Magnus Haglund

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • krogen
    Seniormedlem
    Forumonanist
    • Aug 2009
    • 228

    Opprinnelig skrevet av antikris
    Powell ut sesongen!
    Jeg begynner å bli enig med deg, all den tid det er mulighet for at Haglund fortsetter i en norsk klubb.

    Kommentar

    • gilbert
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2003
      • 3188

      Opprinnelig skrevet av GIFKanari
      Er spøkelset Eggen på dialyse borte fra brakka? Trodde han til og med hadde fått en ny rolle i klubben jeg. Som uansett gjør ham til enehersker.
      Adresseavisa i går: "Ingebrigtsen som øverste sjef, med Erik Hoftun som fortsatt assistent. Og Nils Arne Eggen med på treningsfeltet et par dager i uka, alt etter hvordan helsa er." (mest sannsynlig scenario)

      Når det gjelder fri spekulasjon i andre norske klubber for Haglund - er det helt sikkert at David Nielsen får tillit som mer enn kortvarig vikar for Deila i Godset?.....

      gilbert

      Kommentar

      • krogen
        Seniormedlem
        Forumonanist
        • Aug 2009
        • 228

        Opprinnelig skrevet av gilbert
        Når det gjelder fri spekulasjon i andre norske klubber for Haglund - er det helt sikkert at David Nielsen får tillit som mer enn kortvarig vikar for Deila i Godset?.....

        gilbert
        Intet er sikkert i fotball, men han fikk 3,5 års-kontrakt i sommer.

        Kommentar

        • Totti21
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Mar 2004
          • 3499

          Opprinnelig skrevet av Børge
          Viking.
          Lukter litt Viking av dette ja, men samtidig er det rart hvis han er i dialog med en klubb med en trener som fremdeles er ansatt. Jeg blir derfor ikke overrasket om klubben det er snakk om er Sarpsborg 08 som står uten trener etter sesongen.
          Der passer profilen hans bra inn i tillegg til at de sakte men sikkert har satset litt mer de siste årene. Tipper uansett han havner i Sverige og Elfsborg igjen, men naturligvis bruker alle tilbud/forespørsler han har når han skal forhandle en kontrakt.

          Kommentar

          • Tvilling
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Nov 2006
            • 1467

            Opprinnelig skrevet av Totti21
            Jeg blir derfor ikke overrasket om klubben det er snakk om er Sarpsborg 08 som står uten trener etter sesongen.
            Der passer profilen hans bra inn i tillegg til at de sakte men sikkert har satset litt mer de siste årene.
            Var det ikke snakk om en stor norsk klubb? (sans for Sarpsborg.. men stor er den vel ikke blitt riktig enda)

            Kommentar

            • HSft
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Dec 2004
              • 6075

              Opprinnelig skrevet av Tvilling
              (og OM de skifter etter denne sesongen, så blir det nok ikke noen svensk trener ;-) )
              Eventuelt ikke en uten erfaring fra tippeligaen

              Kommentar

              • GIFKanari
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2009
                • 8243

                Opprinnelig skrevet av gilbert
                Adresseavisa i går: "Ingebrigtsen som øverste sjef, med Erik Hoftun som fortsatt assistent. Og Nils Arne Eggen med på treningsfeltet et par dager i uka, alt etter hvordan helsa er." (mest sannsynlig scenario)

                Når det gjelder fri spekulasjon i andre norske klubber for Haglund - er det helt sikkert at David Nielsen får tillit som mer enn kortvarig vikar for Deila i Godset?.....
                Ikke godt å si, men tror ikke det. Nielsen virker veldig selvsikker i jobben og spillerne støtter opp om det man prøver å få til, til tross for de varierende resultatene. Brann står fast ved Norling uansett, RBK har sin evige identitetskrise og Rekdal passer dynga så lenge han vil. Hvilke "større" klubber i nasjonen har vi igjen da utenom Viking?

                Men Viking lever i skyggen av Oilers og hockey'en nå, penga er ikke der heller. Og ikke veit jeg om Haglund inn er noe som vekker investorer til tross for det han har fått til i LSK.

                Kommentar

                • Trønderkanari
                  Medlem
                  Møteplager
                  • Aug 2004
                  • 84

                  Sarpsborg. Vedder mye på det!

                  Kommentar

                  • Børge
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Sep 2013
                    • 2537

                    Opprinnelig skrevet av Tvilling
                    Var det ikke snakk om en stor norsk klubb? (sans for Sarpsborg.. men stor er den vel ikke blitt riktig enda)
                    Derfor jeg skrev Viking. Tenkte på S08 også, men klubben er jo ikke akkurat stor.
                    Sint og tverr på felt N

                    Kommentar

                    • OptimistFugl
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Apr 2008
                      • 462

                      Opprinnelig skrevet av HSft
                      Eventuelt ikke en uten erfaring fra tippeligaen
                      Det er ikke det Brann trenger. De trenger en med opprykkserfaring fra 1. divisjon

                      Kommentar

                      • reka
                        Seniormedlem
                        --==FORUMRUNKER==--
                        • Aug 2005
                        • 13271

                        Han er meget kritisk til hvordan Rikard Norling har ledet Brann i sin debutsesong i Tippeligaen. Sandstø mener svensken var totalt uforberedt på hva som ventet ham i norsk fotball.
                        SLAKTER NORLING: VG-ekspert Arne Sandstø mener Rikard Norling trenger hjelp for å redde Brann. Han tror nødhjelp fra Drillo kan være et alternativ.

                        Foto: JØRGEN BRAASTAD, VG- Det begynte på kickoff'et til Tippeligaen før sesongen. Han satt på scenen sammen med Molde, Strømsgodset og Rosenborg og sa at han ikke kjente til de andre norske lagenes kraft. Da må jeg si at man dessverre får som fortjent, mener Sandstø.

                        - Han virker totalt uforberedt i forhold til hva norsk fotball er. Det går fortere i norsk fotball enn i svensk. Det er mer tempo og mer frekvens. Jeg synes ikke Brann henger sammen som et lag. Måten de ga fra seg initiativet på og hvordan de hodeløst angrep på stillingen 1-1 uten balanse i laget... Det er skremmende å se på. Og det er dessverre ikke første gangen, påpeker Arne Sandstø.
                        virker kjent?!

                        Kommentar

                        • Totti21
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Mar 2004
                          • 3499

                          Opprinnelig skrevet av reka
                          [COLOR=#2B2B2B]
                          virker kjent?!
                          Utvilsomt, men vår mann var i det minste såpass ydmyk at han innrømmet dette halvveis i sin første sesong og gjorde klare grep for å sikre plassen. I år er det vel kanskje ingen trener som har sett bedre forberedt ut til kampene enn Magnus Haglund. Rikard Norling har stått fast på sine prinsipper inntil nå nylig, men da har det vært for sent.

                          Kommentar

                          • reka
                            Seniormedlem
                            --==FORUMRUNKER==--
                            • Aug 2005
                            • 13271

                            Uansett håpløst at trenere som prater seg til millionlønninger møter helt uforberedt. Kostet mye penger å rette opp skuta til Haglund, norlings fadese ser ut til å bli enda dyrere.

                            Kommentar

                            • Totti21
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Mar 2004
                              • 3499

                              Opprinnelig skrevet av reka
                              Uansett håpløst at trenere som prater seg til millionlønninger møter helt uforberedt. Kostet mye penger å rette opp skuta til Haglund, norlings fadese ser ut til å bli enda dyrere.
                              Enda mer håpløst at man ansetter trenere uten å kjøre en ansettelsesprosess som sikrer at dette ikke skjer. Spesielt når man henter inn trenere som aldri har trent ett Tippeligalag før. Trenere er da ikke noe annerledes enn oss andre, og vil bruke intervjuene til å imponere de man snakker med, og der får mange bedriftsledere problemer, da det å finne rett mann til rett jobb er en kvalitet, ikke noe som kan baseres på magefølelse. I alle fall ikke til den viktigste jobben i en fotballklubb som omsetter for titalls millioner i året.
                              Har vært en utfordring for Tippeligalag i mange år at man nærmest har neste trener klar før den forrige har pakket sammen sakene sine. Det vitner ikke akkurat om at man har gjort grundige vurderingen først. Som nevnt flere ganger er Brann det verste eksempelet i nyere tid der man vil ansette Alex McLeish den ene uka før man ansetter hans rake motsetning i Rikard Norling uka etterpå når førstnevnte takker nei.

                              Både Henning Berg, Ståle Solbakken og Ole Gunnar Solskjær har alle klart å snakke seg til store jobber med tydelige planer på hva de vil gjøre, men når det kom til stykket var de alle like naive og dårlig forberedt i møtet med en ny kultur. Henning og Ståle har vist at de er dyktige trenere under andre forhold, men i England hadde de aldri en sjanse.

                              Uwe derimot forberedte seg spesifikt på en jobb i England i lang tid før han fikk sin første jobb og har lyktes langt bedre:

                              Fra db.no fra i fjor:

                              men har en klar teori på hvorfor han selv har lyktes på balløya: Nemlig ekstremt gode forberedelser.

                              Da han tok over Brentford sommeren 2011 visste han hvordan motstanderlagene i League One ville spille, han visste hvilke spillere han selv ville hente til klubben og han kjente til strukturen til alle lagene i serien.

                              - Da jeg forlot Viking i november 2009, begynte jeg å dra fram og tilbake til England for å studere League One og League Two. Det fortsatt jeg med fram til jeg tok over Molde et snaut år seinere, og igjen det siste halvåret før jeg tok over Brentford, sier Rösler.

                              Scoutet spillere
                              - Jeg så kamper for å forstå hvordan seriesystemet fungerer. Det handlet like mye om nettverksbygging. Jeg møtte mange agenter, eiere og spillere. Jeg lagde en liste med spillere. Jeg så for eksempel mitt første kjøp i Brentford, Clayton Donaldson, fem eller seks ganger for Crewe Alexandra i League Two. Jeg visste at kontrakten hans gikk ut sommeren 2011, og det aller første jeg gjorde da jeg tok over Brentford, var å hente ham. I fjor scoret han 22 mål og så langt i år har han scoret 12, sier Wigan-sjefen videre.

                              - Tror du mangel på forberedelse er grunnen til at Berg og Solbakken ikke lyktes i fjor?
                              - Championship og League One er helt annerledes enn Tippeligaen, Bundesliga eller Serie A. Jeg snakker ikke om Ståle og Henning, men for meg ville det vært veldig vanskelig å gå rett fra Molde til Brentford uten å ha forberedt meg. Det er ekstremt viktig å kjenne den engelske mentaliteten, sier han.


                              Jeg er i bunn og grunn enig med deg i det du skriver, og ville ikke at klubben igjen skulle ansatt en ny trener direkte fra Svensk fotball uten at man hadde vært 100% sikker på at denne mannen vet hva han går til. Jeg bedømmer uansett Magnus Haglund ut i fra den treneren han er når han forlater oss, ikke den som kom til klubben, og det er mann det blir vanskelig å erstatte.

                              Jeg har tidligere skrevet at fotballklubber bør bruke profesjonelle rekrutteringsbyrå i jakten på en ny trener, og vurdere flere kandidater opp mot hverandre. Sandefjord gjorde dette i forkant av denne sesongen, og selv om både folk i SF miljøet og meg selv inkludert var skeptisk når det gjorde at man endte opp med Lars Bohinen, så skal man definitivt ikke ta fra noen at det viste seg å være en suksess når klubben som har hatt en klar målsetting om opprykk i tre år endelig lyktes med det nå. Personlighetstester er jo en sak som er vanlig for andre i en intervjuprosess, men for fotballtrenere var visst dette noe helt nytt når Torp Consulting kjørte en del av disse mot aktuelle kandidater i ansettelsesprosessen til SF.

                              Derfor håper jeg i det minste at man bruker tiden det tar å vurdere aktuelle kandidater, og ikke at Torgeir Bjarmann ansetter kompisen sin etter et telefonmøte.

                              Kommentar

                              • klippen
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Aug 2009
                                • 251

                                Opprinnelig skrevet av Totti21
                                Derfor håper jeg i det minste at man bruker tiden det tar å vurdere aktuelle kandidater, og ikke at Torgeir Bjarmann ansetter kompisen sin etter et telefonmøte.
                                Veldig veldig enig! Jeg er i utgangspunktet veldig for Tandberg med utgangspunkt i at han virker veldig godt forberedt til jobben, og han har et brennende ønske om og lykkes. Jeg kjenner ikke noe særlig til Kristinsson, men han bør jo naturligvis ha en del bedre kjennskap til tippeligaen enn hva som har vært tilfellet med Haglund og Norling etter selv å ha spilt der. Likevel, ting har endra seg en hel del i LSK etter at Kristinsson forlot klubben som spiller.

                                En del argumenterer for at Kristinsson vil gi gode muligheter for å hente islandske spillere, det er godt mulig. Men Tandberg gir oss muligheten til å hente spillere fra lavere divisjoner, som for eksempel Lundemo. Jeg tror Tandberg har veldig god oversikt over talentene som finnes i 1.div og lavere.

                                Kommentar

                                • knut
                                  Make knut Great Again
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Dec 2006
                                  • 9404

                                  Opprinnelig skrevet av antikris
                                  En mann som ikke vil være hovedtrener for LSK, er ingen mann i mine øyne. Pakk sakene dine, og ha deg til helvete hjem igjen. Powell ut sesongen!
                                  Er vel sånn det må bli. Haglund kan sikkert få lønna ut sesongen (har vel ingen andre alternativ der), men trenger ikke "bidra" fra benk.

                                  Kommentar

                                  • Børge
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Sep 2013
                                    • 2537

                                    Opprinnelig skrevet av knut
                                    Er vel sånn det må bli. Haglund kan sikkert få lønna ut sesongen (har vel ingen andre alternativ der), men trenger ikke "bidra" fra benk.
                                    En trener som åpenbart ikke har 100 % fokus på klubben og laget han jobber for, siden han er på utgående kontrakt - er verdiløs etter min mening. Haglund skal føre samtaler med aktuelle klubber og tenker nok mye på fremtiden. Hvem ville ikke gjort det?

                                    Det er styret og sportslig ledelse sin forbanna plikt å løse, med mindre man ønsker og synes det er en god løsning med en trener med tankene andre steder og langt fra 100 % fokusert på jobben som skal gjøres.
                                    Sint og tverr på felt N

                                    Kommentar

                                    • plantemiddel
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Feb 2012
                                      • 801

                                      Opprinnelig skrevet av Børge
                                      En trener som åpenbart ikke har 100 % fokus på klubben og laget han jobber for, siden han er på utgående kontrakt - er verdiløs etter min mening. Haglund skal føre samtaler med aktuelle klubber og tenker nok mye på fremtiden. Hvem ville ikke gjort det?

                                      Det er styret og sportslig ledelse sin forbanna plikt å løse, med mindre man ønsker og synes det er en god løsning med en trener med tankene andre steder og langt fra 100 % fokusert på jobben som skal gjøres.
                                      Wtf. Etter min mening burde man ansette og få inn en ny, permanent trener lenge før Haglund forlater Åråsen for godt, ikke hive ut Haglund nå. Jeg er sikker på at Haglund har gjort seg opp en hel del tanker og erfaringer som det er nyttig ta med videre til personen som skal lede lage de neste årene. Bare idioter velger å starte med blanke ark hver jævla gang en ny trener skal inn dørene (på Åråsen), smarte klubber sørger for kompetanseoverføring og kontinuitet.

                                      Kommentar

                                      • Børge
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Sep 2013
                                        • 2537

                                        Opprinnelig skrevet av plantemiddel
                                        Wtf. Etter min mening burde man ansette og få inn en ny, permanent trener lenge før Haglund forlater Åråsen for godt, ikke hive ut Haglund nå. Jeg er sikker på at Haglund har gjort seg opp en hel del tanker og erfaringer som det er nyttig ta med videre til personen som skal lede lage de neste årene. Bare idioter velger å starte med blanke ark hver jævla gang en ny trener skal inn dørene (på Åråsen), smarte klubber sørger for kompetanseoverføring og kontinuitet.
                                        Haglund er ikke den eneste treneren i trenerteamet. Også ville jeg anta at det er greit at en ny trener setter seg inn i spillertroppen og gjør seg opp sin egen mening.
                                        Sint og tverr på felt N

                                        Kommentar

                                        • knut
                                          Make knut Great Again
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Dec 2006
                                          • 9404

                                          Opprinnelig skrevet av plantemiddel
                                          Wtf. Etter min mening burde man ansette og få inn en ny, permanent trener lenge før Haglund forlater Åråsen for godt, ikke hive ut Haglund nå. Jeg er sikker på at Haglund har gjort seg opp en hel del tanker og erfaringer som det er nyttig ta med videre til personen som skal lede lage de neste årene. Bare idioter velger å starte med blanke ark hver jævla gang en ny trener skal inn dørene (på Åråsen), smarte klubber sørger for kompetanseoverføring og kontinuitet.
                                          Men hvis Haglund drar til Viking (reell konkurrent) gidder han å dele av sin kunnskap? Og siden det tok'n to og et halvt år å "knekke koden", er denne kunnskapen så jævli å hige etter? Dessuten håper jeg, som Totti21 er inne på, at neste trener er forberedt fra start, med sin egen fotball.

                                          Tenk deg dessuten forside i rb: Ny trener annkommet. Låver å bygge videre på Haglund sitt grunnlag.

                                          Ikke sexy for en femmer, og lokker ikke en eneste ny person til å kjøpe sesongkort.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎