespiller som kan hjelpe Nosa på midten så kan vi klare oss ok i formasjonen vi nok kommer til å bruke fremover.

      Vi har dog forbedringspotensial på noen andre posisjoner også. En litt mer solid høyreback hadde bl.a. ikke vært helt dumt.

      Kommentar

      • sniper
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Feb 2004
        • 5254

        #23
        Er det noen som i klartekst kan fortelle meg hvordan Henning Berg ønsker å spille fotball?
        Gjerne om Henning Berg registrerer seg selv her, og forteller det. Hadde vært fint å vite hvilke planer han har for 2011 selv, hvordan han ønsker å utnytte seg av ressursene han sitter på.

        Kommentar

        • BD
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Feb 2006
          • 1408

          #24
          Jeg synes vi bør signere Dahm og Sundgot, og la Kiko gå.

          Forutsatt dette, bør vi prioritere følgende spillere før neste sesong:

          1. Reservekeeper

          2. Ballsikker sentral midtbanespiller med ro, overblikk og god arbeidskapasitet. Har man penger å bruke, bruk de på en klassespiller i denne posisjonen!


          Ellers vil jeg ikke ha inn noen! Vil ha plass til de yngre spillerne i klubben.

          (Unntaket må være hvis man skulle komme over en billig og god venstrekant. Men det skjer jo ikke.)

          Kommentar

          • HSft
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Dec 2004
            • 6075

            #25
            Opprinnelig skrevet av BD
            (Unntaket må være hvis man skulle komme over en billig og god venstrekant. Men det skjer jo ikke.)
            Traore! Kommer til å spille i en bedre liga enn tippeligaen innen to år, og har så vidt jeg vet ingen kontrakt etter nyttår.

            Ellers er jeg enig i at reservekeeper og sentral midtbane bør prioriteres. Om vi henter en bra høyreback med fremtiden forran seg blir jeg heller ikke veldig irritert.

            Kommentar

            • KimFL
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Nov 2003
              • 1410

              #26
              Opprinnelig skrevet av BD
              Jeg synes vi bør signere Dahm og Sundgot, og la Kiko gå.

              Forutsatt dette, bør vi prioritere følgende spillere før neste sesong:

              1. Reservekeeper

              2. Ballsikker sentral midtbanespiller med ro, overblikk og god arbeidskapasitet. Har man penger å bruke, bruk de på en klassespiller i denne posisjonen!


              Ellers vil jeg ikke ha inn noen! Vil ha plass til de yngre spillerne i klubben.

              (Unntaket må være hvis man skulle komme over en billig og god venstrekant. Men det skjer jo ikke.)
              1. Man har vel et og annet talent på enten 2. laget eller på junior-nivå, som sikkert har potensiale til å fylle plassen her.

              2. Tokstad ser jeg for meg i denne rollen...ihvertfall på sikt. Siden Kiko mest sannsynlig er på vei ut, så blir det vel Tokstad og Søgård som må krige med plassen ved siden av Nosa. Hadde gjerne sett at Tokstad fikk litt mer spilletid fremover. Gutten har ihvertfall ikke driti seg ut de gangene han har fått sjansen.

              Penger er det sikkert dårlig med, så vi må nok, som flere andre klubber, jobbe bedre med de unge som allerede er i klubben. Sadeh (eller hva navnet hans er) kan vel muligens bli aktuell også, hvis han får tilbud om kontrakt.

              Kommentar

              • KFL41
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • May 2004
                • 3648

                #27
                Sitter og ser på godset-kampen fra vårparten nå.

                Følg med på LIVE resultater for dine favorittlag og ligaer i hele verden og Eliteserien, Toppserien, Obos-ligaen og resten av norsk toppfotball.


                Når man ser den kampen igjen, ser man at Både Bergman og Nosa hadde et mye høyere nivå da enn de har nå. Det er unge spillere og man må forvente at de varierer. På vårtparten var begge i form samtidig. Nå er det ikke like mye sprut i beina. I tillegg hadde vi Tarik og to offensive backer. Den gang gjorde det ingenting at vi hadde kiko og Søgård som sentrale midtbanespillere. Alle jobber som piska skinn og vi vinner baller hele tiden. Nå som kantspillerne og spissene ikke er i den samme formen blir det naturligvis mer synlig at vi sliter. Huggestabbene blir Søgård, Kiko og Knudtzon, men det var strengt tatt trekløveret Nosa, Tarik og Bergman som dro lasset da vi spilte den beste fotballen. Grovjobberne gjorde den samme jobben som de gjør nå. Når disse ikke er i samme form så får andre skylda. Tarik sin defensive jobbing var like mye en suksessfaktor som hans offensive bidrag. Vi skapte mange sjanser gjennom Bergman og Tarik sin knallharde defensive jobbing høyt i banen.

                LSKs suksessfaktor på vårparten var ikke bare Tarik. Formen til de unge spillerne varierer endel og på vårparten var de i form. Jeg mener at vi spilte gode kamper mot VIF (før VIF scoret) og RBK hjemme uten Tarik.

                Etter å ha vært negativ en stund skal jeg prøve å la være å kritisere. Er ganske sikker på at våre unge spillere kommer i form igjen til våren slik at vi får se gutta spille gladfotball også neste år. Med Henning Berg som trener. Jeg ser gjerne for meg at Fredrik tar over rollen til Tarik.

                Kommentar

                • raas
                  Juniormedlem
                  Ferskenpels
                  • Sep 2008
                  • 1

                  #28
                  På tide å skrive første innlegg her.. Og hvorfor ikke begynne med å synse litt om veien videre!

                  Image

                  Det må skje mer rundt klubben. Med Henning og Bjarmann har klubben blitt en grå klubb. Kanskje det fungerte greit i Lyn, men ikke hos oss!!

                  Jeg er ikke gammel nok til å ha fått med meg hvite dresser og mafiaimage, men da var Lillestrøm en foregangsklubb. Jeg mener Lillestrøm skal være klubben som går nye veier og gjerne være kontroversiell. Sportsklubben har alltid vært og bør alltid være en snakkis i norsk toppfotball.

                  Mitt tips er å bruke Ivar Hoff for alt han er verdt. Han elsker klubben og få klarer å skape mer kontrovers i norsk fotball!!

                  Henning Berg

                  Jeg har aldri hatt den store troa på Henning Berg, men har bitt det i meg i håp om at jeg tar feil. Dessverre ser det ikke lovende ut.

                  Inntrykket er at Henning er en veldig god trener på treningsfeltet. Og han kan være mannen som får unggutta våre opp på et høyere nivå.

                  Når det gjelder kampledelse derimot faller han veldig igjennom. Jeg satt på rad 4 rett bak spillerboksen mot Godset i mai, og ble nærmest sjokkert over det jeg hørte/så. I løpet av kampen ropte han minst 30 ganger til Mouelhi at han var feilplassert. I mine øyne må da det bety at spilleren ikke presterer godt nok og bør byttes!!

                  Videre føler jeg at han ikke har øye for spillet, og spesielt å få med seg at våre spillere er slitne. I et par av kampene i sommer har det vært helt klart at Søgård har løpt seg tom et kvarter før slutt. Likevel blir han ikke byttet ut, og Lillestrøm blir etter hvert trykket altfor langt bakpå og vi slipper inn mål. Inntrykket er også at han ikke får med seg endringer motstanderen gjør og har suksess med.

                  I tillegg er han altfor lojal mot spillere han har satset på, med Knutzon som kroneksempel, men nok har allerede blitt sagt om det...

                  Mitt håp er at Belsvik får mer innflytelse under kampene enn det jeg tror han har i dag.


                  Spillestil
                  Det som har frustrert meg mest etter at Tarik forsvant er at vi har spilt et system vi ikke har spillere for. Vi kan ikke forvente å spille god fotball basert på vingspill uten vinger! Med Tarik på laget hadde vi en klasseving som samtidig som gjennom sitt spill skapte rom også på motsatt kant. Da spilte også LSK god fotball. Uten Tarik har vi ingen spillere som skaffer de andre rom på kantene.

                  Med dagens spillerstall slår det meg at 4-2-3-1 er et plausibelt spillesystem.

                  Forsvarsrekka mener jeg bør bestå av Eriksen, Pedersen, Kippe og Ringstad neste sesong. Eriksen spilte godt så lenge Tarik var i klubben og skapte rom fremover. Defensivt er han bedre enn Essediri som konstant står feil, men heldigvis klarer å redde seg inn igjen med solid innsats. Midtforsvaret taler for seg selv, men spent på om Dahm kan stabilisere seg på nivået han hadde de første to kampene. Da får vi farten vi mangler i midten. På vensteback har vi et av landets største talenter, burde spilt fast hele 2010-sesongen, og om Henning hadde gitt han tillitt så er det ikke så sikkert at han hadde satset over evne og blitt skadet heller.

                  Vi må innse at vi ikke har tippeligaens beste spillerstall. Det krever – dessverre – at spillet må være tuftet på en solid defensiv forankring. To defensivt orienterte midtbanespillere kan være løsningen, og defensive midtbanespillere har vi flere av i stallen.

                  Pr i dag er Søgård og Mouelhi de åpenbare førstevalgene. Sistnevnte er forhåpentligvis på vei ut, og da kan Tokstad være et spennende valg. Om Mouelhi forsvinner bør det uansett investeres i en solid sentral midtbanespiller for å dekke plassen.

                  På høyrekant bør det satses på Veslebukken, med Essediri som backup. Nosa er det naturlige offensive valget sentralt. Venstrekanten er vanskeligere, men forhåpentligvis kan Bolly finne igjen til vinterformen for et par år siden. Edwin kan være et alternativ, men har ikke hatt sansen for Edwin på kant, fordi han ofte har seriøse problemer med å låne bort ballen.

                  På topp har Ujah vist seg som en veldig lovende spiss og levert over hva vi kunne forvente av han. Med Bergmann Sigurdarsson som utfordrer og Legenden i bakhånd synes jeg vi er godt forspente på spissplass.


                  Logi
                  Eriksen – Pedersen - Kippe – Ringstad
                  Søgård – Mouelhi
                  Veslebukken – Nosa – Bolly
                  Ujah

                  Ser vi på de lagene som har fått 4-2-3-1 til å fungere så kjennetegnes disse ofte med en midtbane som er vanskelig å trenge gjennom. Samtidig har disse lagene stor hurtighet og kreativitet fremover på banen. Jeg tror vi har farten i Veslebukken, Bolly og Ujah, samt kreativiteten til Nosa.


                  Nye spillere

                  Med dagens økonomiske situasjon er det tvilsomt med nye spillere som kommer rett inn og forsterker laget. Henning har hatt suksess med å hente unge afrikanere tidligere, kanskje er det veien å gå. Ny reservekeeper bør stå høyt på lista. I tillegg er det ønskelig

                  Resten av sesongen

                  For resten av sesongen håper jeg Henning lar unggutta spille og få tippeligaerfaring!! Det spiller ingen rolle om vi blir 4, 6 eller 11 for den saks skyld, med mindre sportsklubben er absolutt avhengig av premiepengene for sluttplasseringen vel å merke..

                  Kommentar

                  • *46*

                    #29
                    Eneste jeg er 100 % sikker på, er at jeg foretrekker å rykke ned med Berg enn drite seg ut for hele landet med Nils Arne Eggen.

                    Kommentar

                    • Totti21
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Mar 2004
                      • 3499

                      #30
                      Jeg håper på følgende stall i 2011:

                      Trener: Henning Berg har vært utskjellt av flere denne sesonge, men er i mine øyne fremdeles det beste alternativet for LSK mtp den økonomiske situasjonen vi er i. Jose Mourinho kunne sikkert vært ett bedre alternativ, men han er vel brukbart fornøyd der han er nå om dagen.
                      Håper bare på en litt mer offensiv trener neste sesong, som går ut med mål om medaljer, noe som jeg tror kan smitte over på spillergruppa, og skape litt interesse for laget igjen. Mål om 6-plasser hører ikke hjemme i LSK, selvom det sikkert var det mest realistiske denne sesongen.

                      Keepere: Stefan Logi Magnusson er selvskreven som førstekeeper også neste sesong. Er ikke like mange spektakulære redninger denne sesongen, men han har kanskje blitt hakket tryggere. Håper LSK henter inn en ung Norsk keeper som erstatter for Andre Hansen.

                      Høyrebacker: Essediri og LKE er spillere som holder nivået og vell så det.

                      Stoppere: Frode Kippe er selvskreven i mine øyne, og har levert en strålende sesong igjen. Steinard P har vært litt mer varierende i høst, men er solid og god på sitt beste. Håper PSA kan komme i form til å utfordre han om denne plassen i tillegg til at Mads Dahm bør signeres for minimum 1 år til.

                      Venstrebacker: Nå er tiden moden for at Ringstad blir ett klart førstevalg, og får lov til å prøve og feile på lik linje med Knudtzon i år.
                      Vi som supportere har en viktig jobb med å vise tillit, til spillere som blir gitt tillit, av de som ser de hver dag på trening, og kan tenke tilbake på de første kampene til Shane Stefanutto som ikke akkurat var imponerende defensivt.
                      Det er ikke mange konkurrenter til Ringstad i denne posisjonen, men LKE kan flyttes over med hell, i tillegg til at jeg har lest mye positivt om Victor Grodås på forumet denne sesongen fra de som har sett han mye.

                      Midtbanen: Etter min mening vår svakeste lagdel.
                      Kiko bør forsvinne ut av klubben da hans prestasjoner ikke matcher lønningen hans. Espen Søgård er en gammel traver som helt sikkert vil bli mye involvert også neste sesong, selvom jeg tror det ville vært ett godt tegn for LSK sin tabellsituasjon om noen hadde gitt han større konkurranse om plassen. Tokstad bør snart få spilletid i sin beste posisjon, og neste sesong bør være riktig ift det. Carl Erik Torp har blitt nevnt av flere her inne som en spiller som vil styrke midtbanen vår, noe jeg er helt enig med de i. Ruben Gabrielsen har vist mye positivt når han har spillt, men i mine øyne ligner han mer på en midtbanespiller enn en back. Han kunne gitt laget mye etterlengtet krativitet på midten, i tillegg til at han har en rå fysikk ift alder. Sadeh har jeg null tro på, og Nosa gjør seg nok bedre på vingen, eller i en friere rolle bak spissen.

                      Venstrekanten: Mange har prøvd seg i denne posisjonen de siste par årene, men få har lyktes bedre enn Nosa. I bakhånd har man Mathis Bolly, i tillegg til at Knudtzon kan bekle begge kantene. Med Ringstad på backen er det bare fint at Nosa trekker mer innover i banen da man får en back som gjerne kommer rundt ham som vi allerede har på motsatt kant. Edwin kan vi godt kvitte oss med synes jeg. Han er best som spiss, men der er det flere foran han i køen. Frigjør heller midler til en god sentral midtbanespiller.

                      Høyrekanten: Fredrik Gulbrandsen har vist veldig mye posistivt i år, og er definitivt en mann jeg har enorm tro på. Han har kommet opp i en alder der han bør spille regelmessig på dette nivået for å videreutvikle seg, og med Erling Knudtzon som eneste reelle utfordrer til denne plassen, burde det være mulig. Erling Knudtzon har fått mye kjeft fra forumet denne sesongen, men gjør en god jobb for laget, og har ett veldig stort uutløst potensiale tror jeg. Holdes han litt igjen av at det stilles for store defensive krav til han?

                      Spissene: Vi har i Bergmann og Ujah to av de største talentene i Norsk fotball i denne posisjonen. Problemet er bare at begge to fungerer definitivt best med Arild "Legenden" Sundgot ved sin side, og at man sliter litt med å bruke begge to samtidig. Dette er selvfølgelig ett luksusproblem for Henning Berg, og jeg er glad jeg slipper å vrake en av de hver eneste kamp.


                      Jeg håper virkelig at Henning Berg legger mye arbeid i å finne en sentral midtbanespiller som hever laget foran neste sesong, da jeg tror det fort kan sende oss opp i medaljekampen. Jeg savner spillere som Koren, R.Kristinsson og "Gud", men disse vokser uheldigvis ikke på trær. Tamandi Nsaliwa tror jeg det var en tabbe å ikke investere i, men det er jo typisk at Søgård skal være i sitt livs form akkurat i den perioden Tam var her.
                      Carl Erik Torp er vel det mest realistiske vi kan håpe på pr dd, men vi kan jo drømme om at Bjarmann finner gull i Europa ett sted.

                      Min største drøm er at investorer legger penger i potten for at vi skal kunne hente Tarik tilbake til Åråsen på fast kontrakt, men det forblir vel desverre med drømmen.


                      Laget som skal hente gullet til LSK i 2011:

                      Logi

                      Essediri/LKE
                      Kippe
                      Steinard P/Dahm/PSA
                      Ringstad

                      Fredrik G
                      Torp
                      Søgård/Tokstad
                      Nosa

                      Legenden
                      Ujah/Bergmann

                      Gleder meg allerede til 2011, og regner med at vi spiller første og siste seriekamp + 16 mai kamp hjemme. :-)

                      Kommentar

                      • *46*

                        #31
                        Opprinnelig skrevet av Totti21
                        Laget som skal hente gullet til LSK i 2011:

                        Logi

                        Essediri/LKE
                        Kippe
                        Steinard P/Dahm/PSA
                        Ringstad

                        Fredrik G
                        Torp
                        Søgård/Tokstad
                        Nosa

                        Legenden
                        Ujah/Bergmann
                        Jeg kan ikke helt finne noen god grunn til hvorfor du har utelatt Bolly? Greit at han gjorde god kamp på lørdag og jeg ser ikke noen grunn til å hype han opp i skyene, men han må og skal være en mann for fremtiden! Nosa har ikke noe å gjøre på kanten.

                        Slik ser jeg for meg midtbanen neste år:

                        - Fredrik G og EK utfordrer hverandre om høyre kant.
                        - Torp, Dosso og Søgård kjemper om samme plassen som den defensive sentrale.
                        - Nosa og Torp kjemper om den offensive sentrale. (Torp kan bli potteta og ikke minst en kult figur i LSK som vi sårt trenger. Tenk deg han og Søgård med hver sin blodige turban foran fansen med henda i været etter å ha banka Søpla 3-0 hjemme)
                        - Bolly på venstre kant, med Nosa som backup med Torp som den offensive på midten.

                        Kommentar

                        • Totti21
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Mar 2004
                          • 3499

                          #32
                          Opprinnelig skrevet av *46*
                          Jeg kan ikke helt finne noen god grunn til hvorfor du har utelatt Bolly? Greit at han gjorde god kamp på lørdag og jeg ser ikke noen grunn til å hype han opp i skyene, men han må og skal være en mann for fremtiden! Nosa har ikke noe å gjøre på kanten.
                          Jeg klarer ikke å se for meg at han vil ta steget til å være en spiller som skal levere helg etter helg allerede neste år. I mine øyne har Bolly til nå 2 gode innhopp (debuten mot AaFK og en hjemmekamp mot vif året etter) i tillegg til en brukbar kamp nå sist mot Sandefjord. I flere av kampene han har spilt har han vært veldig svak, og på ingen måte vist at han har noe mer på banen å gjøre enn f.eks utskjellte EK.
                          Men, kampen mot Sandefjord var definitivt ett steg i riktig retning, og han turte da å utfordre på en helt annen måte enn hva jeg har sett fra han siden han debuterte, selvom han ikke lyktes med alt. Så jeg håper definitivt at han kan bli en spiller å regne med fra start, selvom jeg tviler på det.

                          Jeg var forøvrig en av de som maste om at Nosa måtte inn sentralt i banen, men har sett igjennom høsten at han er for opptatt av strømpene sine og shortsen sin til å ta nok returløp defensivt. Alternativet er å benke Nosa, men det vil også være håpløst da han er en spiller som kan skape mye ut av ingenting, og det er noe vi trenger i dagens LSK.

                          Kommentar

                          • HSft
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Dec 2004
                            • 6075

                            #33
                            Opprinnelig skrevet av Totti21
                            Jeg var forøvrig en av de som maste om at Nosa måtte inn sentralt i banen, men har sett igjennom høsten at han er for opptatt av strømpene sine og shortsen sin til å ta nok returløp defensivt. Alternativet er å benke Nosa, men det vil også være håpløst da han er en spiller som kan skape mye ut av ingenting, og det er noe vi trenger i dagens LSK.
                            Nosa blir eldre han også og bør innse alvoret. Stilles det høyere krav til han på treningsfeltet så tror jeg han blir en meget bra sentral midtbanespiller neste sesong.

                            Det eneste han mangler for å bli tippeligaens beste sentrale midtbanespiller er en sko, størrelse 44, planta i rumpa.

                            Kommentar

                            • lskgogo
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Feb 2010
                              • 633

                              #34
                              Opprinnelig skrevet av erlando

                              Kippe begynner å dra på åra. Det holder nok noen sesonger til, men pt er det ingen som står klar til å ta over.
                              Tja.. Kippe drar på åra. Men syns vi har noen i yngre rekker som kan være verdt en titt. Blandt annet Didrik Mostue. Bra fysikk og ballbehandling.

                              Ingen vet jo heller hvor Gabrielsen blir sett på banen av Henning...

                              Senest på rekruttkampen i går spillte Kristoffer Tokstad høyreback hele kampen.


                              Opprinnelig skrevet av erlando
                              Logi er en habil TL-keeper, men ikke noe mer heller. Kan ikke se at han har det helt store utviklingspotensialet.

                              Her syns jeg vi har MYE større problemer. Får vi ikke hentet en keeper i løpet av vinteren har vi ett kjempe problem. Neste år har vi kun Logi som holder senioralder. Er heller ikke veldig imponert av juniorkeeperne.

                              At vi ikke gjorde mer for og beholde Andre Hansen tror jeg var en STOR feil.
                              Tar seg en pause til mars 2012..

                              Kommentar

                              • *46*

                                #35
                                Opprinnelig skrevet av lskgogo
                                At vi ikke gjorde mer for og beholde Andre Hansen tror jeg var en STOR feil.
                                Nei. Han har ikke tålmodighet.

                                Kommentar

                                • lskgogo
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Feb 2010
                                  • 633

                                  #36
                                  At han går fra Lillestrøm kun pga lite spilletid er piss. Selvfølgelig er det en medvirkende faktor når fremtiden skal bestemmes.
                                  Men ifølge Hansen selv var det vel så mye pga problemer med folk i trenerapparatet.

                                  Nei, har ingen skjulte lydopptak, sms´er, leserbrev eller noe annet til og bekrefte det...
                                  Tar seg en pause til mars 2012..

                                  Kommentar

                                  • skotten
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2004
                                    • 1794

                                    #37
                                    Opprinnelig skrevet av lskgogo
                                    Men ifølge Hansen selv var det vel så mye pga problemer med folk i trenerapparatet.

                                    Nei, har ingen skjulte lydopptak, sms´er, leserbrev eller noe annet til og bekrefte det...
                                    OK, men da kanskje du kan svare ærlig på om det er noe du har fra Hansen selv eller om du har hørt det fra andre?

                                    Kommentar

                                    • lskgogo
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Feb 2010
                                      • 633

                                      #38
                                      Andre selv.


                                      Er ikke for og skape noen diskusjon. Har heller ikke noe personlig forhold til han. Men ser på han som en ung, veldig lovende keeper. Synes derfor det er synd han skal få ett "stempel" for og være utålmodig.
                                      Jeg tror vi hadde hatt mere og tjene på å kanskje se hva vi kunne gjort for å holde han her.


                                      UANSETT, Andre Hansen har signert for Odd og er ikke i klubben etter sesongen. La oss heller fokusere på de spillerne vi har =)
                                      Tar seg en pause til mars 2012..

                                      Kommentar

                                      • gilbert
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2003
                                        • 3192

                                        #39
                                        Opprinnelig skrevet av *46*
                                        Jeg kan ikke helt finne noen god grunn til hvorfor du har utelatt Bolly? Greit at han gjorde god kamp på lørdag og jeg ser ikke noen grunn til å hype han opp i skyene, men han må og skal være en mann for fremtiden! Nosa har ikke noe å gjøre på kanten.
                                        Opprinnelig skrevet av Totti21
                                        Jeg klarer ikke å se for meg at han vil ta steget til å være en spiller som skal levere helg etter helg allerede neste år.
                                        Mathis Bolly har svært gode individuelle egenskaper, som gir ham potensiale til å bli en spiller med den graden av "spisskompetanse" (= ekstreme kvaliteter) som blir viktigere og viktigere å ha i et lag for å kunne avgjøre jevne kamper. Den ekstreme farta er naturligvis den best kjente og mest framtredende av disse egenskapene. Men han har også en sjelden evne til å bruke begge bein nesten like bra, noe som gjør ham meget anvendelig som kantspiller: Kantspill på begge sider, og både som innleggsfot med rett bein og som en som (uforutsigbart) kan velge å gå inn i banen og avslutte sjøl.

                                        Skuddfoten (eller -føttene) er slett ikke verst, som vi nettopp har sett. På mange treninger i år, og på andrelaget, har jeg dessuten sett at han har fått mye og fortjent tillit som dødballegger (igjen med begge bein). Sammenlikninga med Pål Strand ligger nær, for de av oss som savner en genuin (venstre)kant med innleggs- og dødballfot. Pål Strand hadde nok kanskje bedre ballkontroll og dribleteknikk, men hadde en relativt svak høyrefot og framfor alt mindre ekstrem fart enn Bolly.

                                        Nå har jeg sett flere spillere med svært gode individuelle egenskaper blant Fugla de siste åra, som ikke akkurat har slått til og etablert seg. Jeg tenker blant annet på Cyril Kali og Martin Husár, den første mest lik Bolly i kroppstype. Problemet med disse to var dels at Cyril virka ganske "skjør" og lettskadd (selv om han, kanskje uklokt for ham sjøl, trossa smerter og skader og spilte en kjempekamp borte mot Newcastle da JP måtte gå av høyrebacken etter få minutter), dels at begge, og aller mest Martin, mangla svært mye på fotballforståelsen, iallfall for norske forhold.

                                        Spørsmålet for Mathis Bolly er om han (som Shane Stefanutto klarte, gitt tillit over litt tid av Rösler, både som venstreback og etterhvert også på dødballer) kan utvikle spilleforståelsen: Den er alt ganske bra, etter min vurdering, det står primært på innsatsvilje ("guts") og selvtillit - å tørre. På begge felt er Bolly i klar framgang, ser det ut til nå.

                                        Jeg ser derfor på Bolly som en opplagt kandidat til den venstrekantrollen mange av oss lenge (svært lenge!) har etterlyst spillere til. Om han greier å fylle den rollen er enda for tidlig å si, men at potensialet er der, er det ingen tvil om.

                                        gilbert

                                        Kommentar

                                        • tullebukk
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Nov 2006
                                          • 5446

                                          #40
                                          Alle her inne glømmer en mann som kommer til og dominere midtbanen vår i mange år framover nemelig Sesay sann mine ord.Snakka med Belsvik om han i går og han trener nå med a laget og viser veldig lovende takter ,tipper han kommer til og spille noen av di siste kampene..Flere av spillerne jeg har snakka med som har spilt og trent med han mener at han er et sykt talent.
                                          Last edited by tullebukk; 05.10.2010, 20:48.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎