Prøvespillere 2014

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • GIFKanari
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2009
    • 8243

    #61
    Opprinnelig skrevet av HSft
    De er jo prøvespillere. Ikke talenter i LSK. Om de hentes så hentes de selvfølgelig til a-stallen.
    Altså, ingenting å gjøre noe ut av. Fikk bare inntykket av at de måtte vise seg gode nok for laget for å få kontrakt, og ikke først og fremst for sitt potensial og hva de kan bli. Som jo er regelen for spillere henta fra Afrika.

    Kommentar

    • andee
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • May 2004
      • 1191

      #62
      Opprinnelig skrevet av GIFKanari
      Ikke ta alt i verste mening, andee. Stusser bare litt på at de er såpass unge og at de som prøvespillere må overbevise for å få kontrakt. Ihvertfall slik man får inntrykk av. At de ikke er som spillere flest man henter fra Afrika, henta etter lengre tid på radaren. Og Aneke er jo involvert her også, så da blir det egentlig bare enda mer kryptisk.
      Skjønner. Afrika er vel det vanskeligste kontinentet å hente fra, men samtidig det som gir høyest gevinst/sportslig suksess, de gangene man treffer. Virker som Bjarmann forstår mye av dynamikken og har bra teft, i den grad det er mulig fra Norge, og at vi er blant de bedre i klassen der (Nosa, Ujah, Fofana, Friday, pluss Lyn-gjengen hans).

      Dette blir jo flåsete og båsputting på lavt nivå, men «i Afrika», blant de yngre, trener man visstnok omtrent aldri øvelser (box, pasninger, avslutninger, press og samhandling), det er én ting på tapetet, og det er spill, spill og spill. Og spill. Gjerne i ekstrem varme, lav intensitet/press, høyt gras, dårlige baner og i beste fall med et halvt øye innimellom på taktikktavla. Så det er vrient å kartlegge og få god oversikt, både der nede og spesielt her hjemme i en oppkjøringsfase, når hverdagen blir snudd på huet, med omtrent utelukkende tung belastning, høyt press, øvelse på øvelse og nærmest komplett fravær av spill på stor bane.
      TS05 - Felt C

      Kommentar

      • GIFKanari
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2009
        • 8243

        #63
        Bjarmanns Afrika-link er uten tvil noe helt spesielt og veldig viktig for oss. At f.eks. Nosa og Edwin kom inn og leverte umiddelbart redda jo oss faktisk også fra et nedrykk den sesongen. Både teft og litt flaks selvfølgelig, men totalt sett har det vært ytterst få miss her.

        Kommentar

        • Børge
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Sep 2013
          • 2530

          #64
          Edwin dukka vel opp som kompisen til Dosso. Edwin var vel uten kontrakt også? Fikk skyven pga disiplinære årsaker om jeg ikke husker feil? Helt seriøst: Edwin savner jeg. Var en fin type, men et dårlig kne satte vel stoppen for noe videre.

          Nosa ble vel nesten plukka opp Statoil på Alnabru etter å løpt seg bort på trening med vif. Satt i Oslo og venta på kontrakt. Til søpla sin store forargelse fikk han det i LSK. Legendariske slapp strikk i shortsen og gult kort fordi "Nosa belongs to Jesus". Savner han også. Sist jeg leste om han i norske aviser, ga han fingeren til egne supportere etter å ha putta mål.

          Beklager avsporingen, men jeg savner de gutta. Ferdig vare var dem ikke, men det var ikke veldig mye som skal til. Og Bonke høres ut til å være i nærheten, men han er vel for ung pr d.d?
          Sint og tverr på felt N

          Kommentar

          • GIFKanari
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2009
            • 8243

            #65
            Helt enig, savner de også. Og kanskje spesielt Edwin, som fikk en alvorlig skade som antagelig har ødelagt karrieren. Han vært på en drøss av prøvespill rundtom, også en norsk nå i oppkjøringa mener jeg å huske, men står fortsatt klubbløs.

            Så, tilbake til tema.

            Kommentar

            • Folke
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jun 2008
              • 5955

              #66
              Nosa er han jeg savner mest av alle de unge importene som har kommet til klubben siste årene. Toppnivået hans er skyhøyt, ingen andre var i nærheten av han på sitt beste.

              Kommentar

              • Kjell.T.Ring
                Poll St. Ring
                --==FORUMRUNKER==--
                • Dec 2005
                • 11796

                #67
                Opprinnelig skrevet av Folke
                Nosa er han jeg savner mest av alle de unge importene som har kommet til klubben siste årene. Toppnivået hans er skyhøyt, ingen andre var i nærheten av han på sitt beste.
                Noe han fremdeles beviser. Spillere som Ighalo, Mikel og Edu har også gjort det bedre en de fleste guttespillere fra Norge for å si det sånn
                Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                Kommentar

                • andee
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • May 2004
                  • 1191

                  #68
                  Siden ingen savner/nevner Ujah, så må jeg få legge til at jeg føler et sterkt savn der, spesielt i disse dager, før vi går tilbake til topic.
                  TS05 - Felt C

                  Kommentar

                  • Børge
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Sep 2013
                    • 2530

                    #69
                    Opprinnelig skrevet av andee
                    Dette blir jo flåsete og båsputting på lavt nivå, men «i Afrika», blant de yngre, trener man visstnok omtrent aldri øvelser (box, pasninger, avslutninger, press og samhandling), det er én ting på tapetet, og det er spill, spill og spill. Og spill. Gjerne i ekstrem varme, lav intensitet/press, høyt gras, dårlige baner og i beste fall med et halvt øye innimellom på taktikktavla.
                    Jeg har hørt eller lest et sted at dem sjelden er gode til å skyte og grunnen til at dem er gode på små flater er at dem er redd for at ballen blir borte hvis man skyter utenfor mål..... Gudene vet om det stemmer, men det er vel mange steder det er den sterkestes rett og tapt er tapt. Får meg selv til å høres ut som en med forutinntatte mening..
                    Sint og tverr på felt N

                    Kommentar

                    • Ballen
                      Seniormedlem
                      Forumonanist
                      • May 2004
                      • 227

                      #70
                      Opprinnelig skrevet av Børge
                      Jeg har hørt eller lest et sted at dem sjelden er gode til å skyte og grunnen til at dem er gode på små flater er at dem er redd for at ballen blir borte hvis man skyter utenfor mål..... Gudene vet om det stemmer, men det er vel mange steder det er den sterkestes rett og tapt er tapt. Får meg selv til å høres ut som en med forutinntatte mening..
                      Afrika er stort og det er nok forskjeller fra land til land, leste en teori fra en talentspeider på hvorfor Ghana produserer så mange gode duellsterke defensive midtbanespillere (essien, muntari, annan osv) og Elfenbenskysten produserer drøssevis med gode avsluttere (Drogba, Bony, Kalou, Traore, Doumbia). I Ghana spiller de som regel på små baner med et par steiner som markerer målet, mens i nabolandet Elfenbenskysten finner man mange flere mål malt på murvegger.

                      Kommentar

                      • Ola
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Dec 2003
                        • 1651

                        #71
                        Det generelle nivået på spillere fra Afrika, ja hvor bra er det egentlig? 1 mrd mennesker, totalt fraværende VM-resultater, færre spillere i PL enn Skandinavia som har 5% så mange mennesker. Intet land i Afrika har eksportert flere spillere til PL enn Norge. Nigerianske spisser har scoret vesentlig færre mål enn Norske i samme liga. De som skal være så gode målscorere og har 160 millioner mennesker å ta av. Sikkert mye bra der, men fra et "grave i stein for å finne gull-persektiv" ville jeg nok heller brukt pengene på en speider på Island, med sine 300.000 innbyggere og flere spillereksporter enn noe Afrikansk land bak Nigeria.

                        Kommentar

                        • Ballen
                          Seniormedlem
                          Forumonanist
                          • May 2004
                          • 227

                          #72
                          [QUOTE=Ola;559593Island, med sine 300.000 innbyggere og flere spillereksporter enn noe Afrikansk land bak Nigeria.[/QUOTE]

                          Det siste der stemmer vel ikke helt? Har ingen statistikk på spillereksporter totalt men om det er premier league så er det minst to andre afrikanske land som har flere enn island.

                          Statistikken på norske spillere kontra nigerianske i premier league bør også ses litt i lys av knotete britiske regler med arbeidstillatelse for alle utenfor eu/eøs. Mener det er noe med at man må ha spilt 75% av sitt landslag sine kamper for å få arbeidstillatelse og da begrenser det seg litt hvor mange spillere fra f.eks nigeria som kan få arbeidstillatelse (selv om de er aldri så mange mennesker der).
                          Last edited by Ballen; 18.03.2014, 22:41. Begrunnelse: eu/eøs

                          Kommentar

                          • Bukkenbruse
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • May 2008
                            • 515

                            #73
                            Opprinnelig skrevet av Ola
                            Det generelle nivået på spillere fra Afrika, ja hvor bra er det egentlig? 1 mrd mennesker, totalt fraværende VM-resultater, færre spillere i PL enn Skandinavia som har 5% så mange mennesker. Intet land i Afrika har eksportert flere spillere til PL enn Norge. Nigerianske spisser har scoret vesentlig færre mål enn Norske i samme liga. De som skal være så gode målscorere og har 160 millioner mennesker å ta av. Sikkert mye bra der, men fra et "grave i stein for å finne gull-persektiv" ville jeg nok heller brukt pengene på en speider på Island, med sine 300.000 innbyggere og flere spillereksporter enn noe Afrikansk land bak Nigeria.
                            Er vel ikke helt sånn at fotballverdenen består av Premier League på topp, så tippeligaen som nummer to? Det myldrer av afrikanske spillere på alle nivåer i stort sett alle ligaer i Europa. Til Afrikamesterskapet i fjor (hvor da bare de beste landene er representert) var det ca 230-240 afrikanske spillere som måtte frigis fra de 5 største ligaene i Europa (England, Tyskland, Frankrike, Italia og Spania). Det vil jo si nok afrikanske spillere til å fylle opp alle førsteelleverne i tippeligaen pluss litt til I tillegg må man jo anta at det er en del afrikanske spillere som ikke er på sine landslag og som er på landslag som ikke var med i Afrikamesterskapet. Ta med en haug av afrikanere i Belgisk fotball, Russisk og Ukrainsk, Portugisisk, Tyrkisk osv osv....så ser du at det er et kontinent som leverer mange svært gode spillere.

                            Kommentar

                            • tullebukk
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2006
                              • 5446

                              #74
                              Bonke imponerer på trening og det snakkes om at han mulig kan bidra rimelig fort, spissen er litt lenger unna men lovende...

                              Kommentar

                              • Børge
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Sep 2013
                                • 2530

                                #75
                                Opprinnelig skrevet av tullebukk
                                Bonke imponerer på trening og det snakkes om at han mulig kan bidra rimelig fort, spissen er litt lenger unna men lovende...
                                Spørsmål fra en som ikke har full oversikt, men er ikke Bonke 17 år? Kan ha da signere proffkontrakt med LSK?
                                Sint og tverr på felt N

                                Kommentar

                                • Kjell.T.Ring
                                  Poll St. Ring
                                  --==FORUMRUNKER==--
                                  • Dec 2005
                                  • 11796

                                  #76
                                  Opprinnelig skrevet av Børge
                                  Spørsmål fra en som ikke har full oversikt, men er ikke Bonke 17 år? Kan ha da signere proffkontrakt med LSK?
                                  Mener det kun er Sør-Amerika som har regler mot det?

                                  Alternativt kan har signere en intensjonsavtale men det er interessant da det er regler med egneutvikla spillere (minst 4 som har vært i klubben/landet i 3 år mellom 17 og 21)

                                  Björn kom i den gruppa siden han kom som 17-åring.
                                  Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                                  Kommentar

                                  • andee
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • May 2004
                                    • 1191

                                    #77
                                    Opprinnelig skrevet av Børge
                                    Spørsmål fra en som ikke har full oversikt, men er ikke Bonke 17 år? Kan ha da signere proffkontrakt med LSK?
                                    Om infoen jeg plukka opp på trening i går stemmer, er han 96-modell med gebursdag i jan, altså 18 år nå. Han så ut som et helvete å spille mot, var kvikk i føtta og distribuerte bra, så om han var likedan i dag, kan det være noe der, uten at jeg vil bruke orda "ferdig vare" (igjen) :-)
                                    TS05 - Felt C

                                    Kommentar

                                    • general
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Apr 2004
                                      • 1150

                                      #78
                                      Opprinnelig skrevet av Børge
                                      Spørsmål fra en som ikke har full oversikt, men er ikke Bonke 17 år? Kan ha da signere proffkontrakt med LSK?



                                      bergmannovergangen var vel OK fordi han var EØS? Og når det gjelder 4 stk mellom 17-21, så tror jeg det er et krav på hva du må reg for ulike liga og turneringer og ikke et overgangskrav? Noen land har riktignok regler om hvor mange ikke EU/EØS spillere et lag kan hente. Slik jeg leser reglene er det vanskelig å hente en nigeriansk 16-17 åring(noe som er fornuftig), med mindre vedkommende er asylsøker eller de går på skole som Mikel i sin tid gjorde. Reglene har sikkert blitt skjerpet siden da.

                                      uansett har han vel fylt 18 etter det som blir meldt..
                                      Seriegull 2016!!!

                                      Kommentar

                                      • Kayo
                                        Medlem
                                        Bøffel
                                        • Jan 2004
                                        • 34

                                        #79
                                        Spiss fra Gabon testes i LSK



                                        Legger merke til følgende:
                                        Fra 2003–2012 spilte han 177 kamper for Strasbourg og Nice i den franske toppdivisjonen.
                                        og lenger ned:
                                        På det øverste nivået har spissen totalt scoret 24 mål for de to klubbene.
                                        Det vil i gjennomsnitt bety at det går mer enn 7 kamper mellom hver gang han scorer.

                                        Kommentar

                                        • Bibaboy
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Mar 2008
                                          • 712

                                          #80
                                          Opprinnelig skrevet av Kayo
                                          http://www.rb.no/lsk-magasinet/article7250678.ece

                                          Legger merke til følgende:


                                          og lenger ned:


                                          Det vil i gjennomsnitt bety at det går mer enn 7 kamper mellom hver gang han scorer.
                                          Høres absolutt IKKE lovende ut, men han bør jo få en sjanse. Den franske toppserien er vel et par hakk vassere enn tippeligaen.
                                          Fugla Forever

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎