Kamptråd LSK-Sarpsborg 08, 16.mars 2013 kl 15:30

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • HSft
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2004
    • 6075

    Opprinnelig skrevet av GIFKanari
    Jepp, det er en gjenganger. Mange mente Ringstad hadde en dårlig kamp og der ser du hvorfor, han har kun ett valg utenom å utforde selv, nok ett støttepass. Han var ikke like heldig med avdriblingene i går, men her ser vi en god illustrasjon på forutsetningene. Og hvor f.... er Fofana? Han gjemmer seg nok bort på krittet. Merkelig ettersom de har vært en så vital del av offensiven i oppkjøringa, det er liksom de to som har funnet hverandre i kaoset.

    Fofana bør vel ligge ved krittet der?

    Det er mange måter å bruke rommet bak stopperne på. Enten så kan motsatt ving trekke inn i rommet eller så kan man spille med en spiss som benytter rommet, slik som vi gjør med PVM, eventuelt kan selvfølgelig den sentrale midtbanen bli med opp. I hvertfall så lenge Palmi ligger så bredt at det ikke er noe rom for Stoor å flytte opp i. På bildet her ville jeg helst sett at Erling møtte ballfører og gjorde seg spillbar mens Palmi truet rommet bak Knudtzon.

    Bildet illustrerer veldig godt hvordan det har sett ut gjennom hele oppkjøringa. Og hvorfor vi ikke kan spille med slike spisspar som vi gjør.

    Kommentar

    • Canário
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Sep 2005
      • 1471

      Opprinnelig skrevet av Herman
      Observasjoner etter å ha sett kampen på nytt i opptak:

      - Dette bildet viser hvorfor det ikke funket i 1. omgang: http://bildr.no/view/1417862 Den sentrale midtbanen ligger bak ballfører, og ingen av spissene beveger seg inn i mellomrommet. Vi KAN ikke spille med to rene spisser, i hvertfall ikke når begge de sentrale opererer som balansespillere. I situasjonen på bildet har Ringstad ett godt alternativ - støtte til PVM. Derfor blir det mange lange baller, noe som åpenbart ikke er planen, i og med at man ikke trykker spillere opp rundt duellene.
      - I andre omgang fikk vi løftet laget, og det var innhoppene til Mjelde og Andersson som ble avgjørende. Mjelde balanserte bra, ved å ligge dypt, kommanderte og fordelte ball. Dette gjorde at Riise fikk være mer boks-til-boks, og PVM fikk spille der han er best - i mellomrommet. Johan skapte også flere sjanser fra sin venstrekantposisjon, og ser langt friskere ut enn i fjor. Vi spilte faktisk mye bra fotball, og flere gode kombinasjoner satte opp farlige sjanser.
      Spikeren på hodet og vel så det! Fryktelig enkelt å gjøre motspill mot oss helt til byttene kom. Bildet er illustrerende på hvor håpløs 1. omgangen var, men som du sier er det masse positivt å ta med seg hvis det blir gjort noen endringer. I tillegg kommer flere i bedre form, og noen er snart tilbake fra skade. Føler det ikke er så mye som skal til før det kan løsne, men da må kartet og terrenget stemme litt oftere på hjemmebane for Haglund...

      Kommentar

      • Totti21
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Mar 2004
        • 3499

        Opprinnelig skrevet av HSft
        Fofana bør vel ligge ved krittet der?

        Det er mange måter å bruke rommet bak stopperne på. Enten så kan motsatt ving trekke inn i rommet eller så kan man spille med en spiss som benytter rommet, slik som vi gjør med PVM, eventuelt kan selvfølgelig den sentrale midtbanen bli med opp. I hvertfall så lenge Palmi ligger så bredt at det ikke er noe rom for Stoor å flytte opp i. På bildet her ville jeg helst sett at Erling møtte ballfører og gjorde seg spillbar mens Palmi truet rommet bak Knudtzon.

        Bildet illustrerer veldig godt hvordan det har sett ut gjennom hele oppkjøringa. Og hvorfor vi ikke kan spille med slike spisspar som vi gjør.
        Bevegelsene du etterlyser er vel akkurat de vi så når Palmi havnet alene med keeper rett etter 0-1 der Helstad er den som møter mens Palmi truer bakrom som han er flink til å gjøre, men som han litt for sjelden fikk gjøre i 1.omgang fordi vi hadde to spisser som tok rommet hans istedenfor å ta med seg stopperne på tur, slik at folk kan komme bakfra i det rommet. I 2.omgang fikk vi til dette mye oftere og både Johan Andersson og Palmi kom til gode sjanser på dette.

        Kommentar

        • mooph
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Aug 2005
          • 1496

          Haglund's fiinfotball krever mange riktige løp av midtbanen/spisser. Superkondis samt stor forståelse/samhandling må til for å skape gode pasningsalternativer. Stilen er antagelig noe av det vanskeligste en kan forsøke seg på. Mye av kritikken mot pasningskvaliteten kommer egentlig av at alternativene ofte blir for vanskelige.

          Helst bør de avhjelpe midtbanen både forfra og bakfra når utgangspunktet er 4-4-2. En spiss trekker hjemover og en forsvarspiller fungerer som defensiv midtbane når laget har ballen. Med god samhandling er det gjennomførbart, uten vil en antagelig løpe seg tom relativt fort.

          Ballen må dessuten gå fort i små rom for at dette skal bli effektivt og slikt stiller høye krav til nærteknikk. Så det er nok å øve på.
          Fugla mot nye høyder

          Kommentar

          • GIFKanari
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2009
            • 8243

            Opprinnelig skrevet av HSft
            Fofana bør vel ligge ved krittet der?
            Jo, men søkende mot Ringstad, å få ballen dypere i banen for å kunne utfordre langs kanten eller dra inn. Alt handler jo om å hele tiden være spillbar, strekket er altfor langt. I denne spillsekvensen sender Ringstad en støttepasning til PVM, som åpner et rom rett foran ham i banen som f.eks. Fofana kunne utnytta. Fofana er ikke der, det er isteden Helstad som skikkelig halvhjerta søker seg inn i rommet, men hva gjør han, jo istedenfor aktivt å gjøre seg spillbar oppsøker han en motspiller som han stiller seg bak(!) og stopper helt opp! 08 trenger ikke forsvare seg engang, vi tar den jobben for dem også. PVM ender med å sende ballen tilbake til Ringstad som igjen spiller helt tilbake til Kippe nesten på egen seksten.

            Det blir noe helt ufrivillig komisk over det hele. Det er ballwatching tatt til nye nivåer.

            Kommentar

            • Thomas fugl
              Seniormedlem
              Forumsadist
              • Nov 2003
              • 137

              Lenge siden jeg har vært inne på forumet vårt nå.. Men pleide det ikke være en stemningstråd i tribunekultur delen? virket påfallende dødt der inne.
              - Venter på en ny storhetstid

              Kommentar

              • Stray Cat
                Moderator
                • Aug 2008
                • 5914

                Opprinnelig skrevet av Thomas fugl
                Lenge siden jeg har vært inne på forumet vårt nå.. Men pleide det ikke være en stemningstråd i tribunekultur delen? virket påfallende dødt der inne.
                Det er lov å lage en.
                For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

                Kommentar

                • general
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Apr 2004
                  • 1150

                  Opprinnelig skrevet av Thomas fugl
                  Lenge siden jeg har vært inne på forumet vårt nå.. Men pleide det ikke være en stemningstråd i tribunekultur delen? virket påfallende dødt der inne.
                  Forumet har vært nede...
                  Seriegull 2016!!!

                  Kommentar

                  • Thomas fugl
                    Seniormedlem
                    Forumsadist
                    • Nov 2003
                    • 137

                    Opprinnelig skrevet av Stray Cat
                    Det er lov å lage en.
                    Ja det er det nok lov til. Spørsmålet var egentlig hvorfor det ikke allerede var opprettet, da jeg personlig aldri har vært nødt til å ta ansvar for det før.. Men som sagt lenge siden jeg har vært på forumet.
                    - Venter på en ny storhetstid

                    Kommentar

                    • GIFKanari
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2009
                      • 8243

                      LSK hadde fjorten avslutninger i serieåpningen hvorav elleve traff mellom stengene. Det lover bra! Har også fått med meg at Smerud og Hønefoss har ansatt en helt egen "bokstrener" som kun konsentrerer seg på avslutninger innafor sekstenmeteren. Trenergjerningen er kanskje i ferd med å bli enda mer spesialisert.

                      Kommentar

                      • okb
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2003
                        • 2377

                        Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                        At klubbens mest markante og beste spiller gjennom oppkjøringa var uaktuell i seriepremieren fikk man ikke vite av klubben selv, men av RB. LSK.no skriver selv at hvert eneste trykk på siden er viktig og genererer penger for klubben, så sørg for stoff da! Da blir også symboleffekten av at pressejefen drar på Birken i premierehelgen drepende.
                        Heisann GIF!

                        Det vil alltid være slik i en konkurransesituasjon at man ikke ønsker at konkurrentene skal få vite alt om det man driver med. Det er fin linje mellom å ha en flott og informativ hjemmeside for fansen, og å fortelle konkurrentene om hemmelighetene man har. LSKs startellever mot Sarpsborg var på mange måter gitt uten Fredrik. Vi ønsket å bevare dette som en hemmelighet så lenge som mulig. Ingen stor greie, men det var slik det var ønsket.

                        Vi var imidlertid den første som fortalte at Bjørn Helge Riise friskmeldte seg. Relativt interessant det, synes i alle fall jeg.

                        Vi ønsker flest mulig klikk. Vi ønsker mest mulig interesse. Likevel, vi må ta hensyn til de andre delene av klubben. Selvsagt, ønsker jeg at alt skal være åpent og tilgjengelig, men det er ikke slik det fungerer. Vi må spille på lag med alle andre. Klubben er viktigst.

                        Til info: LSK.no publiserte de siste 30 dagene 92 saker. Vi har de samme 30 dagene publisert 25 videoer.

                        Hvorfor er symboleffekten av at pressesjefen drar på Birken i premierehelgen drepende? Vi ansatte i LSK har et liv ved siden av jobben, tro det eller ei. Min fritid blir brukt til familien og trening. Ikke minst pendling.

                        Ha en flott påske!

                        mvh Ole Kristian
                        Lillestrøm - Probably The Best Bird In The World

                        Kommentar

                        • GIFKanari
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2009
                          • 8243

                          Heisan på deg også OKB, takk for utfyllende svar og god påske til deg også!

                          Synes det var gode og forståelige svar også, selv om jeg fortsatt mener at kritikken rundt følelsen av at LSK.no tok noe lignende en ferie samtidig med at dette forumet knakk sammen, er berettighet. Og jeg veit det står på ressurser, men tettere oppfølging av skadesituasjonen til f.eks. Ohi er en ting jeg ikke ser noen grunn til at LSK skal ta "taktiske" hensyn til. Han forsvant liksom ut med noe som ikke tydet på en skade som skulle bli såpass langvarig som den har blitt, og så har han vel vært under kniven også.

                          Og du bedre enn noen er nok klar over hvor effektive RBs tentakler inn i klubben er, og at å holde noenting hemmelig er en temmelig utfordrende og tett inntil umulig oppgave i så måte. Og da spesielt sånt som en skade på en så viktig og elsket spiller blant fansen. Slikt kommer ut uansett, så hvorfor ikke tjene noe på det ved klikk på hjemmesida istedenfor å stå med skjegget i postkassa etterpå uten en krone? Som du selv skriver, ingen veldig stor greie, men da er det kanskje bare enda mer meningsløst at RB skal sitte igjen med hele kaka på ting som dette? Selv bare en notis om at Fredrik var usikker hadde man tjent på uavhengig av hva RB skrev, og hadde heller ikke "avslørt" noe i retning Sarpsborg.

                          Angående min Birken-uttalelse, den beklager jeg glatt uten videre kverulering.
                          Last edited by GIFKanari; 26.03.2013, 16:28.

                          Kommentar

                          Working...
                          😀
                          😂
                          🥰
                          😘
                          🤢
                          😎
                          😞
                          😡
                          👍
                          👎