Karim Essediri

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Jan
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Sep 2007
    • 386

    #21
    Virker som folk bruker VG/RB børsen som en slags fasit på hvor gode spillerne er. Jeg leser som regel gjennom børsen etter hver runde, og er like uenig i hver gang. Vi kunne ha vunnet serien med 90 poeng, og fortsatt ikke hatt en spiller i TOP30 på VG-børsen.

    Kommentar

    • norskpoker
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Jan 2007
      • 399

      #22
      Opprinnelig skrevet av OppsalKanari
      Ringstad etter MIN MENING hadde sikkert hatt like mange assists i år hvis han hadde fått like stor spilletid som Essidiri. Og å ha 4.31 i gjennomsnitt er MEGET SVAK. Uansett hvem du spiller for.
      Det er heller ikke vanskelig å overse.
      Så Stian Ringstad - nesten totalt blottet for erfaring fra offensivt spill i Tippeligaen - hadde ligget på topp 5 totalt på assistlisten om han hadde fått tillit hele veien i år? Jeg nesten ikke tenke på hvor dårlig Pall Gunnarson som kun har tre assists så langt i år må ha vært siden Essediri har vært så elendig.

      Kommentar

      • Folke
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jun 2008
        • 5955

        #23
        Opprinnelig skrevet av Jan
        Virker som folk bruker VG/RB børsen som en slags fasit på hvor gode spillerne er. Jeg leser som regel gjennom børsen etter hver runde, og er like uenig i hver gang. Vi kunne ha vunnet serien med 90 poeng, og fortsatt ikke hatt en spiller i TOP30 på VG-børsen.
        Jeg leser også ofte VG børsen, ofte jeg rister på hodet selv.. Men du har fått med deg at LSK har hele 4 spiller på topp 30? 3 av dem er på topp 8. Toppscorern og poengligaen tilhører LSK, på assisttoppen er LSK overlegne med 3 spillere blant topp 12 og på lagpoeng ligger klubben på delt 3. plass sammen med Molde. At media har fått med seg de gode kampene til LSK er hvertfall helt sikkert!

        Kommentar

        • Torolf
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2004
          • 9574

          #24
          Merkelig at folk henger seg opp i Karims innlegg, når det er helt andre ting han sliter med. Mot Viking hadde han begge beina planta i bakken nesten hver gang han fikk en pasning, med det resultat at enkle pasninger trillet ut til unødvendige innkast. Et annet problem er posisjonering defensivt. Han ligger ofte på halvdistanse og kommer ikke raskt nok opp i press.

          Kommentar

          • KickassKlemp
            Medlem
            Møteplager
            • May 2005
            • 88

            #25
            Forsåvidt enig med Torolf, det er andre ting enn innlegga til Karim jeg sliter med i år. Posisjonering, lite flyt og bevegelse, samt det faktum at han sannsynligvis er den eneste backen i landet som ikke har gått inn i ÉN eneste takling i hele år. Han var bedre defensivt i fjor, og når det offensive spillet i laget ikke stemmer, så ser man hvor jævlig dårlig mannen kan være. Generelt gode innlegg, og endel assists er det (og det er bra), men altfor dårlig defensivt. Også er det bra kjedelig å få tildelt et frispark i nydelig posisjon, og bare VITE at ballen kommer til å dale ned pent og pyntelig i klypene på keeper. Litt mer fart i frisparka, det er bare trening! Litt mer baller defensiv (og offensivt) så er Karim en bra back. Men akkurat nå så river jeg meg litt for mye i håret, på tross av en assist her og der.
            Klempern. Translation german-english: Hammer
            Hammer: To defeat (a person, a team) resoundingly

            Kommentar

            • OppsalKanari
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Mar 2008
              • 1881

              #26
              Opprinnelig skrevet av Torolf
              Merkelig at folk henger seg opp i Karims innlegg, når det er helt andre ting han sliter med. Mot Viking hadde han begge beina planta i bakken nesten hver gang han fikk en pasning, med det resultat at enkle pasninger trillet ut til unødvendige innkast. Et annet problem er posisjonering defensivt. Han ligger ofte på halvdistanse og kommer ikke raskt nok opp i press.
              Det forekommer masse konsentrasjonsvikt i hans spill også. Men jeg må forsøke å drille folk ut av "Karim er så bra fordi han lager mange assists" tankegang.
              Nå bosatt på Rasta !!!!!

              Alltid Celtic og LSK

              Kommentar

              • Boing
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Dec 2005
                • 711

                #27
                Greit Karim har "mange" assists, men det er ikke rart, mot f.eks. viking telte jeg vel 7-8 innlegg/cornere tatt av Karim, men kun 2 av dem var bra, resten var keepermat og allt annet enn bra innlegg. Jeg er sikker på att hvem som helst av LSK-spillerne kunne ha hatt like mange assists eller flere hvis dem hadde fått tatt like mange innlegg/cornere som Karim har.

                Men, Berg bestemmer hvem som skal spille, og min mening endrer ikke Berg sitt synspunkt på Karim.

                Kommentar

                • Leif A
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Dec 2003
                  • 3962

                  #28
                  Opprinnelig skrevet av OppsalKanari
                  Det forekommer masse konsentrasjonsvikt i hans spill også. Men jeg må forsøke å drille folk ut av "Karim er så bra fordi han lager mange assists" tankegang.
                  To nylige eksempler, kun dratt frem fordi det er de jeg husker i farta: Hvem opphevet offsiden på 2-2 målet til RBK i cupkampen? Hvem stoppet opp og unnlot å fullføre løpet hjem i situasjonen der Start fikk straffe og Logi ble utvist?
                  Knurr...

                  Kommentar

                  • OppsalKanari
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Mar 2008
                    • 1881

                    #29
                    Hva syntes folk om Karim i går og forestillinga hans mot Godset...?
                    Nå bosatt på Rasta !!!!!

                    Alltid Celtic og LSK

                    Kommentar

                    • andersmm
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Aug 2006
                      • 5764

                      #30
                      Slette saker offensivt. Dårlige dödballer og klarte aldri å få et eneste innlegg forbi Vilsvik. Et par viktige inngripener bakover. Fyren er vanligvis bedre offensivt en defensivt, men han er tannlös de dagene han ikke klarer å få et eneste innlegg inn i boksen.
                      "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                      Kommentar

                      • Ginola
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Jul 2010
                        • 549

                        #31
                        I andre omgang hadde jeg Karim foran meg på den siden jeg satt. Og han virket rett og slett sløv. Ukonsentrert i mottak. Treg med å komme opp i presset. Fantasiløse og dårlige oppsill. Og ikke minst slet han med å plassere seg.

                        Jeg skulle veldig gjerne sett LKE på høyreback og at vi fant en ny venstreback. LKE har vært svak, men som NOSA, spilelr han i en posisjon som han ikke trives i. Vil tro at vi kunne fått litt flere innlegg og løp fra han om han kunne få lagt inn fra høyre med høyrefoten sin.

                        Registrerer ellers at GAMBOA som ikke fikk kontrakt med LSK for 1.5 år siden (vi valgte å bruke pengene på Tarik) har nå blitt solgt fra FFK til FCK. Skulle gjerne sett at vi signet han og brukte han på backen i fjor, eller kant...

                        Kommentar

                        • OppsalKanari
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Mar 2008
                          • 1881

                          #32
                          Enda en elendig kamp fra Karim. Hvorfor i alle verden får mannen plass på laget UANSETT hvor ille det går med han?
                          Nå bosatt på Rasta !!!!!

                          Alltid Celtic og LSK

                          Kommentar

                          • Percy Nilegård
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Dec 2003
                            • 5146

                            #33
                            Tipper assisten hans teller en del i Bergs hode. Jeg er på ingen måte uenig med deg, mannen er en katastrofe defensivt.
                            "Alltid blodsprengt"!
                            Fong/Macho

                            Even Nordlien

                            Kommentar

                            • andersmm
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Aug 2006
                              • 5764

                              #34
                              Opprinnelig skrevet av Ginola
                              Registrerer ellers at GAMBOA som ikke fikk kontrakt med LSK for 1.5 år siden (vi valgte å bruke pengene på Tarik) har nå blitt solgt fra FFK til FCK. Skulle gjerne sett at vi signet han og brukte han på backen i fjor, eller kant...
                              Facepalm.... Hvor mange ganger må det gjentas för folk skjönner det. Vi hadde allerede god dekning på höyrebacken da han var på prövespill som et alternativ på venstrekant. Med de ökonomiske forutsetningene vi hadde på tidspunktet så fantes det ikke rom for den luksusen det innebärer å signere en höyreback, når man allerede har to-tre etablerte spillere som kan bekle posisjonen i tillegg til et par unggutter som kan gjöre det samme.
                              "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                              Kommentar

                              • erikh
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Feb 2008
                                • 443

                                #35
                                Er vanskelig å bestemme seg helt for Karim...han sugde defensivt i går, og gjør en skikkelig juniorfeil når han blir overspilt før 1-0 målet, i stedet for å følge løpet til drage, blir han stående i ingenmannsland og drage løper enkelt bak ham og regisserer scoringen. Så, slår han en briljant utsidepasning til BBS som header ut til volley'n til nosa....og LSK får 2-2

                                jeg savner forsvarsspillere som kan spille forsvar

                                Kommentar

                                • bjarmann
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Sep 2005
                                  • 2872

                                  #36
                                  Opprinnelig skrevet av Percy Nilegård
                                  Tipper assisten hans teller en del i Bergs hode. Jeg er på ingen måte uenig med deg, mannen er en katastrofe defensivt.
                                  Er ikke bare det som er katastrofe hos han. Dødballene hans er jo en spøk. Finnes det en mindre farlig dødballfot innen landets grenser enn hans? Jeg tviler. Motstanderne må jo rett og slett le av han, oss og Berg for at han nærmest har monopol på å ta dødballene våre. Som igår så går det en av 50 ganger, men tenk om vi hadde hatt en som slår legga hardt inn i stedet for å legge de slik at de kommer ned med snø på. Da hadde det blitt mye mål, for vi skaper utrolig mange cornere og frispark i farlig situasjon. Men hey, vi har jo det jo! Ringen har jo en fantastisk dødballfot, men det klarer du ikke å se Henning. Tør du ikke å ta ansvaret fra Esse? Ser du ikke det alle andre ser? Nei fy faen jeg savner Stoffe og Påsan ass
                                  I år så tar vi alt

                                  Kommentar

                                  • OppsalKanari
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Mar 2008
                                    • 1881

                                    #37
                                    Someone said to me last night in the stands.... "We have the worst pair of full-backs in the league".

                                    Now... I rate LKE more than I rate Essidiri. But I think both of then aren't up to scratch. And when I have looked at the table and each teams right and left-backs.... Its bang on the money.

                                    Would you swap Karim for Brian Priske for example? Of course you would.... in a heartbeat.

                                    The man is a catastrophe in defence. His deliveries are sub-par (both in open play and from dead ball situations).

                                    People on this thread go-on about "But what about his corner, which gave us 2-1"???

                                    Well.... if anyone, and I mean anyone hit six corners in a game, I'd expect them to connect with at least one of our men in the box. It WASNT that Karims corner was any good, it was Ohi's movement which deserved the goal.

                                    Oh... and by the way. Tromsø lost that game, we didnt win it.
                                    Nå bosatt på Rasta !!!!!

                                    Alltid Celtic og LSK

                                    Kommentar

                                    • Ola
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Dec 2003
                                      • 1651

                                      #38
                                      Sett kampen i opptak nå. Jeg er skremt over kvaliteten på backene våre. Jeg har sagt det i to år, og jeg er glad for at også andre begynner å se det - vi HAR faktisk ligaens svakeste backer, og de koster oss mål i mot, eller kanonsjanser i mot i hver eneste kamp. Eriksen med tre enorme brølere i går, Esset med to. I tillegg utmerker begge seg med mye feilposisjonering, mangler støt på ballfører og ytterst få taklinger. Det er som sagt kun en positiv faktor i dette; de har begge utgående kontrakter.

                                      Tisp:
                                      Dyrk frem en juniorback umiddelbart. Bruk Ringstad og om mulig Tokstad. Se nærmere på de islandske U21-backene. Se nærmere på de beste backene i Adeccoen.

                                      Kommentar

                                      • OppsalKanari
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Mar 2008
                                        • 1881

                                        #39
                                        Men kommer LSK til å stille med la oss si: Ringstad på venstre back og enten Pedersen eller Tokstad på høyresida under Berg?

                                        Nei.... Aldri.
                                        Nå bosatt på Rasta !!!!!

                                        Alltid Celtic og LSK

                                        Kommentar

                                        • sten
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Feb 2005
                                          • 873

                                          #40
                                          hent Martin Linnes!!!!! Han er klar for å ta steget opp i tippeligaen

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎