Lillestrøm – Sogndal, Åråsen Stadion søndag 4. mai 2014 kl 18.00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • OlaG
    Oversetterdrone
    Myklebust Light
    • May 2008
    • 896

    #61
    Opprinnelig skrevet av GIFKanari
    Frisparkene på feilvendte spillere er tilbake, nå må man ta tak i det der.
    Ja, i en ellers bra gjennomført kamp har man ikke klart å unngå lage frispark som Sogndal har kunnet kjøre frem folk på.

    Kommentar

    • _Jonern
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2004
      • 4377

      #62
      Tamt etter 2-0. Men jeg klager ikke! Bruker lite krefter i et tett kampprogram, pluss at dette er en type kamp vi ofte pleier å tape. Gull med en ny seier
      ..................

      Kommentar

      • Folke
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jun 2008
        • 5955

        #63
        Ligger greit til på tabellen nå, men med Odd og Molde i de neste to kampene så må man nok regne med å heve seg noe dersom man fortsatt skal ligge på øvre halvdel. God kontroll i dag, men dette er ett av bunnlagene og noe annet skulle bare mangle.

        Kommentar

        • Uwes disippel
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2006
          • 6039

          #64
          En meget godt gjennomført kamp. Nå spiller vi på våre styrker og legger oss ikke opp etter motstander. 2 gode omganger og for andre kamp på rad har jeg ikke hatt hjerte i halsen en eneste gang. Vi har blitt meget trygge bak og midtbanen fungerer bra.

          BB Alle gutta, nesten. Med Palmi og Gabrielsen et hestehode foran.
          Med 7 poeng på de tre siste med 1 innsluppent mål, har vi nå Haglunds beste sesongstart i LSK.

          Odd og Molde i to neste. Med 4 poeng her, så fortjener Haglund aldri så lite heder!

          Kommentar

          • GIFKanari
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2009
            • 8243

            #65
            Deilig med seier, til syvende og sist alt som teller. Men kampen er spillemessig en tilbakegang, selv om det er vanskelig å spille ball mot Sogndal og kampen nok blir litt prega av det tidlige andremålet. Men, win streak for faen!

            Kommentar

            • andersmm
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2006
              • 5764

              #66
              Dette var rett og slett en solid kamp fram til 2-0 og deretter cruise control. Littegrann hawaii siste 5 uten at det blei noe farlig. Det som irriterte meg var hvor mange ufortjente frispark Karadas fikk bare fordi han brukte hver eneste lille anledning til å sutre til dommeren. Hold kjeft og spill. Blir ekstra pinlig når det kommer fra en skikkelig kraftpakke som gir masse juling uke inn og uke ut.
              "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

              Kommentar

              • GIFKanari
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2009
                • 8243

                #67
                Samtidig kjenner Karadas til alle dirty tricks i boka og tar dem selvfølgelig i bruk, spesielt når han møter likemenn i luftsonen. Og Kippe bør være altfor rutinert til å gi bort sånne frispark. Ruben er forståelig, ikke Kippe.

                Kommentar

                • Fugl1120
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Sep 2005
                  • 3528

                  #68
                  Opprinnelig skrevet av _Jonern
                  Tamt etter 2-0. Men jeg klager ikke! Bruker lite krefter i et tett kampprogram, pluss at dette er en type kamp vi ofte pleier å tape. Gull med en ny seier
                  Tja, vi blir liggende en del å jage, vi kunne spart betydelig mer krefter på å trille kula innad i laget.

                  Opprinnelig skrevet av Uwes disippel
                  En meget godt gjennomført kamp. Nå spiller vi på våre styrker og legger oss ikke opp etter motstander. 2 gode omganger og for andre kamp på rad har jeg ikke hatt hjerte i halsen en eneste gang. Vi har blitt meget trygge bak og midtbanen fungerer bra.
                  Jeg må si meg litt uenig. Jeg må innrømme at jeg sitter med veldig blandede følelser etter kampen, velger (selvsagt) å starte med det positive:

                  3 poeng og hjemmeseier! Både deilig og viktig. Jeg synes vi gjør en solid første omgang hvor vi tar tak i ballen og fører an sånn vi kan og bør gjøre hjemme, spesielt mot lag som Sogndal. Vi møter et lag det er tøft å få gode brudd i mot på fordi de spiller ekstremt kynisk og klarer hver ball innenfor egen 30 meter fremfor å forsøke og spille seg ut. La det være sagt, jeg er utrolig lykkelig for at det ikke er mitt LSK som spiller fotball slik Sogndal gjør. Det er forferdelig trist å se på, det må være døden for egne supportere, selv om det kanskje er den eneste måten de kan overleve på?

                  Vi er solide bakover og slipper ikke til en eneste klar sjanse i mot, holder nullen igjen og fremstår bra defensivt. Det er utrolig deilig å se hvor disiplinerte vi er i det defensive arbeidet og det er en fantastisk vilje i returløpene jeg ikke har sett på lenge. Vi har blitt fantastisk gode på å omstille oss og komme på rett side av ballen, man ser at de fleste lag sliter med å kontre på oss. Vi har mange som leverer bra i dag, jeg vil kanskje spesielt trekke fram Ringstad (nok en gang, også god i forrige kamp), Palmi og Erling som våre fremste. Lundemo gjør også en god figur, mens hverken Fofana eller Riise har noen stor dag på jobben.

                  Over til det mindre positive er at jeg synes det er tragisk at vi fullstendig gir fra oss kampen etter 2-0. At vi bare såvidt låner kula på egen hjemmebane i 35 minutter er en trist skue mot et så dårlig lag som Sogndal, selv om de ikke skaper noen verdens ting. Vi har full kontroll mot Sogndal når vi holder kula langs bakken, i stedet lar vi Sogndal styre kampen inn på sine premisser og skaper et makkverk av en fotballkamp. Med hjelp av en dommer som har blåsesyken i dag, klarer Sogndal å spille på seg en haug av dødballer inne på vår halvdel som de utnytter til å fylle på i boks. Vi står heldigvis godt i mot, men det hele virker utrolig unødvendig. Det er når vi gir fra oss initiativet på denne måten vi med et øyeblikk ukonsentrasjon slipper lag som Sogndal inn i kampen med en komfortabel ledelse. Her må det være mulig å holde tålmodig i kula, unngå kort og skader og la Sogndal løpe i mellom, vi har jo blitt et utrolig pasningssikkert lag i norsk målestokk.

                  Jeg er også litt skuffa over Haglund som tilsynelatende foretar seg lite når vi mister grep om kampen. Backrekka står bra, men jeg savner blant annet et bytte med Mjelde inn sentralt for Johan som kan både avlaste Johan og få inn en ny spiller med full guts. Vi begynte å tape flere andreballer og kunne trengt noen krigere på banen.

                  Deilig seier, 3 viktige poeng hjemme og solid forsvarsspill. Vi kan fortsatt en del bedre fremover og vi skal tørre å holde i kula på 2-0. Jeg er forøvrig fornøyd med at vi ikke mater på fremover, med et tett kampprogram er det én ting som gjelder med en 2-0 ledelse hjemme, spare krefter og trygge ledelsen. Det ble likevel litt mer spennende enn jeg hadde håpet på utover i andre omgang, først og fremst fordi vi lar Sogndal dra kampen inn på egne premisser.
                  Lauken er vår venn!

                  Kommentar

                  • GIFKanari
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2009
                    • 8243

                    #69
                    Hvordan ressonerer Haglund nå som LSK skal møte et lag som både er sterke i boksen og har et eget spill mot etablert forsvar? Jeg vil ha en Haglund som viser mer selvtillit nå, i dag kan Johan umulig ha hatt mange ballinvolveringene.

                    Kommentar

                    • Uwes disippel
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2006
                      • 6039

                      #70
                      Opprinnelig skrevet av Fugl1120
                      Over til det mindre positive er at jeg synes det er tragisk at vi fullstendig gir fra oss kampen etter 2-0. At vi bare såvidt låner kula på egen hjemmebane i 35 minutter er en trist skue mot et så dårlig lag som Sogndal, selv om de ikke skaper noen verdens ting. Vi har full kontroll mot Sogndal når vi holder kula langs bakken, i stedet lar vi Sogndal styre kampen inn på sine premisser og skaper et makkverk av en fotballkamp. Med hjelp av en dommer som har blåsesyken i dag, klarer Sogndal å spille på seg en haug av dødballer inne på vår halvdel som de utnytter til å fylle på i boks. Vi står heldigvis godt i mot, men det hele virker utrolig unødvendig. Det er når vi gir fra oss initiativet på denne måten vi med et øyeblikk ukonsentrasjon slipper lag som Sogndal inn i kampen med en komfortabel ledelse. Her må det være mulig å holde tålmodig i kula, unngå kort og skader og la Sogndal løpe i mellom, vi har jo blitt et utrolig pasningssikkert lag i norsk målestokk.
                      Først, det føles veldig merkelig at jeg skal være den positive av oss to ;-)

                      Jeg synes ikke vi gir fra oss kampen, vil til og med si at vi ikke slapp Sogndal til i kampen i det hele tatt. Joda, de fikk ha ballen litt på midtbanen de siste 30, men de skapte overhodet ingenting. Vi har sjelden så god kontroll som i dag. Dette er også kamper som vi har slitt med de siste fire årene, idag så eide vi alt og trengte kun å kjøre på 90% den siste halvtimen og fortsatt ha overlegen kontroll.

                      Kommentar

                      • andee
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • May 2004
                        • 1191

                        #71
                        Opprinnelig skrevet av andee
                        Hadde vært utrolig deilig med nok en solid gjennomføring - håper på 2-0 med én deilig goal mot slutten av hver omgang.
                        Kall meg blekkspruten Paul - hvert fall nesten! Nå gir jeg meg mens leken er god. Kall meg Bjarmann.
                        TS05 - Felt C

                        Kommentar

                        • _Jonern
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2004
                          • 4377

                          #72
                          Opprinnelig skrevet av andee
                          Kall meg blekkspruten Paul - hvert fall nesten! Nå gir jeg meg mens leken er god. Kall meg Bjarmann.
                          Fyller du ut en oddsen kupong for meg før du gir deg?
                          ..................

                          Kommentar

                          • tilt
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Apr 2007
                            • 813

                            #73
                            Deilig og relativt kontrollert seier! Hadde med knerten på Åråsen for første gang.
                            Det skal dog sies at Songdal var ekstremt blodfattige. Registererer også at vi nå har møtt alle lagene på nedre halvdel. Altså de fra 11-16 plass på tabellen så må medgi jeg er spent på hvordan vi gjør det mot litt bedre motstand.
                            livet er en gamp for de som ikke kan si k
                            https://twitter.com/#!/KjetiI

                            Kommentar

                            • Uwes disippel
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2006
                              • 6039

                              #74
                              Opprinnelig skrevet av tilt
                              Registererer også at vi nå har møtt alle lagene på nedre halvdel. Altså de fra 11-16 plass på tabellen så må medgi jeg er spent på hvordan vi gjør det mot litt bedre motstand.
                              Historisk er vi jo sterke mot disse lagene. Årets beste kamp var også mot et av de gode lagene, Viking.

                              Kommentar

                              • Fugl1120
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Sep 2005
                                • 3528

                                #75
                                Opprinnelig skrevet av Uwes disippel
                                Først, det føles veldig merkelig at jeg skal være den positive av oss to ;-)

                                Jeg synes ikke vi gir fra oss kampen, vil til og med si at vi ikke slapp Sogndal til i kampen i det hele tatt. Joda, de fikk ha ballen litt på midtbanen de siste 30, men de skapte overhodet ingenting. Vi har sjelden så god kontroll som i dag. Dette er også kamper som vi har slitt med de siste fire årene, idag så eide vi alt og trengte kun å kjøre på 90% den siste halvtimen og fortsatt ha overlegen kontroll.
                                Det er lite som gleder meg mer enn positiv stemning på forumet! Misforstå meg rett, jeg er veldig fornøyd med 3 poeng og det faktum at vi begynner å innkassere de poengene vi fortjener, nå har vi bevist i serieåpningen at vi er et lag å regne med på øvre halvdel i år og det er absolutt fortjent at vi ligger der vi ligger, antagelig burde vi hatt enda noen poeng om vi hadde fått som fortjent.

                                Når det er sagt tilhører jeg den delen som forsøker å finne det positive når det går dårlig og lete etter forbedringspotensiale når det går bra. Når jeg nå kritiserer laget for å falle sammen utover i andre omgang, må det kunne sees på som et kompliment til det at jeg har troa på at vi kan levere enda bedre, selv om vi vinner komfortabelt hjemme mot Sogndal. Disse kampene er det mange år siden vi har tatt hjem, og jeg håper det er en trend som fortsetter, for vi har fått en middels åpning på eget gress så langt i år. Jeg ser en LSK-utgave som er utrolig solid, defensivt har vi ikke vært bedre på... 8 år? I tillegg spiller vi brukbar angrepsfotball, selv om det er mer å gå på. Når vi leverer så stabilt som vi har gjort så langt i år, føler jeg det er på sin plass å stille strengere krav til gutta når det gjelder å holde på stabiliteten og spille rutinert kampen ut. I dag mener jeg det er unødvendig å la Sogndal holde så mye på ballen, fordi de skaper akkurat det de kom for, mange offensive dødballer. Vår plan var å nekte Sogndal dødballer, men vi ender med å få en god del i mot. Denne gangen gikk det bra, men man skal kun en serierunde tilbake før man finner et eksempel på at vi slapp inn mål på defensiv dødball. Faktisk har defensiv dødball vært et av våre ankepunkter de siste årene, vi har sluppet inn overraskende mange mål sett mot hvor hodesterke stoppere vi har hatt. I dag gikk det bra, men hvorfor ta sjansen når vi bare kan holde ballen i laget og trille fram og tilbake? Vi har gode nok pasningsspillere og det fjerner mye risiko bakover.

                                Tatt i betraktning hvor god skadesituasjonen er (bank i bordet) og ikke minst at vi har fått få gule kort gjør oss godt rustet til å fortsette det gode spillet. Jeg ser et LSK som viser at de kan være i stand til å kunne kjempe på øvre halvdel i år, og da synes jeg vi skal tørre å stille litt krav nå som de har vist seg gode nok. Jeg har troa på at dette kan bli et bra år for oss, jeg ser ingen grunn til at dette skal snu, fordi det rett og slett er stabile prestasjoner myntet på vårt eget spill som har tatt oss dit vi ligger nå. Men i dag savnet jeg litt mer kynisme og jeg savnet kampledelse fra benken. Jeg synes man bør foreta seg et bytte tidligere i kampen på den sentrale midtbanen hvor jeg synes vi mistet taket. Johan har spilt alle kampene og kunne velfortjent fått hvile, mens en spillesugen Mjelde hadde fortjent spilletid i dag. At han enda ikke har fått minutter, mens Petter Vaagan Moen igjen kommer innpå, er en tragedie. Men glem ikke at jeg tross alt er utrolig fornøyd med dagens tilstand i LSK, og at det er nettopp derfor jeg nå ønsker å pirke på de tingene som kan gjøre oss enda litt bedre og kanskje gi oss et år hvor vi kan tørre og drømme om topp 4-5.
                                Lauken er vår venn!

                                Kommentar

                                • andee
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • May 2004
                                  • 1191

                                  #76
                                  Opprinnelig skrevet av _Jonern
                                  Fyller du ut en oddsen kupong for meg før du gir deg?
                                  Har vinni én gang(!) på oddsen, tror det var i 97, tohundre og noenogsøtti kroner, på en bong som selvsagt inkluderte Fugla-seier

                                  Kampen i dag var en nytelse. Unggutta fortsetter omtrent der dem har vært hver kamp, dvs. som vi håpa på og vel så det, og etablerte som Pálmi og Erling leverer begge godt over pari, og Kippe, Johan og Origi er der dem skal være.

                                  Ruben var helt sjuk i kveld, nesten så han sniffer på en åtter i min bok. Sjef i lufta, rolig med kula (ta ned på kassa mellom to mann-style) og spiller med et sted mellom fornuftig og småhøy risiko offensivt. Han bygde egenhendig opp ett angrep i hver omgang som var en regelrett fryd for øyet.

                                  Syns vi spiller ganske smart: spiller på Erling breit hvor det er nok rom å løpe i, og vender spillet, hvert fall tidvis, hurtig nok til at back og kant motsatt har rom. Pálmi kunne spilles på åssen som helst i kveld; makan til tøtsj og klister på støvla har jeg ikke sett i norsk fotball.

                                  Vi var vel nærmere tre enn Sogndal var ett, og da skal vi være happy mot et lag som tidvis er vanskelig å trenge igjennom, og som kan bite hardt tilbake på faste situasjoner.
                                  TS05 - Felt C

                                  Kommentar

                                  • tullebukk
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2006
                                    • 5446

                                    #77
                                    Tullebukks børs.
                                    Origi 6 trygg og god , bra feltarbeid.
                                    Østli 4 svak kamp , dårlig fremover.
                                    Ruben 6 Bare så digg å ha han tilbake , rolig og trygg med ballen.
                                    Kippe 7 Et poeng + for anntall kamper, tapte ikke en eneste hode duell.
                                    Stian 7 i mine øyne bb i dag, herlige driv fremover og full kontroll bak.
                                    Bhr 4 jobber og sliter men får det ikke til om dagen , men skal ha for innsatsen.
                                    Lundemo 6 Fantastisk 1 omg tenk når denne gutten får 1 år på seg , den nye Gud.
                                    Johan 6 begynner og bli den playmakeren vi forventer av han ...
                                    Fofana 6 bra kamp igjen , skulle scora. Fatter ikke hvorfor han ble bytta ut.
                                    Erling 6 en pest og plage å spille mot herlig mål,bra kamp Erling
                                    Palmi 7 en av hans beste kamper , fantastisk mål....tenk om han bare hadde hvert litt raskere....

                                    Kommentar

                                    • Herman
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Feb 2010
                                      • 1101

                                      #78
                                      Opprinnelig skrevet av tullebukk
                                      Palmi 7 en av hans beste kamper , fantastisk mål....tenk om han bare hadde hvert litt raskere....
                                      Da hadde han ikke spilt i Tippeligaen
                                      Twitter

                                      Kommentar

                                      • andee
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • May 2004
                                        • 1191

                                        #79
                                        Opprinnelig skrevet av Fugl1120
                                        Jeg synes man bør foreta seg et bytte tidligere i kampen på den sentrale midtbanen hvor jeg synes vi mistet taket. Johan har spilt alle kampene og kunne velfortjent fått hvile, mens en spillesugen Mjelde hadde fortjent spilletid i dag. At han enda ikke har fått minutter, mens Petter Vaagan Moen igjen kommer innpå, er en tragedie.
                                        Mjelde spilte vel mot Brann, men med det sagt, så er jeg helt enig. Det må ha skjedd noe underveis, for fra Powell i går fikk jeg*inntrykk av at Mjelde skulle inn, nærmest uansett.
                                        Ohi på kant, når returløpa til Fofana blei færre, helt ok. Zlatan-finta til Ohi; priceless. Par flikker fra Høiland også en fryd.
                                        TS05 - Felt C

                                        Kommentar

                                        • fredpet76
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Feb 2004
                                          • 1220

                                          #80
                                          Opprinnelig skrevet av andee
                                          Ohi på kant, når returløpa til Fofana blei færre, helt ok.
                                          Det kan du vel ikke mene? Ohi på kant nærmest ødelegger vårt angrepspill på venstre sida. Håper ikke vi ser han på kanten igjen.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎