Ruben Gabrielsen

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Yellow-not-jella
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Mar 2009
    • 1606

    Alen for alen, stein for stein. Viktigst å være på riktig vei, skynde seg langsomt. Om et halvår, hvem vet. Tenk høyreback sier noen...
    Er vel sånn at hjernen utvikler seg fram mot 25 år, blir mer "rasjonell", sånn at forståelsen blir bedre og bedre den.

    Kommentar

    • Joha
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Nov 2003
      • 314

      Håper Ruben kommer tilbake for fullt slik han var før han ble skadet

      Kommentar

      • general
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Apr 2004
        • 1150

        Opprinnelig skrevet av Joha
        Håper Ruben kommer tilbake for fullt slik han var før han ble skadet
        Tvilsomt. Selv om både han og klubben håper det! Mange amtører (les de uten tilsvarende medisinsk apparart) med tilsvarende skade må "legge opp" til 1-2 økter i uken.

        Når det er sagt; så virker Ruben som en kjernekar. I tillegg var han latterlig god(alderen tatt i betraktning) når han ble skadet. Kan spille DM, HB og MS og er lokal! RUben tilbake hadde vært en ny signering!

        Ringens gjennombrudd har vist hvor godt det føles og ha en lokal gutt som går foran. Drømmen er Ruben, Ringen og OHi på et topplassert LSK.
        Seriegull 2016!!!

        Kommentar

        • Grusom B
          Generalissimo Bellisimo
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2003
          • 6248

          Jeg ser på Ruben som vår egen, men han er vitterlig fra Gjøvik.
          Ni principe ni rey...

          D10S!

          Kommentar

          • gilbert
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2003
            • 3170

            Opprinnelig skrevet av Grusom B
            Jeg ser på Ruben som vår egen, men han er vitterlig fra Gjøvik.
            Dit han flytta fra Romsås som 10-åring.
            (Sånn bare for fullstendighetens skyld.)

            gilbert

            Kommentar

            • Lars
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Feb 2004
              • 6156

              Ruben er framfor alt fra Romsås, der han bodde de 9-10 første årene av livet sitt. Så fulgte Kapp i Østre Toten kommune i 6-7 år, og nå har han bodd like lenge i Lillestrøm som han bodde ved Gjøvik.

              Romsås ligger 7-8 km (i luftlinje) fra Lillestrøm, og hvis ikke dét kvalifiserer til å være local lad, går vi tøffe tider i møte på den fronten. Haga i Nes, der Stian Ringstad er fra, ligger til gjengjeld over 2 mil fra Lillestrøm (også i luftlinje). Også Holmlia, som har gitt oss spillere som Bolly og Ohi, ligger nærmere Lillestrøm enn Haga.

              Kommentar

              • AG-3
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jul 2006
                • 1081

                Ruben er en av 2 LSK-spillere med røtter fra legendariske Fauchaldplassen og Kapp. Ingrid Moe-Wold på damelaget er også derfra

                Kommentar

                • trigz
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2004
                  • 7028

                  For å være "local lad" må man vel iallfall komme fra samme kommune. Romsås er i Oslo. Ikke at det er så farlig. Hjerte for klubben kan man ha om man så heter Anthony Ujah, det er vel det viktigste.

                  Og Ruben er jo fra Kapp!
                  Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                  Kommentar

                  • Geirfugl
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Nov 2006
                    • 561

                    Samme kommune? Så Fetsundrånern og et par unevnelige er ikke lokale? Og Walstad fra Rælingen f.eks? Totalt uenig. Nedre Romerike er helt klart lokale spillere. Sjøl slenger jeg også med resten av Romerike.

                    Kommentar

                    • Børge
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Sep 2013
                      • 2526

                      Opprinnelig skrevet av trigz
                      Og Ruben er jo fra Kapp!
                      Jeg har dansa på meg store ryggsmerter på Kapp. Nærmere bestemt mjølkefabrikken på Kapp med nyraka dansegulv. Helt suverent! Dama jobba i Norges bondeungdomslag og hadde blå traktor hjemme - helt i min gate! Var en veldig bra fest i samtidig som vi var der på bakkeløp.

                      Fra spøk til alvor - tror Ruben er meget tent på comeback. Han vil vise at han hører hjemme i diskusjonen om hvem som skal starte for sportsklubben når det drar seg til mot sesongstart. Jeg tror han er i en bedre fysisk form enn mange tror, men selve fotballen ligger nok litt bak. Lenge siden han har spilt kamp. Det som taler for Ruben, er at han er ung og har masse pågangsmot - sulten som bare det. Jeg har veldig stor tro på at Ruben vil lykkes med et knakende godt comeback etter alt for langt skadeavbrekk. Og det vet jeg vil glede mange med meg! Ikke minst Ruben selv - han fortjener det etter alt slitet.
                      Sint og tverr på felt N

                      Kommentar

                      • Yellow-not-jella
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Mar 2009
                        • 1606

                        Aldri vist noe som DM, men kanskje med alderen. Vi kan jo håpe.

                        Kommentar

                        • Lars
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Feb 2004
                          • 6156

                          Opprinnelig skrevet av trigz
                          For å være "local lad" må man vel iallfall komme fra samme kommune.
                          Her er du virkelig på villspor. LSK er fra stedet/byen Lillestrøm (derav navnet...), og har ingen geografisk tilhørighet utover det. Skedsmo kommune og Lillestrøm Sportsklubb har ingenting med hverandre å gjøre, kanskje best illustrert gjennom den ufyselige delen av kommunen som kler seg i grått. Om man er lokal eller ikke, kan virkelig ikke handle om annet enn avstanden fra hjemsted til Lillestrøm.

                          Det er faktisk steder i Skedsmo kommune som ligger lenger unna Lillestrøm enn nevnte Romsås. Samtidig kan man stå på treningsfeltet på Vigernesjordet og pælme snøball inn i Fet kommune. Kommunegrensene er altså uinteressante. Andre geografiske begrensninger som for eksempel Romerike er også tullete, siden Romerike strekker seg så langt nordover at passerspissen treffer Drammen hvis du vrir den i vestlig retning.

                          Vi kan selvfølgelig sette en unødvendig smal definisjon på hvem som er lokale for LSK, slik du forsøker. Men da er det kun ett skille som gjelder: Lillestrømling eller ikke lillestrømling. Og siden Lillestrøm er en veldig liten by med noe sånt som 13.000 innbyggere, kommer det til å være langt mellom lillestrømlingene på LSK. En bredere definisjon av lokale spillere er derfor ønskelig, og da må vi selvfølgelig komme inn på avstander. Sier vi en radius på 1 mil for å inkludere steder som Frogner, Fetsund og Lørenskog, inkluderer vi nødvendigvis også deler av Oslo kommune som Vestli, Romsås og Stovner. Selv opererer jeg med en enda videre definisjon av lokale spillere, fordi jeg finner en slags glede i å se på for eksempel Stian Ringstad som lokal.

                          For øvrig tror jeg klubben taper mye på å hele tiden definere seg vekk fra Oslo, bare fordi det er Oslo. Det er ingen grunn til at klubben ikke skal satse på å rekruttere både spillere og supporterere fra et sted som Ellingsrud, bare fordi det er i Oslo kommune. Det ligger jo nærmere Åråsen enn Ullevaal. Men det er en annen diskusjon.

                          Kommentar

                          • sigurdsen
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Aug 2006
                            • 1817

                            Opprinnelig skrevet av Lars

                            Andre geografiske begrensninger som for eksempel Romerike er også tullete, siden Romerike strekker seg så langt nordover at passerspissen treffer Drammen hvis du vrir den i vestlig retning.
                            Enig i inlegget ditt, men litt uenig i denne setningen. Lillestrøm er vel på mange måter Romerikes største by, hvertfall er Lillestrøm Romerikes største fotballklubb. Dermed mener jeg også det er naturlig å si at en romeriking er en lokal lad, på samme måte som en Gudbrandsdøl er lokal lad om han spiller på Lillehammer eller en fra Troms er lokal om han spiller på Tromsø.

                            Kommentar

                            • Lars
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Feb 2004
                              • 6156

                              Opprinnelig skrevet av sigurdsen
                              Enig i inlegget ditt, men litt uenig i denne setningen. Lillestrøm er vel på mange måter Romerikes største by, hvertfall er Lillestrøm Romerikes største fotballklubb. Dermed mener jeg også det er naturlig å si at en romeriking er en lokal lad, på samme måte som en Gudbrandsdøl er lokal lad om han spiller på Lillehammer eller en fra Troms er lokal om han spiller på Tromsø.
                              Jeg skjønner hva du mener, men etter min mening blander du det å være lokal med det å spille for den lokale (nærmeste) toppklubben. For Ohi fra Holmlia er VIF den lokale toppklubben, mens for Ringstad fra Haga er LSK den lokale toppklubben. Men hele poenget mitt er at når du stiller deg i midtsirkelen på Åråsen, så er det omtrent like langt til Haga som til Holmlia. Altså er de like lokale for LSK.

                              Et poeng i denne diskusjonen er jo at LSK har enklere for å trekke supportere fra Øvre Romerike enn fra Oslo, fordi konkurransen er betydelig mindre der. Dette gjør at det er mange LSK-vennlige kommuner på Romerike, og de som er fra disse kommunene liker jo at LSK har spillere fra steder de selv er fra, men en spiller fra Eidsvoll er fortsatt like lite fra Lillestrøm som en fra Drammen.

                              Vi kan også se på våre to nysigneringer så langt denne vinteren: Marius Lundemo og Simen Kind Mikalsen. Med en smal definisjon er ingen av dem lokale. Med en bredere definisjon er begge lokale. Det går ikke an å si at kun den ene er lokal, for de er oppvokst omtrent like langt unna Åråsen. Det man derimot kan si er at Kind Mikalsen har gått til den lokale toppklubben, mens Lundemo ikke har gjort det. Men det er som sagt noe annet enn å være en lokal spiller for en klubb.
                              Last edited by Lars; 13.12.2013, 17:40.

                              Kommentar

                              • Gigi
                                Seniormedlem
                                Forumsadist
                                • Sep 2009
                                • 110

                                Opprinnelig skrevet av Lars
                                Jeg skjønner hva du mener, men etter min mening blander du det å være lokal med det å spille for den lokale (nærmeste) toppklubben. For Ohi fra Holmlia er VIF den lokale toppklubben, mens for Ringstad fra Haga er LSK den lokale toppklubben. Men hele poenget mitt er at når du stiller deg i midtsirkelen på Åråsen, så er det omtrent like langt til Haga som til Holmlia. Altså er de like lokale for LSK.
                                Å, en snakker vel blott forbi hinannen. Jeg kan fint kalle Ringstad lokalere enn Ohi. Ikke på bakgrunn av kilometermål, men hjemstedets tilknytning til Lillestrøm - la oss kalle det lokal identitet. Det er, som livet sjæl, semantikk. Jeg er sågar tilbøyelig til å kalle det vas, når man ser hva denne identiteten er verdt for både spillere og klubber. (Desto gledeligere er det med figurer som Ringstad.)

                                Det er uansett over et visst antall år man skal vise at man er en viss status verdig, og da spiller det liten rolle om man er fra Kjeller eller Ulsteinvik.

                                Kommentar

                                • DoubleHi5
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2011
                                  • 3954

                                  Fra "Kvitter på twitter" i Rb 10/1-14:

                                  Ruben Gabrielsen, Lillestrøm
                                  @galu1003

                                  Herregud som jeg elsker fotball!! #livet#smiler

                                  Flott å høre, Ruben! Jeg tror jeg snakker på vegne av alle med gult hjerte når jeg ønsker deg velkommen tilbake for fullt! Håper du får en super sesong!
                                  Elska þetta félag

                                  Kommentar

                                  • andee
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • May 2004
                                    • 1191

                                    Ruben gjør comeback i mårra, som stopper, ref. lsk.no - gledelig!
                                    TS05 - Felt C

                                    Kommentar

                                    • joacim
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • May 2009
                                      • 559

                                      DEILIG!!! deilig å se Gabrielsen styre forsvaret igjen - til nå ingen feil i kampen mot Häkken - Bryter fint, og har kontroll på det defensive

                                      årets forsvarsspiller 2014!
                                      Styremedlem 2016

                                      Kommentar

                                      • _Jonern
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jan 2004
                                        • 4376

                                        Banens desidert beste spiller i første omgang Skulle ikke tro at han har vært ute i halvannet år!
                                        ..................

                                        Kommentar

                                        • HSft
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Dec 2004
                                          • 6075

                                          Bra nivå i 1. omgang ja. Herlig å se hvor offensiv han er som stopper. Er alltid interessert i å ta med ballen fremover.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎