Ruben Gabrielsen

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • DoubleHi5
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2011
    • 3942

    Opprinnelig skrevet av ChrisK
    Godt at han har kontrakt ut 2027..
    Rett og slett en skandale! Hvis han har et snev av selvrepekt bør han tilby klubben å terminere kontrakten.
    Elska þetta félag

    Kommentar

    • Dole
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2004
      • 1514

      Dette er kanskje ikke den helt rette dagen å hive seg på et hylekor for å finne syndebukker?

      AG har garantert bedre forutsetninger enn de fleste for å ta ut det beste mannskapet. Så får vi se om han gjør endringer til neste kamp.

      Kommentar

      • DoubleHi5
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2011
        • 3942

        Opprinnelig skrevet av Dole
        Dette er kanskje ikke den helt rette dagen å hive seg på et hylekor for å finne syndebukker?
        Greit nok det, men Ruben har vært svak siden han kom tilbake. Veldig tydelig at han ikke "er til stede" altfor ofte når han spiller kamp. Da har han åpenbart viktigere ting å tenke på enn å spille kamp.
        Elska þetta félag

        Kommentar

        • BD
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Feb 2006
          • 1384

          Opprinnelig skrevet av Dole
          Dette er kanskje ikke den helt rette dagen å hive seg på et hylekor for å finne syndebukker?
          Hylekor og å finne syndebukker kan vi holde oss unna alle dager all den tid spillerne prøver sitt beste.

          Men å diskutere hva som ikke fungerer i laget og potensielle endringer er så absolutt på sin plass, spesielt på en dag som denne!

          Kommentar

          • Nosferatu
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Apr 2006
            • 667

            Jeg vil forsøke å sette ord på noen ting, og det blir i form av en harang. Her kommer den.

            Jeg postulerer at vi med Ruben Gabrielsen har fått vår Stefan Strandberg. Med det mener jeg en spiller som har så. til. de. grader. etset inn i selvforståelsen at "jeg er for bra for dette nivået her, og det kommer jeg alltid til å være uavhengig av form fordi class is permanent og jeg har så jævlig class" - han har selv påstått at "jeg har så menn full tenning og konsentrasjon, jeg!" (ikke ordrett sitat, tro det eller ei) - men det jeg hører er "jeg har da nok tenning og konsentrasjon til å briljere på dette nivået jeg jo er for bra for, jeg!"
            Jeg... jeg tror ikke han klarer å skjønne at han bare er så bra som han gidder. At det han gjør er å ta lett på det. Som Strandberg. Og han tar nøyaktig like feil som Strandberg, når denne påstod at han også "min santen er god nok for landslaget!" Og alle så hvor pinlig det var. Det er en kortsiktig selvtilfredsstillelse (hei, Ivar!) å selge seg inn på sin egen hype på den måten; han følte seg sikkert mye bedre der og da, men ettermælet til Stefan Strandberg er og blir helt for jævlig, og det er synd og skam å føle seg tvunget til å se en LSK-spiller gjøre samme feilen. Hos Strandberg kom det til uttrykk som arroganse* ("det var'kje dette e' ble lova"), men hos Gabrielsen har vi jo sett nonchalanse opp og i mente helt siden han kom tilbake, som alle vet.

            Jeg velger å legge til at jeg synes selvkritikken til Ruben etter en kamp som i dag begynner å bli greit utpult. Nå hører jeg ikke noe annet enn performativ schtick lenger, jeg. Det blir ikke mer OK at man gjør sånne feil gang etter gang etter gang etter gang selv om man LeGgEr SeG fLaT oG tAr AnSvAr etterpå, dét er ikke "å gjøre det godt igjen". Det overbeviser ingen når Harry Maguire gjør det, og det overbeviser hvert fall ikke meg når Ruben gjør det. Ærlig talt synes jeg Ikke det sømmer seg for en mann i hans alder. Han skulle ha luket ut de der for lenge siden, det gjorde han ikke, og nå er jeg redd det er for sent sånn som han holder på. Hadde det skjedd én eller to ganger, OK, da er det glipper og unntak når det skjer. Da kan man legge seg flat og riste på hodet av seg selv. Men når det skjer så ofte er det bedre å bare holde pent kjeft, for da er det ikke unntak, da er det regelen. Å skulle vise at du forstår hva som ble feil er søtt når du er 18, forventet når du er 23, men... ikke når du nærmer deg slutten av karrieren. Da er det for fallitterklæring å regne, spør du meg.

            Takk for ordet.

            *=samt en hjernetom fiksering på kjeftbruk overfor medspillere - så tankeløs som man bare kan være når man tror at man, som person, holder så høy kvalitet at man kan tillate seg å sjalte ut hjernen og kjøre kun på instinkt. Stort renere uttrykk for arroganse skal du lete lenge etter.
            La det være klinkende klart:
            Stefan Strandberg er et mye - mye - dårligere menneske enn Ruben Gabrielsen.
            (Fikk jeg meg nettopp en ny forumsignatur? Jeg lurer faen tute meg på om jeg ikke har fått meg ny forumsignatur)
            Your importance in this world is incalculable.

            Now get some sleep.

            Kommentar

            • Pad
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jan 2022
              • 630

              Ruben leverer ikke krise, men det føles urettferdig om man ikke gir de andre en sjanse også. Og det bør skje så fort som mulig, så man kan faktisk kan finne det beste paret bak der. Ikke noe nytt at Ruben leverer under par så det er heller ikke noe man gjør kun pga de 3 første kampene. Han er sikkert god på trening, men det virker nesten som om der de fleste legger på et par % på både innsats og konsentrasjon så ligger han på en jevn linje både på treninger, treningskamper og seriekamper. Også har man de få kampene hvor han også legger på de % som mot VIF f.eks.

              Kommentar

              • Stan
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • May 2006
                • 1068

                Sånne ting som dette gjør ekstra vondt når man har det i kjeften, men ikke leverer på banen:
                Lillestrøms Ruben Gabrielsen kom med ramsalt kritikk av Ulrik Saltnes i podkasten Fotballrådet. Det får Glimt-spillerne til å reagere kraftig.

                Kommentar

                • bjarmann
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Sep 2005
                  • 2858

                  Gi den mannen munnkurv. Jeg blir flau av å lese slikt når han ikke leverer på banen gang på gang.
                  I år så tar vi alt

                  Kommentar

                  • niko
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jul 2008
                    • 440

                    Mulig en kamp eller to på benken også kunne hatt positiv effekt på konsentrasjonen?

                    Kommentar

                    • DoubleHi5
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2011
                      • 3942

                      Ruben Gabrielsen ble hentet hjem for å erstatte Ogbu! Han har ikke levert noe som er i nærheten av det alle forventet. Hvis Sportsklubben skal kunne ta steg, er man helt avhengig av spillere som har tempo både i hodet og beina, som har god fotballforståelse, har et realistisk syn på egne ferdigheter og spiller på sine styrker og ikke prøver på mye man ikke har evner til og som evner å være fokusert og konsentrert i 90 minutter i hver kamp.
                      Elska þetta félag

                      Kommentar

                      • Kjellern
                        Medlem
                        Hoffnarr
                        • Mar 2017
                        • 42

                        Gøy at Ruben kødder litt og har humor, men da får han ha konsentrasjon på banen først. Blitt rene klovnen i USA. Sannelig ikke sikker på om er profesjonell lenger.

                        Kommentar

                        • G-Man
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Sep 2011
                          • 3142

                          Ruben er en berg og dalbane. Det er høye topper og det er dype daler- Problemet er at det skjer i hver kamp, og dalene til en stopper resulterer i baklengs.

                          Jeg var positiv når vi hentet Moen Foss. Han mangler både toppene og dalene, men er en spillende stopper med et klokt fotballhode som de rundt han kan stole på, der Ruben er en løs kanon på dekk.

                          Jeg synes Nostreafus beskrivelse av Gabrielsen som vår Strandberg er usedvanlig treffende.

                          Kommentar

                          • trigz
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jan 2004
                            • 7027

                            Opprinnelig skrevet av Stan
                            Sånne ting som dette gjør ekstra vondt når man har det i kjeften, men ikke leverer på banen:
                            https://www.nrk.no/sport/konfrontert...ikt-1.16843879
                            Jeg har reagert på kommunikasjonsformen til Gabrielsen flere ganger. Man bør kunne forvente at en fyr på 32 år med en ledende stilling i A-troppen klarer å ordlegge seg og fremstå mer moden. Iallfall når han nå fremstår som det svakeste leddet i forsvaret og knapt forsvarer plassen.
                            Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                            Kommentar

                            • DoubleHi5
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2011
                              • 3942

                              Jeg så ikke kampen mot Sandefjord, men etter det jeg forstår var Ruben fullt konsentrert gjennom hele kampen og leverte sin beste kamp for året. Det siste skulle kanskje ikke så mye til, men det er hyggelig å høre at Ruben fortsatt holder mål. Han må være 100 prosent påskrudd og konsentrert hvert sekund av kampene, så er det jo ikke så mye tvil om at han er en god, til dels meget god, elitesriespiller. Fortsett sånn!!

                              Siden jeg har vært en av Rubens kritikere, synes jeg det er på sin plass å gi ham ros også, når det er fortjent!
                              Elska þetta félag

                              Kommentar

                              • BD
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Feb 2006
                                • 1384

                                Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                                Jeg så ikke kampen mot Sandefjord, men etter det jeg forstår var Ruben fullt konsentrert gjennom hele kampen og leverte sin beste kamp for året. Det siste skulle kanskje ikke så mye til, men det er hyggelig å høre at Ruben fortsatt holder mål. Han må være 100 prosent påskrudd og konsentrert hvert sekund av kampene, så er det jo ikke så mye tvil om at han er en god, til dels meget god, elitesriespiller. Fortsett sånn!!

                                Siden jeg har vært en av Rubens kritikere, synes jeg det er på sin plass å gi ham ros også, når det er fortjent!
                                Det stemmer ikke helt. Rett etter scoringen gjør han for eksempel en klarering med yttersiden av foten - helt upresset. Det ender opp med å bli en fin pasning til en Sandefjord spiller, inne i feltet. Situasjonen ble etterpå avvinket for offside, men dette var nok et eksempel på konsentrasjonssvikt/slurv. Totalt sett en bedre kamp fra Ruben i går, men 7-eren til Svesengen er for snill, og det han samlet har levert i år er fremdeles skuffende.

                                Kommentar

                                • MortenA
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2007
                                  • 3324

                                  Opprinnelig skrevet av BD

                                  Det stemmer ikke helt. Rett etter scoringen gjør han for eksempel en klarering med yttersiden av foten - helt upresset. Det ender opp med å bli en fin pasning til en Sandefjord spiller, inne i feltet. Situasjonen ble etterpå avvinket for offside, men dette var nok et eksempel på konsentrasjonssvikt/slurv. Totalt sett en bedre kamp fra Ruben i går, men 7-eren til Svesengen er for snill, og det han samlet har levert i år er fremdeles skuffende.
                                  Det bør vel også sies at Sandefjord ikke akkurat gnistret offensivt. Godt gjennomført av Ruben, men verken mer eller mindre enn hva vi burde forvente av han.
                                  Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                  Kommentar

                                  • Kanarivogel89
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • May 2006
                                    • 4287

                                    Opprinnelig skrevet av BD

                                    Det stemmer ikke helt. Rett etter scoringen gjør han for eksempel en klarering med yttersiden av foten - helt upresset. Det ender opp med å bli en fin pasning til en Sandefjord spiller, inne i feltet. Situasjonen ble etterpå avvinket for offside, men dette var nok et eksempel på konsentrasjonssvikt/slurv. Totalt sett en bedre kamp fra Ruben i går, men 7-eren til Svesengen er for snill, og det han samlet har levert i år er fremdeles skuffende.
                                    7 til Ruben og 5 til Uba gir ingen mening i mine øyne. Forstår ikke hva Sves har imot Uba. Fyren jobber enormt mye, er skapende og i tillegg god 1-mot-1 defensivt. Spiller ingen prikkfri kamp, men 5 synes jeg er meget strengt. Han får altså samme karakter som Tønnesen. Sistnevnte merka jeg ikke at var på banen.

                                    Apropos 1-mot-1, så syntes jeg duellen mellom Uba og Cheng var veldig interessant. Absolutt en spiller å følge med på. Tatt store skritt siden tiden i Strømmen.
                                    Last edited by Kanarivogel89; 22.04.2024, 13:01.

                                    Kommentar

                                    • Lars Henrik Dahl
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jan 2020
                                      • 2008

                                      Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89

                                      7 til Ruben og 5 til Uba gir ingen mening i mine øyne. Forstår ikke hva Sves har imot Uba. Fyren jobber enormt mye, er skapende og i tillegg god 1-mot-1 defensivt. Spiller ingen prikkfri kamp, men 5 synes jeg er meget strengt. Han får altså samme karakter som Tønnesen. Sistnevnte merka jeg ikke at var på banen.

                                      Apropos 1-mot-1, så syntes jeg duellen mellom Uba og Cheng var veldig interessant. Absolutt en spiller å følge med på. Tatt store skritt siden tiden i Strømmen.
                                      Nå må vi ikke helt miste gangsynet. (Jeg svarer på denne, siden det var en sammenligning av Uba mot Gabrielsen. Det var flere andre jeg kunne tatt tak i) Så vidt jeg kan se er det 3 situasjoner Gabrielsen bommer på. En feiladressert utsidepasning, en somling med ball som kunne gått galt men ikke gjorde det, og en bom på et mottak som gikk under foten hans og inn til keeper. Ut i fra antall situasjoner han var involvert i er det dønn solid. Sammen med Roseth og til dels backene er han årsaken til at Sandefjord ikke hadde noe særlig å komme med. I lufta herja de to. Jeg var aldri bekymret på dødballer imot. Uba? God når han var god, men dro også på seg 5-6-7 overganger imot. Jeg digger spillestilen hans, men i likhet med Ranger er den litt naiv tut-og-kjør. Uba er mye mer synlig enn Gabrielsen, på samme måte som det Va gjør er mye mer synlig enn det Skogvold gjør. Verdien for laget kan ikke måles bare i synligheten.

                                      Kommentar

                                      • BD
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Feb 2006
                                        • 1384

                                        Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl

                                        Nå må vi ikke helt miste gangsynet.
                                        De mest kritiske her inne mener at Gabrielsen sin karakter i RB var for høy, men at det var en bedre kamp enn hva han har levert tidligere. Jeg synes ikke det tyder på at man har mistet gangsynet.

                                        Kommentar

                                        • G-Man
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Sep 2011
                                          • 3142

                                          Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl
                                          Verdien for laget kan ikke måles bare i synligheten.
                                          Nei, det er helt riktig. Men samtidig så er det ikke de trauste spillerne som (mer eller mindre) gjør det alle forventer som vil bringe oss fremover. Både Uba og Va er spillere som tør å prøve, tør å gå utenfor boksen - og det er den evnen som over tid gir utvikling.

                                          (Og jeg må innrømme at jeg i motsetning til deg må se mye mer før jeg bruker uttrykket "dønn solid" om Ruben. Det er kanskje ikke hjerneblødninger på Skjærvik-nivå, men summen av slurv og større eller mindre feil sender meg mer til kategorien "hjertet i halsen".

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎