Sportsklubbens økonomiske situasjon

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Frode D. Homb
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Dec 2003
    • 982

    Siden første del med Lillestrøm stadion og Skedsmohallen, så er det en kjent sak at kommunen i Skedsmo har vært sendrektige i å utvikle haller og baner til breddeidretten i et stort nok tempo. Skedsmo har vokst mye siden 80-tallet. LSK har gjort en helt fantastisk jobb i å utvikle Lillestrøm idrettspark og bygge LSK-hallen. Jeg vet ikke hvor mye kommunen har vært involvert, men Lillestrøm idrettspark er kanskje landets fineste idretts- og rekrasjonsområde.

    Kommentar

    • GIFKanari
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2009
      • 8243

      Opprinnelig skrevet av Folke
      SV lurer på om dette er å støtte breddeidretten?! Til SV: Ta dere en tur bort til hallen en kveld før dere kommer med dumheter!
      Jeg tror du drømmer, forakten deres for vanlige folks laden er knapt målbar. Eller vent litt...

      Kommentar

      • Smiley
        Juniormedlem
        Bøffel
        • Feb 2009
        • 26

        Jeg mener bestemt at det vi nå ser hvor flere personer trekker seg ifra styret er en meget skarp beskjed til oss supportere om at ting er totalt ute av kontroll. Det er en slik total gammelmannspolitikk og strutseavdeling som råder grunnen, akkurat som de venter på neste hyggelige rike Onkler som aldrig i hele verden vil dukke opp. Hvis alle ser seg litt rundt vil det meget fort dukke opp et par alvorlige problemer, Hvilken mennesker har styrt denne klubben siste 10 år? Kan vi si noe negativt om hr. Mathisen? Neppe fordi han har gjort mer enn noen annen, samtidig ville jeg ønsket han var litt mindre kjærlighetsfull og mye mer den forretningsmannen han er på privaten.

        Berg? Ja hr Berg du skal få ditt pass påskrevet, fordi selv om hjertet er stort og bankende for klubben, har du i grunn bevist at du fortsatt ikke var hverken smart nok elller så din egen begrensnig, opptatt av din egen fortreffelighet, halveis hjernedøde løsninger, krav om kontroll uten kunnskap er det samme som fiasko. Uansett dine miserer skal du ha tusen takk for at du har brukt uendelig med milloner på klubben i mitt hjerte og jeg vil ikke under noen omstendigheter kalle deg en dust. Men snarere derimot nihilistisk, det som er innmari trist med det, er at dette kunne du fått til hvis du selv hadde tilknyttet deg personer med riktig kompetanse men du valgte annerledes! Jeg vil og påsta at det er kun du som nå kan redde den stolteste klubben i Norgenshistorien med den mest entuiastiske fansen dette landet har sett noen gang!

        Vel nok om det nå går ferden videre og jeg stiller spørsmålet om det i grunn er noen som helst i denne organisasjonen som har noe mer der å gjøre? Hele dritten går på tomgang, ingen nye ideer ingen nye friske pust??? WTF sjekk hvordan de gjør det i google de sparker dritten og du Lauritzen har muligens en vanskelig jobb, samtidig er du usynelig??? denne legendariske avtalen med vann for livet er jo bare sprøyt fra ende til annen, er det slik at dette er blitt en værnet bedrift??? fy faan nå er det på tide med en skikkelig opprydning og et proff apparat for videre utvikling.
        Ja jeg har mange fler på lista hvor jeg skal forklare nøye hvorfor ikke skal være der lenger, men i mellomtiden går de beste!
        Og Per Berg bare ta kontakt så kan vi ta en prat om organisjasjonstruktur og utvikling, så kan jeg garantere at du kommer i MÅL!

        Kommentar

        • Frode D. Homb
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Dec 2003
          • 982

          Et uklokt og dumt innlegg på alle nivåer.

          Kommentar

          • Smiley
            Juniormedlem
            Bøffel
            • Feb 2009
            • 26

            Javel er det mulig med en utdypning og ikke en personlig følese?

            Kommentar

            • Smiley
              Juniormedlem
              Bøffel
              • Feb 2009
              • 26

              Jeg har stor respekt for deg hr. Holm men likefult ikke greit med en sånn absolutt kommentar ifra deg fordi da kan jeg lett mistenke deg for å ha en del kameratskap med de taperne som kjører denne klubben til helvete!!!

              Kommentar

              • Smiley
                Juniormedlem
                Bøffel
                • Feb 2009
                • 26

                Fortell meg da hvorfor er Torgeir Bjarmann i Norge hele året? Vel vi kan si han er god til å finnr Afrikanske talenter, samtidig er han ikke i Afrika??? Hvorfor skal ikke denne klubben ha en proff aktør i det kontinentet? Ja Atta ja bla bla det er bare et fordyrende mellomledd, hele denne jobben kunne ordnes av mennesker som skatter av inntekten sin, og dernest sørget for en mye bedre sits for vårt elskede LSK faen heller holm du ser jo ikke feilene men det er ikke det mest ille du ser ikke en gang mulighetene!!!

                Kommentar

                • Børge
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Sep 2013
                  • 2529

                  Opprinnelig skrevet av Smiley
                  Jeg har stor respekt for deg hr. Holm men likefult ikke greit med en sånn absolutt kommentar ifra deg fordi da kan jeg lett mistenke deg for å ha en del kameratskap med de taperne som kjører denne klubben til helvete!!!
                  Hvorfor er det kun Heidi Scheie som kan styre klubben og ingen andre? Inntrykket mitt at en rekke mennesker går rundt i den trua at det kun er Heidi Scheie og ingen andre som kan styre LSK videre og opp. Det er så feil som det går an å tenke. For det første, er hun en av mange i et styre som hun er satt til å lede - det er ikke noe enmanns show. Dette på tross av at man sitter igjen med tanken om at hun de siste seks månedene har kommet med en rekke utspill som fremstår som rene soloutspill. Og den drittpakke i Finansavisen må ha kommet fra hennes leir? Ingen andre var vel tjent med den saken? Den fremsto så lite gjennomtenkt og medfører neppe julekort fra Finansavisen, da faktum som ble lagt frem var rent oppspinn og langt unna virkeligheten!

                  Og jeg synes du kan spare deg for håpløse floksler som "kameratskap med de taperne som kjører denne klubben til helvete". Ingen. Absolutt ingen ønsker at klubben skal gå under. Derimot finnes det forskjellige angrepsvinkler for å redde økonomien. Hjelper uansett ikke å brase inn døra og sope ned alt på bordet og brøle ut sin frustrasjon på måten du gjør, Smiley....
                  Sint og tverr på felt N

                  Kommentar

                  • G-Man
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Sep 2011
                    • 3161

                    Opprinnelig skrevet av Smiley
                    Jeg mener bestemt at det vi nå ser hvor flere personer trekker seg ifra styret er en meget skarp beskjed til oss supportere om at ting er totalt ute av kontroll. Det er en slik total gammelmannspolitikk og strutseavdeling som råder grunnen, akkurat som de venter på neste hyggelige rike Onkler som aldrig i hele verden vil dukke opp. Hvis alle ser seg litt rundt vil det meget fort dukke opp et par alvorlige problemer, Hvilken mennesker har styrt denne klubben siste 10 år? Kan vi si noe negativt om hr. Mathisen? Neppe fordi han har gjort mer enn noen annen, samtidig ville jeg ønsket han var litt mindre kjærlighetsfull og mye mer den forretningsmannen han er på privaten.

                    Berg? Ja hr Berg du skal få ditt pass påskrevet, fordi selv om hjertet er stort og bankende for klubben, har du i grunn bevist at du fortsatt ikke var hverken smart nok elller så din egen begrensnig, opptatt av din egen fortreffelighet, halveis hjernedøde løsninger, krav om kontroll uten kunnskap er det samme som fiasko. Uansett dine miserer skal du ha tusen takk for at du har brukt uendelig med milloner på klubben i mitt hjerte og jeg vil ikke under noen omstendigheter kalle deg en dust. Men snarere derimot nihilistisk, det som er innmari trist med det, er at dette kunne du fått til hvis du selv hadde tilknyttet deg personer med riktig kompetanse men du valgte annerledes! Jeg vil og påsta at det er kun du som nå kan redde den stolteste klubben i Norgenshistorien med den mest entuiastiske fansen dette landet har sett noen gang!

                    Vel nok om det nå går ferden videre og jeg stiller spørsmålet om det i grunn er noen som helst i denne organisasjonen som har noe mer der å gjøre? Hele dritten går på tomgang, ingen nye ideer ingen nye friske pust??? WTF sjekk hvordan de gjør det i google de sparker dritten og du Lauritzen har muligens en vanskelig jobb, samtidig er du usynelig??? denne legendariske avtalen med vann for livet er jo bare sprøyt fra ende til annen, er det slik at dette er blitt en værnet bedrift??? fy faan nå er det på tide med en skikkelig opprydning og et proff apparat for videre utvikling.
                    Ja jeg har mange fler på lista hvor jeg skal forklare nøye hvorfor ikke skal være der lenger, men i mellomtiden går de beste!
                    Og Per Berg bare ta kontakt så kan vi ta en prat om organisjasjonstruktur og utvikling, så kan jeg garantere at du kommer i MÅL!
                    Vanskelig å ta dette innlegget på alvor. Jeg kjenner deg ikke, men sannelig skal du ha stor innsikt i klubbens indre liv for å lire av deg dette. At fler medlemmer nå trekker seg fra styret er på ingen måte noen beskjed om at ting er ute av kontroll. Tvert i mot er vi nå kvitt en styreleder som opererte som en løs kanon på dekk og var mest opptatt av prosedere sin egen sak i media. Scheie og hennes hoff blir intet savn. LSK har en dyktig og hardtarbeidende administrasjon, og nå har klubben en unik mulighet til å også profesjonalisere styret. Jeg kommer personlig til å spille inn et par navn i den diskusjonen.

                    Dine karakteristikker av Per Mathiesen og Per Berg spesielt er helt bak mål. Uten Per og Per hadde LSK vært historie. Med holdninger som dine hadde de begge vært borte for lenge siden. Sannelig skal du ha bidratt med mye i denne klubben for å kunne kravle så høyt opp på din høye hest at du knapt ser bakken. I motsatt fall hadde et par dråper ydmykhet vært på sin plass.

                    Lauritzen usynlig? Vann for livet sprøyt fra ende til annen? Begge deler skivebom.

                    Og hvordan i heile verden kan du påstå at det er "de beste" som går? Hvem da? Scheie? Grønlund???

                    Og så gleder jeg meg til at du forteller litt mer om bakgrunnen din, for avslutningen din er episk. Hvis Per Berg tar kontakt så skal du ta en prat om organisasjonskultur og utvikling, og garantere at han kommer i mål???

                    En vidløftig påstand som fordrer lang og tung erfaring på ledelsesnivå i næringslivet. Har du det? Hvis ja, håper jeg du tar kontakt med klubben og vil bidra langt mer konstruktivt enn dette innlegget.

                    Kommentar

                    • Smiley
                      Juniormedlem
                      Bøffel
                      • Feb 2009
                      • 26

                      Og jeg synes du kan spare deg for håpløse floksler som "kameratskap med de taperne som kjører denne klubben til helvete". Inge

                      Nei det er helt greit at man mener det og det er ikke sånn at jeg mener det snarere tvert imot, derfor må dette røskes opp i... Det vil aldrig bli slik at en person i styret kan velte LSK da har du misforstått eller gått i forsvarsposisjon, men vi begynner nærme oss meget raskt, om du ønsker at ting skulle være annerledes så må jeg barer opplyse om at det gjør jeg også!!!
                      Hva i alle dager er problemet da? er det slik at de som sitter der er de beste for vårt elskede LSK?

                      Nei det er det ikke det! det er rett og slett slik at de ikke har kunnskap rundt en økonomisk trygghet i klubben, og det igjen tilsvarer at de bare suger karamellen til vårt elskede LSK blir degradert til 6 div hva synes du om det?
                      Hvis man ikke forstår alvorligheten av at 3 personer i styret fratrer skjønner man heller ikke ikke konsekvensene. Dette er så mye mer alvorlig enn noen andre situasjoner denne klubben har vært innom, så du må ikke tro annet. Der blir litt som jag i voksen alder skal tro på julenissen! Vel når det går tre styremedlemmer er det meget alvorlig, alle andre kan lalle med noe annet, men denne klubben er i spill !!!

                      Kommentar

                      • Smiley
                        Juniormedlem
                        Bøffel
                        • Feb 2009
                        • 26

                        "Dine karakteristikker av Per Mathiesen og Per Berg spesielt er helt bak mål"

                        Vel dette er jeg uenig i jeg har dog veldig stor respekt begge perssonene men samtidig bør det være rom for en ansvarlig kritikk!
                        Hvem i helvete ansetter Jan Åge F. Som stjal Dennis Schiler sin bag som sportdirektør?

                        Kommentar

                        • G-Man
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Sep 2011
                          • 3161

                          Opprinnelig skrevet av Smiley
                          "Dine karakteristikker av Per Mathiesen og Per Berg spesielt er helt bak mål"

                          Vel dette er jeg uenig i jeg har dog veldig stor respekt begge perssonene men samtidig bør det være rom for en ansvarlig kritikk!
                          Det er absolutt rom for ansvarlig kritikk. Men går du tilbake til ditt innlegg er det vel mer negative personkarakteristikker enn ansvarlig kritikk du kommer med?

                          Per og Per har ikke gjort alt rett - men hvem har vel det?

                          Kommentar

                          • Smiley
                            Juniormedlem
                            Bøffel
                            • Feb 2009
                            • 26

                            Det er absolutt rom for ansvarlig kritikk. Men går du tilbake til ditt innlegg er det vel mer negative personkarakteristikker enn ansvarlig kritikk du kommer med?

                            Per og Per har ikke gjort alt rett - men hvem har vel det?

                            Ja og nei jeg har på alle måter gått løs på de døgenrikterne som ruler denne klubben nå, jeg har samtidig løftet den unartulige tanken om at det er lang lalala tid som har sørget for alvoret vi ser i dag.

                            Jeg blir så veldig skuffet at de fleste i dette foraet ser meg som motstander, mens jeg selv ser meg som tilhenger.

                            Jeg må bare si det at jeg under alle omstendigheter kommer til og fortsatt jobbe for det jeg LSK og jeg kommer ikke under noen omstendigheter til å gi opp noe som helst. At noen synes jeg skal vise mere støtte til de kan jeg bare si at jeg roper ikke til en død trerot jeg planter ett nytt tre!!!!

                            Kommentar

                            • Frode D. Homb
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Dec 2003
                              • 982

                              For det første så hadde vi vært konkurs eller i Adecco for mange år siden dersom vi ikke hadde fått med Per og Per utover på 2000-tallet. Tippeligaen blei ei boble som vi måtte værra med på om vi skulle holdt oss.

                              Det blei brukt mye penger, som klubba fikk fra tv-avtaler, emisjoner og snille onkler. Hvis vi hadde justert budsjettene våre nedover, så hadde du fått den kvaliteten på spillerne du betalte for. Denne fremstillingen må alltid med når vi snakker om Per og Per.

                              Videre så savner jeg belegg for en del påstander. Kvaliteten på forumet blir på et tøysete nivå der Her og Nå-journalistikken får fritt spillerom.

                              Jeg vet at Per M. og Per B har lånt klubben mye penger, men uten at de hadde lånt klubben penger, så hadde vi rykka ned, enkelt og greit.

                              Per M og Per B har også investert i klubben. Vi har fine anlegg, men vi har forregna oss en del og ikke hatt full oversikt. Det skal vi rette på nå og begge to har sagt at de ikke vil innkreve gjelden med det første, såvidt meg bekjent. Det er enda en tjeneste klubben er meget glad for.

                              Nå skal jeg, Per M og Per B sette oss ned og se på dokumentarer om krigen. Ha en fin aften, alle sammen!
                              Last edited by Frode D. Homb; 06.12.2014, 20:09.

                              Kommentar

                              • Smiley
                                Juniormedlem
                                Bøffel
                                • Feb 2009
                                • 26

                                Opprinnelig skrevet av Frode D. Homb
                                For det første så hadde vi vært konkurs eller i Adecco for mange år siden dersom vi ikke hadde fått med Per og Per utover på 2000-tallet. Tippeligaen blei ei boble som vi måtte værra med på om vi skulle holdt oss.

                                Det blei brukt mye penger, som klubba fikk fra tv-avtaler, emisjoner og snille onkler. Hvis vi hadde justert budsjettene våre nedover, så hadde du fått den kvaliteten på spillerne du betalte for. Denne fremstillingen må alltid med når vi snakker om Per og Per.

                                Videre så savner belegg for en del påstander. Kvaliteten på forumet blir på et tøysete nivå der Her og Nå-journalistikken får fritt spillerom.

                                Jeg vet at Per M. og Per B har lånt klubben mye penger, men uten at de hadde lånt klubben penger, så hadde vi rykka ned, enkelt og greit.

                                Per M og Per B har også investert i klubben. Vi har fine anlegg, men vi har forregna oss en del og ikke hatt full oversikt. Det skal vi rette på nå og begge to har sagt at de ikke vil innkreve gjelden med det første, såvidt meg bekjent. Det er enda en tjeneste klubben er meget glad for.

                                Nå skal jeg, Per M og Per B sette oss ned og se på dokumentarer om krigen. Ha en fin aften, alle sammen!
                                Alt dette er fint hr. Holm og jeg ønsker dere en fin samling, men likefult bør dere ta hensyn til ay gammel medisin ikke virker på ny sykdom. Jeg tar sekvfølgelig din implisitte kritikk ad. notam samtidig synes jeg også at det er en hviss selvforherligelse i dine utsagn, og da kommer man raskt inn på hvorvidt gammel medisin hvil hjelpe på nye sykdommer. Vel Uansett ønsker jeg dere en virkelig bra arbeidsstund også er jeg veldig glad for at Per&Per nok en gang tar ansvar og lar deres egen lommebok blø for sitt elskede LSK Du kan kalle det så mye se&lytt så mye du vil men der bommer du meget, fordi vi er engasjert og og vi har allerede gjort meget for denne klubben. Vi kan være uenig men har felles mål. og det er ikke slik at Per&Per er uskyldige, jeg kan love deg at de er skikkelige mennesker som selv klarer inrømme det, og det igjen er fordi det er ordentelige mennesker.

                                Vel Lykke til med Whorkshopen, og denne gangen gjør det riktig!!!
                                Mvh Den som Alltid Elsker LSK

                                Kommentar

                                • Børge
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Sep 2013
                                  • 2529

                                  Hvem er hr. Holm? Det lurer jeg på.... 😊
                                  Sint og tverr på felt N

                                  Kommentar

                                  • holmiz
                                    The kjøkken-kanariz
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2006
                                    • 6064

                                    For å ta Smiley litt i forsvar her - Sporsklubben har en økonomihistorie som hadde gjort fulle sjømenn stolte. Jeg gidder ikke nevne annet enn lotto-gevinsten til Kiko. Videre så hadde det kanskje vært like greit at Per&Per ikke spyttet inn penger hver gang vi "nesten" går konkurs, slik at de som sitter i styre og stell en gang for alle lærer seg å sette opp et budsjett uten bidrag fra Per&Per, et bidrag mange tydeligvis både håper på og forventer både her på forumet og i styret. Jeg sier ikke at Sportsklubben hadde hatt godt av et nedrykk, men de som styrer skuta hadde hatt godt av en liten realitetsorientering i ny og ne...
                                    Hilsen Anders

                                    Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
                                    Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

                                    Kommentar

                                    • Frode D. Homb
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Dec 2003
                                      • 982

                                      Jeg er i hvert fall glad for at de har sprøyta inn penger. Nå har bobla sprukket big time for oss. Spørsmålet er vel om vi klarer å reise oss igjen. Vi kan rykke ned neste år, men jeg er i hvert fall glad for alle årene med toppfotball. Det som er helt sikkert, er at LSK har refinansiert lånet på eiendomsmassen sin, og arvesølvet vårt er "borte". Det har kosta å ha et slagkraftig lag. Jeg frikjenner ingen, men uten penger, ikke noe lag.

                                      Kommentar

                                      • Smiley
                                        Juniormedlem
                                        Bøffel
                                        • Feb 2009
                                        • 26

                                        jeg er og glad for det som er gjort, men mitt poeng var at nå er leken over, nå er det litt annen smartness som må til !
                                        ingen ønsker at alt er tapt vi må bare erkjenne hva som er i ferd med å skje, ingen ting kan redde denne klubben når vi kommer til, å nå rød sone og deretter forsvinne i fra topfottballen!!!
                                        Det er bare en innmari bevisst miliardær som nå kan redde oss, på mange måter er vi litt ferdig som popsangere, vi har lite å gi nå,
                                        det meste illustrerese i at 3 styremedlemmer går inklusiv styreleder hvorpå hun sier at nei de forstår IKKE!!! Dette er like alvorlig som jeg tidligere har nevnt, når jeg ble beskyldt for titt og lytt argumenter, men jeg kan love det er meget alvorlig, det er rett og slett ikke slik at det går tre ifra styrwt uten at det er en del grums, og ifra nå vil jeg ha meg frabedt slike uansvarlige kommentarer som titt & lytt når alvoret ikke en gang har truffet din egen skalle!!!

                                        Kommentar

                                        • Bukkenbruse
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • May 2008
                                          • 515

                                          Opprinnelig skrevet av Frode D. Homb
                                          Jeg er i hvert fall glad for at de har sprøyta inn penger. Nå har bobla sprukket big time for oss. Spørsmålet er vel om vi klarer å reise oss igjen. Vi kan rykke ned neste år, men jeg er i hvert fall glad for alle årene med toppfotball. Det som er helt sikkert, er at LSK har refinansiert lånet på eiendomsmassen sin, og arvesølvet vårt er "borte". Det har kosta å ha et slagkraftig lag. Jeg frikjenner ingen, men uten penger, ikke noe lag.
                                          Sånn sett utenifra fremstår vi jo som en av de 5-6 dårligste i klassen de siste 10-15 årene. Lyn er definitivt verre, Søpla er vel i klasse med oss, Stabæk tok konsekvensen - rykke ned og rykka opp igjen....men sånn bortsett fra Søpla og et par miniklubber fra Oslo vest er det vel ingen som har gjort en mer skrøpelig jobb med det økonomiske enn det LSK har prestert? Det er ikke sånn at resultatene til Fugla har vært helt sinnsyke i forhold til klubber som Haugesund, Godset, Odd og Aalesund - men gudene skal vite at vi har svidd av en del mer penger. Det har vært mulig å drive langt mer edruelig og fornuftig enn det vi har gjort, men noen har gjort en stusselig jobb i forhold til hva som er gjort flere andre steder i Norge.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎