Lillestrøm - Brommapojkarna LSK-Hallen Fredag 16:00 01.02.13

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • bjarmann
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2005
    • 2886

    #61
    Opprinnelig skrevet av Rønnern
    Det er vel dagens mest meningsløse kommentar (sammen med kommentaren om Kippes kælking av ball).
    Hva er meningsløst med dette? Det han sier er helt rett. At mannen har vært i klubben i mange år forandrer ikke på det. Ikke misforstå meg. Jeg er nærmest personlig glad i Frode og alt han har gjort for klubben, men han er over middagshøyden. De siste åra syns jeg nærmest har vært en pine og det er jeg ærlig på.
    I år så tar vi alt

    Kommentar

    • sten
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Feb 2005
      • 873

      #62
      Hvem skal man stole på når det gjelder forsvarsspillet til LSK? Noen sier det er bra, noen sier det er som i fjor og noen sier det er enda værre

      Kommentar

      • jeykey
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Sep 2012
        • 452

        #63
        Kampen mot Godset, så kælka han ikke. Da var det en ballspillende Kippe over hele fjøla. Og den kampen endte lykkelig. Kanskje var ikke kampen mot svenskene helt fair resultatmessig. Men mot Sarpsborg var kælkinga tilbake. Ofte skjer kælkinga ut i kampen. Kanskje er det en slags respons på at man føler seg presset, og dermed velger å slå langt. Litt som når (særlig) midtbanespillerne spiller bakover. Ikke vet jeg. Jeg så bare et mye bedre LSK uten disse langskuddene. Er vi tilbake på selvtillit/selvfølelse praten igjen? Er det derfor man spiller bakover eller slår langt?

        Også syntes jeg man burde spille igjennom spissa langs bakken. Erling og Fredrik slår ganske enkelt alle forsvarsspillerne i TL i en løpsduell. Dette burde man utnytte mer, når man har så gode fart offensivt. Vaagan er vel bedre enn Ohi på slike kremstikkere. Ellers syntes jeg det er bra man setter opp kantene slik man så mot svenskene. Helt forferdelig er ikke ståa. Man har en del å jobbe med. Men det er greit, så lenge det er en liten evighet til seriestart :-).

        Dette ender bedre enn 9. plass. Det er jeg sikker på. Selvom man kan oppleve at ting ser dystert ut nå, så kan dere jo tenke dere hva Godset tenkte da de satt i bussen på vei vekk?
        "Jeg hater søpla så intenst at jeg ikke kan spille med Korea på civilization fordi de er røde og blå."
        - Sitat Grusom B

        Kommentar

        • HSft
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2004
          • 6075

          #64
          Det er ikke så lett å spille frem spissene langs bakken når vi har ballen på egen banehalvdel. Det blir lettere når vi får spilt opp noen sentralt på motstandernes banehalvdel. I denne kampen virka det ikke som om vi var interessert i å bruke den sentrale delen av motstandernes banehalvdel. Vi mangler også motsatte bevegelser på spissene våre, og da blir det vanskelig å finne rom bak stopperne.

          Det positive man kan ta med seg fra kampene så langt er at Ringstad og Stoor ser ut til å bli bra på backene i år; og at vi dermed ikke har backproblemene vi har hatt noen år, at Riise ser ut til å være på og klar for sesongen, at Gulbrandsen også virker fit for fight og at Fofana viser glimt av x-faktor(selv om han har mye utvikling igjen om han skal bli en kvalitetsspiller i TL).

          Får vi i gang Andersson og PVM på la manga så ser det slettes ikek verst ut. Uten disse to ser det mye værre ut, men jeg føler ikke at nedrykket truer uansett.

          Disse kampene før la manga burde i mine øyne vært brukt på å matche backup alternativene våre, spesielt de defensive. Om vi skal sette opp et lag med dobbeldekning så blir forsvarsfirer nr 2 slik: Kolbjørnsrud - Høibråten - Ruben/Kveen - Nordermoen. Denne gjengen synes jeg det er rart at ikek har fått litt spilletid for å vise seg mot tippeliganivå.

          Kommentar

          • Rønnern
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2003
            • 6690

            #65
            Opprinnelig skrevet av bjarmann
            Hva er meningsløst med dette? Det han sier er helt rett. At mannen har vært i klubben i mange år forandrer ikke på det. Ikke misforstå meg. Jeg er nærmest personlig glad i Frode og alt han har gjort for klubben, men han er over middagshøyden. De siste åra syns jeg nærmest har vært en pine og det er jeg ærlig på.
            Bare for å poengtere dette, jeg er ikke enig i at han er over middagshøyden, ei heller premissene som ligger i bunn som tilsier at han har vært et svakt ledd de siste sesongene.

            Det blir meningsløst å påpeke at vi lekker som en sil bakover og at grunnen er at mannen som ikke har vært byttet ut de siste sesongene er fellesnevneren for hvor dårlig forsvaret er. Er lite han kan gjøre med de to første scoringene til BP. Den første blir vi rulla opp etter at Stian blir liggende med skade og LSK blir kontret på, den andre må eventuelt Østli ta på si kappe, muligens den siste også, men der var det klovnerier av en annen dimensjon av flere LSK-spillere.

            Ta blir det meningsløst å snakke om at Kippe er den som gjør forsvaret dårlig...
            Mvh Ronnie "The Runner"
            LSK for alltid

            Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

            Kommentar

            • HSft
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Dec 2004
              • 6075

              #66
              På mål nummer 2 har vi en midtbanespiller som står og hopper i ingenmannsland, når vi spiller med 2 sentralt blir det fort mye rom og passningsalternativer for motstanderen når en av våre er på tur. Ved målet utnytta bp det med et fint angrep med motsatte bevegelser. De kunne fort utnytta det flere ganger.

              Kommentar

              • BD
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Feb 2006
                • 1408

                #67
                Opprinnelig skrevet av Rønnern
                den andre må eventuelt Østli ta på si kappe
                0-2 kommer etter at Stoor forsøker å sette målgjøreren i offside uten å lykkes (selv om Stoor var bakerste forsvarer). Han løper rett foran og forbi Stoor, og i blindsonen til Østli. 100% Stoor sin den der...

                Kommentar

                Working...
                😀
                😂
                🥰
                😘
                🤢
                😎
                😞
                😡
                👍
                👎