Lars-Kristian Eriksen

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Boing
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Dec 2005
    • 711

    #21
    Jeg vet ikke hva Henning Berg tenker på hvis han tar ut LKE til kampen mot søppla, er virkelig LKE det beste vi kan sende ut på banen som back så blir jeg redd for nivået i stallen. Er desverre nesten sikker på att Sørgård kunne ha klart oppgaven litt bedre enn LKE som back.

    Kommentar

    • Kjell.T.Ring
      Poll St. Ring
      --==FORUMRUNKER==--
      • Dec 2005
      • 11796

      #22
      Merkelig hvordan ting snur. Når LKE kom hit var han dritgod og folk snakka om landsen mens Erling ble hetset.

      Når det er sagt ser jeg ingen gode grunner til å ikke bruke Ringen på backen i neste kamp, og det var han jeg ville ha mot trøndra.
      Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

      Kommentar

      • fjacob82
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Sep 2005
        • 1507

        #23
        Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
        Merkelig hvordan ting snur. Når LKE kom hit var han dritgod og folk snakka om landsen mens Erling ble hetset.

        Når det er sagt ser jeg ingen gode grunner til å ikke bruke Ringen på backen i neste kamp, og det var han jeg ville ha mot trøndra.
        Tror LKE hadde gjort seg bedre på høyrebacken.
        Kanskje han kan ta plass der, la Esset hvile en kamp og sette Ringen på venstre. Men det kommer ikke til å skje så lenge Esset klarer å produsere noen farlige innlegg.
        Alle man hopper, hopper for fugla. Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøøøøøm.....
        *Brasseberget*

        Kommentar

        • trigz
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jan 2004
          • 7054

          #24
          Det skal sies at Henning og Petter ser gutta på treningsfeltet hver dag. Jeg tipper de vurderer LKE opp mot Ringstad ved hvert eneste laguttak. Spørsmålet er når prestasjonene på banen veier opp for det som skjer på treningsfeltet. Ringstad har også defensive mangler. Han er en uferdig, men lovende spiller. Positivt er det at han er venstrebeint og vil kunne bidra med mer offensivt enn LKE.

          Jeg håper Ringstad får sjansen mot VIF. LKE kan umulig ha særlig høy selvtillit etter det han viste i går. Hadde Bakenga satt sitt ferdigscorede innlegg ville han faktisk vært ansvarlig for enda et baklengsmål.

          Tabbekvoten er oppbrukt og alle de andre lagene er oppmerksomme på at vår akilleshæl er nedover venstresida. Grep må tas.
          Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

          Kommentar

          • *46*

            #25
            Har lyst på å gi Lasse litt skryt også - ikke bare negativt. Når han er i form, er han en spiller som gir alt for drakta og rett ut deler ut juling til motstanderen. Dessverre er han ikke helt i form om dagen, men kanskje det kommer og det går en faen i han hvis han blir benka? Kan også brukes som innytter for Karim (og da havner han jo også på rett plass......).

            Kommentar

            • OppsalKanari
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Mar 2008
              • 1881

              #26
              Once again this situation raises its ugly head again....

              I was at the game, and Ive just watched all the goals again. Where people are getting LKE is responsible for four of the eight goals LSK have conceeded so far is pretty fucking neandothal.

              LKE was perhaps responsible for one of the goals at best, when he backed off Prica on the edge of the box.

              But... hang on a minute. Karim fucked up by turning has back on Prica and was fooled into committing himself, and yet he doesnt get mentioned. And he was at fault for one of the goals last week too.

              The same with Gislason. He missed his man in the box at home to Brann, and his clumsiness led to Prica hitting the back of the net last night.

              Lets be consistent here. I\m all for Ringstad getting his start, and if its ahead of LKE, the so be it. But Karims mistakes have cost us twice, as have Gislasons.

              So what will it be...
              Nå bosatt på Rasta !!!!!

              Alltid Celtic og LSK

              Kommentar

              • xeR
                Seniormedlem
                --==FORUMRUNKER==--
                • Jan 2004
                • 11206

                #27
                Opprinnelig skrevet av Kimito
                Jeg vet ikke, men ettersom jeg mistenker det, velger jeg også å tro at han trenger et spark i ræva. Han er 27 år og tilsynelatende eplekjekk. Det er forskjell på å kritisere han og Knudtzon, som var ny i klubben, 21 år og litt usikker.
                Han er nok en litt eplekjekk figur ja, men man skal ikke lengre tilbake enn til stabækmatchen hvor vi fikk se en Lasse som delte ut karameller. Jeg tror Lasse lider av at han spiller på feil plass. Den tiden han spillte back med Riise foran seg så var han jo veldig god. Men Både brannkampen og rosenborgkampen var dårlige kamper fra han sin side. Får håbe han blir revansjelysten av dette.
                Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                Kommentar

                • Folke
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jun 2008
                  • 5955

                  #28
                  Sagt det før og sier det igjen.. Lasse er ingen venstreback. La gutten få spille høyreback eller sett han på benken. Eneste alternative plassen jeg ser for meg at han kan mestre er høyreving, men der har laget flere alternativer som er MYE mer spennende og fremtidsrettet enn Lasse.
                  På høyreback tror jeg nok han hadde gjort en god figur.

                  Kommentar

                  • trigz
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2004
                    • 7054

                    #29
                    Opprinnelig skrevet av OppsalKanari
                    Lets be consistent here. I\m all for Ringstad getting his start, and if its ahead of LKE, the so be it. But Karims mistakes have cost us twice, as have Gislasons.

                    So what will it be...
                    En annen stor skilnad på LKE og Karim er at sistnevnte faktisk bidrar offensivt.
                    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                    Kommentar

                    • OppsalKanari
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Mar 2008
                      • 1881

                      #30
                      Opprinnelig skrevet av trigz
                      En annen stor skilnad på LKE og Karim er at sistnevnte faktisk bidrar offensivt.
                      Doesnt really help how many corners you knock in when your assist ratio for the season is already -2.

                      Seriously... all I ask for is consistency when it comes to criticism of players. I would be playing Ringstad right now at left back. But Gisalason is -2 in the assist column as is Karim.

                      I stated that Gisalason was rusty and should have begun more games from the bench and come in around the sixty minute mark. Mistakes have come because of his physical condition. Thats in an ideal world, but we have a poor squad this year and a half fit Gislason is better than many fully fit players.
                      Nå bosatt på Rasta !!!!!

                      Alltid Celtic og LSK

                      Kommentar

                      • xeR
                        Seniormedlem
                        --==FORUMRUNKER==--
                        • Jan 2004
                        • 11206

                        #31
                        Opprinnelig skrevet av trigz
                        En annen stor skilnad på LKE og Karim er at sistnevnte faktisk bidrar offensivt.
                        La Lasse og Karim bytte side så skal du ikke se bort ifra at Lasse leverer bedre kamper enn Karim.
                        Karim er ingen klasseback og han surfer på at han tar hver bidige dødball, ikke rart det blir en del assist på han da.
                        Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                        Kommentar

                        • ragnarrock
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Mar 2008
                          • 937

                          #32
                          Opprinnelig skrevet av xeR
                          La Lasse og Karim bytte side så skal du ikke se bort ifra at Lasse leverer bedre kamper enn Karim.
                          Karim er ingen klasseback og han surfer på at han tar hver bidige dødball, ikke rart det blir en del assist på han da.
                          Hadde vært spennende å teste det ut.. Med Ringstad på venstre, er ingen dårlig fot på han heller, sikker på at han ikke hadde vært langt unna antallet assist som karim leverer..
                          *Kjempe gutta fighte gutta!!*

                          -RagnarRock-

                          Kommentar

                          • trigz
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jan 2004
                            • 7054

                            #33
                            Opprinnelig skrevet av xeR
                            La Lasse og Karim bytte side så skal du ikke se bort ifra at Lasse leverer bedre kamper enn Karim.
                            Karim er ingen klasseback og han surfer på at han tar hver bidige dødball, ikke rart det blir en del assist på han da.
                            Karim går på overlapper og er en offensiv ressurs på en helt annen måte enn LKE som, i og med at han er høyrebeint, konsekvent vender inn i banen, blir lest og mister ballen de få gangene han våger seg framover. Men for så vidt enig i at LKE godt kan få en sjanse på høyrebacken. Alle som har spilt back selv (blant andre meg) kan skrive under på at det ikke er hipp som happ hvilken side man spiller på.

                            Ruben på back er urealistisk. Alt tyder på at han nå blir satset på som stopper eller defensiv midtbane, posisjoner han også virker mye mer komfortabel i. Heller ikke Steinar P har vel akkurat overbevist som back (og han er pr dd stallens beste midtstopper, i mine øyne).

                            Det store spørsmålet er om våre vurderinger av Ringstads nivå virkelig er så reelle. Glem ikke at Henning og Petter ser gutta på treningsfeltet hver dag. Ringstad var ute i over et halvt år med skade. Syns han var god i treningskampene i vinter, men om han vil gjøre en bedre jobb i Tippeligaen enn LKE er høyst usikkert. Han har også defensive mangler i spillet sitt. Jeg syntes imidlertid han gjorde en god jobb på flanken foran LKE mot Stabæk. Det kan være en smart løsning hvis Bolly er ute av slag. Bedre defensiv støtte til LKE, og vi får nytten av Ringstads utsøkte innleggs- og dødballfot.
                            Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                            Kommentar

                            • xeR
                              Seniormedlem
                              --==FORUMRUNKER==--
                              • Jan 2004
                              • 11206

                              #34
                              Opprinnelig skrevet av trigz
                              Karim går på overlapper og er en offensiv ressurs på en helt annen måte enn LKE som, i og med at han er høyrebeint, konsekvent vender inn i banen, blir lest og mister ballen de få gangene han våger seg framover. Men for så vidt enig i at LKE godt kan få en sjanse på høyrebacken. Alle som har spilt back selv (blant andre meg) kan skrive under på at det ikke er hipp som happ hvilken side man spiller på.

                              Ruben på back er urealistisk. Alt tyder på at han nå blir satset på som stopper eller defensiv midtbane, posisjoner han også virker mye mer komfortabel i. Heller ikke Steinar P har vel akkurat overbevist som back (og han er pr dd stallens beste midtstopper, i mine øyne).

                              Det store spørsmålet er om våre vurderinger av Ringstads nivå virkelig er så reelle. Glem ikke at Henning og Petter ser gutta på treningsfeltet hver dag. Ringstad var ute i over et halvt år med skade. Syns han var god i treningskampene i vinter, men om han vil gjøre en bedre jobb i Tippeligaen enn LKE er høyst usikkert. Han har også defensive mangler i spillet sitt. Jeg syntes imidlertid han gjorde en god jobb på flanken foran LKE mot Stabæk. Det kan være en smart løsning hvis Bolly er ute av slag. Bedre defensiv støtte til LKE, og vi får nytten av Ringstads utsøkte innleggs- og dødballfot.
                              Du er inne på noe her. Det virker som om mange mener at vi skal stille med så ungt lag som mulig og at de yngste er best. Ja, Ringstad er venstrebeint, men han er ikke nødvendigvis en bedre forsvarspiller enn Lasse. Greit at Lasse var elendig i de 2 siste matchene og at han kanskje har godt av en kamp på benken. Derfor sier jeg ut med Lasse og inn med Stian til vifmatchen. Håber dette trigger frem en reaksjon hos Lasse.

                              Backene er kanskje de som blir mest avslørt på at de spiller på feil side. Feilbeinte kanter har plutselig blitt "normalt" i den moderne fotballfilosofien. Der kantene skjærer innover og avslutter eller spiller stikkpasninger. Mens hos en forsvarspiller så blir dette ganske unaturlig.
                              Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                              Kommentar

                              • Folke
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jun 2008
                                • 5955

                                #35
                                Ikke sikkert Stian per dags dato er noe bedre enn Lasse, men la nå gutta få spille på sine "riktige" plasser også kan man gjøre opp status etter det. Ringstad er eneste som kan spille venstre back i mine øyne, la han prøve seg der og om det ikke skulle fungere så kan Berg finne frem en back-up løsning.. Ikke starte med en reserveløsning for så å kaste innpå en unggutt i en uber viktig kamp.
                                Lasse og Karim hadde nok begge to hatt godt av å konkurere mot hverandre om høyreback plassen, begge to har levert dårlig forsvarspill i år og til tider i fjor, selv om Karim bidrar mye offensivt så skal han jo ikke få spille for enhver pris. Frihet for "feilbrukte" spillere :-)

                                Kommentar

                                • holmiz
                                  The kjøkken-kanariz
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2006
                                  • 6064

                                  #36
                                  Jeg er veldig enig med de siste talere her. Problemet til LKE er i første omgang at han rett og slett er feil spiller på feil plass, og det blir ikke bedre av at han ser ut som han er litt redd for andre mennesker og alltid rygger (ikke kom for nære meg!). Det blir ikke bedre av at han til tider fremstår som en nonchalant og uinteressert spiller som sjeldent gir full gass (i motsetning til EK, som på tross av til tider begredelige prestasjoner i fjor aldri lot det stå på innsatsen).

                                  Slik jeg ser det så er laget sitt problem med LKE på banen, at samtlige motstandere nå virker å være er klar over hans svakheter, og dermed søker å utnytte dette. Litt som å spille volleyball med en spiller som har ræva mottak, alle med mer enn litt vinnerinstinkt hos det andre laget klasker alle ballene i retning trynet til denne fyren uten mottak.

                                  Anyhow, jeg hadde helst sett at LKE fikk mer tid og tillit i en posisjon han selv passer i, og det er ikke der han har spilt de siste kampene. Feilplassert, med Nosa på venstre kant som nærmeste makker (i siste kamp, også dette feil bruk av spisskompetanse!), så ser vi alle hvordan dette går. Da kan vi like gjerne sette ut ei vannflaske som rundingsbøye og spare lønnskroner.

                                  Nei Berg, bruk heller spillerne der de er gode! Ref. godfot-teorien til boblegåsa og dyrking av ekstremferdighetene som Drillo gjør. Komparative fortrinn med andre ord!
                                  Last edited by holmiz; 13.04.2011, 20:39. Begrunnelse: språkvask mm
                                  Hilsen Anders

                                  Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
                                  Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

                                  Kommentar

                                  • GIFKanari
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2009
                                    • 8243

                                    #37
                                    Opprinnelig skrevet av xeR
                                    Det virker som om mange mener at vi skal stille med så ungt lag som mulig og at de yngste er best. Ja, Ringstad er venstrebeint, men han er ikke nødvendigvis en bedre forsvarspiller enn Lasse
                                    Helt riktig det, men en venstrebeint spiller er faktisk noe jævla sjeldent i disse dager. Er det noe som virkelig bør dyrkes er det akkurat spillere som Ringstad. Yngst er ikke best, men yngst er fremtida for en klubb uten penger. Har akkurat sett TV2-sporten med innslaget om Ujah og Ogude, sistnevnte hadde vi ikke råd til og nå spiller han som en konge for de unevnelige. Bare for å ta ett eksempel.

                                    Jeg er helt enig med de som legger mye skyld på det faktum at LKE spiller ute av posisjon, men det tar ikke vekk faktum at han ikke leverer og at det vanskelig kan bli verre ved å gi Ringstad muligheten.

                                    Kommentar

                                    • Fugl1120
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Sep 2005
                                      • 3528

                                      #38
                                      Jeg er sterkt uenig i at Lasse vil bli markant bedre av å bytte side. Jeg kan begynne med å erklære at jeg fra den dagen Lasse signerte for LSK har vært særdeles kritisk til at han skulle bekle en av våre backplasser og er i så måte muligens ikke den mest objektive, men mistilliten baserer seg utelukkende på hva jeg hadde sett av han i Lyn før han signerte for oss.

                                      Hovedgrunnen til at jeg mener Lasse ikke vil være markant bedre på høyreback er at det slettes ikke er så stor forskjell mellom å spille på de forskjellige sidene. Det er selvsagt vanskeligere å angripe når du til enhver tid fører ballen på feil fot, men dette er ikke hovedproblemet til Lasse.

                                      1) Press. Lasse er om mulig enda værre enn Steinar og Kippe til å komme opp i presset på ballfører. Han lar Prica fyre av utallige ganger mens han står 2 meter unna og venter. Om det er frykt for å bli runda dersom han går opp i presset vet jeg ikke, men han lar motspillere få uendelig mye tid med kula uten at han presser dem. Det samme gjelder på innlegg hvor han konsekvent ligger 4 meter på innsiden og håper at ballen skal treffe han på veien inn. Forferdelig at han ikke har lært seg å gå i presset på ballfører i en alder av snart 28 år.

                                      2) Feilplassering. Lasse ligger ekstremt ofte feilplassert, noe som gir motorvei for back og kantspillere hos motstanderen. Bildet trigz posta på forumet etter Brann-kampen sier sitt, men det skjer dessverre langt oftere enn denne ene gangen. Han evner rett og slett ikke å holde sona si. At han etter kampen velger å skylde på Bolly, fordi han fulgte Guastavino INN I MIDTSIRKELEN blir så håpløst at det knapt finnes ord. Lasse har rett og slett ikke plasseringsevne.

                                      3) Defensiv dødball. Lasse er ikke god på hodet, ikke spesielt dyktig til å markere eller klarere. Dette punktet deler han med Karim, som også er en katastrofe på defensiv dødball.

                                      Til sammen tre særdeles gode grunner til å benke han hvor det etter min mening er umulig å bortforklare at han spiller på feil side. Arbeidsoppgavene defensivt er AKKURAT de samme. Forskjellen er virkelig ikke så stor som mange skal ha det til, det er langt vanskeligere å gå fra back til kantpossisjon enn å bytte side på backen. Personlig synes jeg aldri Lasse har vært noen god back og at han får skryt etter Stabæk-kampen hvor han gjør et hodeløst fly-kick på Farnerud er for meg en gåte. Jeg har i tillegg unnlatt å trekke fram de offensive svakhetene hans i respekt for at han må bruke gal fot, men det kommer ikke som julekvelden på kjerringa de gangene han Cruyff-vender kula elegant over sidelinja.

                                      Ringstad MÅ inn på backen. Han er langt mer kontant og hissigere i presset. Han har en bedre pasningsfot, større offensivt register og er dyktigere i plasseringsspillet. Ringstad har likevel også mye å gå på og han har ikke kommet opp på nivået han var før skaden enda. Han må bli sterkere på defensiv dødball og trenger også jobbe med klarering. Forskjellen er at Ringstad i år fyller 20 og utvikler seg langt raskere enn hva Lasse gjør. Med tillit tror jeg Ringstad kan bli en stjerneback de kommende årene, mens Lasse aldri vil bli bedre enn middelmådig. Ringstad er uansett ikke dårligere enn Lasse slik han fremstår om dagen, da er det bedre å matche en unggutt som i ny og ne vil få nedturer, men på sikt utvikle seg positivt.
                                      Lauken er vår venn!

                                      Kommentar

                                      • Yellow-not-jella
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Mar 2009
                                        • 1606

                                        #39
                                        Opprinnelig skrevet av xeR
                                        Han er nok en litt eplekjekk figur ja, men man skal ikke lengre tilbake enn til stabækmatchen hvor vi fikk se en Lasse som delte ut karameller. Jeg tror Lasse lider av at han spiller på feil plass. Den tiden han spillte back med Riise foran seg så var han jo veldig god. Men Både brannkampen og rosenborgkampen var dårlige kamper fra han sin side. Får håbe han blir revansjelysten av dette.
                                        Fortell meg hvilke kamper han spilte bak Riise på høyresida. Kom igjen nå...:o

                                        Kommentar

                                        • Holterkanari
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Aug 2009
                                          • 569

                                          #40
                                          I dag skal du f... meg brette opp arma LKE. Snu ikke rompa til, drit i hvordan håret ser ut og la meg slippe å rive av mitt hår i fortvilelse over at Stian skulle hatt din plass.
                                          Det er faktisk en fin dag å Golle Hat Trick på. Få det ut mann!!!
                                          ________________________
                                          TB

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎