Lillestrøm – Sogndal, Åråsen Stadion søndag 4. mai 2014 kl 18.00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • andee
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • May 2004
    • 1191

    #81
    Opprinnelig skrevet av tullebukk
    Tullebukks børs
    Treffsikker børs, tullebukk! Enig i 10/11.
    Men Ruben må opp ett hakk - Gud bedre for en match!
    Fofana blir tatt av når returløpa blir treigere og færre, faktisk tendenser til det allerede i første. Han må rett og slett komme i bedre form. Men gjør han ikke det, får vi jo beholde ham i hele kontraktsperioden
    TS05 - Felt C

    Kommentar

    • andee
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • May 2004
      • 1191

      #82
      Opprinnelig skrevet av fredpet76
      Det kan du vel ikke mene? Ohi på kant nærmest ødelegger vårt angrepspill på venstre sida. Håper ikke vi ser han på kanten igjen.
      Sier ikke at jeg ønsker Ohi fra start på kant, i utgangspunktet, men helt ok mot slutten i dag. Kind Mik kunne selvsagt fått den sjansen, men må huske på at Ohi har levert når han har spilt i år, og jeg tror byttet handla mer om fortsatt spilletid på Ohi, og å trygge seier og få innpå en robust spiller, enn at vi skulle kjøre over Sogndals høyreside offensivt (når det er sagt, så skapte da Ohi en del).
      TS05 - Felt C

      Kommentar

      • Lars
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Feb 2004
        • 6156

        #83
        Opprinnelig skrevet av Lars
        Mitt lag i 4-2-3-1, formasjonen vi faktisk bruker ifølge Haglund:

        - - - - - - Høiland
        - - Fofana-Palmason-Riise
        - - - Andersson-Lundemo
        Ringstad-Kippe-Ødegaard-Gabrielsen
        - - - - - - - Origi
        Rekker hånda i været og sier meg enig i at det var riktig å starte med Knudtzon foran Høiland i denne kampen. Men jeg gir meg ikke helt på forsvaret, jeg tror Ruben kunne fått til mye mer offensivt enn en for dagen svak Østli på backen.

        Kommentar

        • andee
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • May 2004
          • 1191

          #84
          Opprinnelig skrevet av Lars
          Men jeg gir meg ikke helt på forsvaret, jeg tror Ruben kunne fått til mye mer offensivt enn en for dagen svak Østli på backen.
          Du tenker en sånn set-up mot lag som gjerne kommer lavt til Åråsen i håp om ett poeng? (Østli av, Ruben inn og Magnar som stopper) For du vil ha Ruben som stopper i 27/30 kamper eller så?
          TS05 - Felt C

          Kommentar

          • Lars
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Feb 2004
            • 6156

            #85
            Opprinnelig skrevet av andee
            Du tenker en sånn set-up mot lag som gjerne kommer lavt til Åråsen i håp om ett poeng? (Østli av, Ruben inn og Magnar som stopper) For du vil ha Ruben som stopper i 27/30 kamper eller så?
            Jeg tenker at vi har fem forsvarsspillere som peker seg ut, og at de fire beste bør spille. Akkurat nå er Østli den som virker svakest, og da bør Ødegaard spille i stedet for ham. Ødegaard er i mine øyne en ren stopper, noe han også mener selv (Haglund virker også å dele denne vurderingen). Da må Ruben ut på backen, en rolle han definitivt har kvaliteter til å bekle og som han mange ganger har vist at han behersker.

            Den klare ulempen med denne løsningen er at den antagelig forsinker Rubens utvikling som stopper, rollen han har et helt utrolig potensial i. Fordelen er at laget som helhet antagelig blir bedre, og dette er det viktigste for meg. Dessuten kan det tenkes at Ruben slipper seg enda mer løs offensivt når han ikke er bakerste mann, og at han, med all ballkontakten backrollen innebærer, kan bli en enda mer spillende stopper i framtida som en følge av backerfaringa.

            Kan legge til at mitt drømmepar bak på sikt, i kamper der vi møter fotballag (ikke rugbylag som i dag), er Magnar-Ruben. Ikke fordi vi blir noe bedre defensivt, men fordi den duoen, i samarbeid med Johan og Marius sentralt, kan gjøre oss til et ekstremt ballsikkert og skapende lag.

            Kommentar

            • OlaG
              Oversetterdrone
              Myklebust Light
              • May 2008
              • 896

              #86
              Opprinnelig skrevet av Uwes disippel
              Jeg synes ikke vi gir fra oss kampen, vil til og med si at vi ikke slapp Sogndal til i kampen i det hele tatt. Joda, de fikk ha ballen litt på midtbanen de siste 30, men de skapte overhodet ingenting. Vi har sjelden så god kontroll som i dag. Dette er også kamper som vi har slitt med de siste fire årene, idag så eide vi alt og trengte kun å kjøre på 90% den siste halvtimen og fortsatt ha overlegen kontroll.
              Forsåvidt enig, Sogndal skapte ikke en dritt. Men det var de frisparkene som ikke skulle gis bort da. Hvis saftgutta hadde hatt litt flaks med "klabb og babb" på en av de relativt mange dødballene de fikk kunne vi fort fått en i fleisen, med påfølgende hawaii-fotball de siste minuttene.


              Opprinnelig skrevet av GIFKanari
              Hvordan ressonerer Haglund nå som LSK skal møte et lag som både er sterke i boksen og har et eget spill mot etablert forsvar? Jeg vil ha en Haglund som viser mer selvtillit nå, i dag kan Johan umulig ha hatt mange ballinvolveringene.
              Han hadde mye bra defensivt, særlig i andre omgang. Bryter pasninger og napper ball jevnt og trutt. Noe overraskende ser det ut til at han blir den defensive midtbanespilleren som gjør at Lundemo kan være kreativ offensivt
              Ellers gjør han som vanlig jobben med å ikke gi bort ballen, enten finner han en god pasning ellers så lemper han ballen kontrollert ut mot sidene hvor det ikke er så farlig at den er.

              Kommentar

              • Ketil Cantona
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Feb 2004
                • 6813

                #87
                Bare kaster inn at Hr Udjus skal få det fryktelig tøft med å gjenvinne keeperplassen.
                Origi har vært solid i det siste og i dag er han jævlig god til å sette i gang tidlig. Keep up!

                Kommentar

                • Børge
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Sep 2013
                  • 2536

                  #88
                  Solid gjennomført kamp. Ferdig snakka. Nå er det Odd borte som gjelder.

                  Gjør meg stolt og Fagermo grinete, Sportsklubben!
                  Sint og tverr på felt N

                  Kommentar

                  • Fridtjof
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Feb 2005
                    • 2120

                    #89
                    Opprinnelig skrevet av Lars
                    Jeg tenker at vi har fem forsvarsspillere som peker seg ut, og at de fire beste bør spille. Akkurat nå er Østli den som virker svakest, og da bør Ødegaard spille i stedet for ham. [...]
                    Enig, men...


                    Den klare ulempen med denne løsningen er at den antagelig forsinker Rubens utvikling som stopper [...]
                    Her tror jeg du svarer på ditt eget spørsmål; før sesongen snakket vi (altså B-TAL, bitre tilhengere av Lillestrøm) om at LSK kun har to salgsobjekter, nemlig Stian og Fofana. Sju kamper inn i sesongen er det i hvert fall to til som har meldt seg på den lista, Ruben og Marius.

                    Jeg er tilbøyelig til å tro at klubbens økonomiske situasjon tvinger oss til å ha to, men ikke flere tanker i hodet; ikke rykk ned, og mens det unngås, la Europa få øynene opp for Stian og Fofana (og Ruben og Marius).
                    Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

                    Kommentar

                    • Lars
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Feb 2004
                      • 6156

                      #90
                      Som sagt, jeg prioriterer lagets totale kvalitet over Rubens utvikling og eventuelle salgsverdi (verdens kjipeste tema, gode spillere skal bli i LSK) i dette spørsmålet. Et svært viktig poeng i denne sammenhengen er at et godt lag = godt spill og gode resultater = flere tilskuere og generelt økte inntekter.

                      Kommentar

                      • Fridtjof
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Feb 2005
                        • 2120

                        #91
                        Opprinnelig skrevet av Lars
                        Som sagt, jeg prioriterer lagets totale kvalitet over Rubens utvikling og eventuelle salgsverdi (verdens kjipeste tema, gode spillere skal bli i LSK) i dette spørsmålet. Et svært viktig poeng i denne sammenhengen er at et godt lag = godt spill og gode resultater = flere tilskuere og generelt økte inntekter.
                        Det er jeg selvfølgelig helt enig i. Jeg bare kommer med en søkt fortolkning av hvordan klubben muligens tenker. Skyt ikke "budbringeren".
                        Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

                        Kommentar

                        • Rovfugl
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2004
                          • 3672

                          #92
                          så hærlig med en god og fortjent seier! så deilig å se at gutta kan vise seg litt frem! Nesten så man blir litt optimist :-)
                          DØ FOR FUGLA!!!
                          http://www.fluefiskebloggen.no
                          LSK er min religion
                          Ujah er min gud

                          Kommentar

                          • Totti21
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Mar 2004
                            • 3499

                            #93
                            En ikke veldig imponerende forestilling, men allikevel noe utrolig solid over laget som vinner greit 2-0 hjemme uten å slippe til motstanderen på en eneste klar målsjanse. Selv skaper vi heller ikke masse, men med fire store sjanser og en del nestenmuligheter, så er det fullt fortjent av vi vinner 2-0.

                            Deilig å se at forsvarsspillet er mer eller mindre prikkfritt om dagen, og dette kombinert med at EK har funnet roen i avslutningene har vel lagt grunnlaget for at det kan bli flere trepoengere fremover. Var forøvrig en av de beste kampene gjort av en 10'er under Magnus Haglund i går. Mål og assist var en ting, men han var generelt veldig flink til å frigjøre seg i mellomrommet og rettvende seg. Var i alle fall ved et par anledninger at en lang tå reddet Sogndal når Palmi søkte EK.

                            EK var også ekstremt farlig i går. Startet og jobbet på absolutt alle baller, og blir forøvrig snytt for en alene med keeper etter ca.33 minutt når linjedommeren ikke klarer å holde følge med den kjappeste spilleren på banen.

                            Deilig seier med en ro og selvtillit over laget som jeg har lengtet etter å se. Dette spillet tror jeg kan gi mange poeng fremover, og ikke minst er det deilig å se at vi har fått en stall som gjør at vi kan stille med friske og skjerpede spillere i hver eneste kamp.

                            Kommentar

                            • Kimito
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jan 2004
                              • 2600

                              #94
                              Opprinnelig skrevet av Lars
                              Som sagt, jeg prioriterer lagets totale kvalitet over Rubens utvikling og eventuelle salgsverdi (verdens kjipeste tema, gode spillere skal bli i LSK) i dette spørsmålet. Et svært viktig poeng i denne sammenhengen er at et godt lag = godt spill og gode resultater = flere tilskuere og generelt økte inntekter.
                              Men Rubens utvikling som midtstopper hjelper da også laget? Jeg er også gammeldags nok til å tenke at for mye rullering i forsvaret svekker totalen. Tror rulleringa til Haglund sist også kan tolkes som et hint om at Kippe har fått større konkurranse, og at Haglund skal nytte Magnar-Ruben i flere kamper, spesielt mot temposterke angripere. Dersom han planlegger rotering på midtstopperplass, så ville jeg unngått flere former for rokkeringer.
                              Ferdigskåra

                              Kommentar

                              • Folke
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jun 2008
                                • 5955

                                #95
                                Børs TV2 + VG

                                Arnold 5 + 5
                                Østli 4 + 4
                                Ruben 6 + 6
                                Kippe 5 + 5
                                Ringstad 6 + 6
                                BHR 4 + 3
                                Johan 5 + 5
                                Lundemo 5 + 6
                                Fofana 5 + 4
                                Palmi 7 + 6
                                Erling 6 + 6

                                VG teller 4-2 i sjanser (lurer på hvor dem fant de 2 til bortelaget).
                                Bortelaget har kun keeper på 5 (TV2 gir han 4) resten er på 2-4.

                                Kommentar

                                • Canário
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Sep 2005
                                  • 1471

                                  #96
                                  Opprinnelig skrevet av Kimito
                                  Men Rubens utvikling som midtstopper hjelper da også laget? Jeg er også gammeldags nok til å tenke at for mye rullering i forsvaret svekker totalen. Tror rulleringa til Haglund sist også kan tolkes som et hint om at Kippe har fått større konkurranse, og at Haglund skal nytte Magnar-Ruben i flere kamper, spesielt mot temposterke angripere. Dersom han planlegger rotering på midtstopperplass, så ville jeg unngått flere former for rokkeringer.
                                  Godt poeng. Garbielsen har vist at han kan spille meget godt som back, men som du sier fungerer han glimrende som stopper og Haglund vil nok ikke rokkere for mye. Om Østli fortsetter med like høy feilprosent, må noe gjøres, spesielt i kamper vi må føre. Ødegaard er helt åpenbart vurdert som en stopper både hos seg selv og av Haglund, men det var definitivt også Østli når han kom til klubben. Ødegaard slo imidlertid gjennom som høyre back, Østli har med årene blitt flyttet ut på høyre back. Det sier noe om styrkeforholdet. Poenget er at om Østli kan spille back, så må da Ødegaard også kunne gjøre det? Om Ødegaard vet vi dessuten at kan gjøre en solid jobb der, etter årene i Sarpsborg (spilte fast på høyre back fra han var 16 år). Jeg er mer lysten på å se Ødegaard som back enn Østli, ettersom Ødegaard er en mer moderne spilletype (med bedre teknikk) som kunne satt mer fart sammen med Riise på høyre siden. Ødegaard bør være et minst like aktuelt alternativ på høyre back som Østli, selv om det for ingen av dem er favorittposisjonen.

                                  Kommentar

                                  • Børge
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Sep 2013
                                    • 2536

                                    #97
                                    Opprinnelig skrevet av Canário
                                    Ødegaard bør være et minst like aktuelt alternativ på høyre back som Østli, selv om det for ingen av dem er favorittposisjonen.
                                    Så han i en landskamp for en tid tilbake (rett før han kom til LSK i 2013?). Mye mulig jeg så "feil" kamp, men det var ikke noen bra prestasjon som back fra Ødegaard. Ikke noe offensivt bidrag, ikke heldig med posisjoneringen osv. Det jeg har sett av han som stopper er en helt annen klasse - det er faktisk ikke sammenlignbare prestasjoner.

                                    Igjen, kun en kamp og ikke nødvendigvis representativt - jeg er fult klar over det!
                                    Sint og tverr på felt N

                                    Kommentar

                                    • Yellow-not-jella
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Mar 2009
                                      • 1606

                                      #98
                                      Fæl forestilling av Østli dessverre. Men også forventet, det er jo ikke sjøltillit offensivt. Fin fyr, rask, men alt ser så vanskelig ut oppover sia der. Gjør bhriise det svårt for han, just asking.

                                      Bytt ham ut nå mot Moss, så får vi se hva som skjer.

                                      Vi skaper for øvrig alt for få målsjanser, hadde vi ni hjemme mot høne i fjor? Ohi inn på kant viser hvor defensivt og drepende anlagt sjefen er. Håpløst spør du meg. Trekker ikke flere tilskuere på det.

                                      Kommentar

                                      • GIFKanari
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2009
                                        • 8243

                                        #99
                                        Opprinnelig skrevet av Yellow-not-jella
                                        Fæl forestilling av Østli dessverre. Men også forventet, det er jo ikke sjøltillit offensivt. Fin fyr, rask, men alt ser så vanskelig ut oppover sia der. Gjør bhriise det svårt for han, just asking.
                                        Som du sier, det vi får av Østli er hverken mer eller mindre enn hva man kan forvente. Men jeg mener bestemt han er en bedre back i et lag som tar mer tak i ballinnehavet og spiller på seg selvtillit gjennom det, slik vi så mot Glimt. For selv om Haglund sier seg fornøyd er han neppe veldig happy over alle dødballmulighetene vi ga Sogndal og at vi tross alt også lot de ha 46% ball. Vi burde kunne forsvart oss enda mer effektivt mot dette ytterst svake laget. Men ett skritt av gangen også, er jo bare en milepæl for LSK å vinne slike kamper i utgangspunktet.

                                        Men en tig er sikkert, vi har en fungerende venstreside og en ikke-fungerende høyreside. LSK, både på kort og lang sikt, mener jeg har alt å tjene på å finne andre løsninger på høyrebacken.

                                        Kommentar

                                        • reka
                                          Seniormedlem
                                          --==FORUMRUNKER==--
                                          • Aug 2005
                                          • 13271

                                          Mener Riise kludrer det mye til på siden sin ved å trekke mye innover i banen, både med og uten ball, samt å unnlate å bruke støtte. Hadde profitert på å søke rom istedet for ball, samt å gjøre ting litt enklere.'
                                          Edit: Og med enklere mener jeg færre flikker og hælpasninger til motspiller.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎