Bård Wiggen

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Totti21
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Mar 2004
    • 3499

    #41
    Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
    Det er likevel verdt å merke seg det Wiggen sier til Adressa: - Jeg trigges av kravene om å vinne hver kamp.

    Da har vi fått bekreftet at dette ikke er et krav som stilles i Lillestrøm under Magnus Haglund!
    Tror nok han sikter mer til RBK sin posisjon i Norsk og Skandinavisk fotball. Hvis man ikke har vært på en annen planet de siste 20 årene, så har man også fått med seg at RBK i løpet av den tiden har blitt en klubb man forventer at skal vinne hver eneste kamp, mens LSK gradvis har blitt en klubb man ikke har noen forventninger til.

    Ser ikke Bård Wiggen som noe stort tap. Vi hadde en god periode rett før han kom inn, men jeg ser lite bedring etter dette, annet enn at vi tar mindre risiko i spillet vårt.

    Kommentar

    • *46*

      #42
      Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
      Det er likevel verdt å merke seg det Wiggen sier til Adressa: - Jeg trigges av kravene om å vinne hver kamp.

      Da har vi fått bekreftet at dette ikke er et krav som stilles i Lillestrøm under Magnus Haglund!
      Dette vet du selv at bare er rent vås. Selvsagt stilles det krav i LSK. Selvsagt ønsker dem å vinne hver kamp.

      Et mer interessant spørsmål, er hva har faktisk Wiggen bidrat med under sin tid på Åråsen? Sommerens opptur startet før Wiggen satte føttene sine på treningsfeltet. Har knapt sett han reise seg opp fra benken under kampen.

      Kommentar

      • Totti21
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Mar 2004
        • 3499

        #43
        Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
        Det er likevel verdt å merke seg det Wiggen sier til Adressa: - Jeg trigges av kravene om å vinne hver kamp.
        Han sier også dette i intervjuet med vg.no:

        - Jeg føler jeg har en moderne måte å lede treninger på. Så er jeg oppdratt i stramt, norsk soneforsvar, med større frihet offensivt. Jeg er nådeløs på hvordan jeg ønsker at forsvarsspillet skal se ut. Men jeg ønsker å ha noen knagger å henge angrepsspillet på også, sier han.

        Dette minner faktisk veldig om utviklingen vår etter han kom på plass. Ett lag som forsvarer seg bra mot etablert, men som er fullstendig fantasiløse med ballen i laget. Det skaper også en haug med farlige brudd, og da hjelper det ikke om man er drillet i stramt soneforsvar.
        Den første treneren som kommer til Åråsen med en forståelse av at forsvarsspill og angrepsspill henger sammen skal få en statue plassert i hagen min.
        I tillegg er det fremdeles bare "Drillo" og ett fåtall andre Norske trenere som sverger til stramt soneforsvar, da man stort sett spiller markering i sone i disse dager, igjen pga inntredenen av den såkalte "tranquistaen" som utnytter rommet i mellom sonene.

        Kommentar

        • xeR
          Seniormedlem
          --==FORUMRUNKER==--
          • Jan 2004
          • 11206

          #44
          Jeg sliter fortsatt med å forstå hva Wiggen har gjort som skulle tilsi at han er nøkkelen til nirvana. Han har spilt andrefiolin under ståle i FCK, der gikk det bra, i Køln gikk det i dass. Han rykka ned til 2. div med Aafk som hovedtrener og 9. plass i Adecco med Start.
          Det er bedre å væra døv enn vålenga.

          Kommentar

          • Bibaboy
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Mar 2008
            • 712

            #45
            Opprinnelig skrevet av xeR
            Jeg sliter fortsatt med å forstå hva Wiggen har gjort som skulle tilsi at han er nøkkelen til nirvana. Han har spilt andrefiolin under ståle i FCK, der gikk det bra, i Køln gikk det i dass. Han rykka ned til 2. div med Aafk som hovedtrener og 9. plass i Adecco med Start.
            Hvis vi ser på de 4-5 siste kampene så har LSK nærmest tettet igjen bakover. Det er jo akkurat dette Wiggen snakker om. Det var jo nettopp etter Wiggens intreden at forsvaret vårt etterhvet begynte å ta form. Haglund hadde god tid på seg før dette til å få en god struktur i de bakre rekker uten å få det til. Vi lå jo i en periode an til å slippe inn flere mål enn i fjor. Det er uten tvil et tap for klubben at vi nå mister Wiggen. Håper dette er fordi LSk ønsker en helt ny trenerkonstellasjon og ikke kunne tilby han assistenttrener jobben nettopp fordi den kabalen er lagt.
            Fugla Forever

            Kommentar

            • xeR
              Seniormedlem
              --==FORUMRUNKER==--
              • Jan 2004
              • 11206

              #46
              Opprinnelig skrevet av Bibaboy
              Hvis vi ser på de 4-5 siste kampene så har LSK nærmest tettet igjen bakover. Det er jo akkurat dette Wiggen snakker om. Det var jo nettopp etter Wiggens intreden at forsvaret vårt etterhvet begynte å ta form. Haglund hadde god tid på seg før dette til å få en god struktur i de bakre rekker uten å få det til. Vi lå jo i en periode an til å slippe inn flere mål enn i fjor. Det er uten tvil et tap for klubben at vi nå mister Wiggen. Håper dette er fordi LSk ønsker en helt ny trenerkonstellasjon og ikke kunne tilby han assistenttrener jobben nettopp fordi den kabalen er lagt.
              Ja, men dette er også det Haglund snakket om før sesongen. Det kan jo faktisk hende at Haglund begynner å nå igjennom hos spillerene. Bare synsing fra min side, men jeg er ikke med på denne dyrkingen av Wiggen.
              Grunnen til at vi mister Wiggen er neppe fordi LSK er på jakt etter en ny trenerkonstellasjon men rett og slett fordi RBK er en stor klubb som leverer år etter år og kjemper om europacup hvert år og i den sammenhengen er LSK en fjert i en orkan...
              Det er bedre å væra døv enn vålenga.

              Kommentar

              • glasgow
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jan 2007
                • 1251

                #47
                Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                Synes ikke det er noen grunn til å krisemaksimere dette. Nok annet å gjøre det på! Jeg er langt mer bekymret over om han eventuelt tar med seg Stoor og Hauger. Det er jo uttalt fra lsk at førsteprioritet er å sikre seg disse to for en lengre periode.

                Vi kunne vel uansett ikke tilby Wiggen ny kontrakt før vi har hovedtreneren på plass.

                Det er likevel verdt å merke seg det Wiggen sier til Adressa: - Jeg trigges av kravene om å vinne hver kamp.

                Da har vi fått bekreftet at dette ikke er et krav som stilles i Lillestrøm under Magnus Haglund!

                Pressekonferanse på Åråsen i morgen, unnskyld, senere i dag?
                Mulig Hauger hadde orsterket Rævbk. Men stoor. Han er god på norges dårligste lag......... Tror ikke mange vil slåss omham.

                God tur til Barteland Wiggen. Føler ikke at du har fått skuta på rett vei, du heller akkurat.

                Kommentar

                • Bibaboy
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Mar 2008
                  • 712

                  #48
                  Opprinnelig skrevet av xeR
                  Ja, men dette er også det Haglund snakket om før sesongen. Det kan jo faktisk hende at Haglund begynner å nå igjennom hos spillerene. Bare synsing fra min side, men jeg er ikke med på denne dyrkingen av Wiggen.
                  Grunnen til at vi mister Wiggen er neppe fordi LSK er på jakt etter en ny trenerkonstellasjon men rett og slett fordi RBK er en stor klubb som leverer år etter år og kjemper om europacup hvert år og i den sammenhengen er LSK en fjert i en orkan...
                  For meg kan det se ut som Wiggen har hatt ansvaret for de bakre rekker i LSK uten at jeg har vært på treninger og har sett dette. Og er dette riktig så har forsvaret bedret seg dramatisk etter hans inntreden. Det er alt annet enn hva man kan si om det offensive spillet til LSK. Og hvem har ansvaret for det. Jo han heter Magnus Haglund. Jeg dyrker ikke Wiggen på noen som helst måte, men jeg ser helt klart en sammen heng med hva som har skjedd med deler av laget etter at han kom. Haglund har fått til null og nada, og har nå snart hatt ett år på seg. Hvorfor Haglund plutselig skulle lykkes nå etter ett år og en haug med egenvalgte spillere inn i klubben er for meg helt urealistisk. Jeg tror Wiggen har vært til stor hjelp for å tette forsvaret vårt.
                  Fugla Forever

                  Kommentar

                  • xeR
                    Seniormedlem
                    --==FORUMRUNKER==--
                    • Jan 2004
                    • 11206

                    #49
                    Opprinnelig skrevet av Bibaboy
                    For meg kan det se ut som Wiggen har hatt ansvaret for de bakre rekker i LSK uten at jeg har vært på treninger og har sett dette. Og er dette riktig så har forsvaret bedret seg dramatisk etter hans inntreden. Det er alt annet enn hva man kan si om det offensive spillet til LSK. Og hvem har ansvaret for det. Jo han heter Magnus Haglund. Jeg dyrker ikke Wiggen på noen som helst måte, men jeg ser helt klart en sammen heng med hva som har skjedd med deler av laget etter at han kom. Haglund har fått til null og nada, og har nå snart hatt ett år på seg. Hvorfor Haglund plutselig skulle lykkes nå etter ett år og en haug med egenvalgte spillere inn i klubben er for meg helt urealistisk. Jeg tror Wiggen har vært til stor hjelp for å tette forsvaret vårt.
                    Wiggen skal selvsagt ha sin del av æren, men det er flere i støtteapparatet som skal ha ære/dele skyld for det som skjer i klubben. Jeg er så dritt lei av at Haglund må stå til ansvar for all elendighet, mens alle andre skal ha all ære for det lille positive som skjer i klubben. For meg så blir det en altfor snever måte å se ting på. Når det er sagt så er jeg på ingen måte imponert over støtteapparatet i klubben, men problemet stikker dypere enn Haglund.
                    Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                    Kommentar

                    • HSft
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Dec 2004
                      • 6075

                      #50
                      Wiggen er nok en bra mann. Men han er en 442 mann, og han er asistent til en trener med usikker fremtid. Jeg ser gjerne at vi får inn noen 433 kompetanse etterhvert.

                      Kommentar

                      • DoubleHi5
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2011
                        • 3972

                        #51
                        Opprinnelig skrevet av xeR
                        Wiggen skal selvsagt ha sin del av æren, men det er flere i støtteapparatet som skal ha ære/dele skyld for det som skjer i klubben. Jeg er så dritt lei av at Haglund må stå til ansvar for all elendighet, mens alle andre skal ha all ære for det lille positive som skjer i klubben. For meg så blir det en altfor snever måte å se ting på. Når det er sagt så er jeg på ingen måte imponert over støtteapparatet i klubben, men problemet stikker dypere enn Haglund.
                        Som vi nok er enige om de fleste av oss, begynte problemene i klubben lenge før mange her hadde hørt navnet Magnus Haglund. Men hvis hovedtreneren ikke har hovedansvaret for den sportslige fiaskoen, da har jeg misforstått noe helt fundamentalt. Det blir for dumt!
                        Last edited by DoubleHi5; 23.10.2012, 14:28.
                        Elska þetta félag

                        Kommentar

                        • Rune
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Aug 2008
                          • 1229

                          #52
                          Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                          Som vi nok er enige om de fleste av oss, begynte problemene i klubben lenge før mange her hade hørt navnet Magnus Haglund. Men hvis hovedtreneren ikke har hovedansvaret for den sportslige fiaskoen, da har jeg misforstått noe helt fundamentalt. Det blir for dumt!
                          Hvis hovedtreneren har hovedansvaret for den sportslige fiaskoen, må han nødvendigvis ha hovedansvaret for det lille positive som skjer i klubben også.

                          Når det er sagt, så synes jeg det det er på tide å ta en skikkelig ryddesjau. Kynisk, men det er kanskje på tide at Bjarmann, Haglund, Powell, Wiggen, Kåsene og Albertsen finner seg noe annet å holde på med. Ingen av de har spesielt mye å vise til i hvert fall.

                          Helt absurd at klubben er i mer eller mindre samme situasjon som for fire år siden.
                          "Wax on, wax off!" (Mr. Miyagi, 1984)

                          Kommentar

                          • Reyrey
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jun 2010
                            • 379

                            #53
                            Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                            Jeg er langt mer bekymret over om han eventuelt tar med seg Stoor og Hauger.
                            Stoor blir nok i LSK (var jo ikke "god nok" for bart i vår), hvis Hauger blir med Wiggen til rævbk - kansje Mix kommer til oss da! Who knows..?
                            LSK i med- og motgang <3

                            Støtt FuglaTifo, SMS "KANARI TIFO" til 2401 og støtt med 30kr, eller sett inn valgfritt beløp på Kontonr: 1286.48.69740 -merk med tifo

                            Kommentar

                            • reka
                              Seniormedlem
                              --==FORUMRUNKER==--
                              • Aug 2005
                              • 13272

                              #54
                              Nyheten kom som julekvelden på kjærringa for RB's sportsredaksjon som kjører faksimile fra NTB om saken. Kom vel som julekvelden på kjærringa for klubbens del også da kanskje?

                              Kommentar

                              • tonkro
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Jan 2009
                                • 337

                                #55
                                Driter i Wiggen, men tror dere virkelig at Hauger og Stoor blir med til Trondheim?? Har jeg ingen tro på.

                                Kommentar

                                • xeR
                                  Seniormedlem
                                  --==FORUMRUNKER==--
                                  • Jan 2004
                                  • 11206

                                  #56
                                  Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                                  Som vi nok er enige om de fleste av oss, begynte problemene i klubben lenge før mange her hade hørt navnet Magnus Haglund. Men hvis hovedtreneren ikke har hovedansvaret for den sportslige fiaskoen, da har jeg misforstått noe helt fundamentalt. Det blir for dumt!
                                  Leser du ikke innleggene mine? Haglund har hovedansvaret ja, men det jeg reagerer på er at han av flere her inne må ta skylda for dritten, mens andre får all ære for de små lyspunktene vi ser. Det blir for dumt.

                                  Det er mange faktorer som spiller inn når man skal finne årsaken til de senere års sportslige fiasko. Mye kunne kanskje vært annerledes men en annen innkjøpspolitikk. Jeg forstår at mange måtte inn, men jeg ser ingen plan når det gjelder innkjøpene. Kanskje med unntak av å få ned snittalderen. Vi har ikke hatt en venstreback siden Shane dro, det er en skandale. Vi har hatt mye crap på høyrebacken i tiden etter Stoffe, vi sleit i lang tid med å få inn spillere med tyngde i ankerrollen, venstrevingproblematikken. Dette er for meg tydelige bevis på at man har gått etter de største navnene som var tilgjengelig fremfor å handle inn spillere der behovet har vært.
                                  Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                                  Kommentar

                                  • reka
                                    Seniormedlem
                                    --==FORUMRUNKER==--
                                    • Aug 2005
                                    • 13272

                                    #57
                                    Opprinnelig skrevet av xeR
                                    mens andre får all ære for de små lyspunktene vi ser.
                                    Hvilke lyspunkter tenker du på? Haglund fikk da mer enn nok ære her inne før resultatene innhentet ham. Var jo ikke måte på hvor langt vi skulle nå med ham. Tilsvarende har jo blitt Wiggen til del, han var et lyspunkt da han kom og er nå syndebukk ref. treningstråden. Det samme kan sies for alle nyervervelsene denne sommeren, de er møtt med blåøyd entusiasme og har deretter fått kritikk som fortjent når prestasjonene er uteblitt.

                                    Kommentar

                                    • xeR
                                      Seniormedlem
                                      --==FORUMRUNKER==--
                                      • Jan 2004
                                      • 11206

                                      #58
                                      Opprinnelig skrevet av reka
                                      Hvilke lyspunkter tenker du på? Haglund fikk da mer enn nok ære her inne før resultatene innhentet ham. Var jo ikke måte på hvor langt vi skulle nå med ham. Tilsvarende har jo blitt Wiggen til del, han var et lyspunkt da han kom og er nå syndebukk ref. treningstråden. Det samme kan sies for alle nyervervelsene denne sommeren, de er møtt med blåøyd entusiasme og har deretter fått kritikk som fortjent når prestasjonene er uteblitt.
                                      Med "små lyspunkt" så mener jeg at forvaret til dels har blitt noe bedre etter sommeren. Haglund er en gedigen skuffelse, det er jeg helt enig i og resultatene hans er bedritne og absolutt kritikkverdige. Hele poenget mitt er at kritikk og ros ikke alltid har riktig adresse og det er jeg lei.
                                      Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                                      Kommentar

                                      • DoubleHi5
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2011
                                        • 3972

                                        #59
                                        Opprinnelig skrevet av xeR
                                        Leser du ikke innleggene mine? Haglund har hovedansvaret ja, men det jeg reagerer på er at han av flere her inne må ta skylda for dritten, mens andre får all ære for de små lyspunktene vi ser. Det blir for dumt.

                                        Det er mange faktorer som spiller inn når man skal finne årsaken til de senere års sportslige fiasko. Mye kunne kanskje vært annerledes men en annen innkjøpspolitikk. Jeg forstår at mange måtte inn, men jeg ser ingen plan når det gjelder innkjøpene. Kanskje med unntak av å få ned snittalderen. Vi har ikke hatt en venstreback siden Shane dro, det er en skandale. Vi har hatt mye crap på høyrebacken i tiden etter Stoffe, vi sleit i lang tid med å få inn spillere med tyngde i ankerrollen, venstrevingproblematikken. Dette er for meg tydelige bevis på at man har gått etter de største navnene som var tilgjengelig fremfor å handle inn spillere der behovet har vært.
                                        Joda, jeg leser innleggene dine. Og jeg er enig i at han også må få hovedæren hvis vi kan finne lyspunkter som han har kunnet påvirke. Hvis det nå er sånn at det er Wiggen som har fått bedre orden på forsvaret vårt, skal Haglund ha hovedæren for det, hvis det er sånn jeg antar at det er han som ønsket ham og hentet ham.

                                        Jeg er ellers enig i resten av innlegget ditt, med den presisering at såvidt jeg husker så var det vel et poeng å hente spillere i aldersgruppen 22-30 (sånn ca), fordi vi hadde for mange unge med liten rutine, i tillegg til noen veteraner som nærmet seg "pensjonsalderen". Om dette har fått ned snittalderen er jeg usikker på, uten at dette er noe stort poeng sånn jeg ser det.
                                        Elska þetta félag

                                        Kommentar

                                        • Percy Nilegård
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Dec 2003
                                          • 5146

                                          #60
                                          Opprinnelig skrevet av *46*
                                          Har knapt sett han reise seg opp fra benken under kampen.
                                          La faktisk merke til dette mot Odd sist. Da PVM putta reiste alle seg fra benken for å juble unntatt Wiggen.
                                          "Alltid blodsprengt"!
                                          Fong/Macho

                                          Even Nordlien

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎