Rosenborg BK - Lillestrøm SK, Lerkendal Stadion, mandag 23. juli kl. 19.00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • ragnarrock
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Mar 2008
    • 937

    #61
    Opprinnelig skrevet av GIFKanari
    det har fått altfor lite oppmerksomhet.
    ja rektig.......
    *Kjempe gutta fighte gutta!!*

    -RagnarRock-

    Kommentar

    • vermu
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2008
      • 1729

      #62
      Opprinnelig skrevet av GIFKanari
      Basert på hva? Her kommer det faktisk mest an på hvilket spisspar RBK stiller, slik jeg ser det. Og Kippe inn med en han vel heller aldri har spilt sammen med som midtstopper. På det som fortsatt er en av TLs aller vanskeligste bortebaner.

      Her frykter jeg at det meste annet enn det sportslige har veid inn.
      Det er rett og slett den sportslige vurderingen som veier her. Scheel holder ikke mål og en kampklar Kippe, i toppform eller ei uansett er et bedre alternativ. Ruben er selvskreven slik laget er per i dag, og endelig rangeres han foran Scheel.

      Kommentar

      • mooph
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Aug 2005
        • 1496

        #63
        Opprinnelig skrevet av GIFKanari
        Den råtne defensiven er kjernen til alle problemene våre og det har fått altfor lite oppmerksomhet. Vi trenger ikke enda en spiss, slik det fokuseres så mye på nå, vi trenger flere forsvarsspillere med tempo og mann mot mann-ferdigheter.
        Tullete teori. Det laget trenger er innsats, trua og vilje til å jobbe for hverandre. Forsvaret starter hos spissene. Det er hvordan hele laget agerer uten ball som har vært problemet, ikke kun forsvarsrekka.
        Fugla mot nye høyder

        Kommentar

        • GIFKanari
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2009
          • 8243

          #64
          Opprinnelig skrevet av mooph
          Tullete teori. Det laget trenger er innsats, trua og vilje til å jobbe for hverandre. Forsvaret starter hos spissene. Det er hvordan hele laget agerer uten ball som har vært problemet, ikke kun forsvarsrekka.
          Man forsvarer seg som et lag, man angriper som et lag. Sånn er moderne fotball. Vårt forsvar bidrar ikke stort på noen av delene. Og den beste (eventuelt minst dårlige) i forsvarsleddet er her på lån, fra erkerivalen.

          Kommentar

          • Reyrey
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jun 2010
            • 379

            #65
            Nå har jeg faktisk troa på poeng borte mot bartene! Forza fugla
            LSK i med- og motgang <3

            Støtt FuglaTifo, SMS "KANARI TIFO" til 2401 og støtt med 30kr, eller sett inn valgfritt beløp på Kontonr: 1286.48.69740 -merk med tifo

            Kommentar

            • mooph
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Aug 2005
              • 1496

              #66
              Opprinnelig skrevet av GIFKanari
              Vårt forsvar bidrar ikke stort på noen av delene.
              Det er godt mulig at forsvaret trenger forsterkninger, men det blir allikevel altfor naivt å tro at dette alene fører til mindre mål imot. Det som først og fremst trengs er holdningsendringer blant alle som spiller, de må ønske å vinne duellene og ta ansvar. Forsvaret lider fordi for mye blir overlatt til dem alene, f.eks. gjør Scheel øftere tabber i LSK (enn Sogndal) fordi andre på laget tillater at slike situasjoner oppstår. Folk følger ikke motstandera, dekker ikke rom etc.
              Spillerne gjør kun hva de må og ikke det de burde.

              Trenden har imidlertid blitt noe bedre i det siste og vi får håpe det forsetter i den retningen. Tru kan flytte fjell. Jeg trur fast at laget individuelt sett er godt nok for TL og et godt utgangspunkt å bygge videre på (uten panikkforsterkninger av enkelte lagdeler). De må imidlertid jobbe for hverandre.
              Fugla mot nye høyder

              Kommentar

              • dollyholly
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jul 2007
                • 965

                #67
                Opprinnelig skrevet av nebbjævel
                Sagt på en annen måte da: Jeg føler meg ikke særlig beroliget ved tanken på at han skal spille kampen. Det kan neppe være nødvendig når vi nå har vi to seire på rad uten kapteinen på banen. Sjølsagt ønsker jeg ikke sjukdom over noen, ikke engang våre motstandere. Derimot kunne jeg godt tenke meg å betale billetten til en viss destinasjon for enkelte.

                Det er klart det er kontroversielt at det stilles spørsmålstegn ved kapteinens ferdigheter på banen. Ikke er det noe moro heller. Ingenting hadde vært bedre enn at jeg tar feil i denne saken. Men tallene ( les resultatene) taler vel ikke til Frodes fordel etter vårsesongen ?

                Det som det har gått mote i er at Sportsklubben har begynt å vinne kamper, uten Frode på banen.
                Du har nok ikke samme psyke som good old Frode. Frode er nok selv klar over at han ikke har hatt sin beste sesong og det hadde vært VELDIG fristende og spilt skadet til tapet kom og det hadde vært lettere å komme inn i laget igjen. Etter ribbensbrudd går han inn i kanskje den tøffeste kampen for sesongen (LSK har 8 i odds bl.a på unibet), han vet at ved tap vil alle tenke "det er Frodes skyld". Men han driter i evt. kritikk. De som er så kritiske her får vel gå bort til ham å si det, evt skrike det etter mannen.

                Kommentar

                • Folke
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jun 2008
                  • 5955

                  #68
                  Opprinnelig skrevet av dollyholly
                  Du har nok ikke samme psyke som good old Frode. Frode er nok selv klar over at han ikke har hatt sin beste sesong og det hadde vært VELDIG fristende og spilt skadet til tapet kom og det hadde vært lettere å komme inn i laget igjen. Etter ribbensbrudd går han inn i kanskje den tøffeste kampen for sesongen (LSK har 8 i odds bl.a på unibet), han vet at ved tap vil alle tenke "det er Frodes skyld". Men han driter i evt. kritikk. De som er så kritiske her får vel gå bort til ham å si det, evt skrike det etter mannen.
                  Frode skal selvsagt få ros dersom han er 100% frisk og gjør en godkjent kamp (som resten av laget), men dersom han ikke er 100% klar så forventer jeg samme tyn på Frode som f.eks. Bolly fikk når han spilte med feber.. Frode Kippe i god form (noe han ikke har vist på flere år etter min mening) er helt klart god nok for laget og med Rade eller veslegutten på topp så er han (Nystuen hadde vel fått den oppgaven om han var klar) helt klart den som kan matche disse i lufta. Men vi andre må få lov til å mene at Frode ikke har gjort seg fortjent til en plass på førstelaget, eller at han ikke har prestert som forventet i kapteinsrollen. Jeg ønsker at Frode spiller sin beste kamp for året og bidrar til poeng, jeg vil kun det beste for laget. Dog blir jeg overrasket (positivt) om det blir poeng i denne kampen!

                  Kommentar

                  • Herman
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Feb 2010
                    • 1101

                    #69
                    RBK sitt lag:

                    Örlund
                    Høiland - Strandberg - Rønning - Dorsin
                    F.Holm - Henriksen - Svensson - Midtsjø
                    Iversen
                    Chibuike

                    Hmm. Det jeg ser er at den forsvarsfireren vel ikke er særlig rask. Og for et RBK-lag som kommer til å stå nokså høyt, så kan det bli VELDIG moro når Erling Knudtzon setter på turboen. I tillegg er den sentrale midtbanen ganske så tynn, og ingen av de to er noe særlig sterk defensivt, derfor kan det bli en del rom for PVM i mellomrommet. Roger og Ohi har i hvert fall fysikken til å vinne krigen sentralt på midten. Johan kjenner Høiland godt fra tiden i Stabæk, og kan kanskje utnytte hans (mange) svakheter. Chibuike er en ekkel jævel på topp, en type som Kippe fort kan slite enormt med.
                    Twitter

                    Kommentar

                    • Reyrey
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Jun 2010
                      • 379

                      #70
                      Opprinnelig skrevet av Herman
                      Chibuike er en ekkel jævel på topp, en type som Kippe fort kan slite enormt med.
                      Spiller Chibuike imorgen? trodde han hadde karantene eller var skada jeg..
                      LSK i med- og motgang <3

                      Støtt FuglaTifo, SMS "KANARI TIFO" til 2401 og støtt med 30kr, eller sett inn valgfritt beløp på Kontonr: 1286.48.69740 -merk med tifo

                      Kommentar

                      • Uwes disippel
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2006
                        • 6039

                        #71
                        Opprinnelig skrevet av Reyrey
                        Spiller Chibuike imorgen? trodde han hadde karantene eller var skada jeg..
                        Ikke karantene, men ble skadet på torsdag. Om han blir klar aner jeg ikke.

                        Noen som vet om en pub som viser kampen i Kristiansund?

                        Kommentar

                        • Fuglamannen
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Aug 2011
                          • 543

                          #72
                          Oioi. Satser på at han ikke spiller... Har en bong med odd seier, enga seier, hønefoss seier og U B på rbk- lsk. 55 i odds innsats 100. Da går den inn også og lsk vinner

                          Kommentar

                          • WAK
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jul 2006
                            • 964

                            #73
                            Puben på Quality Grand Hotel

                            Kommentar

                            • _Jonern
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jan 2004
                              • 4377

                              #74
                              Ahh, hater trønderpakket!!

                              Det laget der har vi faen meg gode muligheter til å slå. Det som bekymrer er som vanlig forsvaret vårt, at Iversen alltid spiller årets kamp mot oss, og hvor mange billige straffer og avgjørelser RBK får. Det er alltid et eller annet kødd på lerkendal. Alltid!

                              Det som gjør meg mest optimistisk er Vaagan Moen i mellomrommet, og Knudtzon på topp. Det kan bli farlig! Pluss at dette er en kamp for Roger, han må være sjef på midten i morgen.
                              ..................

                              Kommentar

                              • Trondeo
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jun 2005
                                • 3062

                                #75
                                RBK fremstår råttent. Betway har 7,55 i odds på borteseier. Må jo bare spilles på, sånn i tilfelle.

                                Kommentar

                                • Fuglamannen
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Aug 2011
                                  • 543

                                  #76
                                  unibet har 8, ref min tidligere post

                                  Kommentar

                                  • Fuglamannen
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Aug 2011
                                    • 543

                                    #77
                                    Nå skjønner jeg ingenting, jeg mente PVM hadde 3 gule kort etter kortet mot Tromsø?!?

                                    Kommentar

                                    • Folke
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jun 2008
                                      • 5955

                                      #78
                                      Opprinnelig skrevet av Fuglamannen
                                      Nå skjønner jeg ingenting, jeg mente PVM hadde 3 gule kort etter kortet mot Tromsø?!?
                                      Nei det ble pratet om etter den kampen at med hans spillestil så kom han til å få sitt 3. gule kort mot rbk også måtte han stå over mot molde.. Jeg DIGGER forøvrig at han endelig ser ut til å være den spilleren han ble hentet hit for å være, så da får det heller være at han må stå over en kamp innimellom.

                                      Kommentar

                                      • Kvalen
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Jul 2006
                                        • 327

                                        #79
                                        Opprinnelig skrevet av Fuglamannen
                                        unibet har 8, ref min tidligere post
                                        8,20 nå.. Hmm...
                                        "For bergenserne blir dette som en kjapp onanering - en kortsiktig selvtilfredsstillelse"
                                        - Ivar Hoff

                                        Kommentar

                                        • Totti21
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Mar 2004
                                          • 3499

                                          #80
                                          Opprinnelig skrevet av vermu
                                          Det er rett og slett den sportslige vurderingen som veier her. Scheel holder ikke mål og en kampklar Kippe, i toppform eller ei uansett er et bedre alternativ. Ruben er selvskreven slik laget er per i dag, og endelig rangeres han foran Scheel.
                                          Jeg tror du undervurderer viktigheten av Scheel og Ruben i den snuoperasjonen som har vært de siste 2 kampene.
                                          Som jeg har skrevet noen ganger tidligere har man med større fart i den bakre fireren kunnet stå høyere i banen, samtidig som at de to har vært langt bedre enn Kippe på å støte, slik at vi har hindret motstanderen i å få skyte upresset fra 18-20 meter som har skjedd alt for ofte de siste 2 sesongene. Dette har også skjedd uten at vi har hatt noen naturlig defensiv midtbanespiller i disse kampene.
                                          Kippe er dessverre rett og slett for treg, og det har sett stygt ut de gangene vi har møtt lag som er direkte, og spiller kjapt i bakrom som f.eks kampene mot Brann og Sandnes/Ulf. Det er ingen tvil om at Kippe er smartere taktisk enn de to som har spilt bak der nå, men de rydder opp i mange potensielle situasjoner med fart, og gode 1 mot 1 ferdigheter.

                                          Jeg synes derfor det er fullstendig latterlig hvis Frode Kippe går rett inn i laget etter at vi endelig har vært i ferd med å se brukbare ut, og har skaffet oss masse selvtillit. Laget som bør starte er selvfølgelig de 11 som sto for en av årets beste spillemessige prestasjoner i 2.omgangen mot Tromsø.

                                          Jeg er en av Frode Kippe sine største fans, og har i flere år vært veldig bekymret over hvordan vi en gang i fremtiden skal klare oss uten han, akkurat som jeg var på slutten av Torgeir Bjarmann sin tid. Men, nå har vi i Kippe sitt fravær gått fra 2 katastrofalt svake kamper mot Sandnes/Ulf og Bodø/Glimt, til å ta 6 poeng på to kamper, og da bør man gjøre færrest mulig endringer på det laget, og i alle fall i forsvarsfireren.

                                          Kommentar

                                          Working...