LSK anno 2014

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Frode D. Homb
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Dec 2003
    • 982

    Opprinnelig skrevet av okb
    Bare sånn for å oppklare.

    Jeg ble ikke presset ut eller var uønsket på noen måte. Jeg sa opp selv etter at Spoon kom med et tilbud jeg ikke kunne si nei til.

    mvh
    Ole Kristian
    Lykke til med ny jobb! Jobben du gjorde for LSK, var utmerket og du vil nok bli savnet.
    Last edited by Frode D. Homb; 08.05.2014, 21:18.

    Kommentar

    • Børge
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Sep 2013
      • 2541

      Opprinnelig skrevet av okb
      Bare sånn for å oppklare.
      Hvem skal fortelle at kiosken er åpen når det er treningskamp? Kommer til å mangle en dimensjon der til vinteren
      Sint og tverr på felt N

      Kommentar

      • DoubleHi5
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2011
        • 3975

        Nå blir det et toppoppgjør på Åråsen 16. mai! Og enda ett mot ### 19. mai...?

        Smak på den, kjære venner! Det er lenge lenge lenge siden sist!
        Elska þetta félag

        Kommentar

        • Uwes disippel
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2006
          • 6039

          Og når vi nå endelig spiller klokt og på hva vi er gode på, så kan dette bli fryktelig artig.

          Kommentar

          • Patriot
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Nov 2010
            • 437

            Gulbrandsen er skadet og går glipp av 16.mai-kampen. Det er jo litt surt for oss, og veldig greit for ham.

            Kommentar

            • Kjell.T.Ring
              Poll St. Ring
              --==FORUMRUNKER==--
              • Dec 2005
              • 11796

              Opprinnelig skrevet av Patriot
              Gulbrandsen er skadet og går glipp av 16.mai-kampen. Det er jo litt surt for oss, og veldig greit for ham.
              Den årlige strekken eller tar en en "Bergdølmo"?
              Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

              Kommentar

              • Patriot
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Nov 2010
                • 437

                Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
                Den årlige strekken eller tar en en "Bergdølmo"?
                Den årlige strekken

                Kommentar

                • general
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Apr 2004
                  • 1150

                  enda en kamp uten innslupne mål. Etter 8 kamper er vi nest best i Tligaen. Viking har 5 imot, og vi + Molde har 6. Blir topplassering av slikt.
                  Seriegull 2016!!!

                  Kommentar

                  • Kanarivogel89
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • May 2006
                    • 4446

                    Perfekte resultater denne runden. Samtlige fire lag over oss taper poeng da både Både Søpla-Viking og Molde-Godset ender uavgjort. Med seier på fredag kan vi for alvor melde oss på i toppen! Krysser fingra for at SUlf gjør jobben mot Bart i morra også.

                    Satan så gøy det er å være LSK-supporter om dagen!

                    Kommentar

                    • andersmm
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Aug 2006
                      • 5764

                      Fortsetter vi det sterke defensive arbeidet blir det masse poeng på oss framover. Vi går sjeldent målløse av banen, så smultring bakover er nesten det samme som 3 poeng.
                      "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                      Kommentar

                      • Frode D. Homb
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Dec 2003
                        • 982

                        Vi er veldige tydelig på vårt vekselspill som har tatt litt tid å drille inn. Haglund sa tidlig at han var litt overrasket over tempoet i Norge, men nå sitter vårt ballbesittende og direkte spill veldig bra. Vi varierer tempo og presshøyde.

                        I tillegg spiller vi godt borte mot lag som spiller 4-3-3. Jeg har ikke tall på dette, men LSK har tradisjonelt spilt bra mot Glimt, men slitt mot bedre 4-3-3-lag som RBK.

                        Likevel står vi godt i formasjonene for øyeblikket, men Odd var også svake. De hadde lite energi og hadde ingen klar 100-prosent-sjanse, bortesett fra en hard heading fra Frode Johnsen fra litt spiss vinkel. Frode Johnsen var uthvilt til kampen da han spilte bare siste delen av kampen mot Fram Larvik.

                        Dersom Johan blir klar fra sin lille skade, så stiller vi en ellever hvor mange av spillerne nå har spilt sammen over flere sesonger. Vi har hatt samme trener. Vi trener smartere i forhold til skader og har en spiller som var nominert til Kniksen i fjor på benken.

                        Petter Vaagan Moen er ambisiøs og meget god spiller etter norske forhold, og kanskje er fredagens oppgjør kampen for ham. Men Palmi har jo ikke spilt seg ut. Palmi er Fugl føniks 2, ved siden av Erling. Disse to gutta har bitt tenna sammen og jobbet knallhardt for LSK. Palmi er perfekt i rollen som hengende spiss da han også er svært tøff i dueller og lager rom for Erling.

                        Fofana har også blitt bedre defensivt. Han tok flere defensive løp i dagens kamp. Stian Ringstad! Han er slepen og smart i bevegelser med ball. Han er vrien å møte.
                        Det er ikke lett å sette opp et lag, men laget per nå er trygge formasjonene nesten uansett hvem som spiller.

                        Jeg misunner ikke Haglund jobben med å ta ut laget mot MFK på fredag.
                        Vi har et semifinaletap å hevne på fredag. Alle barn, menn, jenter og kvinner må valfarte til Åråsen. Nå er vi et topplag igjen! Det er lenge siden sist!

                        Kommentar

                        • DoubleHi5
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2011
                          • 3975

                          Ole Martin Årst i Fotballkveld på TV2:: - Men vi må jo si det, at Lillestrøm er den mest positive overraskelsen i Tippeligaen, ut fra forutsetningene.
                          Elska þetta félag

                          Kommentar

                          • Grusom B
                            Generalissimo Bellisimo
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2003
                            • 6248

                            Overraskende god omtale fra både Davy og Årst, men absurd pinlig opptreden fra Gulbrandsen som prøvde å få praten over på odd gjentatte ganger. Få deg jobb i søpla, så kommer du på tv.
                            Ni principe ni rey...

                            D10S!

                            Kommentar

                            • knut
                              Make knut Great Again
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Dec 2006
                              • 9413

                              Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                              Ole Martin Årst i Fotballkveld på TV2:: - Men vi må jo si det, at Lillestrøm er den mest positive overraskelsen i Tippeligaen, ut fra forutsetningene.
                              Til og med Davy synes LSK er i vinden for tia. Prøvde alt han kunne å få "eksperten" Solveig Gulbrandsen til å si no positivt om LSK. Men alt vålerenga-førkja klarte å si var at "LSK har fått en bedre struktur i hva dem driver med. Palmi!"

                              Kommentar

                              • Ketil Cantona
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Feb 2004
                                • 6813

                                Sorry ass, men Solveig vet f%&n ikke hva hun prater om. Palmi(joda...) men hun nevner ikke våre yngre spillere med 1 jævla ord. Struktur for pokker. Hjelpe meg!

                                Jeg er så positiv som en får blitt:
                                Ringstad, Ruben, Marius, Forfana, Ohi... Du hellige og deilige

                                Kommentar

                                • Frode D. Homb
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Dec 2003
                                  • 982

                                  Guldbrandsen sa vel også at første målet vårt var flaks og ikke et spillermål. Hun snakket LSK ned, og det passer oss perfekt. Like perfekt som at Fagermo trakk frem LSKs dødballer før kampen.
                                  Det er mange som ikke vet hva vi driver med, og ikke tenker klart og formulerer like klart hva LSK er gode på. Sistnevnte er nødvendig for å lage en klar kampplan mot LSK.
                                  Vi kan supplere Guldbrandsen og si at vi skulle slått Viking hjemme og gjort det samme i kampen mot Aalesund.
                                  Det ser likevel ut som at marginene tipper vår vei og stallen vår fremstår som bred og med stor konkurranse.

                                  Kommentar

                                  • DoubleHi5
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2011
                                    • 3975

                                    Opprinnelig skrevet av Ketil Cantona
                                    Sorry ass, men Solveig vet f%&n ikke hva hun prater om. Palmi(joda...) men hun nevner ikke våre yngre spillere med 1 jævla ord.
                                    Hahaha! Det var jo tydelig at hun skulle nevne blant annet Lundemo, men hun glemte hva han het! ... nye spillere, eeeh ... Palmi og Knudtzon... Ubetalelig!
                                    Elska þetta félag

                                    Kommentar

                                    • Serbern
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2006
                                      • 5496

                                      De damene tv2 har som såkalte "eksperter" er jo håpløse. Ikke kan de navna på noen spillere, og ikke får de med seg hva som skjer på banen.

                                      Kommentar

                                      • Frode D. Homb
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Dec 2003
                                        • 982

                                        Noen som husker hvordan det var å gå på kamper på 90-tallet?

                                        I årene fra 91-sesongen og før 97-sesongen, så gikk du ofte til kamp med den følelsen at hjemme på Åråsen så var vi uovervinnelige. Vi kunne slå RBK 3-0 og slå VIF greit hjemme. Kampene mot TIL hjemme var legendariske; vi vant stort og Grodås scora på straffe; gutta delte ut trøyene sine ved sesongslutt.

                                        Vi var fort Åråsen. Du gikk til kamp og var selvsikker på seier.

                                        Det er lenge siden den følelsen satt godt i beinmargen og hjerterota når du spaserer til Åråsen. Men jeg begynner å få den følelsen igjen. Det er noe metodisk over prosjektet til Haglund. Det har tatt lang tid å meisle inn budskapet.

                                        Haglund hamrer ikke, fordi han er pedagog. Eggen var mer av den gamle skolen. Haglund jobber på en mindre rett frem- og fra levra-måte. Haglund prøver og feiler, lærer av feil og utvikler sine teorier om hvordan fotball skal spilles. Spillerne lærer selv på veien.

                                        I hans første sesong hadde vi enkelte kamper en ekstrem ballbesittelse hjemme mot VIF og RBK. Det ga lite poeng, han valgte da å legge om til en mer direkte stil for å få flere poeng. Det ga resultater. I år er det en blanding av de to hovedmåtene å spille fotball på.

                                        I tillegg har kamp-planene blitt bedre. Mot Glimt og Odd ble planen å stoppe fremspill til vinger og innlegg inn i boks, samt å stresse Glimt og Odd tidlig før de fikk slått ball i lengderetning. Rom ble stengt av fordi leddene våre jobbet sammen, som en enhet.

                                        Ekspertene kaller sånt bedre struktur. Jeg kaller det gammel vinnerkultur! Når en gammel storhet får smaken på seier igjen, så forløses mye entusiasme. Se ikke bort i fra at Åråsen fylles opp kommende fredag.

                                        Men det beste av alt; spillerne er glade og fornøyde. De koser seg. Se bare hvordan Palmi og Ruben Gabrielsen lekte seg på kunstgresset før start i Skien. De hørte på musikk på ipoden og varmet opp med danserytmer og smil.

                                        De var homo ludens, de lekende mennesker. Når menneske får leke og ha det gøy, da er vi på vårt beste.

                                        Hos Haglund er spillerne fornøyde. Det er få konflikter, og Haglund tar hensyn når han uttaler seg.

                                        Vi er tilbake, folkens!
                                        Last edited by Frode D. Homb; 12.05.2014, 01:27.

                                        Kommentar

                                        • Fuglamannen
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Aug 2011
                                          • 543

                                          Når var sist LSK vant 3 kamper på rad? Prøver å tenke meg frem, men finner ikke noen gode svar her

                                          Kommentar

                                          Working...