Sportsklubbens økonomiske situasjon

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Klimtkongen
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Sep 2014
    • 419

    Kommunen leier hallen

    Jeg skjønner jo at dette er mye bedre enn ikke noe, men hvor mye vil egentlig dette bidra til å få løst problemet med økonomien?

    Nå har de jo sagt nei til kjøp og så veldig mange andre enn kommunen og oss er det vel ikke som egentlig trenger en idrettshall som ligger der den gjør?

    Det er kanskje et lite skritt på veien, men vi har vel også spilt "hall-kortet" vårt og er fortsatt veldig langt unna å få løst problemet.

    Kommentar

    • plantemiddel
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Feb 2012
      • 802

      Opprinnelig skrevet av Klimtkongen
      Jeg skjønner jo at dette er mye bedre enn ikke noe, men hvor mye vil egentlig dette bidra til å få løst problemet med økonomien?
      Ganske nøyaktig 6.3 millioner over en treårs periode.

      Kommentar

      • Klimtkongen
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Sep 2014
        • 419

        Opprinnelig skrevet av plantemiddel
        Ganske nøyaktig 6.3 millioner over en treårs periode.
        Ja, men vil det utgjøre en reell forskjell? Går vi fra rød til gul hos NFF? Slipper vi skifteretten? Betyr det at vi kan kjøpe fire nye spillere?

        Kommentar

        • GIFKanari
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2009
          • 8243

          2.1 mill, hva faen er det lissom? Vel, for eksempel, litt over halve årslønna til Kiko for noen år tilbake. Yep, the times they are a-changing.

          Kommentar

          • Folke
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jun 2008
            • 5955

            Opprinnelig skrevet av Klimtkongen
            Ja, men vil det utgjøre en reell forskjell? Går vi fra rød til gul hos NFF? Slipper vi skifteretten? Betyr det at vi kan kjøpe fire nye spillere?
            Det gjør at hallen går med overskudd.

            Kommentar

            • xeR
              Seniormedlem
              --==FORUMRUNKER==--
              • Jan 2004
              • 11206

              Opprinnelig skrevet av Folke
              Det gjør at hallen går med overskudd.
              Ja, men vi har fortsatt samme bedritne fastrente på lånet går jeg utifra.. det er neppe de 2.1 mill der som har knekt likviditeten vår de siste årene..
              Det er bedre å væra døv enn vålenga.

              Kommentar

              • Folke
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jun 2008
                • 5955

                Opprinnelig skrevet av xeR
                Ja, men vi har fortsatt samme bedritne fastrente på lånet går jeg utifra.. det er neppe de 2.1 mill der som har knekt likviditeten vår de siste årene..
                Fra RB: Nordea vil innvilge LSK ett år avdragsfrihet for lån til Åråsen Eiendom, hvis kommunen bidrar med tilskudd. Det utgjør sju millioner i likviditet. Andre långivere har tidligere sagt til RB at de vil gjøre det samme, noe som også er en forutsetning fra banken.

                Kommentar

                • xeR
                  Seniormedlem
                  --==FORUMRUNKER==--
                  • Jan 2004
                  • 11206

                  Opprinnelig skrevet av Folke
                  Fra RB: Nordea vil innvilge LSK ett år avdragsfrihet for lån til Åråsen Eiendom, hvis kommunen bidrar med tilskudd. Det utgjør sju millioner i likviditet. Andre långivere har tidligere sagt til RB at de vil gjøre det samme, noe som også er en forutsetning fra banken.
                  Men hvordan ser det ut på sikt? Ser det lysere eller pisser vi litt i buksa her og skyver problemet foran oss?
                  Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                  Kommentar

                  • Folke
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jun 2008
                    • 5955

                    Opprinnelig skrevet av xeR
                    Men hvordan ser det ut på sikt? Ser det lysere eller pisser vi litt i buksa her og skyver problemet foran oss?
                    7 mill i mindre utgifter i 2015 på lån til hallen, tilskudd på 2,1 mill og andre lånegivere er positive til å gjøre tilsvarende avtaler. Det blir jo mindre utgifter og en lettere hverdag i 2015. Men klubben må ut av rød sone og på sikt må jo alt gammel gjeld bort, ellers blir det som å pisse i buksa en kald vinterdag ja!

                    Kommentar

                    • DoubleHi5
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2011
                      • 3973

                      Opprinnelig skrevet av Folke
                      Fra RB: Nordea vil innvilge LSK ett år avdragsfrihet for lån til Åråsen Eiendom, hvis kommunen bidrar med tilskudd. Det utgjør sju millioner i likviditet. Andre långivere har tidligere sagt til RB at de vil gjøre det samme, noe som også er en forutsetning fra banken.
                      Det står avdragsfrihet. Bra det, men hvis en rente på angivelig 8% fortsatt løper, er dette et veldig lite bidrag fra Nordea. Åtte prosent er rene ågerrenten i dagens marked, så Nordea har gjort veldig god butikk på LSKs bekostning. Det minste man kan forvente, er at det i hvert fall også er snakk om rentefrihet i ett år. Vi får håpe det bare (som vanlig) er journalistisk begrepsforvirring!
                      Elska þetta félag

                      Kommentar

                      • tullebukk
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2006
                        • 5446

                        Nordea burde satt ned renta til 3,5 om dem er villige til å hjelpe klubben. Er det noen som tar regnestykket med 3,5 og 8 % rente..

                        Kommentar

                        • OptimistFugl
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Apr 2008
                          • 462

                          Opprinnelig skrevet av tullebukk
                          Nordea burde satt ned renta til 3,5 om dem er villige til å hjelpe klubben. Er det noen som tar regnestykket med 3,5 og 8 % rente..
                          Det har vært nevnt i media en overkurs på ca 50 mill som er det vi taper på renta inntil fastrenteavtalen går ut. Om nordea gir oss flytende kunne de gjerne fått logoen foran på drakta.

                          Kommentar

                          • Kjell.T.Ring
                            Poll St. Ring
                            --==FORUMRUNKER==--
                            • Dec 2005
                            • 11796

                            Opprinnelig skrevet av OptimistFugl
                            Det har vært nevnt i media en overkurs på ca 50 mill som er det vi taper på renta inntil fastrenteavtalen går ut. Om nordea gir oss flytende kunne de gjerne fått logoen foran på drakta.
                            Dette er jo helt sykt. Har ikke ord. Vi må jo ut/reforhandle av den avtalen. Avdragsfrihet er i hvert fall å pisse i buksa med 8% rente.
                            Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                            Kommentar

                            • Klimtkongen
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Sep 2014
                              • 419

                              Er et års ekstra løpetid på et lån til 8% egentlig en gave?

                              Skjønner jo det hjelper oss i 2015 da, men det er som noen sier som å pisse i buksa for å holde varmen.

                              Kommentar

                              • rugbar
                                Seniormedlem
                                Forumonanist
                                • Apr 2007
                                • 152

                                Det er bare en ting å gjøre... Kaste dnb og lillestrømbanken (desverre) inngå hovedsponsoravtale med Nordea, som setter ned renta som bidrag....

                                Kommentar

                                • DoubleHi5
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2011
                                  • 3973

                                  Fra artikkelen i nyhetstråden om kommunal støtte på 2,1 millioner per år i tre år:

                                  LSK ser lys i tunnelen

                                  "Kan overføre ti millioner

                                  Om Nordea kommer til enighet med LSK/Åråsen Eiendom om det samme (avdragsfrihet i 1 år, min kommentar), vil LSK det neste året kunne overføre rundt ti millioner fra eiendomsselskapet til klubben.

                                  – Hvis vi kommer til enighet med banken om avdragsfrihet, vil det bety bedre likviditet i klubben. Det vil da være mulig å gå i forhandlinger med leverandører som vi skylder penger, om en nedbetalingsplan sier den daglige lederen.

                                  Når det gjelder 2015 ser det allerede lysere ut for Åråsen-klubben så lenge den kortsiktige gjelda blir gjort opp. – Vi har allerede kuttet kostnader, og med fortsatt nøktern drift vil vi oppleve en mer stabil situasjon i 2015, sier Bjerke."
                                  Elska þetta félag

                                  Kommentar

                                  • Leif A
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Dec 2003
                                    • 3962

                                    Jeg håper LSK-supportere vet å verdsette SV sn tilnærming til saken. I september 2015.....
                                    Knurr...

                                    Kommentar

                                    • jeykey
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Sep 2012
                                      • 452

                                      Opprinnelig skrevet av Leif A
                                      Jeg håper LSK-supportere vet å verdsette SV sn tilnærming til saken. I september 2015.....
                                      Hva mener SV om saken? Beklager om jeg har sovet alvorlig i timen...
                                      "Jeg hater søpla så intenst at jeg ikke kan spille med Korea på civilization fordi de er røde og blå."
                                      - Sitat Grusom B

                                      Kommentar

                                      • knut
                                        Make knut Great Again
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Dec 2006
                                        • 9413

                                        Opprinnelig skrevet av jeykey
                                        Hva mener SV om saken? Beklager om jeg har sovet alvorlig i timen...
                                        Det var Ap, Høyre, Venstre, KrF og Sp som la fram forslaget om en årlig støtte til barne- og ungdomsfotballen i LSK på 2,1 millioner kroner. Forslaget ble vedtatt mot stemmene til FrP og SV.

                                        FrP stemte mot forslaget om årlig støtte. De la fram sitt eget forslag om å gå i forhandlinger med LSK om kjøp av hallen. Det forslaget fikk kun partiets egen stemme.

                                        SVs representant Kåre Mæland stemte også mot forslaget om støtte til barne- og ungdomsfotballen.

                                        – Vi har hele tiden vært skeptiske til å gå inn med kommunale midler til dette. Vi er også usikre på om støtte er en effektiv medisin i denne saken. Å støtte breddeidrett er vi for, men er det dette er. Vi går imot støtte, sier Mæland.

                                        Kommentar

                                        • Folke
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Jun 2008
                                          • 5955

                                          Opprinnelig skrevet av knut
                                          Det var Ap, Høyre, Venstre, KrF og Sp som la fram forslaget om en årlig støtte til barne- og ungdomsfotballen i LSK på 2,1 millioner kroner. Forslaget ble vedtatt mot stemmene til FrP og SV.

                                          FrP stemte mot forslaget om årlig støtte. De la fram sitt eget forslag om å gå i forhandlinger med LSK om kjøp av hallen. Det forslaget fikk kun partiets egen stemme.

                                          SVs representant Kåre Mæland stemte også mot forslaget om støtte til barne- og ungdomsfotballen.

                                          – Vi har hele tiden vært skeptiske til å gå inn med kommunale midler til dette. Vi er også usikre på om støtte er en effektiv medisin i denne saken. Å støtte breddeidrett er vi for, men er det dette er. Vi går imot støtte, sier Mæland.
                                          SV lurer på om dette er å støtte breddeidretten?! Til SV: Ta dere en tur bort til hallen en kveld før dere kommer med dumheter!

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎