Prøvespillere 2014

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Mons
    Medlem
    Hoffnarr
    • Jan 2013
    • 56

    Opprinnelig skrevet av HSft
    Jeg er automatisk litt skeptisk når vi vurderer unggutter som ikke har vært innom u-landslag. Det krever at vi har bedre oversikt over talentene enn nff, jeg stoler ikke helt på at det stemmer. Men vi får se, imponerende om de treffer godt med en slik signering.
    Der er jeg helt enig med deg. Vet ikke om Lundemo hadde mange u-landskamper før han kom til oss, men han er ihvertfall et bevis på at man kan lykkes rett fra 2. div til tippeligaen. Han og Rosted er født i samme år også. Men dette er nok først og fremst kartlegging, men vi trenger jo forsvarsspillere... Så hvem vet

    Kommentar

    • tullebukk
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2006
      • 5446

      Opprinnelig skrevet av HSft
      Jeg er automatisk litt skeptisk når vi vurderer unggutter som ikke har vært innom u-landslag. Det krever at vi har bedre oversikt over talentene enn nff, jeg stoler ikke helt på at det stemmer. Men vi får se, imponerende om de treffer godt med en slik signering.
      stoler du på nff??????

      Kommentar

      • andee
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • May 2004
        • 1191

        Opprinnelig skrevet av Mons
        Spilte med nr 4 på trøya i dag tror jeg.
        Det stemmer.
        TS05 - Felt C

        Kommentar

        • HSft
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2004
          • 6075

          Opprinnelig skrevet av Mons
          Vet ikke om Lundemo hadde mange u-landskamper før han kom til oss, men han er ihvertfall et bevis på at man kan lykkes rett fra 2. div til tippeligaen.
          Lundemo spilte vel på så og si alle aldersbestemte landslag så lenge han var skadefri. Han ble omtalt som den beste spilleren i 94-årgangen og var godt kjent på forumet før han ble signert. Han sleit vel med å beholde plassen på u-landslaget når han ryka ned fra 1. div med Bærum. Lundemo spilte 1. div det nest siste året i bærum, men jeg tror fortsatt det er mulig for spillere fra 2. div å lykkes i tippeligaen.

          Jeg synes nff for det meste finner spillerne som holder høy kvalitet i yngre klasser. Untaket er Bolly, men også han fikk i hvertfall noen uttak.

          Spillere som ikke er gode nok for u-landslag kan fort bli gode spillere senere i karrieren, dermed hadde jeg vært mer positiv om det var en eldre spiller uten u-lanslagsuttak. Men håper jeg tar feil og at dette er en kvalitetsstopper som kan ta nivået i tippeligaen.

          Kommentar

          • Bukkenbruse
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • May 2008
            • 515

            Opprinnelig skrevet av HSft
            Lundemo spilte vel på så og si alle aldersbestemte landslag så lenge han var skadefri. Han ble omtalt som den beste spilleren i 94-årgangen og var godt kjent på forumet før han ble signert. Han sleit vel med å beholde plassen på u-landslaget når han ryka ned fra 1. div med Bærum. Lundemo spilte 1. div det nest siste året i bærum, men jeg tror fortsatt det er mulig for spillere fra 2. div å lykkes i tippeligaen.

            Jeg synes nff for det meste finner spillerne som holder høy kvalitet i yngre klasser. Untaket er Bolly, men også han fikk i hvertfall noen uttak.

            Spillere som ikke er gode nok for u-landslag kan fort bli gode spillere senere i karrieren, dermed hadde jeg vært mer positiv om det var en eldre spiller uten u-lanslagsuttak. Men håper jeg tar feil og at dette er en kvalitetsstopper som kan ta nivået i tippeligaen.
            Må få lov til å være litt uenig med deg her. Nff har god oversikt, men ikke ekstremt god. Jeg har selv vært i trenerteamet for det som var norges beste 95-årgang....gutta vant alt, slo alle toppklubbene, men kom knapt nok på kretslaget. Nå har 3 av de hatt a-kamper for Søpla (desverre) før fylte 19 år. Når jeg jobbet med aldersbestemt fotball så jeg at det var veldig regions og klubbavhengig hvem som kom med på samlinger og som videre gjorde at man ble tatt med på landsdekkende samlinger/landslag. u23/u21 er noe litt annet, da er de fleste allerede er på elitenivå og det er vanskelig å overse de, men u19 og nedover er langt mer bingo.

            Det er jo mildt sagt mange som spiller i tippeligaen som aldri har vært på et aldersbestemt landslag og det er mange som har vært på aldersbestemte landslag som aldri kom seg til tippeligaen

            Lundemo var vel ikke akkurat noen stor stjerne på aldersbestemt. Han har vel 6 aldersbestemte landskamper hvis jeg husker rett. Daniel Granli som Lundemo vel vokste opp med i Bærum har null aldersbestemte landskamper, men alikevel har han vel startet 90% av kampene til Stabæk i år.

            Kommentar

            • DoubleHi5
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2011
              • 3972

              Opprinnelig skrevet av HSft
              Jeg er automatisk litt skeptisk når vi vurderer unggutter som ikke har vært innom u-landslag. Det krever at vi har bedre oversikt over talentene enn nff, jeg stoler ikke helt på at det stemmer. Men vi får se, imponerende om de treffer godt med en slik signering.
              Her må jeg si at jeg ikke helt følger tankegangen din. Sånn jeg oppfatter det, og som det også skrives i et annet innlegg, er det mye opp til trenere på klubb- og kretsnivå om spillerne blir "sett" av nff. Med gode kontakter og godt gående snakketøy er det vel ikke umulig å kunne snakke noen inn på alderbestemte landslag? For nff ser vel ikke alle kamper?

              Hvis vi tror at nff har den fulle og hele oversikten, kan vi vel nesten bare spørre dem? Men da vil vi sannsynligvis tape kampen om talentene til klubber som pt har betydelig større økonomiske muskler enn LSK.

              Jeg mener målsettingen til en klubb som LSK må være å være bedre enn nff på talentspeiding, vi må kanskje lete andre steder enn forbundet gjør? Kanskje trenger vi også andre typer enn de nff ønsker på sine landslag. Fremfor alt må målet vårt være å finne spillere som passer inn i vår spillestil. Og disse må vi finne før noen andre, vi må se utviklingspotensialet deres og prøve å utvikle dem. Da kan vi begynne å snakke!
              Elska þetta félag

              Kommentar

              • AG-3
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jul 2006
                • 1081

                Forbundet har overhodet ikke full oversikt. Helt fra de laveste årsklassene er det klubbtilhøriget, region, trenerrelasjoner og trynefaktor som gjelder. I Østfold, som jeg kjenner godt, er det ekstremt ille. Har du ikke rett logo på treningsdressen på uttaket så kan du like godt reise hjem. I region Indre Østfold er det og har vært masse gode talenter - få om noen blir sett. Her er et område som ingen tar seg bry med å sjekke ut- hverken ffk, sarp eller andre toppklubber. Follo har skjønt det og plukket opp noen som er i ferd med å bli gode og spiller 2.div. En er i Enga og fikk a debut i fjor... Men det må skje på eget iniativ. Askim har et av de beste 16 års laga i interkrets og der kryr det av talent. Tror klubben hadde gjort lurt i å sjekke litt under radaren. Finns mye gull under all mosen....

                Kommentar

                • GIFKanari
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2009
                  • 8243

                  NFF er ingen bibel på hva som rører seg av talenter og potensielt TL-materiell. Det er heller ikke slik lag som Godset har tatt seg opp i toppen av norsk fotball. Udelt positivt den retningen klubben nå går i, det skulle bare skjedd før. LSK må nå snu en utvikling der vi mister unge og ofte lokale spillere til andre norske klubber. Jeg tror også den jevne LSK-supporter har en del å gå på her, føler det generelt sett er for liten intresse for det som skjer på alderbestemte lag, både i egen klubb og i Norge generelt. Det er god dekning av rekrutta her, men der stopper det også nesten tvert.

                  Kan vi sammen pushe hverandre til å gå på f.eks. juniorkamper, enten det er LSK eller det lokale laget - og rapportere her inne - så kan vi være de speiderne klubben ikke har råd til å ansette. Naivt? Visst faen, men samtidig skal det bare en spiller til for at det viser seg liv laga. Å tipse skader aldri. Selv om klubben er i en vanskelig situasjon er fortsatt interessen for klubben stor. Klarer vi kanalisere interessen til ting som også skjer utenfor a-laget så har klubben en stor fordel i sammenlignet med de fleste andre toppklubber.

                  Kommentar

                  • Mons
                    Medlem
                    Hoffnarr
                    • Jan 2013
                    • 56

                    Det skjer ingenting mer med Rosted for denne gang, men klubben skal følge han videre og han blir med på flere treninger i løpet av sesongen. Rimelig sikkert at en viss Strømmen spiller med fortid i sportsklubben blir klar i løpet av kort tid.

                    Kommentar

                    • Jan
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Sep 2007
                      • 386

                      Opprinnelig skrevet av Mons
                      Det skjer ingenting mer med Rosted for denne gang, men klubben skal følge han videre og han blir med på flere treninger i løpet av sesongen. Rimelig sikkert at en viss Strømmen spiller med fortid i sportsklubben blir klar i løpet av kort tid.
                      For oss som ikke følger alt for godt med 2010, mulig å komme med noen initialer eller hårsveis/fornavn eller noe?

                      Kommentar

                      • Folke
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jun 2008
                        • 5955

                        Opprinnelig skrevet av Jan
                        For oss som ikke følger alt for godt med 2010, mulig å komme med noen initialer eller hårsveis/fornavn eller noe?
                        Han har en egen tråd her på forumet..


                        Kommentar

                        • HSft
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Dec 2004
                          • 6075

                          Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                          Det er heller ikke slik lag som Godset har tatt seg opp i toppen av norsk fotball
                          Godset tok seg vel til toppen ved å låne utenlandske spillere, kjøpe billige rutinerte samt hente unge spillere som spilte på u-landslag(johansen, konradsen, madsen og i senere tid fossum, høibråten, ovenstad rønning, lehne olsen, gjerstrøm, valsvik osv). Merkelig eksempel å trekke frem når omtrent alt de har av spillere har u-landslagsfortid.

                          Kommentar

                          • gilbert
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2003
                            • 3191

                            Opprinnelig skrevet av Folke
                            Han har en egen tråd her på forumet..http://kfl.no/debatt/showthread.php?t=20160
                            Marius Amundsen ble klar for LSK ut 2016 nå i ettermiddag.

                            gilbert

                            Kommentar

                            • GIFKanari
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2009
                              • 8243

                              Opprinnelig skrevet av HSft
                              Godset tok seg vel til toppen ved å låne utenlandske spillere, kjøpe billige rutinerte samt hente unge spillere som spilte på u-landslag(johansen, konradsen, madsen og i senere tid fossum, høibråten, ovenstad rønning, lehne olsen, gjerstrøm, valsvik osv). Merkelig eksempel å trekke frem når omtrent alt de har av spillere har u-landslagsfortid.
                              Nei, ikke når de to første du nevner (som kom i perioden Godset virkelig var på vei til å etablere seg i toppen) var omtrent helt ukjente for de fleste i landet. De spilte seg inn på u-landslag gjennom sine prestasjoner der. Å hente u-landslagspillere i seg selv er jo en pengegalopp vi ikke har mulighet til å henge med på, det er fullstendig urealistisk akkurat nå. Bare å se hva som gjorde det mulig å hente Amundsen i det hele tatt. LSK må skape de selv, etablere en sunn økonomi, og nå har vi ihvertfall fått på plass et system som ligner på det suksessen til Godset er bygd på.

                              Marius Amundsen fremstår som en drømmesignering i situasjonen vi er i nå, med masse erfaring fra det nest øverste nivået. Og ikke minst bidrar han til mer fart inn i forsvaret. Man får inn noe man er litt i manko på med andre ord, akkurat slik man bygger et lag.

                              Kommentar

                              • HSft
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Dec 2004
                                • 6075

                                Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                                Nei, ikke når de to første du nevner (som kom i perioden Godset virkelig var på vei til å etablere seg i toppen) var omtrent helt ukjente for de fleste i landet. De spilte seg inn på u-landslag gjennom sine prestasjoner der.
                                Om disse var ukjente for deg så har du fulgt dårlig med. Jeg regner med at de fleste andre på forumet kjente godt til dem. Begge var også fast inventar på u-landslag før de kom til godset.

                                Johansen kom til godset i 2010, og var da 19 år. Han hadde 8 kamper for u16, 10 for U17, 5 for u18 og 8 for u19.

                                Konradsen kom til godset i 2011, og var da 21 år. Han hadde da 4 kamper for U16, 5 kamper for U17, 9 kamper for u18, 3 kamper for u19, og et ukjent antall kamper for u21 (vet ikke hvor mange som kom for godset og hvor mange som kom for Bodø/Glimt).

                                Det er ikke mange som har hatt flere kamper enn disse på u-landslag.


                                Kommentar

                                • HSft
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Dec 2004
                                  • 6075

                                  Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                                  Å hente u-landslagspillere i seg selv er jo en pengegalopp vi ikke har mulighet til å henge med på, det er fullstendig urealistisk akkurat nå.
                                  Henger ikke med på hva du mener nå. Hvorfor tror du det er en pengegalopp å hente u-landslagsspillere? Så lenge man henter dem tidlig nok eller når de møter litt motgang så skal vel ikke det være så voldsomt mye dyrt. Du tenker kanskje bare på u21-landslagsspillere?

                                  Vi har jo henta SKM, Lundemo og nå MA som har erfaring som u-landslagsspillere. Jeg tror ikke vi har sprengt banken på noen av disse. Men MA og SKM kom fra 1. div og har nok kosta oss noe.

                                  Om vi f.eks henter Adrian Ovlien(97) fra Kongsvinger i 2. div, kamer Qaka(95) som er i ferd med å ta turen ned til 2. div med Hønefoss samt Ull/kisa-talentene Stensby(98) og Fjeldberg(98) så har vi henta 4 store talenter fra u-landslagene uten at jeg tror vi har sprengt banken. Vi må ha råd til å hente de største lokale talentene. (Jeg mener selvfølgelig ikke at disse er løsningen på våre øyeblikkelige problemer nå.)

                                  Kommentar

                                  • GIFKanari
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2009
                                    • 8243

                                    Jeg husker ihvertfall godt at Johansen befant seg på et absolutt dødpunkt i karrieren sin da han ble henta fra Glimt. At han var en ettertakta er nok å ta i, i likhet med at han var noe leading star på aldersbestemt. Men la det ligge, det viktige er at LSK får mer ut av pengene de bruker, det har klubben i altfor lang tid vært blant de dårligste på. Føler vi ihvertfall nå er i en mye bedre situasjon til å finne det vi trenger for å bygge noe virkelig slagkraftig på sikt. Og Høilands exit gjorde det mulig å hente Amundsen for 250000, nå for tida skal det vel knapt fire siffer til på en regning for å skape hodebry på utgiftssida. Det er nå man må være kreative.

                                    Tror ikke vi er uenige i det hele tatt egentlig, men jeg stusset bare også litt på formuleringa at man helst bør ha vært innom, eller spille, på aldersbestemt for å være en aktuell spiller.
                                    Last edited by GIFKanari; 24.07.2014, 21:14.

                                    Kommentar

                                    • HSft
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Dec 2004
                                      • 6075

                                      Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                                      Tror ikke vi er uenige i det hele tatt egentlig, men jeg stusset bare også litt på formuleringa at man helst bør ha vært innom, eller være på aldersbestemt, for å være en aktuell spiller.
                                      Vi er nok ikke så uenige nei. For jeg mener ikke at man absolutt bør ha vært innom aldersbestemt, bare at jeg er mer skeptisk når vi ser på spillere som ikke har vært innom. Uttak på aldersbestemt er et kvalitetsstempel. Noen blir nok oversett av forbundet, så det er mulig å finne gode nok som ikke har spilt på aldersbestemt. Men om jeg ser at en spiller har aldersbestemte uttak, så ser jeg på det som mer sansynlig at vi snakker om en kvalitetsspiller som har gode muligheter til å bli god i fremtiden.

                                      Om vi ser på signeringene til juniorlaget f.eks så har vi henta en haug med spillere uten aldersbestemte kamper de siste årene, og ingen av dem ser ut til å kunne ta steget. Av spillere vi har henta som hadde aldersbestemte kamper så har flere slått til og tatt tippeliganivå. Torje Slettli, Steffen Hjelmtvedt og Tokstad tok kanskje ikke helt nivået man håpte (selv om Tokstad spiller i tippeligaen nå...), men Ringstad, Gabrielsen, Lundemo tok nivået og Keivan og Nordermoen er i vannskorpa.

                                      (Stefan Johansen hadde vel et ønske om å komme videre når han ble signert av godset og nekta vel å skrive ny kontrakt med Glimt. Men 29 kamper for a-laget til glimt som 19-åring er ikke så ille. Han spilte vel mest spiss på den tiden. )

                                      Kommentar

                                      • Ginola
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Jul 2010
                                        • 549

                                        Opprinnelig skrevet av HSft

                                        (Stefan Johansen hadde vel et ønske om å komme videre når han ble signert av godset og nekta vel å skrive ny kontrakt med Glimt. Men 29 kamper for a-laget til glimt som 19-åring er ikke så ille. Han spilte vel mest spiss på den tiden. )
                                        Stemmer det. Deila så potensialet og flyttet Johansen inn på midten hvor han slo gjennom ganske umiddelbart. Får håpe Haglund har samme teft...

                                        Kommentar

                                        • Joha
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Nov 2003
                                          • 314

                                          Opprinnelig skrevet av HSft
                                          Vi er nok ikke så uenige nei. For jeg mener ikke at man absolutt bør ha vært innom aldersbestemt, bare at jeg er mer skeptisk når vi ser på spillere som ikke har vært innom. Uttak på aldersbestemt er et kvalitetsstempel. Noen blir nok oversett av forbundet, så det er mulig å finne gode nok som ikke har spilt på aldersbestemt. Men om jeg ser at en spiller har aldersbestemte uttak, så ser jeg på det som mer sansynlig at vi snakker om en kvalitetsspiller som har gode muligheter til å bli god i fremtiden.

                                          Om vi ser på signeringene til juniorlaget f.eks så har vi henta en haug med spillere uten aldersbestemte kamper de siste årene, og ingen av dem ser ut til å kunne ta steget. Av spillere vi har henta som hadde aldersbestemte kamper så har flere slått til og tatt tippeliganivå. Torje Slettli, Steffen Hjelmtvedt og Tokstad tok kanskje ikke helt nivået man håpte (selv om Tokstad spiller i tippeligaen nå...), men Ringstad, Gabrielsen, Lundemo tok nivået og Keivan og Nordermoen er i vannskorpa.

                                          (Stefan Johansen hadde vel et ønske om å komme videre når han ble signert av godset og nekta vel å skrive ny kontrakt med Glimt. Men 29 kamper for a-laget til glimt som 19-åring er ikke så ille. Han spilte vel mest spiss på den tiden. )
                                          Steffen Hjelmtvedt var den beste backen i 2 divisjon avd 2 i 2013 sesongen han spiller fortsatt for Raufoss som har opprykk som mål i år

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎