Lillestrøm – Sogndal, Åråsen Stadion søndag 4. mai 2014 kl 18.00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • DoubleHi5
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2011
    • 3961

    Kamptråd Lillestrøm – Sogndal, Åråsen Stadion søndag 4. mai 2014 kl 18.00

    Tett kampprogram nå, og bare to dager til ny kamp. Saftkokerne kommer til Åråsen, og hvis klubben ikke skal spenne bein for seg selv og den (igjen) gryende optimismen, er dette en kamp som SKAL OG MÅ vinnes! Sogndal knuste Haugesund borte i forrige runde og i går hadde de taket på RBK den første halvtimen, så noen enkel oppgave blir heller ikke denne kampen. Likevel kan vi ikke fortsette å gi bort poeng, spesielt ikke på Åråsen.

    Haglund har gitt nye signaler om rullering av laget i hver kamp fremover. Med bakgrunn i kampen i Bodø – og med tanke på fremtiden – blir det vanskelig å vrake Ødegård. Men det meldes at Karadas kan være tilbake for Sogndal og da er nok Kippes hodespill og duellstyrke god å ha.

    Jeg håper at den gode opplevelsen i Bodø gjør at Haglund tør å la laget være litt modigere og gripe flere av sjansene til å angripe og til å trykke Sogndal tilbake.

    Synes vi har såpass mange gode skyttere, at jeg gjerne ser enda flere (og bedre) forsøk på skudd fra distanse. Ohi og Fofana har vist vei! Nå venter vi på noen perler fra Yohann, Lundemo, Petter og Stian!

    Origi
    Østli - Ruben - Kippe - Ringstad
    Riise - Lundemo - Johan - Fofana
    PVM
    Knudtzon
    Elska þetta félag
  • fjacob82
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2005
    • 1507

    #2
    Orker Johan dette kjøret da? Håper det. Fortsetter han som han gjorde i bodø, vil han bli viktig på søndag.
    Hvem Østli? Evt. bytte med Magnar underveis? digg å ha en stall hvor man kan sette inn spillere som har godfølelsen og riktig formkurve.

    Tror Høiland sin evne til å irritere og plage er perfekt å starte med, så kan knudtzon komme inn mot mør og slitne stoppere.

    Origi
    Østli - Ruben - Kippe - Ringstad
    Riise - Lundemo - Johan - Fofana
    PVM
    Høiland
    Alle man hopper, hopper for fugla. Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøøøøøm.....
    *Brasseberget*

    Kommentar

    • Rønnern
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2003
      • 6690

      #3
      Håper Palmi er tilbake. PVM hadde et godt innhopp mot AaFK, men borte Brenn og nå mot B/G var han dessverre svak. Hadde vel knapt en konstruktiv pasning eller en vellykket finte.
      Mvh Ronnie "The Runner"
      LSK for alltid

      Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

      Kommentar

      • Børge
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Sep 2013
        • 2529

        #4
        Karadas spiller vel stopper? Og Ødegaard er ikke noen dårlig hodespillere. Vanskelige prioriteringer. Kanskje Ruben blir satt ut for å slappe av på søndag?
        Sint og tverr på felt N

        Kommentar

        • Lars
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Feb 2004
          • 6156

          #5
          Hvis han starter, noe Haglund har signalisert at han gjør, spiller Frode Kippe sin seriekamp nummer 316 for LSK og setter med det ny klubbrekord. En rekord som kommer til å stå i evigheter. Han skal behandles som en konge hele søndag.

          Kommentar

          • trigz
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2004
            • 7036

            #6
            PVM hadde én god stikker i løpet av kampen i går, ellers var han anonym, og jeg syns han har mistet merkbart med fart i løpet av vinteren. Pálmi er et opplagt førstevalg bak spissen. Mye farligere i boksen og oftere involvert i de sentrale øyeblikkene i kampene.

            Høiland hadde nok et bra innhopp, og bør starte i denne. Det blir ikke noe bakrom å løpe i mot Sogndal, og da blir Knudtzon ineffektiv. Kippe erstatter den strålende Ødegård for å nøytralisere Sogndals luftstyrke. Men i de videre kampene mener jeg Ødegård bør spille mer. Han var glimrende i tospann med Ruben i går. Satte knapt en fot feil.

            Jeg går for Origi; Østli, Ruben, Kippe, Ringstad; Riise, Lundemo, Yohan, Fofana; Pálmi; Høiland.
            Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

            Kommentar

            • S-kill
              Medlem
              Møteplager
              • Jan 2010
              • 79

              #7
              Er det bare jeg som gjerne vil se mer av Mjelde? Bør få noen muligheter med så tett program.

              Kommentar

              • krisbj
                Medlem
                Møteplager
                • Dec 2009
                • 95

                #8
                Håper på:

                Origi

                Magnar - Ruben - Kippe - Ringstad
                Knutzone - Lundemo - Johan - Fofana
                Palmi
                Høiland

                Mjelde kan byttes med johan eller fofana hvis de trenger hvile, kunne også tenke meg å se mer av osvold, han kan bli goalgetteren vi mangler

                Men blir skjeldent det jeg håper på :P

                Kommentar

                • Lars
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Feb 2004
                  • 6156

                  #9
                  Taktiske hensyn som må tas: Vi møter et lag i 3-5-2 (reelt 5-3-2). De har tre stoppere, tre sentrale midtbanespillere og to spisser. Ergo er de sterke sentralt i banen. Nøkkelen i vårt offensive spill blir hurtige spillvendinger, slik at vi så ofte som mulig kommer med back og kant mot deres ene vingback. Våre beste spillvendere sentralt er Johan og Lundemo. Det er faktisk på akkurat dette, tempo og presisjon i spillvendinger, at Ohi har lengst igjen på de to nevnte. Jeg er også veldig fristet til å ha med Magnar på laget, siden han er vår beste pasningsstopper. Ruben er en spillende stopper i den forstand at han kan ta med seg ballen gjennom ledd, mens Magnar har både blikk og presisjon i pasningsspillet sitt, og dermed også i spillvendingene. Av de fem som er hyperaktuelle i backrekka, synes jeg Østli har vært minst god. At jeg setter Ruben på back er kjipt med tanke på potensialet hans som stopper, men samtidig er han veldig mye mer egnet for å skape ting offensivt enn Magnar (som dessuten blir en viktig pasningsspiller dypt i banen). På topp og i mellomrom er det naturlig at Høiland og Palmi spiller, siden vi er nødt til å ta oss fram på sidene, og dermed trenger de beste bokssspillerne våre i boksen når (de harde, flate) innleggene kommer.

                  Mitt lag i 4-2-3-1, formasjonen vi faktisk bruker ifølge Haglund:

                  - - - - - - Høiland
                  - - Fofana-Palmason-Riise
                  - - - Andersson-Lundemo
                  Ringstad-Kippe-Ødegaard-Gabrielsen
                  - - - - - - - Origi

                  Kommentar

                  • Børge
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Sep 2013
                    • 2529

                    #10
                    Som, nesten, alltid er vi enig i det meste, Lars. Eneste jeg ville gjort forskjellig fra deg, er å sette ut Ruben på benken og fortsette med Østli på backen. Hakket bedre offensivt. Også har vi tett kampprogram. Må ikke glemme at det er bare tre-fire måneder siden Ruben kom tilbake.

                    Hvorfor ikke sette ut Østli? Han er jo en evighetsmaskin. Jeg tror han er kapabel til å spille samtlige kamper i mai. Gir seg aldri! Litt for mye hår på hodet, men han minner litt om Steinar Pedersen når det kommer til utholdenhet.
                    Sint og tverr på felt N

                    Kommentar

                    • andersmm
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Aug 2006
                      • 5764

                      #11
                      Synes også det er fornuftig å hvile Ruben her. Sogndal kommer ganske sikkert til å legge seg lavt her, og da er det ikke like viktig å ha to spillende stoppere. Desto viktigere å ha hodestyrken til Kippe på dødball. Østli viste gode offensive initiativ mot Glimt og er også en bra duellspiller å ha i begge bokser. Så kan man heller åpne for litt bytter i backrekka om Østli går tom, eller om Sogndal legger såpass press på oss i oppbyggningsfasen at Kippe må slå masse polere.
                      "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                      Kommentar

                      • GIFKanari
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2009
                        • 8243

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av andersmm
                        eller om Sogndal legger såpass press på oss i oppbyggningsfasen at Kippe må slå masse polere.
                        Sorry, but that makes no sense at all. Hvem skal man sikte på mot Sogndals høye mur? Ender det opp med dette er det fordi vi velger det, ikke fordi Sogndal tvinger oss til det. Får vi farten på kula og initiativene både langs kantene og enda fler inn i mellomromet som sist har ikke Sogndal noe å stille opp med. Da maler vi dem i senk. Nå tyder ting på at Fofana spares, ihvertfall fra start, og da stiller laget allerede med et handikapp med tanke på å ta tak i dette fra start. Det er ikke en eneste god grunn for til at dette laget, slik det er sammensatt, skal slå polere. Om man da ikke er satt under et ekstremt press eller trenger en goal mot slutten.

                        Nå må virkelig den eldre garde gå foran å vise hvorfor de lønnes best. Nå har de surfet lenge nok på de yngres ryggrad.

                        Kommentar

                        • andersmm
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Aug 2006
                          • 5764

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                          Sorry, but that makes no sense at all. Hvem skal man sikte på mot Sogndals høye mur? Ender det opp med dette er det fordi vi velger det, ikke fordi Sogndal tvinger oss til det. Får vi farten på kula og initiativene både langs kantene og enda fler inn i mellomromet som sist har ikke Sogndal noe å stille opp med. Da maler vi dem i senk. Nå tyder ting på at Fofana spares, ihvertfall fra start, og da stiller laget allerede med et handikapp med tanke på å ta tak i dette fra start. Det er ikke en eneste god grunn for til at dette laget, slik det er sammensatt, skal slå polere. Om man da ikke er satt under et ekstremt press eller trenger en goal mot slutten.

                          Nå må virkelig den eldre garde gå foran å vise hvorfor de lønnes best. Nå har de surfet lenge nok på de yngres ryggrad.
                          Mener bare at Kippe har en tendens til å spille safe ved å klinke en lang ball mot spissene, og at motstandere ofte forsøker legge trykket på ham når vi skal spille oss ut. Litt naivt å tro at det ikke skulle kunne skje, selv om det er størst sannsynlighet for at han får bedre tid med kula enn vanlig nå på søndag. Jeg mener jo også at vi har et lag som bør være fullt i stand til å spille ut Sogndal etter alle kunstens regler, men man kan jo aldri forutse et kampbilde i denne ligaen. Poenget mitt er bare at vi har alternativ på benken om vi ikke får i gang spillet skikkelig. Stopperplassene kan fort bli griseviktige for oss om vi skal male motstandere i senk. Det er ikke nødvendig med to spillende stoppere i alle kamper, og Sogndal hjemme er på papiret en kamp der det holder med en. Men; skulle det vise seg at Sogndal overrasker, er det greit å ha virkemidler å ty til.
                          "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                          Kommentar

                          • vermu
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Aug 2008
                            • 1729

                            #14
                            Spørsmålet i den bakre fireren burde vært hvem som passer best til høyrebackrollen av Gabrielsen og Ødegård? Den andre av de to spiller da ved siden av Kippe i midtforsvaret.

                            Kommentar

                            • jeykey
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Sep 2012
                              • 452

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av Børge
                              Som, nesten, alltid er vi enig i det meste, Lars. Eneste jeg ville gjort forskjellig fra deg, er å sette ut Ruben på benken og fortsette med Østli på backen. Hakket bedre offensivt. Også har vi tett kampprogram. Må ikke glemme at det er bare tre-fire måneder siden Ruben kom tilbake.

                              Hvorfor ikke sette ut Østli? Han er jo en evighetsmaskin. Jeg tror han er kapabel til å spille samtlige kamper i mai. Gir seg aldri! Litt for mye hår på hodet, men han minner litt om Steinar Pedersen når det kommer til utholdenhet.
                              Jeg ville satt Ødegaard på benken. Ellers enig. Østli er bedre enn han i lufta, og på defensiv dødball blir det kritisk. Østli er flink til å være med offensivt også. Bare synd Riise nekter å bruke han fordi han skal slå nøkkelpasning hele tida. Tenk om han gjorde det enkelt! Østli har god fart også (selvom noen blir lurt av at han er gjort til snegle på FIFA13).

                              - - - - - - Høiland
                              - - Fofana-Palmason-Riise
                              - - - Andersson-Lundemo
                              Ringstad-Kippe-Gabrielsen-Østli
                              - - - - - - - Origi

                              Håper en skadefri Mjelde også får tillit utover i kampen.

                              Gleder meg til kamp!
                              "Jeg hater søpla så intenst at jeg ikke kan spille med Korea på civilization fordi de er røde og blå."
                              - Sitat Grusom B

                              Kommentar

                              • Kay
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Jan 2004
                                • 763

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av jeykey
                                Bare synd Riise nekter å bruke han fordi han skal slå nøkkelpasning hele tida. Tenk om han gjorde det enkelt!
                                Greit nok han fikk en assist i bodø, men det var mer pga elendig forsvarsjobb enn att han slo en genial pasning. Blir gal av Riise enkelte ganger. Hvorfor gjøre det enkelt når man kan gjøre det vanskelig !!?

                                Kommentar

                                • Fugl1120
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Sep 2005
                                  • 3528

                                  #17
                                  Sogndal er blant lagene som har sluppet inn flest mål så langt i år, så det bør være mulig for oss å skape en del sjanser om vi spiller som vi har gjort i innledningen. Forhåpentligvis får vi et tidlig mål som tvinger dem litt frem i banen. Fremover har de vært tannløse i år, med Ulrik Flo som toppscorer. Sier vel egentlig bare at det eneste vi trenger å frykte er defensiv dødball, så det må vi jobbe for å unngå. De har også et par brukbare skuddføtter, faktisk.
                                  Lauken er vår venn!

                                  Kommentar

                                  • Oldtimer
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Feb 2011
                                    • 316

                                    #18
                                    Noen som vet noe om lagoppstilling, mulighet for å se (har ikke C-More) etc?

                                    Ser at man er mer opptatt av Øvrebø enn av denne kampen. Litt forbauset over det, selv om jeg også er svært misfoirnøyd m dømmingen i Ålesundkampen og generelt av dekningen av LSK i VG og ikke minst Aftenposten .

                                    Kommentar

                                    • andee
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • May 2004
                                      • 1191

                                      #19
                                      Tror Magnus og Magnus har 8 av 11 plasser 100 % klare;

                                      Høiland (Erling)
                                      Pálmi (PVM)
                                      Fofana-Lundemo-Johan-BHR
                                      Stian-Kippe(Magnar)-Ruben-Østli
                                      Origi

                                      I utgangspunktet, inn mot B/G-matchen og rett etter, skulle Kippe starte mot Sogndal. Men så leverte Magnar en praktkamp som bortestopper, med kun en liten feil da Trond Bjarne først dro ham av og fikk skutt før blokken kom (den som gikk hardt utafor Origis venstre korthjørne).

                                      Så på treninga i går var det litt buzz om at Magnar igjen skulle starte, først og fremst pga. torsdag og den ekstra dimensjonen han har i mellomlange oppspill og evnen til å vri presist og hurtig (svart/hvitt off; mener mange Ruben er best i "nærspillet", Magnar i mellomlangt og Kippe i det lengste). Så det virker som det er en avveining i dét vs demme opp for Sogndals luftstyrke. Om dette er for å høyre/venstre Sogndal eller fordi det er et høyst reelt alternativ, veit vi jo ikke.

                                      Virker som 2xMagnus er opptatt av å ha hele troppen «i gang» og happy, og akkurat nå er det kun Mjelde, Friday og Osvold som ikke har hatt gode TL-opplevelser på en stund. På hjemmebane og korte borteturer har vi jo gjerne en «ekstra» mann på benken, så i kveld kan vi kanskje få se Osvold eller Friday igjen – Mjelde er jeg rimelig sikker på vi får se uansett.

                                      Pálmi vs. PVM er også en close call. I min bok bør Pálmi starte, da han kommer oftere i boks og til avslutninger, finner bedre rom, er bedre på huet og sterkere i kroppen/som oppspillspunkt enn PVM. PVMs største force, venstrefoten, er ikke så avgjørende med Lundemo, Stian og BHR på banen slik jeg ser det. Hva Haglund velger å gjøre her var ikke mulig å bite seg merke i på gårsdagens trening, og heller ikke noe Powell var opptatt av å brette ut etter treninga. Fullt forståelig og fair nok (skal nevnes at PVM kanskje gjorde årsbeste på torsdag, og at pila kan peke ytterligere oppover).
                                      En ting som blei nevnt, mtp. bytter og matchbilder, som en del her inne har vært opptatt av, er at gruppa går inn i matchene med 4-5 forskjellige scenarioer. Så selv om ikke alltid bytter ser planlagte og/eller vellykka ut, naturlig nok (da hadde man jo vinni alt), så ligger det videoanalyse, antatt kampbilde og treningsøvelser bak det meste. I et trenerperspektiv var visstnok torsdagens kampforløp bättre än sex.

                                      Høiland vs. Erling er heller ikke noe opplagt valg, selv om vi kan anta at kveldens matchbilde vil passe Høiland best. Erling har garantert en god følelse etter goalen og seieren i Bodø, men jeg er redd han vil forsvinne og få svært lite rom mot en haug med stoppere og dype SMB’ere i kveld, hvert fall inntil vi tar ledelsen.

                                      Hadde vært utrolig deilig med nok en solid gjennomføring - håper på 2-0 med én deilig goal mot slutten av hver omgang.
                                      TS05 - Felt C

                                      Kommentar

                                      • andersmm
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Aug 2006
                                        • 5764

                                        #20
                                        Vil se:

                                        ---------------Origi-----------------
                                        Østli-Magnar-Kippe-Stian
                                        ------Lundemo-Johan--------
                                        ---Riise---Palmi---Fofana---
                                        -------------Tommy---------------

                                        Mjelde inn for Johan om han går tom. Kanskje en fin mulighet for Friday å få innhopp, spesiellt om vi leder etter 60-70 min. Om vi har en komfortabel ledelse og kontroll på matchen bør man kanskje også la Kind Mikalsen få en halv time på v.back, så vi sparer Ringstad litt.
                                        "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎