Karim Essediri

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • BennyLem
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2005
    • 2902

    Opprinnelig skrevet av Xavi
    Hvem skulle spilt istedet for Karim i går med tanke på at resten av laget spilte mot Skedsmo?
    Bedre å starte med ti mann.
    Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

    Kommentar

    • GIFKanari
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2009
      • 8243

      Opprinnelig skrevet av Xavi
      Hvem skulle spilt istedet for Karim i går med tanke på at resten av laget spilte mot Skedsmo?
      Karim kunne spilt der han hører hjemme slik han har stelt seg selv, i tredjedivisjon. LKE kunne dermed spilt på plassen han har best forutsetinger for å levere, og Ringstad på venstra.

      Kommentar

      • *46*

        Opprinnelig skrevet av GIFKanari
        Karim kunne spilt der han hører hjemme slik han har stelt seg selv, i tredjedivisjon. LKE kunne dermed spilt på plassen han har best forutsetinger for å levere, og Ringstad på venstra.
        Karim kunne vel ikke spilt kampen i 3. div?

        Kommentar

        • Folke
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jun 2008
          • 5955

          Opprinnelig skrevet av *46*
          Karim kunne vel ikke spilt kampen i 3. div?
          Om Berg hadde gjort som han skulle så.. Men ja, akkurat i går så kunne han ikke det.

          Kommentar

          • _Jonern
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2004
            • 4376

            Opprinnelig skrevet av BennyLem
            Bedre å starte med ti mann.
            Kjegle eller 10 mann. Alt er egentlig bedre enn Tippeligaens dårligste back. Herregud, hans håpløse spill får meg til å savne Dan Anton....
            ..................

            Kommentar

            • Seb.R
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2006
              • 4159

              Apropos dødballer. Ta en titt på Matland for Aafk mot RBK nå. Livsfarlig hver gang. Harde baller i riktig høyde i farlig rom. Det stikk motsatte av alle dødballene til LSK de siste åra.
              www.sebastianramsland.com
              www.twitter.com/sebramsland

              Kommentar

              • trigz
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2004
                • 7037

                Eller ta en titt på Johan Andersson mot oss i går. Prima dødballer hele kampen gjennom. Han og Ørjan Hopen har lagt de beste dødballene på Åråsen i år.
                Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                Kommentar

                • andersmm
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Aug 2006
                  • 5764

                  Opprinnelig skrevet av Seb.R
                  Apropos dødballer. Ta en titt på Matland for Aafk mot RBK nå. Livsfarlig hver gang. Harde baller i riktig høyde i farlig rom. Det stikk motsatte av alle dødballene til LSK de siste åra.
                  Innlegga hans ligger bak begge måla til Aafk (godt hjulpet av Örlund).
                  "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                  Kommentar

                  • brattsomf
                    Juniormedlem
                    Bøffel
                    • Jul 2005
                    • 22

                    Jeg har sett Stabæk kampen for 3. gang nå, (nyoperert rygg, kjeder meg) og ser den ufortjente, usakelige kritikken som rettes mot Karim, her på forumet.

                    Dette er samme kritikken som Legenden fikk for noen år siden, da vi hadde motgang. Finne syndebukker. Og da noen har kommet opp med et navn, henger massene seg på, med usakeligheter og sjikane. De fotballfaglige kunnskapene til enkelte her, er til å le av.
                    Selv om man har lagt en av våre egne for hat, må det gå an å være saklige.

                    Nok en bedriten kamp av Karim, og det ser ikke ut til å affisere ham det minste heller. Kroppsspråket hans får Nosas nykker til å fremstå som peanuts. Og Karims opptreden gir jo Nosas anklager om forskjellsbehandling masse vann på mølla. Det er noe ganske unikt i profesjonell fotball at en spiller på utgående kontrakt, og som ikke vil signere ny, fortsatt stiller i førstelleveren. Det er ille nok med LKE, det er direkte provoserende med Karim.

                    Og på benken sitter Ringstad og lurer nok på hva som er vitsen i å fortsette i LSK.
                    Bedriten kamp??? Hvilken kamp har du sett?
                    Hvordan er kroppsspråket og hvordan bør det være???

                    Karim gjorde ingen "store" feil defensivt.
                    Hadde 1 feil ellers defensivt.
                    Han hadde 1 passningsfeil offensivt.
                    Dødballene er bra denne kampen. Kun en corner som kommer løst på første. Vi har farligere cornere enn Stabæk.
                    Offensivt er han solid. Han er med opp på kanten, på hvert angrep, og er den mest passningsikre spilleren denne kampen sammen med Gislasson. Stengel ble byttet ut, fikk ikke til noen ting mot Karim og Gislasson. Stengel hadde mange forsøk mot Karim, men måtte hele tiden skjære inn tidlig mot Gislasson.

                    LKE blir totalt utfinta 2 ganger. Vinner ingen hodedueller i første omgang. Han har veldig lav treffprosent på passninger. Han hadde 1 horribel tversoverpassning, som Stabæk snapper opp.(dette er grunnleggende ferdigheter som mangler, ikke at han spiller på feil side) Offensivt helt ufarlig. (selv om han nok skulle hatt et straffespark idag).


                    Eller ta en titt på Johan Andersson mot oss i går. Prima dødballer hele kampen gjennom. Han og Ørjan Hopen har lagt de beste dødballene på Åråsen i år.
                    Ja, hva med de dødballene?
                    De hadde 1 !! halvsjanse etter corner.

                    Vi hadde 1 kjempesjanse og en halvsjanse.

                    Problemet mot Stabæk, var ikke Karim. Heller ikke LKE, selv om han hadde en mye dårligere dag på jobb.
                    Logi! Usikker, nølende i feltet. Lager 2 unødvendige cornere. 15 av 17 lange utspark treffer Stabæk spillere, eller går ut over sidelinja!!!!

                    Unggutta sliter veldig med mottak og passninger og vi klarer ikke av den grunn å komme på overganger. (som ikke er gjennomløpspassninger). Bolly mister ballen 3 ganger på dårlig mottak. (nesten upresset) Samme med de andre ungutta. Mister ballen unødvendig mange ganger. Taper de fleste 1. ballene. (De lange fra Logi)

                    Jeg vet ikke hva slags tilbud Karim har takket nei til fra klubben.
                    Offensivt vil jeg savne Karim. Han er med opp på kanten i nesten alle angrep, kampen i gjennom. Utrolig mange løp, god arbeidsmoral.
                    Deffensivt har han heller ikke gjort noen dårlig jobb.
                    Dødballene har vært til tider svake, men vi har da også putta en del på dødballer de siste åra. Og jeg tror ikke det har vært noe krav fra Karim, å være "fus i alt".

                    Det virker som om de av og til dårlige dødballene, overskygger de gode egenskapene til spilleren helt. Hadde vi hatt en annen mann, på dødballer, tror jeg ikke det hadde vært noe problem.


                    Brattsomf.

                    Kommentar

                    • G-Man
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Sep 2011
                      • 3155

                      Jeg har også sett Stabæk kampen om igjen, og deler faktisk din oppfatning. Dette var en av Karims bedre kamper på lenge. Likevel, dødballer er en viktig del av spillet (og har definitivt vært noe vi er kjent for). Når de så ofte svikter (og feilprosenten har vært veldig høy denne sesongen), så er det lett å slakte alt Karim gjør. Jeg er en av dem som lenge har ønsket meg at Henning B skulle teste ut noen alternativer på dødball, men det ser ikke ut til å skje.

                      Kommentar

                      • GIFKanari
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2009
                        • 8243

                        Opprinnelig skrevet av brattsomf
                        Jeg har sett Stabæk kampen for 3. gang nå, (nyoperert rygg, kjeder meg) og ser den ufortjente, usakelige kritikken som rettes mot Karim, her på forumet.

                        Dette er samme kritikken som Legenden fikk for noen år siden, da vi hadde motgang. Finne syndebukker. Og da noen har kommet opp med et navn, henger massene seg på, med usakeligheter og sjikane. De fotballfaglige kunnskapene til enkelte her, er til å le av.
                        Selv om man har lagt en av våre egne for hat, må det gå an å være saklige.



                        Bedriten kamp??? Hvilken kamp har du sett?
                        Hvordan er kroppsspråket og hvordan bør det være???

                        Karim gjorde ingen "store" feil defensivt.
                        Hadde 1 feil ellers defensivt.
                        Han hadde 1 passningsfeil offensivt.
                        Dødballene er bra denne kampen. Kun en corner som kommer løst på første. Vi har farligere cornere enn Stabæk.
                        Offensivt er han solid. Han er med opp på kanten, på hvert angrep, og er den mest passningsikre spilleren denne kampen sammen med Gislasson. Stengel ble byttet ut, fikk ikke til noen ting mot Karim og Gislasson. Stengel hadde mange forsøk mot Karim, men måtte hele tiden skjære inn tidlig mot Gislasson.

                        LKE blir totalt utfinta 2 ganger. Vinner ingen hodedueller i første omgang. Han har veldig lav treffprosent på passninger. Han hadde 1 horribel tversoverpassning, som Stabæk snapper opp.(dette er grunnleggende ferdigheter som mangler, ikke at han spiller på feil side) Offensivt helt ufarlig. (selv om han nok skulle hatt et straffespark idag).Brattsomf.
                        Lagt for hat? Finne syndebukker? Useriøst? Sørg for at din egen sti er ren før du anklager andre, spesielt når du tar på deg dommerkappen over moral og anstendighet. Greit nok, jeg var kanskje i overkant krass, men det bunner i det faktum at vi lar en spiller som tydelig har signalisert at han vil bort, fortsatt er å finne i startelleveren. Slikt ser du ikke andre steder, slike spillere blir sendt ned på reservelaget umiddelbart eller har en tilværelse på benken resten av sin kontraktstid. Og en tynn stall er ingen unnskyldning da vi har alternativer.

                        Hva angår kroppspråk sikter jeg til situasjoner som den der Karim hadde en håpløs avklaring rett opp i lufta langt inne i egen sekstenmeter og som førte til en farlig avslutning for Stabæk i nettveggen. I etterkant ser man ingen reaksjon i det hele tatt, bare et kroppsspråk som skriker likegyldighet. Synes jeg da, får jeg vel da tillegge for sikkerhets skyld.

                        Har overhode ingen dårlig samvittighet angående Karim og denne anklagelsen om å finne syndebukker. Jeg er ihvertfall ikke blant dem som karakteriserer spillere som har vært blant lagets beste (les Nosa) i vendinger som "ødeleggende for laget" osv. Uten hans prestasjoner kan man vel kunne argumentere med at vi hadde ligget ungefär i paritet med Start. Men det skal vel være forskjell på folk etter forventninger kanskje.

                        Kommentar

                        • Hamburg & Kanari
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Aug 2005
                          • 3006

                          Opprinnelig skrevet av brattsomf
                          LKE blir totalt utfinta 2 ganger. Vinner ingen hodedueller i første omgang. Han har veldig lav treffprosent på passninger. Han hadde 1 horribel tversoverpassning, som Stabæk snapper opp.(dette er grunnleggende ferdigheter som mangler, ikke at han spiller på feil side) Offensivt helt ufarlig. (selv om han nok skulle hatt et straffespark idag).
                          Hmmm. her driver man og snakker om hvem som er minst rævva back'en, LKE, Essediri eller Dan Anton (!).

                          Det får meg til å mimre litt om noen andre høyre backer, nevner i fleng brilliante klubblegender som Dennis Schiller, Erik Soler, Christoffer Andersson.

                          Og gleder meg til det kommer inn noen nye back-talenter :-)

                          Samt et nytt alternativ på spissplass, en ny midtbanestrateg og en ny keeper. Et par nye Nigerianere.
                          +Sundgot tilbake i besteform etter skade.
                          LSK Norges beste lag

                          Kommentar

                          • Bukkenbruse
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • May 2008
                            • 515

                            Opprinnelig skrevet av brattsomf
                            Jeg har sett Stabæk kampen for 3. gang nå, (nyoperert rygg, kjeder meg) og ser den ufortjente, usakelige kritikken som rettes mot Karim, her på forumet.

                            Dette er samme kritikken som Legenden fikk for noen år siden, da vi hadde motgang. Finne syndebukker. Og da noen har kommet opp med et navn, henger massene seg på, med usakeligheter og sjikane. De fotballfaglige kunnskapene til enkelte her, er til å le av.
                            Selv om man har lagt en av våre egne for hat, må det gå an å være saklige.

                            Brattsomf.
                            Du har helt rett i at dette var en bra ok kamp av Karim. Jeg har dog sett de fleste kampene våre 2 ganger i år (på stadion og på tv i opptak) og det burde strengt tatt du også gjøre. Det som er gjennomgående med Karim er følgende.

                            Han er kanskje tippeligaens dårligste hodespiller. Som regel unngår han duellen (rygger bort fra spiller) og går han først opp går han opp svært halvhjertet. Den ene hodeduellen han vinner mot 16 år gamle Stengel mot Stabæk er vel den 2 hodeduellen han vinner i år (tror også han vant en mot Haugesund hjemme).

                            Han er "feig" i den grad at han er av de værste til å snu ræva til når han står i mur evt skal blokkere skudd. Ofte veldig halvveis i presset.

                            Han ligger særdeles ofte feil i forhold til forsvarsrekka. Karim har en tendens til enten ligge a) for høyt og for langt inn. Jeg har ikke tall på hvor mange ganger motstanderen kom rundt på høyrebacken vår de første 10-15 seriekampene våre fordi de spilte i et rom Karim skulle ha dekket, men som han ikke dekker. eller b) han er den ene som ligger bak og opphever offsiden, noe som ihvertfall ved 3 tilfeller i år har ført til baklengs.

                            Han har et særdeles enkelt offensivt register. Ja, han er veldig flink til å komme framover i banen, MEN han har en utpreget tendens til å stoppe opp angrepene når han mottar ballen ved å ikke ta den med seg i fart, men å stoppe den for så å prøve å forsere backen før han skal slå inn. Dette har ikke Karim fart til, og mange angrep går fløyten pga dette.
                            I tillegg tror jeg at jeg har sett 2 ganger i år at han går innover i banen når han er en mot en mot back. Mao er han særdeles forutsigbar for en motstanderback. Det er egentlig utrolig at han kommer forbi såpass ofte som han gjør, men at han hadde hatt en langt større suksessrate med et litt større register enn "stopp ballen, fint innlegg, vend litt utover og prøv å løp forbi - slå inn). Når man gjør dette 97 av 100 ganger blir det ikke spesielt imponerende.

                            Han slår alt for mange støttepasninger i løpet av en kamp når han befinner seg i posisjon pluss/minus 10 meter fra midtlinja. Dette kommer av hans begrense fart og evne til å forsere motspillere i kombinasjon med at han er særdeles lite kreativ. Karim har faktisk pasningsfot til å slå bedre oppspill enn PSA, Kippe og Pedersen, men han gjør det langt sjeldnere.

                            I tillegg har han i år spesielt hatt mildt sagt meget varierende kvalitet på dødballene sine.

                            Det er sikkert noe som burde vært tillagt, men dette er ihvertfall i hovedsak bakgrunnen for mitt negative syn på Karim på generell basis. Kampen mot Stabæk er jeg enig i at han var ok, noe som bare skulle mangle i og med at han stort sett møtte en 16 år gammel gutt som spilte i en uvant posisjon og som heller ikke er av de største 3-4 største stjernene i sitt årskull i Norge.

                            Kommentar

                            • sten
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Feb 2005
                              • 873

                              lurer på hvor karim spiller neste år. statistikken sier vel odd:-)

                              Kommentar

                              • brattsomf
                                Juniormedlem
                                Bøffel
                                • Jul 2005
                                • 22

                                Se hva jeg quoter da:
                                Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                                Nok en bedriten kamp av Karim, og det ser ikke ut til å affisere ham det minste heller.
                                Du sier det jo selv.
                                Dette var ikke en dårlig kamp av Karim.

                                Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                                Lagt for hat? Finne syndebukker? Useriøst? Greit nok, jeg var kanskje i overkant krass, men det bunner i det faktum at vi lar en spiller som tydelig har signalisert at han vil bort, fortsatt er å finne i startelleveren.
                                Du innrømmer at du var litt krass, men hvorfor skrev du at han var bedriten da?

                                Karim har takket nei, til klubbens tilbud.
                                Kan det hende at tilbudet var litt dårlig? Kanskje han krever for mye, jeg vet ikke.
                                Han har vel ikke signet for noen andre enda, så han har kanskje døra på gløtt, ikke vet jeg.

                                Det er vel flere i troppen som ikke har kontrakt neste år.


                                Jeg mener at det er ikke backenes skyld, at det har gått dårlig i det siste.
                                Det at Ujah, Nosa og Søgård forsvant og BBS ute med skade, er nok en større grunn.

                                Og erstatte disse er langt viktigere enn å bytte begge backene.

                                Hadde vi beholdt dem, hadde vi fortsatt vært i toppen. Laget hadde hatt selvtillit og ingen hadde klagd.

                                Men, hvis vi skal ha inn 2 backer, 1 keeper, 2 på midten og 1 på topp som alle skal gå rett inn på laget, blir det:
                                1) Dyrt
                                2) Det er farlig å bytte ut så mange spillere på en gang, med begrenset økonomi. Stort sett bare nyopprykkede lag gjør dette.

                                http://www.rb.no/lsk-magasinet/article5774386.ece

                                Hvis disse følelsene skal inn i spillergruppa, kan vi ikke bytte så mange hvert år.


                                Brattsomf

                                Kommentar

                                • Øystein
                                  Medlem
                                  Møteplager
                                  • Feb 2006
                                  • 79

                                  Opprinnelig skrevet av sten
                                  lurer på hvor karim spiller neste år. statistikken sier vel odd:-)
                                  Haha... Så blir Lasse flyttet over på venstre back der også

                                  Kommentar

                                  • RSP
                                    Moderator
                                    • Aug 2004
                                    • 10498

                                    Moderatormelding:
                                    Temaet i denne tråden er Karim Essediri, enn så lenge LSK-spiller. Innlegg slettet.

                                    Kommentar

                                    • _Jonern
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jan 2004
                                      • 4376

                                      Gratulerer vår dødballekspert med sesongens corner nr. 456., 457., 458., og 459 som ble klarert ut fra første stolpe i dag. Ingen tvil om at du står igjen etter treninger og driller dødballer hvertfall!
                                      ..................

                                      Kommentar

                                      • bjarmann
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Sep 2005
                                        • 2872

                                        Opprinnelig skrevet av _Jonern
                                        Gratulerer vår dødballekspert med sesongens corner nr. 456., 457., 458., og 459 som ble klarert ut fra første stolpe i dag. Ingen tvil om at du står igjen etter treninger og driller dødballer hvertfall!
                                        I en annen tråd ble spørsmålet om vi noensinne har hatt en dårligere keeper enn Logi tatt opp. Jeg vil her spørre, har vi noen gang hatt en dårligere dødballtaker? Svaret er et rungende NEI! Han har sammen med Berg som faktisk lar han slå disse dødballene ruinert vår historie som landets beste på dødballer, selv om hele fotballnorge fortsatt lever i den illusjonen. Vi er nå landets dårligste. Karim, you're a bad dream
                                        I år så tar vi alt

                                        Kommentar

                                        • HSft
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Dec 2004
                                          • 6075

                                          Synes han oftere og offtere roter bort gode innleggsmuligheter i åpent spill. Istedenfor å slå inn ballen når han er fri og det er folk i feltet roter han seg inn i trange situasjoner.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎