Lars-Kristian Eriksen

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • mats
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Mar 2008
    • 621

    Selge, gå grattis... uansett mister vi han! håpløst!

    Kommentar

    • Bukkenbruse
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • May 2008
      • 515

      Opprinnelig skrevet av bjarmann
      En god fotballspiller er god med begge beina. Er bare I Norge man kun kan bruke et bein og hvis man kan bruke to så er man helt fantastisk.
      Aner ikke hvor mye fotball du har sett, men går ut i fra at du har hørt om spillere som Ashley Cole, Antonio Valencia, Dean Sturridge, Krasic osv...spillere som mildt sagt hadde dominert i tippeligaen. Felles er at de er i mine øyne ekstremt enbeinte og veldig gode spillere. Jeg kunne lagd lista uendelig lang. Når det gjelder backer er det ekstremt få backer som behersker begge sider tilnærmet like godt. Phillip Lahm er vel den som gjør det best (og så godt som ubemerket kan skifte side). I Norge er jo Espen Ruud et glimrende eksempel. Forskjellen på han på høyre og venstre back er veldig stor, du så det sist i landskampen mot Island hvordan han gang på gang blir et hinder i angrepet med elendige venstrebeinte innlegg, i oppspillsfasen hvor han må vende innover i banen pga vinkelen han får ved å føre med høyrebeinet osv.
      De fleste av verdens ledende backer de siste årene har faktisk vært minst like enbeinte som det Eriksen er. Roberto Carlos, Lizarazu og Gary Neville er 3 andre gode eksempler på enbeinte backer som har holdt seg konsekvent til en side...I wonder why.

      Kommentar

      • mooph
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Aug 2005
        • 1496

        Opprinnelig skrevet av Bukkenbruse
        De fleste av verdens ledende backer de siste årene har faktisk vært minst like enbeinte som det Eriksen er. Roberto Carlos, Lizarazu og Gary Neville er 3 andre gode eksempler på enbeinte backer som har holdt seg konsekvent til en side...I wonder why.
        Uansett er det en fordel å kunne benytte "det dårligste" beinet til å legge ok pasninger eller innlegg, selv om du alltid spiller på samme side. Det burde ikke være allverden å trene opp. Spillere som er like gode med begge bein er det veldig få av, det å bli like naturlig med begge bein (mht finter, dribling) er nærmest naturstridig å trene seg frem til (dersom en ikke er født slik).

        Jeg ser på LKE som en typisk "squad" player. Det er helt greit at han prøver lykken et annet sted for det gir klubben en mulighet til å finne noe bedre, en eller annen med større potensial. Dette særlig dersom LKE har ytret ønske en lang eller dyr kontrakt.
        Fugla mot nye høyder

        Kommentar

        • *46*

          Det eneste som i grunn virkelig irriterer meg med Eriksen sitt opphold i LSK, er at han ikke har fått en fair sjanse til å spille der han hører hjemme - på høyre back. Jeg husker i hvertfall den ene gangen han har kommet til på innlegg fra høyre i år og hva resultatet av det ble.

          Kommentar

          • Folke
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jun 2008
            • 5955

            Opprinnelig skrevet av *46*
            Det eneste som i grunn virkelig irriterer meg med Eriksen sitt opphold i LSK, er at han ikke har fått en fair sjanse til å spille der han hører hjemme - på høyre back. Jeg husker i hvertfall den ene gangen han har kommet til på innlegg fra høyre i år og hva resultatet av det ble.
            Vil gå så langt som å kalle det rein og skjær idioti at en habil høyreback som LKE var da han kom til klubben aldri har fått en real sjanse til å spille seg inn på den plassen. Det har jo rett og slett hvert bortkasta penger å ha han her når han ikke har fått en sjanse! Til neste gang håper jeg klubben har lært og bruker spillere på den plassen de har størst forutsetninger for å lykkes og at vi ser spillere med "riktig" bein på rett side.. Lykke til i Oss-Grenland LKE, hils til de andre feilbrukte LSK spillerne (spesielt den meget gode offensive midtbanespilleren Simen Brenne)!

            Kommentar

            • GIFKanari
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2009
              • 8243

              Når Eriksen selv nevner manglende spill som høyreback som en hovedgrunn til at han forlater oss, så stiller jo det også hans prestasjoner i et enda mindre fordelaktig lys. Og det er et stort varsku for LSK! Vi har altså hatt en kar som hverken har trivdes eller hatt forutsetningen for å gjøre en best mulig jobb som venstreback, i den posisjonen i to sesonger. Ingen skal faen meg få hevde at slikt er "til det beste for laget", dette har tvert imot LSK som lag lidd av altfor lenge!

              Nå synes man jo egentlig bare synd på Eriksen.

              Kommentar

              • Stray Cat
                Moderator
                • Aug 2008
                • 5914

                Da er det ihvertfall unnagjort. LKE har signert og fruen har lagt huset i Siljan ut for almenn beundring blant bloggfansen sin.
                For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

                Kommentar

                • xeR
                  Seniormedlem
                  --==FORUMRUNKER==--
                  • Jan 2004
                  • 11206

                  Synd at en som kunne blitt en god høyreback for oss kommer til å bli husket som en bedriten venstreback.

                  Lykke til i Odd!
                  Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                  Kommentar

                  • OppsalKanari
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Mar 2008
                    • 1881

                    Opprinnelig skrevet av kimmern
                    enig med Emil B, det forteller det meste når han mista høyreback plassen til en ving(essediri)
                    Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
                    Hva baserer du det på? En god 05-sesong i TIL, et totalt mislykket RBK-besøk eller de elendige kampene han hadde for oss som ving?
                    How did this thread get hijacked to how shit Essidiri is\was?
                    Nå bosatt på Rasta !!!!!

                    Alltid Celtic og LSK

                    Kommentar

                    • OppsalKanari
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Mar 2008
                      • 1881

                      Opprinnelig skrevet av Bukkenbruse
                      Aner ikke hvor mye fotball du har sett, men går ut i fra at du har hørt om spillere som Ashley Cole, Antonio Valencia, Dean Sturridge, Krasic osv...spillere som mildt sagt hadde dominert i tippeligaen. Felles er at de er i mine øyne ekstremt enbeinte og veldig gode spillere. Jeg kunne lagd lista uendelig lang. Når det gjelder backer er det ekstremt få backer som behersker begge sider tilnærmet like godt. Phillip Lahm er vel den som gjør det best (og så godt som ubemerket kan skifte side). I Norge er jo Espen Ruud et glimrende eksempel. Forskjellen på han på høyre og venstre back er veldig stor, du så det sist i landskampen mot Island hvordan han gang på gang blir et hinder i angrepet med elendige venstrebeinte innlegg, i oppspillsfasen hvor han må vende innover i banen pga vinkelen han får ved å føre med høyrebeinet osv.
                      De fleste av verdens ledende backer de siste årene har faktisk vært minst like enbeinte som det Eriksen er. Roberto Carlos, Lizarazu og Gary Neville er 3 andre gode eksempler på enbeinte backer som har holdt seg konsekvent til en side...I wonder why.
                      I was also going to agree with everything that you said until you mentioned Gary Neville with Carlos and Lizarazu in the same sentence....
                      Nå bosatt på Rasta !!!!!

                      Alltid Celtic og LSK

                      Kommentar

                      • Ketil Cantona
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Feb 2004
                        • 6813

                        Opprinnelig skrevet av HSft
                        Jubler ikke over å miste en av våre beste forsvarere før vi ser hvem han blir erstattet av.
                        En av våre beste? Da er pokker meg nivået lavt... La Stian spille på seg erfaring ut sesongen!

                        Kommentar

                        • holmiz
                          The kjøkken-kanariz
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2006
                          • 6064

                          En god del spillere har kommet inn dørene til Åråsen de siste årene, og nesten like mange måtte gå. Selv om mange på forumet og ellers kanskje er av den oppfatning av at undertegnede feirer i kveld, så tar de feil.

                          LKE forlater Åråsen som en i bestefall middelmådig spiller, og en av årsakene er nok at han aldri fikk sjansen til å vise seg på sin beste side. Som har sin årsak i ryggelys og pipelyd hver gang motstander nærmer seg, men nok om det. Nå som LKE følger etter Myklebust og Brenne for å nevne noen, til Øss Grenland så sitter jeg som en del andre igjen med to spørsmål:
                          • Har Henning Berg hørt om uttrykket 'komparative fortrinn'? (eller godfoten som Nils Arne kaller det)
                          • Hvorfor fikk han ikke noen reelle forsøk på sin rette plass?

                          Jaja, i følge bloggerfrua hans så er hun mer enn happy, og vi som også er så heldige at vi får bo med et kvinnfolk veit hva det betyr: Da er vi også happy!

                          Lykke til videre Lars, trist at vi ikke fikk se det beste av deg i LSK, men det var nå etter 3 år helt riktig å gi fra seg plassen til yngre talenter. Ønsker deg også masse lykke til videre med karrieren som er langt fra over. En ting til: please mann - fotballfrue.no? Her har du en jobb å gjøre på hjemmebane. Finn det ut sjæl! Bare forumet vet hvilken spiller du kunne vært for Sportsklubben dersom du fikk prøve deg på rett plass. Igjen, lykke til videre!

                          P.S. Gi faen i å score mot oss ved neste korsvei, ok?
                          Last edited by holmiz; 05.09.2011, 23:26. Begrunnelse: språkvask
                          Hilsen Anders

                          Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
                          Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

                          Kommentar

                          • Kimito
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jan 2004
                            • 2600

                            Opprinnelig skrevet av *46*
                            Jeg husker i hvertfall den ene gangen han har kommet til på innlegg fra høyre i år og hva resultatet av det ble.
                            En svale gjør ingen sommer.
                            Ferdigskåra

                            Kommentar

                            • tullebukk
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2006
                              • 5446

                              Da regner jeg med at Stian spiller v back resten av sesongen.

                              Kommentar

                              • HolterKanaris
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • May 2006
                                • 1603

                                Opprinnelig skrevet av tullebukk
                                Da regner jeg med at Stian spiller v back resten av sesongen.
                                Ville ikke satt FOR mye penger på det...
                                ***Større baller enn vett***

                                Kommentar

                                • El Caco
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Aug 2009
                                  • 2286

                                  Jeg har vært en av mange som har kritisert LKE for den jobben han har gjort, men det er såklart ikke å lett når han må spille på venstresiden. Jeg unner han en fast plass på høyreback i Odd, og jeg er ganske sikker på at han vil spille solid der.

                                  Lykke til!

                                  Opprinnelig skrevet av tullebukk
                                  Da regner jeg med at Stian spiller v back resten av sesongen.
                                  Blir nok Steinar på venstre, og PSA inn i midten. Høyrebeinte på venstre ftw!
                                  Who needs drugs when music can make you feel on top of the world? ♫

                                  Kommentar

                                  • Pasi Rasimus
                                    Seniormedlem
                                    Forumonanist
                                    • Feb 2010
                                    • 226

                                    Opprinnelig skrevet av Paddis
                                    En av våre beste? Da er pokker meg nivået lavt... La Stian spille på seg erfaring ut sesongen!
                                    Er absolutt for å dytte inn Ringen ut sesongen, han gjorde etter det jeg leser en meget god figur på venstre back for rekruttene i går!
                                    Når Karim ikke vil skrive ny kontrakt, kan man jo spørre seg om LKE kunne avsluttet for LSK der i høst. Mer stabilitet bak, rettte føtter på rett plass - og ny mann på dødballer...

                                    Kommentar

                                    • Fugl1120
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Sep 2005
                                      • 3528

                                      Jeg tar det som en selvfølge at Henning stiller med det laget han mener er best stilt for å vinne de resterende kampene. Sannsynligvis er det Eriksen og etter min mening en korrekt vurdering dersom vi skal ønske å kjempe i toppen. Stian trenger vinteroppkjøringa for å komme tilbake i gammelt slag.

                                      Forøvrig synes ikke jeg det er spesielt trist at Eriksen forsvinner. Jeg har sett han i en haug av kamper på høyreback for Lyn og han var marginalt bedre der. For meg blir det fullstendig svada å hevde at han ville vært så veldig mye bedre på høyresiden, faktum er at han ikke er en spesielt god spiller med store mangler, både offensivt og defensivt. Man kan godt hevde at han ikke har de beste forutsetningene framover med venstrebeinet, men grov defensiv markeringssvikt, svakt duellspill, plasseringsevne osv. kan ikke skyldes hvilken side han spiller på. Jeg ønsker Lars Kristian lykke til videre i Odd, ikke hans feil at han ikke er god nok.

                                      Når man snakker om spillere som blomstrer i Odd kan man forøvrig også ta en kikk på statistikken til Myklebust der borte...
                                      Lauken er vår venn!

                                      Kommentar

                                      • bjarmann
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Sep 2005
                                        • 2872

                                        Opprinnelig skrevet av tullebukk
                                        Da regner jeg med at Stian spiller v back resten av sesongen.
                                        Kan vi ikke bare hente en gammel Lyn spiller a?
                                        I år så tar vi alt

                                        Kommentar

                                        • Ola
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Dec 2003
                                          • 1651

                                          Jeg savner ingen av Odds tidligere LSK-spillere. Jeg tviler veldig på at jeg noen gang kommer til å savne Lasse.

                                          Også mener jeg vi skal tenke langsiktig og bruke Stian. Denne sesongen ender 5-9. plass uansett.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎