Godset - LSK, Søndag 21. april kl. 18:00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Martin83
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Aug 2007
    • 794

    Det er litt morsomt å lese kamptråden mot Godset. Noen synes kampen var rævva, noen ok og noen synes det var bra. Jeg er - for en gang skyld - uening med *46* og synes kampen var bra. Grunnen til det er enkel; vi spiller borte mot kanskje seriens beste hjemmelag.

    Godset hadde ikke tapt hjemme på 25 kamper før dagens match mot LSK. Å tro at Lillestrøm-spillerne skal gå ut å ta kommando mot Godset fra start er som å tro på julenissen. De fleste her inne bør være gamle nok til å huske at Godset for noen år siden var et jojo-lag med mye rusk og fanteri rundt seg, men sannheten er at Strømsgodset anno 2012/2013 er et jævlig bra lag.

    Jeg satt hjemme og så kampen Godset spilte mot vif forrige fredag på Ullevaal der gutta fra Drammen satte kanonfart fra start og overkjørte vif (til min og resten av forumets glede). At Haglund på Godsets hjemmeabane derfor velger å legge laget kompakt, avventende og tålmodig i 1. omgang vitner om en plan, som de argeste kritikerne her inne har kritisert (aj, aj, Haglund har en plan!).

    Planen så dessuten til å fungere bra. Vi har egentlig stålkontroll på Godset i 1. omgang med unntak av målet og 1,5 sjanse. Man kan si hva man vil, men Godset stanga og stanga mot et bra defensivt lag i 1. omgang. (aj, aj, Haglunds lag begynner å bli bedre defensivt).

    2. omgang har vi egentlig også veldig bra kontroll på Godset. Vi presser de langt ned på egen banehalvdel og tvinger de til å gjøre en del tvilsomme klareringer. At de derfor slipper til et par (det var ikke mer) gode kontringer er ikke det minste rart. På lik måte som andre gode og offensive lag i Norge slipper til kontringer hos motstanderne.

    Som *46* var og var jeg uening i at Gulbrandsen skulle starte kampen. Jeg tror han ville gjort en bedre figur om han hadde kommet inn i 2. omgang. Helstad fra start ville jeg foretrukket. Så er det ingen tvil om at vi i denne kampen hadde mye å hente på siste tredjedelen, nemlig foran mål. Men resten var - etter min mening - noe av det bedre jeg har sett på lenge!

    Cmore-kommentatorene Fredheim/Aune, studiovertene Iversen/Eriksen og Keita mente alle at LSK gjorde en bra prestasjon. De fremhev flere ganger at de var imponert over hvilken kontroll LSK hadde i 2. omgang. Det blir spennende å se hvilke andre lag som kommer til å sette Godset i press på Gamle Gress i 2013. Jeg tror det blir få. Om noen.

    Situasjonen blant supportene begynner å minne meg litt om politikk. Man har valgt sin side og det står man ved. Nesten uansett hvordan det går fremover. Og så tolker man alle valg, prioriteringer og resulater etter det. Det minner meg litt om en episode jeg så av «Folkeopplysingen» på i høst. Man kan si mye om det programmet men i et av dem gjorde psykologen et interessant eksperiment. Samme tekst om alkohol ble gitt til en gruppe mennekser fra både FRP og Krf. Selv om teksten var klin lik tolket begge partienes medlemmer den til sin fordel. Jeg også har tar del av denne situasjonen, selvfølgelig. Jeg mener ting går fremover. Hvorfor? Fordi det å være grinete og negativ ikke lengden aldri gir meg noe eksra (med mindre man er 6 år og står foran smågodthylla på Mega).

    Kommentar

    • superbøffel
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2005
      • 5611

      Fatter ikke at noen er fornøyde med en kamp hvor vi skaper null målsjanser. Ikke en eneste en. Det var vel ikke akkurat Barcelona eller Manchester United vi møtte?

      Om kravene er lave nok er det vel ikke mulig å bli skuffet.
      Enøyd i de blindes dal.

      Kommentar

      • Martin83
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Aug 2007
        • 794

        Opprinnelig skrevet av superbøffel
        (...) Om kravene er lave nok er det vel ikke mulig å bli skuffet.
        For min del handler det ikke om at kravene er for små. Men setter man kravet om at man skal lande på planeten Pluto innen to måneder, vil man uansett bli skuffa - selv om man når Jupiter.

        Kommentar

        • GIFKanari
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2009
          • 8243

          Opprinnelig skrevet av Totti21
          Mine kollegaer som har sesongkort på Marienlyst mener at det LSK presterte i 2.omgang er det beste bortelaget som har spilt der i løpet av den 25 kamper lange rekken uten tap.
          Ett lag som ikke skaper eneste stor sjanse mot Godset er det beste laget som har vært der på 25 kamper? Sorry, men det er jo bare bullshit! Men hadde vi levert en slik omgang på 0-0 hadde jeg vært fornøyd jeg, her hadde jeg tatt det ene poenget glatt, problemet er at vi ikke gjorde det. Vi byr Godset på tre poeng, og det er alt.

          Det merkelige med mange er man krever at vi skal være vanskelige å møte, både fysisk og psykisk. Men at vi taper som kvinnfolk er greit.

          Kommentar

          • Totti21
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Mar 2004
            • 3499

            Opprinnelig skrevet av GIFKanari
            Ett lag som ikke skaper eneste stor sjanse mot Godset er det beste laget som har vært der på 25 kamper? Sorry, men det er jo bare bullshit!.
            Handler vel mer om banespillet i dag. Ikke noen store sjanser som ble skapt nei, men vi hadde ett veldig bra trøkk på de og spilte godset så lavt som de sjelden opplever, selv på bortebane. Små marginer i avleveringene som gjør at vi ikke skaper noen store sjanser, men jeg synes dette laget tar nye steg hele tiden. Erik Mjelde ser mer og mer ut som ett kjempegodt kjøp.

            Kommentar

            • tullebukk
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2006
              • 5446

              Husker da at Stian fyrte av et skudd som bare en fantastisk redning hindre at det stod 1-1 og marginer i fra mange ganger ... 2 omg var veldig bra ,men herregud hvor dårlig 1 omg var.

              Kommentar

              • knut
                Make knut Great Again
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Dec 2006
                • 9413

                Opprinnelig skrevet av Martin83
                For min del handler det ikke om at kravene er for små. Men setter man kravet om at man skal lande på planeten Pluto innen to måneder, vil man uansett bli skuffa - selv om man når Jupiter.
                Kommer ingen vei. Rom-programmet er lagt ned.

                Pluto slutta dessuten å være planet i 2006, da Uwe fikk sparken. Coincidence?

                Kommentar

                • GIFKanari
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2009
                  • 8243

                  Opprinnelig skrevet av Totti21
                  Handler vel mer om banespillet i dag. Ikke noen store sjanser som ble skapt nei, men vi hadde ett veldig bra trøkk på de og spilte godset så lavt som de sjelden opplever, selv på bortebane. Små marginer i avleveringene som gjør at vi ikke skaper noen store sjanser, men jeg synes dette laget tar nye steg hele tiden. Erik Mjelde ser mer og mer ut som ett kjempegodt kjøp.
                  Og hele poenget er jo at dette trykket kommer på 0-1, ikke 0-0. Spill og motspill. Her skal vi sitte å være fornøyde fordi vi tapte knepent mot et godt hjemmelag vi bare var skuespill fra å slå i fjor, virker som dere er like awestruck av Godset som Haglund. De var ordinære i dag og vi stilte ikke opp fra start.

                  Igjen!

                  Kommentar

                  • superbøffel
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Aug 2005
                    • 5611

                    Opprinnelig skrevet av tullebukk
                    Husker da at Stian fyrte av et skudd som bare en fantastisk redning hindre at det stod 1-1 og marginer i fra mange ganger ... 2 omg var veldig bra ,men herregud hvor dårlig 1 omg var.
                    I beste fall en halvsjanse. Ikke spesielt hardt, og nær midt på keeper. Minner om at Godset hadde en i stolpen og fler andre avslutninger som stryker stolpene.

                    Om vi skal snakke om marginer er det vel heller sånn at vi er griseheldige som ikke taper med 4-5 mål?
                    Enøyd i de blindes dal.

                    Kommentar

                    • Martin83
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Aug 2007
                      • 794

                      Opprinnelig skrevet av superbøffel
                      Om vi skal snakke om marginer er det vel heller sånn at vi er griseheldige som ikke taper med 4-5 mål?
                      Sånn at Godset scoret på ALLE sjansene de har? Så effektive er ikke selv Godset.

                      Kommentar

                      • ynnor
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • May 2008
                        • 857

                        Se på sammendraget da dere. Hjelper ikke å ha noen minutter hvor godsetspillerne ikke angriper for at vi skal være fornøyd. Nå må vi FAEN meg forlange mer.

                        Kommentar

                        • Boing
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Dec 2005
                          • 711

                          Ser ut til att snart er dem som styrer LSK, trenere og sjefene inne på kontorene, spillerne og noen av supporterne fornøyd med å tape med bare ett mål!!!!! Jaja... jeg er ikke fornøyd med spillet og tapet, hater å tape. Og det skremmer meg att man er fornøyd med å bare tape 1-0. Hvor er lysten til å vinne spør nå jeg??? Jeg taper heller i forsøket på å vinne, noe annet blir feil synes jeg.

                          Men vi ligger ikke på siste plass, det er noe å trøste seg med da.

                          Glemte en ting, rekk opp hånda når du så sist kippe ble vinket for offside 2 ganger i samme kamp???

                          Kommentar

                          • *46*

                            Greit at kampen ikke var god, men å tape i Drammen med 1 mål er isolert sett ikke noe å grine over. Ønsker selvsagt alltid at LSK vinner og spillet var ikke det beste. Noen feilskjær må man regne med. Sesongen sett under ett så langt har vært omtrent som forventa - kanskje litt bedre enn antatt faktisk, med tanke på vinterens tragiske forestillingeri treningskampene.

                            Kommentar

                            • Boing
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Dec 2005
                              • 711

                              Opprinnelig skrevet av *46*
                              Greit at kampen ikke var god, men å tape i Drammen med 1 mål er isolert sett ikke noe å grine over. Ønsker selvsagt alltid at LSK vinner og spillet var ikke det beste. Noen feilskjær må man regne med. Sesongen sett under ett så langt har vært omtrent som forventa - kanskje litt bedre enn antatt faktisk, med tanke på vinterens tragiske forestillingeri treningskampene.
                              Man skal og burde ALDRI være fornøyd med å bare tape 1-0. Ikke rart vinnermentaliteten er borte fra veggene på Åråsen når man ser seg fornøyd med 1-0 tap.

                              Kommentar

                              • DoubleHi5
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2011
                                • 3975

                                Opprinnelig skrevet av Boing
                                Ser ut til att snart er dem som styrer LSK, trenere og sjefene inne på kontorene, spillerne og noen av supporterne fornøyd med å tape med bare ett mål!!!!! Jaja... jeg er ikke fornøyd med spillet og tapet, hater å tape. Og det skremmer meg att man er fornøyd med å bare tape 1-0. Hvor er lysten til å vinne spør nå jeg??? Jeg taper heller i forsøket på å vinne, noe annet blir feil synes jeg.
                                Det er vel ikke så rart de er fornøyde, når de er så høye i hodet!

                                - Drar hjem med høyt hode
                                Haglund mener LSK-spillerne burde være stolte av jobben de gjorde borte mot Godset.

                                Elska þetta félag

                                Kommentar

                                • Fugl1120
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Sep 2005
                                  • 3528

                                  Her ble man hudfletta etter å være fornøyd med hjemmeseier mot Brann fordi man ikke evnet å se bak resultatene og nå er det plutselig bare resultatet som gjelder. Skaper ikke all verdens av sjanser, men det gjør heller ikke Godset. En kamp med to lag som forsvarer seg godt og gjør det vanskelige for hverandre å angripe. Forskjellen er at Godset har et kollektiv og en filosofi som har fått innarbeide seg over mange år, vi har endelig fått skikk på vårt defensive spill, men er enda i utviklingen offensivt. Det er forståelig at folk er utålmodige, men fotball handler ikke bare om å angripe og skape sjanser, det handler også om å demme opp og forsvare seg. I dag får vi meget god forsvarstrening og beviser at vi virkelig begynner å nærme oss i forsvarsspillet. Har vel knapt vært bedre bakover siden 2007 sesongen. Vi mangler brodd framover, men vi mangler også en kvalitetsspiss. Med mer tid har jeg tro på at vi vil utvikle oss også til å bli et godt angrepslag.

                                  Både Vaagan Moen, Haglund, Iversen, Bengt Eriksen, Keita og Ronny Deila mener vi er et lag som har tatt store steg siden Haglund tok over. Deila karakteriserer dette som en "toppkamp". Alle er enige i at attraktiv angrepsfotball er det beste og at det trekker mest tilskuere, men for å kunne angripe er man også avhengig av et godt forsvarsspill. Se til Molde som har vært langt mer på gyngende grunn defensivt i år etter tapet av Forren, angrepsspillet er ikke i nærheten av samme klasse som ifjor. Vålerenga har vært en katastrofe i år og stanger vanvittig framover, også det laget som har sluppet inn flest mål så langt. Faktumet er at historisk sett er det stort sett alltid gode defensive lag som også scorer mest mål. Det gjør det grunn til å være optimistisk for fremtiden.

                                  Hjemmekamp mot Start i neste blir selvsagt en test for gutta. Dette er en kamp vi er nødt til å vinne dersom vi skal ønske å kjempe om topp 6 til tross for at Start har fått en bra innledning i årets sesong. Tar vi nok en hjemmeseier ligger vi bra plassert, taper vi nok en gang poeng må vi antagelig belage oss på å være middelhavsfarere igjen. Jeg har troa på både laget og Haglund, men jeg ser veldig gjerne at vi får inn en kvalitetsspiss med litt størrelse til sommern, per dags dato har vi ingen andre enn Palmi og tildels Erling som vinner hodedueller framover i banen.
                                  Lauken er vår venn!

                                  Kommentar

                                  • DoubleHi5
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2011
                                    • 3975

                                    Opprinnelig skrevet av Fugl1120
                                    ...jeg ser veldig gjerne at vi får inn en kvalitetsspiss med litt størrelse til sommern, per dags dato har vi ingen andre enn Palmi og tildels Erling som vinner hodedueller framover i banen.
                                    Med en Peter Kovacs i stallen, tror jeg faktisk vi kunne ha kjempet om medalje! Til og med med Hæggis som trener!

                                    (Faen, jeg skulle ikke ha tatt hele glasset med lykkepiller! )
                                    Elska þetta félag

                                    Kommentar

                                    • superbøffel
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Aug 2005
                                      • 5611

                                      Opprinnelig skrevet av Martin83
                                      Sånn at Godset scoret på ALLE sjansene de har? Så effektive er ikke selv Godset.
                                      Så du mener det er marginer som gjør vi ikke får med ett poeng, men normalt at Godset setter bare en av sine? Gratulerer.
                                      Enøyd i de blindes dal.

                                      Kommentar

                                      • knut
                                        Make knut Great Again
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Dec 2006
                                        • 9413

                                        Opprinnelig skrevet av DoubleHi5

                                        - Drar hjem med høyt hode
                                        Haglund mener LSK-spillerne burde være stolte av jobben de gjorde borte mot Godset.

                                        http://www.lsk.no/news/article/1bnix...-med-hoyt-hode
                                        Pfføy... Ikke var innsatsen så jævla god heller.

                                        Godset gadd ikke mer, slapp oss inn, men hadde full kontroll.

                                        Vi lurer oss sjøl hvis vi sier detta var en positiv opplevelse. Da spiser Start oss på fort Åråsen.

                                        Kommentar

                                        • GIFKanari
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2009
                                          • 8243

                                          Opprinnelig skrevet av Fugl1120
                                          for å kunne angripe er man også avhengig av et godt forsvarsspill.
                                          En floskel ingen er uenig i. Problemet er at LSK i dag er så dype at angrepsspill gjøres til en umulighet. Se på Udjus sine utspill som bare kan nikkes ned av Godsets stoppere for nye angrepsbølger. Se på Gulbrandsen, ti meter inne på egen halvdel som spiss starter han oppgaven som førsteforsvarer. Vi taper på fegisfotball i dag, også Fredheim kommenterte hvor sjelden man heldigvis ser bortelag legge seg såpass langt bakpå som vi gjorde i dag. Ingenting lignet på måten vi slo Molde på.

                                          Hvorfor vet bare Haglund.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎