Magnus Haglund

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • BroganTrundler
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jul 2014
    • 665

    Vi er et ganske solid kontringslag, så det er ikke så rart at vi ikke blir presset høyt oftere.

    Kommentar

    • Percy Nilegård
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Dec 2003
      • 5146

      Erling Knudtzon.
      "Alltid blodsprengt"!
      Fong/Macho

      Even Nordlien

      Kommentar

      • plantemiddel
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Feb 2012
        • 801

        Genierklærte Deila prøvde seg vel på det på Åråsen i år.

        Kommentar

        • BroganTrundler
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jul 2014
          • 665

          Opprinnelig skrevet av plantemiddel
          Genierklærte Deila prøvde seg vel på det på Åråsen i år.
          Hvis jeg husker rett så var det David Nielsen sin andre kamp som hovedtrener.

          Kommentar

          • plantemiddel
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Feb 2012
            • 801

            Haha, så god hukommelse kan man ha

            Kommentar

            • 307
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Mar 2007
              • 358

              Satt og funderte på litt på væremåtene til de ulike trenerne ettersom noen har etterlyst en mer markant Haglund. Litt mere sint i media og mere aktiv og verbal på sidelinjen. Han er alltid sindig og kanskje litt kjedelig for noen, men det funker. Vi har Mons Ivar Mjelde som klikker litt i tv ruta. Vi har Rekdal som er litt mutt. Nordlie som kanskje har moderert seg litt, men stadig litt sint. Dean som er litt engasjert når han blir intervjuet. men funker det. Se på Skullerud, Ingebrigtsen, Nielsen, Haglund. De er i toppen og har stor respekt i spiller gruppa. Trenger vi egentlig en brøleaper eller fungere det med sindige personer som har respekt og god greie på fotball?

              Kommentar

              • Børge
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Sep 2013
                • 2534

                Opprinnelig skrevet av 307
                Trenger vi egentlig en brøleaper eller fungere det med sindige personer som har respekt og god greie på fotball?
                Finnes mange måter å sette seg i respekt på, noe jeg har påpekt flere ganger. Noen gjør det ved høylytte forsøk på autoritet, men andre gjør det på bakgrunn av god kunnskap. Annet eksempel: Marit Breivik og nåværende landslagstrener for kvinnelandslaget i håndball. Begge er rolige som skjæra på tunet, men laget kjøper budskapet dem har på bakgrunn av deres kunnskap. Man kan sikkert argumentere for at det fungerer på kvinner, men jeg tror også det er adoptivbart til menn i lagidrett.

                Du nevner Rekdal? Skal bli gøy å se hva han får til i 2015, nå som assistenten hans reiser. Han har betydd mye etter hva jeg har hørt og tror - Rekdal er ræva på treningsfeltet påstår mange. Off-topic, men verdt å nevne.
                Sint og tverr på felt N

                Kommentar

                • 307
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Mar 2007
                  • 358

                  Opprinnelig skrevet av Børge
                  Finnes mange måter å sette seg i respekt på, noe jeg har påpekt flere ganger. Noen gjør det ved høylytte forsøk på autoritet, men andre gjør det på bakgrunn av god kunnskap. Annet eksempel: Marit Breivik og nåværende landslagstrener for kvinnelandslaget i håndball. Begge er rolige som skjæra på tunet, men laget kjøper budskapet dem har på bakgrunn av deres kunnskap. Man kan sikkert argumentere for at det fungerer på kvinner, men jeg tror også det er adoptivbart til menn i lagidrett.

                  Du nevner Rekdal? Skal bli gøy å se hva han får til i 2015, nå som assistenten hans reiser. Han har betydd mye etter hva jeg har hørt og tror - Rekdal er ræva på treningsfeltet påstår mange. Off-topic, men verdt å nevne.
                  Skriking til spillere fungere mulig veldig kortsiktig. Ingen liker å bli skriket til, men bli forklart hva det skal og ikke gjøre på en god måte. For Nordlie fungerte det siden Start lå i toppen, men man blir lei etter hvert. Så hvordan det ble. Eggen var ikke helt god han heller, men siden han hadde suksess fikk han holde på.

                  Kommentar

                  • erikh
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Feb 2008
                    • 443

                    Kjenner jeg er litt avventende til Haglund-avgangen jeg. Han har fått tid, og så har han også fått suksess. River man nå ned hele driten og begynner med en ny trener som må få tid? Sikkert ikke så mye klubben kunne gjort for å beholde Haglund mtp den økonomiske situasjonen, men jeg er ikke av dem som gleder seg over Haglunds exit. Vi er tross alt i toppen igjen. Vi hadde endelig kontinuitet nok til å få etablert et lag, et spill, og en redusert volatilitet prestasjonsmessig. Jævlig kjipt å se nøkkelspillere på utgående kontrakt, og vår trener ut døra, som betyr at den kontinuiteten igjen blir borte. Jeg klarer ikke glede meg voldsomt over Kristinsson heller, uten at jeg vet noe om ham. Hvor tung er fotballkompetansen hans?

                    Kommentar

                    • MortenA
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2007
                      • 3384

                      Haglunds oppførsel på benken har i mine øyne vært en fin blanding av sindig og engasjert. I media har han vært litt anonym. Det betyr ikke at vi skal ha en Rekdal som sparker i alle retninger, men noen friske utspill i ny og ne hjelper på oppmerksomheten rundt klubben.

                      Når det gjelder skriking, så er det av og til på sin plass når innsatsen er ræva. Hvis det er formasjoner og taktikk som ikke fungerer trenger man en pedagogisk tilnærming, men når innsatsen er laber må det ofte en utblåsning i garderoben til for å vekke spillerne. De store managerene som SAF, Wenger og Moriniho vet hvilken tilnærming de må ta i garderoben, men forsvarer allikevel spillerne sine med nebb og klør i media, selv om det til tider blir en parodi.
                      Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                      Kommentar

                      • Ketil Cantona
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Feb 2004
                        • 6813

                        Helt enig med Erikh her.

                        Gruer meg til Haggis takker for seg og erstatter på plass. Mister vi de etablerte også så starter vi kanskje neste sesong med kun Riise av de mest etablerte. Håper Bjarmann og co har allerede lagt slagplan for neste sesong.

                        Må si at sesongen 2014 med all rot (økonomi og styre/stell) så har LSK hatt en imponerende sesong!
                        Lenge siden jeg har gledet meg slik til fotballkamper.

                        Kommentar

                        • HSft
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Dec 2004
                          • 6075

                          Det viktigste er å holde litt kontinuitet i spillerstallen. Det betyr ikke at vi må beholde alle som har vist at de ikke holder mål i forhold til lønningsposen sin. Men det hadde vært en fordel om vi ikke mister alt for mange. Om vi klarer å beholde Johan og Ødegaard og signere et par lovende nye spillere så tror jeg fort det kan gå bra neste sesong.

                          Jeg kunne godt tenkt meg å beholdt Haglund for kontinuitet, men jeg synes ikke han har imponert voldsomt de årene han har vært her. Tippeligaen i år er ekstremt svak, og det er ikke mange av lagene bak oss jeg ikke forventer at vi har bak oss.

                          Haglund hadde en vanskelig jobb som trener siden han måtte bygge fra bunn av etter at laget ble plukka fra hverandre rundt Berg. Forhåpentligvis får Runar en mykere start og får beholde en bra stamme og muligheten til å legge til et par spennende typer. Det er mye som kan gjøres bedre enn under Haglund, det er jeg ikke i tvil om.

                          Kommentar

                          • Totti21
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Mar 2004
                            • 3499

                            Opprinnelig skrevet av MortenA
                            Haglunds oppførsel på benken har i mine øyne vært en fin blanding av sindig og engasjert. I media har han vært litt anonym. Det betyr ikke at vi skal ha en Rekdal som sparker i alle retninger, men noen friske utspill i ny og ne hjelper på oppmerksomheten rundt klubben.

                            Når det gjelder skriking, så er det av og til på sin plass når innsatsen er ræva. Hvis det er formasjoner og taktikk som ikke fungerer trenger man en pedagogisk tilnærming, men når innsatsen er laber må det ofte en utblåsning i garderoben til for å vekke spillerne. De store managerene som SAF, Wenger og Moriniho vet hvilken tilnærming de må ta i garderoben, men forsvarer allikevel spillerne sine med nebb og klør i media, selv om det til tider blir en parodi.
                            Jeg har ikke fulgt med på dette i alle kamper, men satt rett bak benkene under LSK-rbk og kan i alle fall si at Magnus Haglund var langt mer aktiv og engasjert enn hans kollega Kåre Ingebrigsten på den andre benken som reiste seg når de scoret og når han var uenig i et innkast tidlig i 1.omgang. Ellers satt han fast i benken mens vår mann sto oppreist og gang på gang kom med direktiver ut på banen og til spillere han kalte til seg ved stopp i spillet. Magnus Powell er også veldig engasjert i kampen fra sidelinjen.

                            Nå har jeg uansett liten tro på at du kan påvirke så mye fra sidelinjen sånn annet en at en synlig engasjert trener kan engasjere publikum. I garderoben er det derimot mye man kan gjøre i pausen og før kampen for å påvirke.

                            I media synes jeg Haglund er mer kjedelig, men han værer tydelig preg av at han ikke gidder å bli dratt inn i noen dumme diskusjoner i kampens hete av tabloide journalister som fisker etter blod. Han svarer derfor enkelt og greit, men uten å komme med noe kontroversielt og dumt når man er bitter etter et tap som Kjetil Rekdal er verdensmester i.

                            Kommentar

                            • Petter Ø
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Mar 2004
                              • 3008

                              Opprinnelig skrevet av 307
                              Satt og funderte på litt på væremåtene til de ulike trenerne ettersom noen har etterlyst en mer markant Haglund. Litt mere sint i media og mere aktiv og verbal på sidelinjen. Han er alltid sindig og kanskje litt kjedelig for noen, men det funker. Vi har Mons Ivar Mjelde som klikker litt i tv ruta. Vi har Rekdal som er litt mutt. Nordlie som kanskje har moderert seg litt, men stadig litt sint. Dean som er litt engasjert når han blir intervjuet. men funker det. Se på Skullerud, Ingebrigtsen, Nielsen, Haglund. De er i toppen og har stor respekt i spiller gruppa. Trenger vi egentlig en brøleaper eller fungere det med sindige personer som har respekt og god greie på fotball?
                              Er forskjell på å ønske en brøleape og en som faktisk tør mene og uttrykke noe
                              Petter Ø - Kreativ Kanaris
                              http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
                              Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401

                              Kommentar

                              • gorken
                                Administrator
                                • May 2006
                                • 1483

                                Ta dere en bolle a!

                                I have this condition.

                                Kommentar

                                • Kjell.T.Ring
                                  Poll St. Ring
                                  --==FORUMRUNKER==--
                                  • Dec 2005
                                  • 11796

                                  Er i hvert fall vanskelig å bli engasjert når Svesengen intervjuer Haglund. *gjesp*.
                                  Trur de er brødre.
                                  Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                                  Kommentar

                                  • Petter Ø
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Mar 2004
                                    • 3008

                                    Opprinnelig skrevet av gorken
                                    Ta dere en bolle a!

                                    Den får du i retur. Skal vi feire at han tok gull i Allsvenskan også?
                                    Petter Ø - Kreativ Kanaris
                                    http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
                                    Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401

                                    Kommentar

                                    • 307
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Mar 2007
                                      • 358

                                      Opprinnelig skrevet av Petter Ø
                                      Er forskjell på å ønske en brøleape og en som faktisk tør mene og uttrykke noe
                                      Haglund er Haglund. Kan ikke være en annen sjøl om noen ønsker det. Syns han klarer seg meget bra.

                                      Kommentar

                                      • Totti21
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Mar 2004
                                        • 3499

                                        Magnus Haglund er visstnok utpekt av avdøde Klas Ingesson selv til å komme tilbake til klubben han forlot for tre år siden.

                                        GÖTEBORG. Mycket svårt cancersjuk jobbade verkligen Klas Ingesson i sin tränarroll in i det sista. Enligt vad Sportbladet erfar förhörde sig Ingesson under förr

                                        Kommentar

                                        • GIFKanari
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2009
                                          • 8243

                                          Sitter jo nesten og håper han tar over Elfsborg igjen, hadde vært fascinerende å se hva han kan tilføre ett lag han har hatt før, med nye impulser fra Norge. De får en bedre trener enn den som forlot dem.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎