LSK - Aafk, kamptråd - Mandag 28.04.2014

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • DoubleHi5
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2011
    • 3975

    Opprinnelig skrevet av Børge
    Visst faen jobber han for en av Aafk sine største sponsorer: Ola Hobber Nilsen hos LinkedIn

    I markedsavdelingen. Og dette setter NFF opp som dommer? Fy f**n.....!
    Det er jo totalt skandale. Hvis dette ikke blir slått stort opp - og hardt ned på - kan vi like gjerne flytte til et av de andre korrupte landene hvor klimaet er mer behagelig. Heia Norge og NFF!
    Last edited by DoubleHi5; 29.04.2014, 10:47. Begrunnelse: Sint nå!
    Elska þetta félag

    Kommentar

    • Kjell.T.Ring
      Poll St. Ring
      --==FORUMRUNKER==--
      • Dec 2005
      • 11796

      Kan definitivt stille spørsmål rundt habilitet her. Håper klubben går videre med det.
      Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

      Kommentar

      • Kjell.T.Ring
        Poll St. Ring
        --==FORUMRUNKER==--
        • Dec 2005
        • 11796

        Er det noen endorsements for kampfiksing jeg kan gi han?

        Kan vi sende noen fra #VIERLSK på dommerkurs? Meg f.eks? Klar4 til å dømme så habilt jeg kan.
        Last edited by Kjell.T.Ring; 29.04.2014, 12:14.
        Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

        Kommentar

        • Børge
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Sep 2013
          • 2541

          Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
          Det er jo totalt skandale. Hvis dette ikke blir slått stort opp - og hardt ned på - kan vi like gjerne flytte til et av de andre korrupte landene hvor klimaet er mer behagelig. Heia Norge og NFF!
          Jeg begynner å lure på om dem rett og slett ikke tar en habilitetsvurdering av dommerne. I mitt yrke er krav til habilitet absolutt og årlig gjøres det bedømminger i forhold til hvert oppdrag. En egenerklæring over alle verv leveres inn til HR. Har gjort meg bort halvveis en gang når jeg fikk en jobb lempa over på meg som jeg var dum nok til å si ja til (jeg måtte akseptere det selv og jeg vil alltids være en hyggelig og hjelpsom fyr) - innenfor lovens bokstav, men burde ikke tatt den da jeg ikke liker å jobbe med folk jeg kjenner. Du vil ikke sette deg selv eller andre i posisjoner hvor det i hele tatt kan stilles spørsmål om habilitet. I Norge er det såpass mange dommere å ta av, så man burde klare å unngå å sette dommere med arbeidsforhold til sponsorer og frivillige verv i konkurrenter. Har dem i hele tatt en kartlegging av ansettelsesforhold og verv? Jeg begynner å tvile. Det lukter i det minste likegyldighet og slett arbeide av hele forholdet.

          Dette så man jo allerede prov på i 2013 da NFF satte opp tidligere styremedlem i klanen til å dømme LSK. Døvle ble satt opp for å dømme LSK i en eller annen kamp. Det ble ramaskrik om det og NFF forsto til slutt at dem bommet. Her har dem latt Nilsen dømme LSK - han er ansatt i markedsavdelingen til en AAFK sine største sponsorer. Forstår dem ikke at slikt kan det settes spørsmålstegn ved? Du setter dommeren i stygg posisjon og din egen dømmekraft som forbund i en minst like stygg posisjon. Selvsagt burde han ha sagt i fra om dette selv og burde ikke dømme AAFK - han setter seg selv i en meget utsatt posisjon.
          Sint og tverr på felt N

          Kommentar

          • Totti21
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Mar 2004
            • 3499

            Opprinnelig skrevet av Børge
            Visst faen jobber han for en av Aafk sine største sponsorer: Ola Hobber Nilsen hos LinkedIn

            I markedsavdelingen. Og dette setter NFF opp som dommer? Fy f**n.....!
            Jeg sendte en e-post til dommersjef Rune Pedersen og Egil Sande som hadde skrevet artikkelen i nettavisen med bakgrunn i det som kommer frem her. Sistnevnte svarte kjapt tilbake at han skulle sjekke opp dette nærmere og takket for tipset.

            Rune Pedersen er på seminar i Hellas, men av erfaring vet jeg at han pleier å ta seg tid til å svare seriøst på sånne forespørsler når han har tid.

            Kommentar

            • fjacob82
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2005
              • 1507

              Opprinnelig skrevet av Totti21
              Jeg sendte en e-post til dommersjef Rune Pedersen og Egil Sande som hadde skrevet artikkelen i nettavisen med bakgrunn i det som kommer frem her. Sistnevnte svarte kjapt tilbake at han skulle sjekke opp dette nærmere og takket for tipset.

              Rune Pedersen er på seminar i Hellas, men av erfaring vet jeg at han pleier å ta seg tid til å svare seriøst på sånne forespørsler når han har tid.
              Blir interessant å se hva Egil Sande kan komme opp med. Er garantert nok av tilfeller som gjøre dette til en stor sak.
              Alle man hopper, hopper for fugla. Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøøøøøm.....
              *Brasseberget*

              Kommentar

              • Totti21
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Mar 2004
                • 3499

                Opprinnelig skrevet av fjacob82
                Blir interessant å se hva Egil Sande kan komme opp med. Er garantert nok av tilfeller som gjøre dette til en stor sak.
                Da kom den: http://www.nettavisen.no/sport/fotba...p/5476237.html

                Kommentar

                • fjacob82
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Sep 2005
                  • 1507

                  Opprinnelig skrevet av Totti21
                  tok ikke lang tid akkurat... Håper dette får følger.
                  Alle man hopper, hopper for fugla. Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøøøøøm.....
                  *Brasseberget*

                  Kommentar

                  • Totti21
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Mar 2004
                    • 3499

                    Opprinnelig skrevet av fjacob82
                    tok ikke lang tid akkurat... Håper dette får følger.
                    Sannsynligvis ikke i første omgang, men det kan skape utfordringer for dommeren neste gang han skal dømme Aafk, da han garantert vil bli fulgt mer nøye enn tidligere kamper han har dømt med de. I tillegg gir det jo oss supportere en mulighet til å bruke feil han gjør (som alle dommere gjør) i mot han, og det er jo heller ikke heldig.

                    Kommentar

                    • fjacob82
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Sep 2005
                      • 1507

                      Opprinnelig skrevet av Totti21
                      hahaha... fantastisk evne til selvinnsikt og konstruktiv læring av både dommer'n og representanten fra NFF
                      "Dommerteamet var fornøyd med den innsatsen som ble gjort, og etter kampen evaluerte vi sammen med dommerveileder i Norges Fotballforbund. Alt i alt sa han at vi skulle være fornøyde med den innsatsen som ble gjort."

                      Alle var såre fornøyde, så da er det bare å fortsette i samme tralten.

                      Forøvrig så kan man jo spørre supporterne til motstanderne til ålesund når herr.nilsen har dømt dem, om de føler seg bortdømt eller ikke.
                      Alle man hopper, hopper for fugla. Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøøøøøm.....
                      *Brasseberget*

                      Kommentar

                      • Børge
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Sep 2013
                        • 2541

                        Opprinnelig skrevet av fjacob82
                        hahaha... fantastisk evne til selvinnsikt og konstruktiv læring av både dommer'n og representanten fra NFF
                        "Dommerteamet var fornøyd med den innsatsen som ble gjort, og etter kampen evaluerte vi sammen med dommerveileder i Norges Fotballforbund. Alt i alt sa han at vi skulle være fornøyde med den innsatsen som ble gjort."
                        Det er ikke rart det blir dårlige dommere i Norge, når det han gjør i går er en prestasjon dem si seg fornøyde med.
                        Sint og tverr på felt N

                        Kommentar

                        • Kay
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Jan 2004
                          • 763

                          Jeg anser ikke at jobben han har skaper et habilitets spørsmål. Men koblingen blir jo svært uheldig i lys av den jobben han gjorde i går. Dog det mest kritikkverdige som kommer frem i artikkelen er at dommeren selv og nff er fornøyd etter kampen. Her blir det tatt openbare feil avgjørelser. Situasjoner det ikke er tvil om i det hele tatt. Jeg snakker ikke om 50/50 men direkte brudd på regelverk som han unnlater å dømme på og enda værre dømmer i fordel feil lag!

                          Kommentar

                          • Xavi
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • May 2008
                            • 1275

                            Opprinnelig skrevet av fjacob82
                            hahaha... fantastisk evne til selvinnsikt og konstruktiv læring av både dommer'n og representanten fra NFF
                            "Dommerteamet var fornøyd med den innsatsen som ble gjort, og etter kampen evaluerte vi sammen med dommerveileder i Norges Fotballforbund. Alt i alt sa han at vi skulle være fornøyde med den innsatsen som ble gjort."

                            Alle var såre fornøyde, så da er det bare å fortsette i samme tralten.

                            Forøvrig så kan man jo spørre supporterne til motstanderne til ålesund når herr.nilsen har dømt dem, om de føler seg bortdømt eller ikke.
                            Skulle til å sitere det samme, hårreisende at de klarer å gå ut i media å si seg fornøyd med prestasjonen sin. Han bør ihvertfall ha nok selvinnsikt til å innrømme at han dreit seg ut. I tillegg så får han støtte av dommerveilederen, er det rart nivået til Norske dommere er så dårlig når slike kampen blir betegnes som bra og god innsats? Det får nada konsekvenser når dommeren driter seg regelrett ut. Han Ken Henry tullingen som klarte å få 1p av VG som førstemann på typ 15 år fikk dømme tippeliga uka etter.
                            Syvende generasjons Lillestrømling. LSK er i blodet.
                            Anders, Tidligere styremedlem KFL

                            Kommentar

                            • Totti21
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Mar 2004
                              • 3499

                              Opprinnelig skrevet av Xavi
                              Han Ken Henry tullingen som klarte å få 1p av VG som førstemann på typ 15 år fikk dømme tippeliga uka etter.
                              Jeg kjenner faktisk han ganske godt og kan i alle fall si at den kampen er han direkte flau over, og blir like brydd hver gang jeg minner han på den. Så selvinnsikten og yrkestoltheten der er det i alle fall ikke noe å si på, selv om den kampen mot Haugesund var katastrofalt dårlig og direkte kampavgjørende.

                              Det jeg skulle likt å sett var at man offentliggjorde vurderingene som gjøres internt av prestasjonene i ettertid, da jeg tror alle har forståelse for at dommerne er mennesker og gjør flere feil, men at man kanskje sliter mer med at man utad skal støtte hverandre så mye istedenfor å bare si det som det er.
                              Det er da helt uproblematisk hvis man kunne lese en rapport hvor det står at dommeren burde dømt ett straffespark og gitt ett gult kort som ikke ble gitt, da det i det minste hadde gjort at vi hadde forstått at det ble gjort i beste mening i kampens hete.

                              Det kunne også vært dommerne sin mulighet til å trekke frem situasjoner de er spesielt godt fornøyd med som f.eks en fordel som gis eller at man er konsekvent i flere tilsvarende episoder, som ofte er vanskelig for oss supportere å se, men som de analyserer i ettertid av kampene.

                              Kommentar

                              • Uwes disippel
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2006
                                • 6039

                                Opprinnelig skrevet av Totti21
                                Dommerteamet var fornøyd med den innsatsen som ble gjort, og etter kampen evaluerte vi sammen med dommerveileder i Norges Fotballforbund. Alt i alt sa han at vi skulle være fornøyde med den innsatsen som ble gjort.
                                You got to be kidding!!!

                                Kommentar

                                • Børge
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Sep 2013
                                  • 2541

                                  Har Åkrene Mek eller Øie en ansatt bosatt i Oslo som kunne blitt en grei dommer i Tippeligaen? Jeg spør for en venn i NFF.
                                  Sint og tverr på felt N

                                  Kommentar

                                  • Kjell.T.Ring
                                    Poll St. Ring
                                    --==FORUMRUNKER==--
                                    • Dec 2005
                                    • 11796

                                    Opprinnelig skrevet av Børge
                                    Har Åkrene Mek eller Øie en ansatt bosatt i Oslo som kunne blitt en grei dommer i Tippeligaen? Jeg spør for en venn i NFF.
                                    Hvorfor ingen fra #VIERLSK
                                    Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                                    Kommentar

                                    • Børge
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Sep 2013
                                      • 2541

                                      Opprinnelig skrevet av Totti21
                                      Det jeg skulle likt å sett var at man offentliggjorde vurderingene som gjøres internt av prestasjonene i ettertid, da jeg tror alle har forståelse for at dommerne er mennesker og gjør flere feil, men at man kanskje sliter mer med at man utad skal støtte hverandre så mye istedenfor å bare si det som det er.
                                      Det er da helt uproblematisk hvis man kunne lese en rapport hvor det står at dommeren burde dømt ett straffespark og gitt ett gult kort som ikke ble gitt, da det i det minste hadde gjort at vi hadde forstått at det ble gjort i beste mening i kampens hete.
                                      Hagen har blitt en av mine favorittdommere. Ikke nødvendigvis på bakgrunn av dyktighet, men han har alltid baller og ryggrad til å møte pressen etter kamp. Selvsagt ikke alltid like blid, men han har alltid noen ord å gi selv om han har sett situasjonen eller ikke. Der har han en veldig respekt hos meg. Edvartsen er også ganske dyktig på det. Har aldri problemer med å tilgi folk som innrømmer feil. Dem som står på sitt eller ikke svarer på kritikk, gir veldig dårlige holdninger utad.

                                      Hobber Nilsen låste seg inn i dommergarderoben og kom ikke ut for kommentar etter gårdagens kamp.... Kom ikke å si at du da er fornøyd med innsatsen. Ken Henry skulle se filmen på DVD hjemme og så gi en kommentar. Den kommentaren venter jeg fortsatt på!
                                      Sint og tverr på felt N

                                      Kommentar

                                      • G-Man
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Sep 2011
                                        • 3177

                                        Siden jeg har for mye tid har jeg nå sendt en mail til alle kontaktpersoner jeg klarte å finne i Nordstrand Idrettsforening hvor jeg kondolerer med at de har en så elendig og korrupt dommer som trekker den stolte historien til Nordstrand ned i søla.

                                        (All kred til fotballansvarlig som faktisk svarte og sa at han hadde fått med seg en del "støy" etter kampen i går).

                                        Jeg hadde også en ganske gøyal telefon til Color Line hvor jeg opplyste dem om at det betydelige selskapet jeg representerer heretter vil boikotte dem grunnet deres åpenbare korrupsjonskultur. Jeg så ikke noen grunn til å opplyse dem om at vi da snakker om en familie på 4 og ikke et selskap med flere hundre ansatte som jeg kanskje kom i skade for å antyde...

                                        Kommentar

                                        • Børge
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Sep 2013
                                          • 2541

                                          6 kamper har dømt Aafk. Tre av dem med LSK involvert - AAFK snitter her 1,66 poeng. Snitter 1,4 i poeng totalt og aldri tap til AAFK når Hobber Nilsen dømmer. Alt for lite grunnlag selvsagt, men spennende tall.

                                          Dette, sammen med gårdagens håpløse dømming, har rett og slett gjort meg forbanna. Hva driver Rune Pedersen med? Også topper dem hele dritten med å si at kampen var bra gjennomført fra dommertrioen sin side! Jeg kjenner blodet koker.
                                          Sint og tverr på felt N

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎