Godset - LSK, Søndag 21. april kl. 18:00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • *46*

    Opprinnelig skrevet av Boing
    Man skal og burde ALDRI være fornøyd med å bare tape 1-0. Ikke rart vinnermentaliteten er borte fra veggene på Åråsen når man ser seg fornøyd med 1-0 tap.
    Skriver jeg at jeg er fornøyd med tap og kun 1-0 til Godset? Skriver jeg at jeg synes klubben skal være fornøyd med tap og kun 1-0 til Godset? Jeg skriver at man isolert sett ikke behøver å grine over det ene resultatet. Kunne selvsagt skrevet at man ikke behøver å begå kollektivt selvmord pga resultatet isolert sett, slik at det kanskje ville vært litt mer ord for penga.

    Tror neppe LSK taper i dag pga manglende vinnermentalitet, men rett og slett fordi man møter en meget god motstander. LSK har 3 poeng fra bortebane i år. Lagene som LSK har møtt ble henholdsvis nr 1 og 2 i 2012 - historisk sett meget gode hjemmelag. Dette er fakta kan man selvsagt velge å feie under teppet.

    På en annen side, så melder Opta Nor på twitter at LSK som eneste lag i denne serierunden har null/0 avsluttninger på mål. Det er selvsagt ikke bra, men tror neppe noen av spillerene lar seg knekke av det. Og antall avsluttninger og ballinnehav gir ikke poeng, men det er selvsagt verktøy til å nå målet om å ta poeng.

    Neste helg er det Start hjemme. Håper rett lag mønstres fra start og laget er på.

    Kommentar

    • Fugl1120
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Sep 2005
      • 3528

      Opprinnelig skrevet av GIFKanari
      En floskel ingen er uenig i. Problemet er at LSK i dag er så dype at angrepsspill gjøres til en umulighet. Se på Udjus sine utspill som bare kan nikkes ned av Godsets stoppere for nye angrepsbølger. Se på Gulbrandsen, ti meter inne på egen halvdel som spiss starter han oppgaven som førsteforsvarer. Vi taper på fegisfotball i dag, også Fredheim kommenterte hvor sjelden man heldigvis ser bortelag legge seg såpass langt bakpå som vi gjorde i dag. Ingenting lignet på måten vi slo Molde på.
      En floskel er vel en påstand uten mening, noe mitt utsagn ikke var. Klisjé var kanskje ordet du var ute etter? Vi ligger dypt i 1 omgang, spør du meg virker det som en bevisst og fornuftig taktikk. Gode (hjemme)lag går som regel ut i 100, Godset hadde allerede avgjort på Ullevål etter 15 minutter i forrige runde. Jeg tipper Haglunds taktikk var å være defensivt kompakte i første omgang og nekte Godset rom, noe vi lykkes godt med fram til Godset scorer på sin andre gode sjanse. Dersom vi holder nullen ville Godset antagelig tatt større risiko for å score i andre omgang, noe som kunne åpnet for mer rom. Det er rimelig naivt å tro at fjorårets 9 plass i Tippeligaen skal gå ut og styre kampen fra start til slutt mot Norges beste hjemmelag. Det kan være vi er der om noen år dersom vi etablerer oss i toppen, men det er galskap å ha en så ambisiøs taktikk når vi per dags dato selv kjemper på midten av tabellen.

      Jeg er enig med deg i at langballene fra Udjus er håpløse. Generelt er alle langballene våre opp på spissene håpløse, fordi vi har ingen spisser til å vinne hodedueller, ei heller holde på ballen. Men det har ingen sammenheng med hvor høyt vi står å gjøre, de er like håpløse uansett. Dersom vi hadde stått høyt på disse utspillene ville vi fortsatt tapt hodeduellen, samtidig som vi ville etterlatt oss enorme bakrom. Jeg tror den eneste løsninga på dette problemet er at vi må lære oss å ta ned kula og trille den langs bakken, hvert fall inntil vi får mer hodestyrke inn på topp.
      Lauken er vår venn!

      Kommentar

      • tullebukk
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2006
        • 5446

        Heidar er ferdig i England 4 mai, kan vi hente han da med en gang eller må vi vente til neste vindu??? Han står jo uten kontrakt så jeg mener vi kan hente han da eller???

        Kommentar

        • Oddis
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Feb 2006
          • 2744

          Opprinnelig skrevet av tullebukk
          Heidar er ferdig i England 4 mai, kan vi hente han da med en gang eller må vi vente til neste vindu??? Han står jo uten kontrakt så jeg mener vi kan hente han da eller???

          Han kan spille fra og med 1. August etter hva jeg skjønner. Må registreres i vinduet også om jeg ikke tar feil.
          Ingen ambisjoner, optimisme eller entusiasme.

          Kommentar

          • G-Man
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Sep 2011
            • 3178

            Hvor fornøyd en skal være etter kampen i dag avhenger vel av utgangspunktet. Haglunds plan var å være kompakte bakover og nekte godset mål. Det lå i kortene at Haglund ville være fornøyd med et poeng. Isolert sett ikke katatrofalt - ikke mange lag kommer til å ta med seg poeng fra drammen i år (heller). Haglunds plan var bare en forsvarsglipp fra å holde helt hjem, og derfor er han rimlig godt fornøyd etterpå.
            Personlig er jeg fornøyd med disiplinen laget viste, men ikke spesielt imponert over Haglunds plan. I 2. omgang viste vi (igjen) at vi er i stand til å holde på ballen, er i stand til samhandling, er i stand til å presse et av norges beste hjemmelag bakover. Vi lider av spisser som ikke er skarpe nok (og ja, Helstad skulle ha startet - Gulbrandsen virker å ha en mental jobb å gjøre). Det er mye kvalitet i laget, men Haglunds planer er ikke lagt opp til våre styrker. I dag ble vi senket av en overdreven respekt for motstanderen og vår sedvanlige syklus med en god og en dårlig omgang. Hadde det stått 0-0 til pause tror jeg faktisk vi hadde vunnet i dag.
            Så min konklusjon er den samme som før: Vi har et godt nok lag, med et lite minus for spissplassen - og bare tenk hva en trener på øverste hylle kunne oppnådd med denne gjengen!

            Kommentar

            • *46*

              Opprinnelig skrevet av G-Man
              Så min konklusjon er den samme som før: Vi har et godt nok lag, med et lite minus for spissplassen - og bare tenk hva en trener på øverste hylle kunne oppnådd med denne gjengen!
              Pri nr. 1 i sommer må være å hente en targetspiss som spiser gråstein til frokost, god til å holde på ballen og spiser midtstoppere til middag. Dagens kamp viser helt klart at det er en dimensjon laget mangler. Fart løser ikke alt når man er ensom på topp og ingen i støtte som skaper rom.

              Kommentar

              • GIFKanari
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2009
                • 8243

                Opprinnelig skrevet av Fugl1120
                Det er rimelig naivt å tro at fjorårets 9 plass i Tippeligaen skal gå ut og styre kampen fra start til slutt mot Norges beste hjemmelag. Det kan være vi er der om noen år dersom vi etablerer oss i toppen, men det er galskap å ha en så ambisiøs taktikk når vi per dags dato selv kjemper på midten av tabellen.
                Jeg påstår heller ikke at LSK skal styre bortekamper, men det er mulig du går langt i å ville misforstå meg med vilje. Noe som forsåvidt gjør spillestilsdebatt så vanskelig her inne og i norsk fotball ellers også. Det er nemlig forskjellige måter å forsvare seg på, i dag parkerer vi bussen mot et lag som selv er temmelige upresise. Vi tar ingen av sjansene vi får til overganger, vi opptrer helt uten vilje til å angripe. Kort og godt gjør vi selv Godset til en bedre motstander, vi stolte ikke på egne ferdigheter.

                Det er temmelig sjelden man ser ett lag gå ut til kamp så påvirket av ukens skriverier om motstanderen, og her hadde vi selv snakket de opp basert på en prestasjon der tre scoringer før kvarteret var gått dikterte resten av kampen.

                Vi gikk ut på Marienlyst uten selvtillit, det er urovekkende. Slikt er vanligvis reservert Åråsen.
                Last edited by GIFKanari; 21.04.2013, 23:41.

                Kommentar

                • Yellow-not-jella
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Mar 2009
                  • 1606

                  Opprinnelig skrevet av *46*
                  Vet ikke om han er så forbanna treg. Han parkerte i hvertfall venstre backen til S08 ettertrykkelig hjemme på Åråsen. Synes ikke han er utprega treg. Flink til å jobbe. På børsene i diverse aviser, er han blant LSK sine 5 beste hittil i år. RB har han som tredje beste.
                  Hvem har sagt han er så forbanna treg, du? SELVFØLGELIG må du være flink til å jobbe, når du spiller for LSK. Børsene i diverse aviser er bøtter med salt så tidlig. Henger oss ikke opp i det. Men undres til sommern, hvilke favorittspillere har vi egentlig. Tåler Åråsenpubliken å se Fredrik G på benk osv. Blir spennende framover.

                  Likevel positivt innhopp av TH, så det live. Har fysikken, bruker han den tilstrekkelig? Adrenalin osv.. Så ut til å være høyere/breiere enn Horn. Det var vanskelig i dag, men Torstein vakke dåli han. Men uffff, vondt å kjenne at man savner Bergmann så fryktelig.

                  Ellers endel positivt, ikke minst at Haag ikke deler ut kløppekort! Og; vi har fortsatt sjansen på f.eks bronsen. (Og cupen.) Så får vi se hvor lenge det varer.

                  edit: støtter veldig det om targetspitz. Som utfyller diskusjonen flere har hatt.
                  Last edited by Yellow-not-jella; 21.04.2013, 23:47. Begrunnelse: target

                  Kommentar

                  • Yellow-not-jella
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Mar 2009
                    • 1606

                    Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                    Nok en gang mister vi ball og motstander kontrer inn mål på vårt temposvake forsvar. Igjen faller vi på egne dumme feil. Forøvrig fremstår vi som bunnlag gjør, er det meninga?
                    Men vi har ikke et temposvakt forsvar, ikke der problemet ligger. Keita er rask han, men stooremann kunne ha skjært mer inn i banen hans og rakt ut armen osv. Kunne også kastet seg fram. Kippe havnet helt inn mot Øsse.

                    Generelt så skal man jo falle av når det ikke er press på bollführer lenger.

                    Finns vel forskning på farta til tippeliga-spellera. Får vi stikke innom NIH og hente dataene da.

                    Kommentar

                    • mooph
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Aug 2005
                      • 1496

                      Grei kamp bakover (denne Mjelde skaper balanse) sjøl om det glapp litt mot slutten. Direkte dårlig av Kippe ved målet imot, Kovacs er så diger og sein at markering burde være barnemat. Fremover er det fiiinfotball helt til noen mister ballen... null avsluttninger. Veslebukken tar forøvrig en masse feil avgjørelser underveis, men det kan vel skyldes kampmangel.
                      Litt bedre bakover enn forventa altså, fremover var det like tafatt som vi er blitt vant til.
                      Fugla mot nye høyder

                      Kommentar

                      • hthaug
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Nov 2004
                        • 421

                        Synes det var morsomt å se når Kippe var spiss at Godset la seg langt bak. Lurer på faktisk om ikke Kippe/Helstad kunne ha startet på topp

                        Kommentar

                        • DoubleHi5
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2011
                          • 3975

                          Opprinnelig skrevet av hthaug
                          Synes det var morsomt å se når Kippe var spiss at Godset la seg langt bak. Lurer på faktisk om ikke Kippe/Helstad kunne ha startet på topp
                          En interessant tanke. Kippe har mye Jostein Flo i seg.
                          Elska þetta félag

                          Kommentar

                          • Kjell.T.Ring
                            Poll St. Ring
                            --==FORUMRUNKER==--
                            • Dec 2005
                            • 11796

                            Når Ruben er tilbake er ikke dette helt høl i hodet:

                            Udjus

                            Stoor-Østli-Ruben-Ringstad

                            BHR-Mjelde-PVM

                            Fredrik-Epic-Erling

                            Om dette er de beste vet jeg ikke men vi har spillere som utfordrer på alle offensive posisjoner unntatt midtspiss.

                            Har vært innom tanken før men syns Frode skal holde seg i forsvar i hvert fall i starten av kampene.
                            Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                            Kommentar

                            • Hamburg & Kanari
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Aug 2005
                              • 3006

                              Opprinnelig skrevet av Martin83
                              For min del handler det ikke om at kravene er for små. Men setter man kravet om at man skal lande på planeten Pluto innen to måneder, vil man uansett bli skuffa - selv om man når Jupiter.
                              Å banke Godset er noe vi har gjort mange, mange ganger. Andre siden av byen er litt kortere enn langt ut i solsystemet, får å si det sånn. Barcelona er også jævlig langt fra Drammen.

                              Borte mot Molde viste vi ingen respekt, og ble belønnet for det med 3 poeng. Borte mot Godset viste vi for stor respekt, og ble belønnet med fuckall. Petar Kovacs? Kom igjen, en gammel merr på vei til limfabrikken har bedre teknikk og kan spille bedre fotball enn Peter Kovacs. Og det mener jeg seriøst. Udjus viste veien mot det misforterliknende øket fra Ungarn, flere skulle tatt han like hardt. Inkl. dommer: Kovacs skulle ha vært sendt av for to gule, for to stygge angrep på keeper innen 15 minutter. Herlig å se at Udjus tar igjen da og jævlig å se at dommerne lar Kovacs holde på som han gjør med hele registeret sitt av filming, lort og faenskap. Kovacs er sammen med Andresen, Annan og Sandnes-Ulf Høiland, største dritspilleren av mange dritspillere som har vært i tippeligaen.
                              LSK Norges beste lag

                              Kommentar

                              • reka
                                Seniormedlem
                                --==FORUMRUNKER==--
                                • Aug 2005
                                • 13272

                                Godset skulle hatt et par gule til, bl.a. for å spille bort ballen i sluttminuttene. Slapp også konsekvent unna med frispark når de tok mann på overganger imot.

                                Kommentar

                                • Kjell.T.Ring
                                  Poll St. Ring
                                  --==FORUMRUNKER==--
                                  • Dec 2005
                                  • 11796

                                  Telte ett oransje og 2 gule på Kovacs i går. Begge før scoringen
                                  Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                                  Kommentar

                                  • Yellow-not-jella
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Mar 2009
                                    • 1606

                                    Opprinnelig skrevet av Totti21
                                    Hadde noen gitt meg ett tilbud før sesongen om at vi skulle ligge 3 poeng bak og 3.plassen etter 5 kamper der vi har møtt Molde og Godset borte, så hadde jeg lett takket ja til det. Når vi i tillegg ligger 4 poeng foran vif og 6 poeng foran Molde, så er jeg ganske så fornøyd poengmessig.

                                    Kampen i dag var mer enn godkjent. Planen fungerte bra i 1.omgang, og det er bare noen upresise pasninger som gjør at vi ikke skaper noen gode muligheter på overgangsmulighetene våres i tillegg til at vi slipper inn ett fullstendig unødvendig mål i mot. Mine kollegaer som har sesongkort på Marienlyst mener at det LSK presterte i 2.omgang er det beste bortelaget som har spilt der i løpet av den 25 kamper lange rekken uten tap. Det er kanskje ikke godt nok for alle her inne som mener at vi har Tippeligaens beste spillerstall, men det sier i alle fall at vi presterer på høyde med de fleste andre i Tippeligaen om dagen.

                                    Jeg er spent på hjemmekampen mot Start, da det er sånne kamper vi skal vinne. Hadde vi fått poeng i dag mot seriens, og en av Europas beste hjemmelag, så hadde det vært bonuspoeng.
                                    De glemte Molde borte i fjor høst. 4 - 8 i målsjanser. Selv S-Ulf har prestert bedre enn oss vel.

                                    Meeen, det kunstgresshælvete der er det verste man møter i ligaen. Vanskeligste bortekampen er over. Deilig.

                                    Kommentar

                                    • Seb.R
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2006
                                      • 4159

                                      Jeg syntes vi framstod som et lag med skremmende lave ambisjoner i går. Ikke fordi vi nødvendigvis forlater Drammen med null i sjangse- og målprotokollen. Men fordi vi får servert sitater som; "Overlegne i banespillet", "Drar hjem med hodet hevet" og "Kan styre mot hvem som helst" fra sentrale spillere/trener etter kampen. Se på høydepunktene da! Ikke ett eneste jævla angrep handler om LSK.

                                      Selvfølgelig er Marienlyst en knalltøff bortekamp, og det er ikke mange lag som kommer til å reise derfra med poeng. Men hvordan er det mulig å stå rakrygget og skryte av en god 2. omgang, der vi angivelig styrer kampen? Kom igjen a, vi ligger under 1-0. En situasjon som passer Strømsgodset perfekt i forhold til kontringsmuligheter. Selvfølgelig kommer vi til å få styre større deler av kampen.

                                      Forøvrig var dommeren totalt ræva. Blåser på alt som er av kroppskontakt og 50/50-dueller. 90 minutter med frispark. Var det en trening med fokus på dødballer vi var vitne til?
                                      www.sebastianramsland.com
                                      www.twitter.com/sebramsland

                                      Kommentar

                                      • DoubleHi5
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2011
                                        • 3975

                                        VG-børsen fra dagens papirutgave:

                                        Udjus - 5
                                        -
                                        Stoor - 5
                                        Østli - 5
                                        Kippe - 4
                                        Ringen - 4
                                        -
                                        Knudtzon - 4
                                        Riise - 5
                                        Mjelde - 6
                                        Palmi - 4
                                        -
                                        PVM - 4
                                        Fredrik - 6
                                        -
                                        Johan - 5

                                        Sum 11 mann - 53

                                        Min kommentar: VG-børsen er jo på ingen måte noen objektiv fasit, men de mener åpenbart at LSK gjorde en del riktig i går. Godset får 59 poeng, mens Haugesund og RBK til sammenligning får henholdsvis 55 og 54 poeng i en kamp som får en sekser på terningen og hvor VG har talt opp 7-8 i målsjanser og
                                        7-5 i skudd på mål. I vår kamp talte VG 7-1 i sjanser og 3-0 i skudd på mål.
                                        Og ganske interessant: 48-52 i ballinnehav.

                                        Etter denne kampen kan det gjentas til det kjedsommelige at vi må bli flinkere til å skape sjanser, men vi har jo i perioder før i år vist at vi kan skape mange sjanser. Hvis jeg ikke husker feil, var det etter 2 serierunder bare RBK som hadde skapt én målsjanse mer enn LSK.

                                        Hvis vi kan klare å sy sammen det beste defensive med det beste offensive, og la det vare i 90 minutter, kan dette bli bra.
                                        Elska þetta félag

                                        Kommentar

                                        • ulfpulf
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • May 2004
                                          • 2506

                                          Det som irriterte meg mest i går, og som jeg ikke har sett noen har kommentert, var hvor lite Stian Ringstad ble brukt.
                                          I andreomgangen hadde han store, åpne flater foran seg på venstresiden, men fikk knapt nok ballen. De to gangene han fikk den, ble vel de to hvasseste angrepene laget hadde.
                                          Det som var uforståelig, var at dette skjedde i kampen etter oppvisningen mot Brann hvor han hadde to målgivende, og lagkameratene sa at "Endelig får han til det i kamp som vi ser hver dag på trening!"
                                          I går ble han oversett. I stedet for å legge løpeballer ned venstresiden, slo medspillerne langt mot høyre eller inn i midten.
                                          Frustrende for Ringstad og fryktelig frustrerende å være tilskuer til.

                                          Kommentar

                                          Working...