Magnus Haglund

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • trigz
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 7053

    Opprinnelig skrevet av daf
    innbytteren til særp trengte 1minutt på å score. Det er coaching det!
    Nei, det er tilfeldigheter.

    Men jeg savner Arne, altså. Da gjorde det iallfall vondt som faen å møte LSK. Hvis vi skal være nummer 10, vil jeg heller at vi er Millwall enn...tja, Real Vallecano.
    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

    Kommentar

    • LS89
      Kamptrådkongen
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2013
      • 3335

      Opprinnelig skrevet av Xavi
      Setter innpå Johan tidlig ut i andre omgang, i tillegg til offensive bytter med Fridag og Pelle.

      Han kan ikke klandres for slapt forsvarspill, stang ut og dommerfeil. Er uansett veldig lite skryt når vi vinner, og "steining" stemning så fort vi taper en kamp.
      Det eneste positive du klarte å tre frem var byttene, noe en blind ku kunne gjort. Hvem som helst hadde greid å foreta de byttene der, at du trekker det frem som positivt sier jo litt. Han kan ikke klandres for slapt forsvarsspill? Må nesten klype meg i armen. Er du seriøs? Er ikke dette trenerens ansvar å få laget 100% på til enhver tid? Den dagen vi kan fraskrive treneren ansvaret for slapt forsvarsspill kan vi likesågodt legge ned hele Sportsklubben. Sorry mac, men det der holder ikke.

      Kommentar

      • reka
        Seniormedlem
        --==FORUMRUNKER==--
        • Aug 2005
        • 13271

        Kommer ingen vei med Haglunds opplegg, folk får slutte å tillegge denne fyren overmennesklige kvaliteter. Han er en 2. divisjonskeeper med lærerutdannnelse som har hatt et opphold i en svært resurssterk klubb og på tross av det levert medikore resultater.

        Nå er han her, og vi har en stall som er betydelig bedre enn kolsofrene og vrakgodset fra Særp. Allikevel kontrollere de fra start og inn på vår hjemmebane. Og ja, vi trengte en bakromsspiss i mesteparten av kampen, bortsett fra de siste 30 var det jevnt.

        Kommentar

        • Xavi
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • May 2008
          • 1275

          Opprinnelig skrevet av daf
          Idiotisk babbel fra et kfl styremedlem.
          Hvem har bedt om gull hvert år? Hvem har forlangt medaljer? Det er bare i ditt hode.
          vi er slått ut av cupen av Sarpsborg, et lag med mindre budsjett enn oss, en dårligere plassering i serien, på vår hjemmebane, aldri slått oss før i en obligatorisk kamp.....osv.

          innbytteren til særp trengte 1minutt på å score. Det er coaching det!
          For å ta det jeg merket ut først:

          Opprinnelig skrevet av holmiz
          Uansett hvordan en vrir og vender på det, så har han faktisk ikke levert. Null titler, null gøy og generelt ingenting for historiebøkene..
          Du kan jo godt lese det innlegget jeg faktisk svarer på?

          Når det gjelder at vi tapte for Sarpsborg, sånt skjer i fotball. Trur ingen forventet at Molde skulle spille 2-2 mot Stabæk hjemme heller, eller at Costa Rica skulle komme så langt som de kom i VM. Du er ganske naiv hvis du forventer at LSK skal vinne hver eneste kamp, mot enhver motstand.

          Siden Wiig scoret med en gang var det coaching i verdensklasse? Eller bare rein tilfeldighet? Haglund satte på Friday mot Brann og han var med å snu kampen, var det "ikke" det coaching?

          Opprinnelig skrevet av holmiz
          Når båten har gått på grunn med en skikkelig smell er det litt for seint å klage på han som pekte på feil kurs. LSK har drevet over evne i mange år, noe årets økonomi viser ganske så greit. Det er som mange før meg har påpekt ingen på forumet som krever gull av LSK hvert eneste år, men når vi bedriver regelrett fyllekjøring ala en bygdetulling som er flink på ski fra Nord-Trøndelag, så bør det være såpass takhøyde at det er lov til å si at dette var feil, uten at alle andre skal kreve fasiten for fremtiden uten å tillegge oss andre intensjoner enn den vi har.
          Ikke Haglund sin skyld at han måtte ta over en båt som lakk vann og var nærmere bunn enn å flyte på vannet.

          Men du kan faktisk ikke benekte at vi har en fremgang, det har ikke vært fare for nedrykk de siste 2 årene, vi var i semifinalen ifjor og ca 1 minutt unna en finale. I år kom vi til kvarten og vi holder for øyeblikket 6 plassen i Tippeligaen.

          Ganske frekt å kalle hva Haglund har gjort fyllekjøring ala en bygdetulling, når for bare 3-4 år siden det var en kamp bare for å unngå nedrykk.

          Opprinnelig skrevet av LS89
          Det eneste positive du klarte å tre frem var byttene, noe en blind ku kunne gjort. Hvem som helst hadde greid å foreta de byttene der, at du trekker det frem som positivt sier jo litt. Han kan ikke klandres for slapt forsvarsspill? Må nesten klype meg i armen. Er du seriøs? Er ikke dette trenerens ansvar å få laget 100% på til enhver tid? Den dagen vi kan fraskrive treneren ansvaret for slapt forsvarsspill kan vi likesågodt legge ned hele Sportsklubben. Sorry mac, men det der holder ikke.
          Ikke mye mer han for gjort under en kamp for å prøve å snu det. Spillerne må også ta ansvar for egne prestasjoner.

          Kan ikke huske å se deg hylle Haglund de kampene vi har vunnet i år. Merkelig at alle tap er 100% Haglund sin skyld, men ved seier er det spillerne som storspilte.

          Er det mulig...
          Syvende generasjons Lillestrømling. LSK er i blodet.
          Anders, Tidligere styremedlem KFL

          Kommentar

          • Uwes disippel
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2006
            • 6039

            Molde spilte pen fotball og hadde god innsats mot Stabæk, LSK hadde null innsats og dårlig fotball mot sarp. Det er forskjellen, innstillingen. Alle alt taper og det er ikke noe problem, det er måten man taper på.

            Kommentar

            • Gjest

              [QUOTE=trigz;574817]Nei, det er tilfeldigheter.

              Mulig det, men når Xavi gir haglund cred for å gjøre byttene i dag rettferdiggjør jeg den uttalelsen.
              Det var ca 8 spillere som ikke presterte i dag, uansett hvem som kom inn kunne det ikke bli stort værre.
              Ken Henry var en katastrofe men det har sannelig også angrepet vårt vært i 4 av de siste 5 kampene..og da burde faktisk haglund kunne gjort noen av grepene FØR kvartfinalen.

              Kommentar

              • Xavi
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • May 2008
                • 1275

                Det at Ken Henry var forferdelig igjen og at flere av spillerne presterte til langt under par idag kan vi ihvertfall være enig i.
                Syvende generasjons Lillestrømling. LSK er i blodet.
                Anders, Tidligere styremedlem KFL

                Kommentar

                • G-Man
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Sep 2011
                  • 3171

                  Det viktigste ankepunktet mitt mot Haglund er at han tydligvis mislykkes på det som er det aller viktigste: Å tenne og motivere spillerne inn mot kamp. Det blir som Haglund selv: Trygt, snilt og trivlig, men uten resultater.

                  Hvem kan se seg selv i speilet og si at de kjempet som løver i kveld? BHR? Ja, definitivt. Riise kan du stole på. Samme gjelder for Marius, og til dels Ødegaard. Resten? Fra halvveis til direkte pinlig. Når 8-9 mann ikke leverer på innsats, hvem sin skyld er det?

                  Når klippekort fornyes på automatikken utifra tankegangen at "før eller senere må de vel slå til" - mens formspillere sliter benk eller får noen minutter - hvem sin skyld er det?

                  Jeg husker LSK som et lag som ALLTID leverte innsats. Ja, vi tapte iblant da også, men det var pokker meg ingen som dassa rundt utpå der som en Palmi eller Ohi, eller en trener som insisterte på å benke spillere som SKM og Mjelde til fordel for halvskadede og / eller formløse spillere.

                  Det er mange som må ansvaret for et tap som i kveld, men hovedansvaret ligger altid på han som sitter som leder - og det er Haglund.

                  Kommentar

                  • ach
                    Seniormedlem
                    Forumonanist
                    • Sep 2008
                    • 229

                    Opprinnelig skrevet av ach
                    Det er ikke så lett å holde seg tilbake, når man selv kunne betalt millioner av spesidaler for å kunne flydd og sunget som nattergalen.

                    Jeg klarer ikke holde min vrede inne. Lik aspetreets frø, som svært sjeldent klarer å forplante seg, så kan det også være mulig at ingen av spillerne LSK henter en sesong spirer. Men det jeg så ut på banen i dag var ikke et resultat av det. Jeg vil plassere denne kampen som den dårligste cupkampen på 9 år. Kun 0-1 seieren borte på Sandermoen gress i 2005 har vært på tilsvarende nivå. Husker vi i det hele tatt hva ekte fotball er? Ekte fotball handler om å gå inn i dueller som om dette er den siste kampen du noen gang skal spille, men samtidig ha en holdning til laget og medspillere som om dere skal spille fotball sammen for alltid.

                    Jeg hater hovmod og stolthet, dårlig atferd og forfallet håp. Ta imot mine råd, heller enn sølv, og den kunnskap jeg gir, heller enn utstrakt gull. Jeg mener ikke å henge ut noen på torget, men jeg mener likt som bibelen at åpenlys irettesettelse er bedre enn kjærlighet som holdes skjult.

                    Jeg ønsker først å trekke frem Palmi i dag. Hvilken plass har han i dette laget? Det sies at den som gir til de sultne lider ingen nød, mens den som lukker sine sanser for nøden, blir rammet av mange forbannelser. Jeg tenker blant annet på han som er den første som viser misnøye med egne spillere, han som slår først ut med armene når Origi bruker tid med ballen, og han som ikke har øvet med sitt armbrøst slik han har lovet sin mester. Den mette vraker selv den fineste honning.

                    Videre vil jeg trekke frem fire ting som alltid har vært for underfulle for meg: Skarvens flukt over himmelen, ormens vei over berget, mannens vei til en ung kvinne og blikkets tyngde gjennom rommet. Men i dag vil jeg offentliggjøre en femte ting; jeg er forundret over Ohi’s bruk av rosa sko. Jeg forstår ikke, jeg fatter ikke. Hvem er mektig nok til å rive seg vekk fra gammel skikk? Jeg er sikker på at Kasey Wehrman heller ville bygd boliger til fjellgrevlinger resten av livet, enn og spilt en kamp i rosa sko. Hvorfor må alle tenke på sitt eget?

                    Hva skal til for å få dette laget sammen? Trenger vi en ny leder som viser vei? Jeg tror svaret er delt. Ser man i naturen, så trenger biene sin dronning for å finne frem, men gresshoppene har ikke noen konge, og de drar ut, samlet i flokk, ledet av seg selv. Jeg mener derfor at Haglund kan være en ok leder, men han er for dårlig til å velge spillere som passer sammen. Man må enten ha en suveren dronningbie, eller en stall bestående av spillere med evnen til gresshoppen. Idag har man ingen av delene.

                    ACH
                    I ettertanke så ser jeg at innlegget mitt passer vel så godt inn i denne tråden.
                    Lenge leve Fedrelandets LSK..!

                    Wehrman= den blødende..

                    Kommentar

                    • 307
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Mar 2007
                      • 358

                      I dag var det laber innsats til 90% av spillerne. Kun de som er nevnt som får godkjent. Ødegård, Riise, Lundemo. Og til dels PVM. Straffesituasjonen kunne endret kampen. Isteden må vi jage. 0-2 scoringen er Origo sin. Den skal han ta. Er dette Haglund sin skyld? Trenger ikke si til en keeper at han skal redde baller. 0-1 er forsvaret sin. Trenger heller ikke si til spillere at de skal i press. Men dessverre så skjer det og man er ikke på hugget. Positivt at han gjør offensive bytter og spenneden at han sette innpå Pellegrino. Han skal ha kritikk for at han ikke bytter Palmi. Der var det lite innsats fra den karen. Men det som irriterer meg er at det er som regel nesten hele laget som sliter og gjør feil. Og siden man kun har 3 bytter og kanskje 8 spillere som skulle vært byttet ut så går ikke det. Og man skal ikke glemme at det er mange av disse spilleren som også har gjort knall kamper før. Og da er det også normalt at man gjør dårlige kamper innimellom. Men det er så mange samtidig som ikke presterer.
                      PS: Mange vil ikke at Knudzon skal starte. Så da stusset jeg over en kommentar fra tribunen at kanskje byttet med Friday ikke var riktig.

                      Kommentar

                      • trigz
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jan 2004
                        • 7053

                        Det er ikke innsatsen det står på, men Anderssons fravær gjorde at laget ikke klarte å starte bakfra og skape noe meningsfylt. I tillegg hadde venstresiden kollektivt en elendig dag, og markeringsspillet på 0-1 var pisseræva.
                        Last edited by trigz; 17.08.2014, 23:23.
                        Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                        Kommentar

                        • DoubleHi5
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2011
                          • 3970

                          Opprinnelig skrevet av 307
                          Er dette Haglund sin skyld?
                          Skyld er et for sterkt ord. Men det er hevet over tvil om at det er hovedtrenerens ANSVAR å sørge for at laget både har den rette inngangen til kampene og at det legges opp til et spill som gjør det mulig for oss å vinne kampen. Det er også hovedtrenerens ansvar å ha en plan B.
                          Elska þetta félag

                          Kommentar

                          • _Jonern
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jan 2004
                            • 4377

                            Nå forventer jeg noen grep fra deg mr Haglund. Sender han utpå de samme 11 igjen så er det i hvertfall hans ansvar å sørge for at det presteres. Taper vi på samme måte igjen på søndag, i årets desidert viktigste kamp for mange, så graver du din egen grav.
                            ..................

                            Kommentar

                            • tullebukk
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2006
                              • 5446

                              Det og starte med Ohi sentralt er en vits holder ikke tempomessig i det hele tatt,Palmi har ikke prestert en dritt siste kampene og burde aldrig startet og Stian syns jeg bare synd på om dagen for nå holder han ikke 3 div nivå engang...Greit Fofana var ræva igjen men å ta ut den eneste som kan gjøre noe uventa blir bare for dumt når du har 3-4 andre spillerer utpå der som ikke presterer.......Haglund taper vi til søndag er det farvell til deg...

                              Kommentar

                              • kunden
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jun 2005
                                • 2315

                                Haglund taper vi til søndag er det farvell til deg...
                                Det er han garantert klar over. Men om det kun blir en kraftanstrengelse og en kort glede holder ikke det.
                                Jeg er en forsvarer av Hæggis, men klubben må også se videre. Er de nye tilpasset spillesystemet han vil gjennomføre
                                eller bare gratis/billige spillere som er tilgjenglig. Har vi i det hele tatt noen plan?

                                Kommentar

                                • Tittil
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Apr 2009
                                  • 341

                                  Opprinnelig skrevet av kunden
                                  Det er han garantert klar over. Men om det kun blir en kraftanstrengelse og en kort glede holder ikke det.
                                  Jeg er en forsvarer av Hæggis, men klubben må også se videre. Er de nye tilpasset spillesystemet han vil gjennomføre
                                  eller bare gratis/billige spillere som er tilgjenglig. Har vi i det hele tatt noen plan?
                                  Det er en kjensgjerning at spillermatriellet ikke er tilpasset Haggis' Tiki-Taka. Å spille som Barcelona stiller litt andre krav enn å slå høye innlegg mot noen miniputter av spisser som ikke vant en eneste duell i løpt av de første 80. Friday var faktisk den eneste som vant en hodeduell i løpet av hele kampen. Haggis eneste strategi er å spille fri Knudzon i bakrom, og håpe at han scorer på 1 av 5 sjanser. Når LSK blir nektet bakrom som i går, er han blottet for mottrekk. Å fortsette å pumpe baller inn i S08's boks måtte være en gavepakke til lagets stoppere som knuste puslete kanarifjærkre hver eneste gang. Det er så forutsigbart og lite spennende hver gang LSK går i angrep at det er vanskelig å engasjere seg på tribuneplass. Jeg har gått på Åråsen fast siden 1975, men har aldri opplevd et så dårlig angrepsspill som det vi opplever nå. Underholdningsverdien er lik 0, og kun gammel vane og klubblojalitet gjør at man sliter seg gjennom 2x45. Det er så jævlig skuffende at alle som er glad i LSK utenfor "laget" mobiliserer så mye positivt i forkant, men får til takk en en sportslig leveranse som ikke står til bestått på karakterskalaen. At Haggis i tillegg presterer å si at dette vil trigge gutta foran hatkampen mot VIF sier sitt, og fortjener ingen kommentarer.

                                  Kommentar

                                  • Totti21
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Mar 2004
                                    • 3499

                                    Opprinnelig skrevet av tullebukk
                                    Det og starte med Ohi sentralt er en vits holder ikke tempomessig i det hele tatt,Palmi har ikke prestert en dritt siste kampene og burde aldrig startet
                                    Hvem ville du da startet med sentralt? Husk at Johan Andersson tydeligvis ikke var helt klar, og at man sannsynligvis håpet at han skulle sitte 90 minutter på benken.

                                    Kommentar

                                    • kunden
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jun 2005
                                      • 2315

                                      Jeg har gått på Åråsen fast siden 1975, men har aldri opplevd et så dårlig angrepsspill som det vi opplever nå.
                                      Ditto, men kanskje bortsett fra '79. Sikkert andre sesonger innimellom, men nå virker det syltynt. Fotballen har utvikla seg mye siden og vi har ikke fulgt med i timen. Begynte allerede da bart herjet som verst.
                                      Lyspunktet er at det ikke er mange grepene som trengs. Se på Odd. Hva er forskjellen på de fra ifjor til iår? Godset skulle ikke miste mer enn et par spillere før mye av grunnspillet rakna. Lure signinger har gjort fiv relativt habile. Vi ligger tross alt greit til enn så lenge. Fortsetter vår dårlige trend vil vi dumpe noen plasser, men sett under et må jeg innrømme at vi har gjort det bedre enn fryktet. Såfremt vi ikke går på noen kjempesmeller og havner på 14.

                                      Kommentar

                                      • andee
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • May 2004
                                        • 1191

                                        Opprinnelig skrevet av Tittil
                                        Det er en kjensgjerning at spillermatriellet ikke er tilpasset Haggis' Tiki-Taka. Å spille som Barcelona stiller litt andre krav enn å slå høye innlegg mot noen miniputter av spisser som ikke vant en eneste duell i løpt av de første 80.
                                        Snakk om å spenne bein på seg sjøl.
                                        TS05 - Felt C

                                        Kommentar

                                        • Totti21
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Mar 2004
                                          • 3499

                                          Lenge siden vi har hatt en trener med positiv statistikk mot vif.
                                          Magnus Haglund står nå med 2-3-1 mot enga etter at han kom til klubben! Ikke like overlegne i dag som på Ullevaal sist, men poengene er viktigere enn prestasjonen i disse kampene.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎