Ruben Gabrielsen

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Geirfugl
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Nov 2006
    • 561

    #21
    Opprinnelig skrevet av erikh
    Jeg er litt usikker på om Ruben har høyden til å spille midtstopper i norsk fotball, men han har teknikken, pasningsfoten og duellstyrken til å bli en god spillende stopper.
    Han er fem cm høyere enn Steinhard og to cm lavere enn PSA, i følge Stallen 2011-tråden. Altså bør ikke det være noe problem. Og apropos Steinhard og PSA: Liten tvil om at minstemann ruler på hodet både på offensive og defensive dødballer, eller?

    Kommentar

    • erikh
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Feb 2008
      • 443

      #22
      Opprinnelig skrevet av Geirfugl
      Han er fem cm høyere enn Steinhard og to cm lavere enn PSA, i følge Stallen 2011-tråden. Altså bør ikke det være noe problem. Og apropos Steinhard og PSA: Liten tvil om at minstemann ruler på hodet både på offensive og defensive dødballer, eller?
      Fem cm er ganske mye.

      Jeg mener forøvrig PSA er langt bedre enn steinhard på hodet. i løpet av de få minuttene PSA har spilt har han kommet til flere avslutninger på hodet enn resten av laget tilsammen på dødball.

      Men Ruben er ikke lav nei, men skulle gjerne hatt ham 5-10cm høyere

      Kommentar

      • knut
        Make knut Great Again
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Dec 2006
        • 9370

        #23
        Opprinnelig skrevet av *46*
        Greit at Roger er 23 år, men å gi han og Ruben det defensive ansvaret på midten er litt gambling.
        Ruben er pdd ikke god nok for mitt LSK. Men det kommer seg

        Kommentar

        • *46*

          #24
          Opprinnelig skrevet av knut
          Ruben er pdd ikke god nok for mitt LSK. Men det kommer seg
          Synes han var bedre mot Aafk enn på lenge. Samspillet mellom han, Bolly og Ringstad var ganske så bra til tider. Jeg er 100 % sikker på at han kommer til å klare seg godt i fremtiden.

          Litt off-topic, men når vi først snakker om Ruben. Hadde noen spurt meg for 2 år siden hvem som vil utmerket seg mest av Tokstad, Ringstad og Gabrielsen - ville jeg svart Tokstad uten å blunke. Så feil kan man ta, han har dessverre ikke kommet opp på høyt nok nivå...

          Kommentar

          • OppsalKanari
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Mar 2008
            • 1881

            #25
            Is anyone else of the the thinking that Ruben would make a much better centre back than a ball-winning\ protecting midfielder?

            He's got the physique, the enthusiasm, the speed and the knowledge of the game which to me are the tools needed for a good centre half. (And lets be honest, nigh on 99 percent of all centre halves would have lost in the air against Ojo from a standing jump last night-)

            What he doesnt have (which is a must) for all midfielders is a distribution radius of over 10 metres. He's not got the passing foot of Gislason, has he?
            Nå bosatt på Rasta !!!!!

            Alltid Celtic og LSK

            Kommentar

            • Oddis
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Feb 2006
              • 2744

              #26
              Opprinnelig skrevet av OppsalKanari
              Is anyone else of the the thinking that Ruben would make a much better centre back than a ball-winning\ protecting midfielder?

              He's got the physique, the enthusiasm, the speed and the knowledge of the game which to me are the tools needed for a good centre half. (And lets be honest, nigh on 99 percent of all centre halves would have lost in the air against Ojo from a standing jump last night-)

              What he doesnt have (which is a must) for all midfielders is a distribution radius of over 10 metres. He's not got the passing foot of Gislason, has he?
              Er veldig enig. Med tanke på hvor utviklingen av fotballen går, er det også en stor fordel som midtstopper å ha spilt sentralt på midtbanen. Det har han gjort, og bør også få flere kamper der for å utvikle forståelsen for spillet, samt teknikk og pasningferdigheter. Trur han har størst potensiale som midtstopper!
              Ingen ambisjoner, optimisme eller entusiasme.

              Kommentar

              • superbøffel
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Aug 2005
                • 5611

                #27
                Opprinnelig skrevet av Oddis
                Er veldig enig. Med tanke på hvor utviklingen av fotballen går, er det også en stor fordel som midtstopper å ha spilt sentralt på midtbanen. Det har han gjort, og bør også få flere kamper der for å utvikle forståelsen for spillet, samt teknikk og pasningferdigheter. Trur han har størst potensiale som midtstopper!
                Ruben har utvilsomt størst potensiale som midtbanespiller. Bra teknikk, gode ballvinner egenskaper og pasningblikk som mye mer modent enn alderen skulle tilsi. At han ikke har distribusjonsradius utover 10 meter er i beste fall bare tull - han er meget bra på å sende vingene igjennom i bakrom. At han har en lang vei å for å være en dominerende midtbanespiller i TL er det liten tvil om, men han er samtidig det største midtbanetalentet vi har i LSK.

                Ruben kommer til å bli stor, og han blir størst på midtbanen.
                Enøyd i de blindes dal.

                Kommentar

                • 14
                  Medlem
                  Møteplager
                  • May 2005
                  • 91

                  #28
                  Ang. Rubens beste plass på banen vil jeg si meg uenig. Tror han har absolutt størst potensiale sentralt på midten, av to grunner:

                  1) Han har masser av fysikk, stor rekkevidde og ferdigheter til å gjøre noe offensivt (til å være en dyp midtbanespiller, mener jeg, ikke misforstå; han blir aldri noen playmaker). Sparringa med Austin på midten i går var interessant, ser absolutt likheter mellom de to som spillertype.
                  2) Han mangler hurtigheten som skal til for å være midtstopper på høyt nivå i dag. Her ble han avslørt et par ganger også i går; bruker for lang tid på å komme opp i maksfart (som imidlertid er brukbar), og blir derfor hengende bakpå.

                  Så skal det også sies at han vel aldri har lagt skjul på at han selv ønsker å spille lenger fram i banen, noe som også er viktig.

                  I år har han fått tillit på midten, og vist at han har tatt store steg i løpet av de siste par åra. Neste år har vi forhåpentligvis et par litt mer erfarne folk sentralt på midten (Gislason og en til, ja takk) som Ruben kan se på, lære av, og utvikle seg mer "under radaren". Tror han har godt av det, er uansett helt sikker på at det blir mye spilletid på ham selv med større konkurranse neste sesong. Så blir det bare et spørsmål om tid før han slår seg inn i startelleveren for godt, og da ikke pga mangel på konkurranse, men rett og slett fordi han da blir unstoppable.

                  Kommentar

                  • MortenA
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2007
                    • 3347

                    #29
                    Jeg må vel innrømme at jeg hadde kassert Ruben's fremtid i LSK, men denne sesongen har han virkelig vist seg frem. Jeg ser ingen grunn til å dytte han ned i forsvaret igjen, da han synes å ha en god aksjonsradius som kommer bedre til sin rett på midtbanen. At pasningsspillet ikke har kommet til sin rett, kommer vel mer av at laget ikke har gitt hverandre gode vilkår.
                    Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                    Kommentar

                    • tilt
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Apr 2007
                      • 813

                      #30
                      Hva er status her ? Skada ? Ikke i troppen mot Saftkokera.
                      livet er en gamp for de som ikke kan si k
                      https://twitter.com/#!/KjetiI

                      Kommentar

                      • HSft
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Dec 2004
                        • 6075

                        #31
                        Opprinnelig skrevet av tilt
                        Hva er status her ? Skada ? Ikke i troppen mot Saftkokera.
                        Han var borte pga familiere årsaker, ble det sagt.

                        Kommentar

                        • tilt
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Apr 2007
                          • 813

                          #32
                          Aha. Sånt pleier alldri å være noe gøy. Da er det nok ikke snakk om konfirmasjon eller barnedåp...
                          Tør vi håpe at han er tilbake mot Aalesund ? Synes han burde få flere sjanser.
                          livet er en gamp for de som ikke kan si k
                          https://twitter.com/#!/KjetiI

                          Kommentar

                          • Kjell.T.Ring
                            Poll St. Ring
                            --==FORUMRUNKER==--
                            • Dec 2005
                            • 11796

                            #33
                            På tide at han får tilbake afroen også.

                            Er man kapabel til afro... Har man afro!
                            Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                            Kommentar

                            • El Caco
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Aug 2009
                              • 2286

                              #34
                              Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
                              På tide at han får tilbake afroen også.

                              Er man kapabel til afro... Har man afro!
                              Hadde helt glemt det, men den er jo fantastisk!

                              Who needs drugs when music can make you feel on top of the world? ♫

                              Kommentar

                              • Joha
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Nov 2003
                                • 314

                                #35
                                Opprinnelig skrevet av HSft
                                Han var borte pga familiere årsaker, ble det sagt.
                                Kondolerer så mye Ruben trist og lese oa i dag og se at du har mistet din mor føler med deg og familien i sorgen

                                Kommentar

                                • siljelille
                                  Seniormedlem
                                  Forumonanist
                                  • Jul 2006
                                  • 152

                                  #36
                                  jeg sendte Ruben en melding å fortalte han at vi alle i kfl tenker masse på han om dagen, og føler med han i sorgen.

                                  han takket masse for dette, å sa det betydde mye

                                  Kommentar

                                  • Robiwan
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Sep 2006
                                    • 603

                                    #37
                                    Leste fra Nyhetstråden at han er tilbake og scoret for LSK-rekruttene. Velkommen tilbake Ruben!
                                    Skal du eller noen du kjenner ta teoriprøven til bil, last ned appen våres gratis https://itunes.apple.com/no/app/f-rerpr-ven/id577233339

                                    Kommentar

                                    • KFL41
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • May 2004
                                      • 3648

                                      #38
                                      Er det tema å bruke Lunan som stopper? Han spilte stopper når Kippe gikk fram i går. Jeg tror det er på den plassen han har størst potensial. Han er markant bedre med ballen i beina enn f eks Kippe, Nystuen og Pedersen. Kan bli en spillende stopper. Henning Berg fremhevet han som en god spiller en mot en og han er vel ikke redd for å tackle så det lukter svidd. Spørsmålet er rett og slett om han er god nok som stopper i tippeligaen? Vi er jo egentlig ikke i posisjon til å gamble heller, mtp at vi ligger på en direkte nedrykssplass.

                                      Kommentar

                                      • BennyLem
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Aug 2005
                                        • 2902

                                        #39
                                        Opprinnelig skrevet av KFL41
                                        Er det tema å bruke Lunan som stopper? Han spilte stopper når Kippe gikk fram i går. Jeg tror det er på den plassen han har størst potensial. Han er markant bedre med ballen i beina enn f eks Kippe, Nystuen og Pedersen. Kan bli en spillende stopper. Henning Berg fremhevet han som en god spiller en mot en og han er vel ikke redd for å tackle så det lukter svidd. Spørsmålet er rett og slett om han er god nok som stopper i tippeligaen? Vi er jo egentlig ikke i posisjon til å gamble heller, mtp at vi ligger på en direkte nedrykssplass.
                                        Best som høyreback.

                                        For uryddig til å spille stopper.
                                        Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                                        Kommentar

                                        • Rp88
                                          Seniormedlem
                                          Forumonanist
                                          • Oct 2009
                                          • 222

                                          #40
                                          jeg synes han burde prøve seg mer som stopper, får nesten ikke vært verre, enn det har blitt nå.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎