LSK - Aafk, kamptråd - Mandag 28.04.2014

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Ketil Cantona
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2004
    • 6813

    #81
    Idag hadde vi fortjent og burde faktisk vunnet med 2-3 mål. Ofte kan avslutninger kalles udyktig men Høilands knallskudd fra spiss vinkel går i tverra og deretter i stolpe ut... Uflaks deluxe. Riise sin avslutning er udyktighet. Likefult, kan for alvor ikke mene at vi skal slakte Haglund etter dagens kamp?

    I dag spiller vi ok +, mot Viking så jeg ikke men flere hevder den kampen også skulle vært vunnet. La det gå i hvertfall 5 runder til før vi roper høyt om trenerens hode.

    Ruben hadde en situasjon hvor han holdt på å forære Ålesund mål, ellers solid. Origi minner mer om Baron enn noen gang(tv redninger HVER gang). Lundemo blir et beist!

    Straffe skulle vi hatt for hands, dommer skulle gitt gult til spissen som hindrer et hurtig angrep. Dommer får en stor minus av meg. Det var flere kjipe avgjørelser i hele matchen.

    Kommentar

    • Kay
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Jan 2004
      • 763

      #82
      Haglund slaktes ikke etter dagens kamp, han slaktes pga hva vi leverer på hjemmebane og hva han har fått ut av laget etter 2 sesonger og starten på en 3 som tilsier at den blir helt lik de 2 første. Vi er på ingen måte fryktet, AAFK kapteinen kommer til vår hjemmebane og har så godfølelsen at han tror de stadig vekk har vunnet her, selv om det aldri har skjedd. Vi er på ingen måte fryktet, vi venter med å angripe til motstanderen har fått flyttet hele laget sitt ned. Vi tør ikke å spille fremover, vinner vi ballen på egen 16 blir den måket opp på en bakromspiss, ellers blir den slått på tvers og bakover til motstanderen har fått alle mann på riktig side av ballen igjen. Og når vi endelig har fått spilt oss frem så snur vi og spiller ballen tilbake igjen. Hva hjelper det at keeperen vår setter raskt igang når ballen skal tilbake igjen til forsvaret eller verste fall keeperen igjen før vi prøver oss på å angripe mål. Spillestilen til Haglund er så enkel å avsløre, spill ballen ut på kanten prøv å spille vegg fremover, hvis alternativer mangler spill tilbake til forsvaret og prøv på andre kanten.

      Kommentar

      • armykanari
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jan 2009
        • 737

        #83
        Ja, vi hadde jævla store sjanser OG ja, dommern var mentalt et helt annet sted enn på fotballkamp på Åråsen! Men faen heller, vi skal også være glad for at Barrantes ikke hadde dagen!

        Kommentar

        • dollyholly
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jul 2007
          • 965

          #84
          Kamp om å overleve i år også. Får bare håpe at det defensive holder. Lekker det bakover er klubben fucked og 1.div neste år....

          Kommentar

          • GIFKanari
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2009
            • 8243

            #85
            Opprinnelig skrevet av MoBee
            Og til folk som heller vil satse på Friday fordi vi ikke scorer, problemet er vel at han ikke engang kommer til de sjansene som Erling eller Tommy kommer til... Jeg vet ikke jeg altså, men vi har hvertfall spillere som bommer på store sjanser, ikke spillere som aldri kommer til store sjanser.
            Og hvor mange kamper har Friday starta, hvor mange ganger har han fått vise seg med de antatt beste bak seg? Akkurat null ganger! Hvilke sjanser er det han ikke skaper eller ikke kommer til? Har du drømt dem frem? Han viser etter rapportene stor fremgang på trening, han er hentet for å selges og for å få inn penger vi for øyeblikket ikke har. Skal vi satse videre på noe vi alle veit holder middels minus TL-standard, som leverer gode kamper med altfor store mellomrom og som i praksis er Tipppeligafyll, eller på noe som har et helt annet potensiale? Hvis vi skal vi vente med Friday helt til han er "klar" for TL så venter vi for lenge. Det har ikke en klubb som LSK råd til! Hvis det fortsatt er slik viser også det nye LSK at de ikke har tilpasset seg den nye virkeligheten.

            Selv så mye Haglund snakker om bakrom bruker vi likevel våre bakromsspisser mest som oppspillspunkt. Og vi slår innlegg som om vi har et oppspillspunkt å sikte på, når det i realiteten ikke er noe som helst i gult i boksen i det hele tatt. Istedenfor å komme rundt på kantene å slå inn foran mål, eller enda bedre, skrått ut. Slik at til og med kanskje Andersson kan komme etter å bidra som avslutter. Det henger bare ikke på greip det meste av det som serveres, og alt som skal være bra med å ha hjemmebane forsvinner i et impotent hjemmelag som ikke klarer få publikum med på det de driver med. Det er tilmålt og passivt, og til slutt frustrerende. Hva samlet høyest jubelrop i dag om ikke rapportene fra Sarpsborg?

            Vi trenger noe på topp med en helt annen fysikk og nærteknikk enn det de som til nå har fått sjansen har å vise til. Helst begge på topp må ha ferdighetene som gjør at resten kan få løftet ræva som henger igjen rundt midtsirkelen. Slik kan til og med de ballene Kippe nå slår bort få en mening. Hvor mange ganger skal vi se det samme før nok er nok?

            Kommentar

            • dollyholly
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jul 2007
              • 965

              #86
              Gif Canari du må ta deg en runk. Den situasjonen du sikter til var enn klarering. Dette laget har to gode lagdeler: keeper og forsvar. De offensive "spillerene" suger lut

              Kommentar

              • GIFKanari
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2009
                • 8243

                #87
                Opprinnelig skrevet av dollyholly
                Gif Canari du må ta deg en runk. Den situasjonen du sikter til var enn klarering. Dette laget har to gode lagdeler: keeper og forsvar. De offensive "spillerene" suger lut
                Kippe slår langballer, idag traff han imidlertid på et par crossere, men treffprosenten hans er helt fryktelig. Så hvorfor få han lov til å fortsette med det? Hva tilfører det spillet vårt? La Kippe få gjøre det han kan, ikke sett ham i situasjoner med ballen der alle veit han er svak, ikke involver ham mer i det oppbyggende spillet en det som er nødvendig. Spill hverandre gode. Hvorfor kan ikke Ruben ta enda mer ansvar her?

                Uansett er ikke dette det mest fremtredende problemet, men bare et av symptomene.

                Kommentar

                • Hamburg & Kanari
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Aug 2005
                  • 3006

                  #88
                  Inkonsekvent, feig, bortelagsfavoriserende NFF-hobbydommer drømmer om FIFA-lisens (!) http://www.dittoslo.no/nordstrands-b...sens-1.8275868
                  LSK Norges beste lag

                  Kommentar

                  • Kay
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jan 2004
                    • 763

                    #89
                    Jobber han hos bortelagets hovedsponsor?

                    Kommentar

                    • heidar
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Sep 2004
                      • 2121

                      #90
                      Opprinnelig skrevet av Kay
                      Jobber han hos bortelagets hovedsponsor?
                      Tydeligvis, brikkene faller på plass
                      En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

                      Endelig er mørketida over.

                      Kommentar

                      • Oldtimer
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Feb 2011
                        • 316

                        #91
                        Opprinnelig skrevet av Hamburg & Kanari
                        Inkonsekvent, feig, bortelagsfavoriserende NFF-hobbydommer drømmer om FIFA-lisens (!) http://www.dittoslo.no/nordstrands-b...sens-1.8275868
                        Hva bruker han? Intr i tips. Må være bra!

                        Kommentar

                        • Hamburg & Kanari
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Aug 2005
                          • 3006

                          #92
                          Opprinnelig skrevet av Kay
                          Jobber han hos bortelagets hovedsponsor?
                          indeed. Ser ut til å være på lønningslista til samme folka som betalte for stadionet i Ålesund, og som sponser bortelaget. Han virket å være mer enn bare litt preget av dette. Alle 50/50 dueller ble blåst fordel AaFK. Det å komme fra Nordstrand, samarbeidsklubb til VIF hjelper sikkert heller ikke nevneverdig. Og det å være NFFdommer generelt(!) er ikke akkurat noen garanti for upartisk vurdering av LSK. Snarere tvert imot. Brikkene faller på plass...
                          LSK Norges beste lag

                          Kommentar

                          • Totti21
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Mar 2004
                            • 3499

                            #93
                            Opprinnelig skrevet av Canário
                            Nekter å tro at alle offisdeavgjørelsene fra linjedommer var riktig i dag, akkurat som hoveddommer overhodet ikke hadde kontroll over alle situasjoner.
                            Sjekka i alle fall den etter 88 minutter på Erling Knudtzon når han kommer seg i en mot en situasjon etter en stuss. Den er tre meter onside.

                            Jeg fikk bare sett 2.omgang i går pga kamp for laget jeg selv er trener på, men spesielt de siste 20 minuttene synes jeg er årsbeste. Mange gode vendinger av spillet og bra variasjon i pasninger.

                            Ruben Gabrielsen sin pasning igjennom to ledd til EK i forkant av BHR sin store sjanse er dagens høydepunkt for meg og viser hvordan lange baller i bakrom skal slås, istedenfor de lange poolerne som vi er vant med fra Norske midtstoppere. Blir også hjulpet veldig av en god møtende bevegelse av PVM, som forøvrig hadde ett veldig positivt innhopp i går etter et par svake kamper.

                            Det er rett og slett utrolig å se hvordan Ruben har kommet tilbake etter skade, og faktisk er på topp Tippeliganivå allerede fra første spark på ballen denne sesongen. Det er mange spillere som hadde gitt opp toppfotballen for lenge siden i samme situasjon. Gi den mannen ett halvår til med fotball, så er alle småfeil luket ut, og han vil ta ansvar offensivt med slike drømmepasninger enda oftere også.

                            Plusser i den omgangen jeg fikk sett:

                            - Gode innbytter på riktige tidspunkt fra en Haglund som ofte får kritikk for å bytte for sent.

                            - Tommy Høiland viser at han kan bli en viktig spiller for oss. Mye bedre feilvendt enn EK.

                            - Så vi tegn til at Fofana fikk mer frihet fremover og ble fritatt noen defensive løp? Jeg så i alle fall Palmi tok noen av løpene hans i 2.omgang, men om det er bevisst eller fordi Fofana ikke gjorde jobben sin vet jeg ikke.

                            - Ruben Gabrielsen og Marius Lundemo viser nok en gang at de er klare forsterkninger for laget og den måten Haglund ønsker å spille. Som Herman og Lars fikk frem i intervjuet sitt med Magnus Haglund må Lundemo nærmest være en drømmetype for hans fotball.

                            Minuser:

                            - Fremdeles for dårlige på siste tredjedel i form av avslutninger og siste pasning.

                            - Mister konsentrasjonen bak et par ganger som kunne blitt skjebnesvangert igjen da Ruben roter bort ballen til Barrantes.

                            - Slipper til litt for mange skuddmuligheter fra 16-20 meter.


                            Alt i alt flere plusser enn minuser synes jeg, men 4 poeng etter tre hjemmekamper mot Sandnes/Ulf, Viking og Aafk er for dårlig i en liga der hjemmebanefordelen er større enn noe annet sted.
                            Last edited by Totti21; 29.04.2014, 07:23.

                            Kommentar

                            • Hamburg & Kanari
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Aug 2005
                              • 3006

                              #94
                              Opprinnelig skrevet av Totti21
                              Sjekka i alle fall den etter 88 minutter på Erling Knudtzon når han kommer seg i en mot en situasjon etter en stuss. Den er tre meter onside.
                              Takk. Det bryr nok ikke denne søplegjengen som dømte i går seg særlig om. De burde vært straffet til å se video av kampen x ant ganger og degraderes til å dømme 8. divisjon permanent. Vær brennsikker, NFF kommer sikkert ikke til å løfte en finger denne gangen heller. Deres alternative måte å skape 'engasjement' rundt fotballen?
                              Last edited by Hamburg & Kanari; 29.04.2014, 07:24.
                              LSK Norges beste lag

                              Kommentar

                              • 307
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Mar 2007
                                • 358

                                #95
                                Denne syns jeg er fin. (men i garderoben etter kampen føler jeg en lettelse uansett hvordan det har gått.) Fornøyd bare du kommer deg av banen. Gutten får vel ståpikk av å bli buet ut.

                                Kommentar

                                • Uwes disippel
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2006
                                  • 6039

                                  #96
                                  Kontroversielle Høiland slår til
                                  - Han (dommeren) gjør så godt han kan. Det er vel ikke akkurat Premier League-standard på verken oss eller dem, men vi gjør så godt vi kan, både spillere og dommere, sier Høiland.

                                  Kommentar

                                  • Børge
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Sep 2013
                                    • 2541

                                    #97
                                    Opprinnelig skrevet av Totti21
                                    Sjekka i alle fall den etter 88 minutter på Erling Knudtzon når han kommer seg i en mot en situasjon etter en stuss. Den er tre meter onside.
                                    Var vel bare å rekke hånda i lufta for AAFK sin backrekke, så kom flagget.
                                    Sint og tverr på felt N

                                    Kommentar

                                    • ulfpulf
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • May 2004
                                      • 2506

                                      #98
                                      Opprinnelig skrevet av Kay
                                      Jobber han hos bortelagets hovedsponsor?
                                      De to øverste kommentarene akkurat nå under Nettavisen-artikkelen hvor Bjørn Helge Riise raser mot dommeren er:
                                      Synes dommeren var god. Riise er sutrete.
                                      og
                                      Helt enig!
                                      Begge fra folk som har bak navnet sitt: Jobber for Color Line

                                      Kommentar

                                      • Kvalen
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Jul 2006
                                        • 327

                                        #99
                                        Det kan da ikke være ok at dommeren er ansatt hos hovedsponsor til det ene laget? Noen som har kontakter som kan ta denne videre?
                                        "For bergenserne blir dette som en kjapp onanering - en kortsiktig selvtilfredsstillelse"
                                        - Ivar Hoff

                                        Kommentar

                                        • Børge
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Sep 2013
                                          • 2541

                                          Opprinnelig skrevet av Kvalen
                                          Det kan da ikke være ok at dommeren er ansatt hos hovedsponsor til det ene laget? Noen som har kontakter som kan ta denne videre?
                                          Visst faen jobber han for en av Aafk sine største sponsorer: Ola Hobber Nilsen hos LinkedIn

                                          I markedsavdelingen. Og dette setter NFF opp som dommer? Fy f**n.....!
                                          Sint og tverr på felt N

                                          Kommentar

                                          Working...